Grand Café DeLaMar

5,7
6,2
Duvaine .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Lekker makkelijk, even een hapje eten in het theater en daarna zo de voorstelling in, altijd een leuk avondje uit en de medewerkers in het theater zijn altijd erg vriendelijk, maar goed, het gaat over het Grand Café
Hier waren we dan minder enthousiast over.
Het eten, dit kwam niet echt vers over, de koude voorgerechten zaten aan het bord vastgeplakt en vrij smaakloos, de hoofdgerechten maakte niet veel goed, het was taai, niet op temperatuur en de Fish & Chips was werkelijk niet te eten, sponzige vol gezogen frituurballen zonder smaak.
De bediening vergat onze wijnen, brachten onze gevraagde extra saus niet enz..
Half jaar geleden zijn we ook geweest, dit was qua eten ook geen hoogtepunt maar was de bediening wel een stuk beter.
Toen we nu naar de manager/supervisor? vroegen kwam er een jonge student aan tafel.
Erg zonde van zo'n mooi theater dat de horeca niet op dezelfde lijn zit, er zitten veel leukere (betere) restaurantjes in de buurt met een veel betere prijs kwaliteit verhouding! Grand Café is misschien leuk om wat na te borrelen met een portie bitterballen, maar eten doe ik er niet weer!
Jacques V.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Afgelopen dinsdag hier gegeten. We begonnen met garnalen kroketten deze hadden beter garnaalkroket kunnen heten. Toen kwam het hoofdgerecht fish & chips € 23 en gamba's met groenten € 24. Werkelijk ongelofelijk slecht. Toen we hier de bediening over aanspreken zou deze het doorgeven aan de keuken. Hier werd vervolgens niet op gereageerd. Toen we hier nogmaals over klaagden kregen we koffie aangeboden maar we kwamen om lekker te eten. Ik raad iedereen aan hier niet te gaan eten. SNACKBARKWALITEIT. Een blamage voor zo'n theater. Joop grijp in.
Birgit_2 .
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2016
Ik had een risotto met paddenstoelen en spinazie. Het was vooral rijst met af en toe een sliertje groente, ik hapte het in no time weg en moest dus beslist nog een dik toetje er achteraan eten. Dat was overigens erg lekker, maar omdat het hoofdgerecht nogal matig was toch een slecht cijfer.
De bediening is professioneel, het decor mooi. Verder niets bijzonders, het is vooral handig voor een voorstelling, maar in de buurt zijn beslist betere restaurants te vinden voor een betere prijs.
pallas23 .
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2015
Chaos in de bediening, beroerde prijs-kwaliteit verhouding, eten een aanfluiting, oubollige inrichting. Weken tevoren al gereserveerd in verband met de Kerst, maar vreemd genoeg werd ons tafeltje voor twee meteen weggegeven toen we even naar buiten gingen om voor de maaltijd een sigaretje te roken. Uiteraard had ik de bediening gewaarschuwd, maar het leek mij overdreven om daarvoor ze allemaal persoonlijk langs te gaan. Dat had wel gemoeten, want na terugkomst was onze tafel ingenomen door twee nieuwe gasten. Notabene waren ze al door de bediening voorzien van een drankje. Deze gasten waren minstens zo verbaasd als wij en ook maar met moeite te bewegen op te staan. Na enig gedoe konden we toch onze plaatsen weer innemen en kregen ter compensatie koffie aangeboden voor na de maaltijd. Dat was aardig en vol goede moed gingen we in de herkansing. Bij de reservering, begin december, hadden we 2x het 3-gangen kerstmenu besteld met voor mijn tafelgenote van 84 ipv hert een visgerecht. Dit was telefonisch uitgebreid doorgesproken en ook schriftelijk bevestigd. Helaas was hier op 26 december bij niemand iets van bekend. We behielpen ons toen maar deels met het a la carte menu. Er werd ter verontschuldiging gezegd dat het druk was, maar als je op 1 avond prima kunt anticiperen met personeel en gerechten dan is het wel op een kerstavond, lijkt mij. Enfin, het eten: het voorgerecht, heilbot met geroosterde coquille was lekker, maar alleen met een vergrootglas terug te vinden op het bord. Brood wat voor het voorgerecht al op onze tafel gezet had moeten worden, kregen we pas na 2x vragen. Het hoofdgerecht, voor mij hert van het kerstmenu, bleek te bestaan uit een hompje aardappelpuree en een schep zoete rode kool (beide ingredienten stonden niet vermeld in het menu) met daarop drie mini-lapjes hertenvlees (denk qua grootte aan gourmetten). De ´gecarameliseerde schorseneren´ vond ik uiteindelijk terug onder de deken van rode kool als drie mini reepjes schorseneer ter grootte van een lucifer (a la julienne?). Geschrokken er snel patat erbij besteld. Die was heerlijk, nog het beste onderdeel van de maaltijd eigenlijk. De roodbaarsfilet van mijn tafelgenote van 84 bevatte verschillende graten. De reactie toen we hier melding van maakten: ´gelukkig heb je zo op tijd gevonden.´ Visbestek werd niet verstrekt. Toen wij hierom vroegen, kwam er weer een grappig antwoord: ´dat is niet nodig voor visfilet, maar als u erop staat, kunnen wij u een lepel geven´. (?) Bij de koffie werd de melk vergeten en moesten we wéér iemand aan zijn jasje trekken. Etc, de lijst is eindeloos. Al met al waren wij drukker om onze maaltijd compleet te krijgen, dan dat wij echt rustig van het eten konden genieten. Maar ja, zo kreeg de maaltijd nog wel een bepaalde lengte, want ik zag ook om mij heen dat de meesten gasten hun eten verrassend snel ophadden... Tip: stel een bedrijfsleider aan die weet wat horeca is en in ieder geval iets meer weet dan alle leuke jongens en meisjes die er rond lopen.
Haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2015
Gisteren hier gegeten, op zaterdagavond voorafgaand aan een voorstelling. Op zich ideaal zo aansluitend. Gevarieerde kaart en nog een menu buiten de kaart om. Entourage sfeervol en met de zwart-wit foto's zeer passend bij sfeer theater. Echter, tafeltjes enorm dicht bij elkaar en zaak helemaal vol waardoor man naast ons ondanks zijn tafelgenote, echt continu in ons gesprek inbreekt en op ons gesprek reageert, erg onplezierig. Bediening gewoon vriendelijk en prima. We vragen om kannetje water, wordt niets voor berekend. Vooraf eten we garnalenkroketten en duo van zal, allebei gewoon lekker. Klein broodje geserveerd bij binnenkomst, jammer dat bij voorgerecht niet nog zo'n kekker klein broodje (met olijf olie en zout op tafel) komt. Als hoofdgerecht eten we geitenkaassalade (lekker, beetje weinig sla) en zalmspagetti met broccoli. Te veel spaghetti en in verhouding weinig zalm en groente door de spaghetti. Lekker gegeten maar gezien prijzen wel aantal punten die beter mogen.
Anoniemxxx .
  • Datum van je bezoek: 12 jun. 2015
Gisteravond zijn wij hier wezen eten. Wij hadden de salade niçoise en de roodbaarsfilet. Ik zal beginnen met de salade niçoise. De salade was meer olijf dan sla. Dit maakte het geheel veelste zout. De olijven paste qua smaak helaas ook niet bij de tonijn. Er zat teveel dressing onderin ten opzichte van de sla. De roodbaarsfilet was een deel gegrild en een ander deel opgerold in een lasagneblad. De vis was droog, lasagne blad was niet huis gemaakt. Beide stukjes vis lagen in een soort tomatensaus met kappertjes en olijven, helaas was de tomatensaus rechtstreeks uit een potje. Als garnituur zat hier een stuk tomaat bij waar gesmolten kaas opzat, dit smaakte als plastic en voegde niks toe aan het geheel. Als dessert hadden we een kaasplankje. Er lagen 2 hele kleine stukjes kaas op en 1 dun plakje kaas. In zo'n restaurant mag je verwachten dat bij zo'n dessert de ober uitlegt welke kazen op het plakje liggen. Voor een fles water betaal je serieus 5 euro, wij vinden dit absoluut belachelijk! Hier zullen we nooit meer eten en raden dit ook ten zeerste af!!!
Annelies J.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2015
Eerlijk is eerlijk, de reden van het reserveren was puur praktisch i.v.m. het theaterbezoek. De kaart had ik van te voren gezien en bood voldoende variatie. De ruimte was prima ingericht, de foto’s aan de wand zorgen voor de juiste theatersfeer en de stoelen en banken zijn comfortabel. Een glas huiswijn voor 5 euro vind ik te duur, gelukkig was de wijn wel lekker. Als appetizer worden broodjes uitgeserveerd en op tafel staat al een fantastisch lekkere olijfolie. Heel goed. Mijn aspergesoep was heel erg lekker en mijn tafelgenoot was happy met zijn ossenstaartbouillon. Ik nam als hoofdgerecht de tarte tatin van aubergine en artisjok en mijn partner ging voor de biefstuk. Beiden gerechten smaakten uitstekend. De citroentaart die wij combineerden met cappuccino waarbij stukjes sinasappelcake? werd geserveerd was prima. De menukaart is goed opgebouwd, voor kleine eters, vegetariërs en voor mensen met weinig tijd zijn er mogelijkheden. Goedkoop is het niet, maar wel in verhouding met de uitstekende kwaliteit. Twee puntjes kunnen nog op de i gezet worden, wat uitleg bij het serveren en als je wat lekkers bij de koffie geeft (meer dan een verpakt koekje), vermeld dat dan ook even op de kaart. Bij een eventueel volgend bezoek aan dit schitterende theater zullen we zeker weer vooraf gaan eten in dit Grand café.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2015
Ondanks vele mindere recensies, kwam ons gezelschap van vier personen toch zeer tevreden weg uit dit Grand Café. Daarna hebben we de voorstelling Sonneveld bezocht en allen vonden dit een zeer geslaagde avond.
De ontvangst was allerhartelijkst en we kregen een mooie ronde tafel aangewezen met een wat lage clubfauteuil. Er loopt veel bediening rond (de zaak was vol) alle jong en attent. De witte huiswijn (chardonnay) en de rode (merlot) was prima. Niet voordelig overigens met € 5 per glas. Maar ja, de ambiance is ook luxe en warm.
De diverse gerechten waren goed. Mooie gemarineerde zalm (dikke zijde), heerlijke garnalenkroketten en vitello tonnato (had wat minder rucola op gekund). Ook DeLaMar burgertjes waren leuk en smaakvol. Daarna veel vlees (gegrilde biefstuk) mooi getrancheerd, marrokaanse kip (lekker kruidig) en voor mij een ruim portie gebakken Roodbaarsfilet. Kleine bakjes salade erbij (dat had wat ruimer gemogen) en weinig garnituur. Tot slot namen wij een kaasplankje met drie soorten boeren kaas. Jammer dat het personeel dit niet aan tafel even uitlegt. Ook jammer dat het bijgeleverde kletzenbrood koud was (komt kennelijk uit de koeling). De kazen zelf waren echter heerlijk en op kamertemperatuur. We waren ruim op tijd voor de voorstelling, dus alle afspraken werden waargemaakt. De koffie was een mooie afsluiting.
We hadden ook ee rolstoel mee en dat was geen enkel probleem. Het sanitair is inclusief rolstoeltoilet; mooi en schoon. Voor ruim € 50 pp. Niet goedkoop, maar geen échte tegenvaller. Het kan nét.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
De ambiance is prima voor een grand café, de gerechten en prijzen echter niet. De Caesar Salad (dus niet Ceasar!) was flauw van smaak en de ravioli dreef in de olie. Dat kan dus beter. De goedkoopste fles wijn kost € 26,-. Dat is echt te duur. Het eten is te pretentieus voor een grand café. De kaart kan beter wat gedowngrade worden. Er moet toch ook onderscheid zijn met Dinerfoyer?
Willem H.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
We zijn voordat we naar de voorstelling zijn gegaan van "Hij Geloofd in mij" van André Hazes gegeten in het Grand Café, daar de Diner Foyer waar we voor hadden gereserveerd werd verbouwd.

De aankleding met veel foto's van bekende oud en jonge artiesten en de leuke zitjes vielen ons direct op. Er is gedemd licht wat de sfeer aangenaam maakt. Al het personeel was erg vriendelijk en bediende alsof ze in een sterrenrestaurant werkte. Het eten was heel goed bereid. Je merkte dat de kok zijn hele liefde voor de keuken er had ingestopt. Prima en een aanrader voor iedereen.

Het is een redelijke kaart met keuze voor iedereen.
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2014
Het bestuderen van de kaart op internet bracht mij al tot de conclusie dat dit geen goedkope tent is om een klein hapje te gaan eten voorafgaand aan de theatervoorstelling. Dan moet het eten wel erg goed zijn! Helaas viel dat zeer tegen. Het voorgerecht zou een tarte tatin zijn met groenten. Een tarte tatin is dus een ondersteboventaartje die in de oven wordt gebakken, waarbij de groente onderop karamelliseert. Deze was dat duidelijk niet. Een hard, droog en bovendien klein bakje deeg met wat verloren groenten erin. De smaak weinig inspiratievol. Als hoofdgerecht de specialiteit van de dag, een lamsspies met groenten en rosenvalaardappels. Het vlees was erg lekker, dat moet gezegd worden, maar het garnituur had weinig smaak, zowel de groenten als aardappeltjes waren in minuscule blokjes gesneden waardoor niets meer te herkennen was en bovendien was het totaal wat weinig. Het eten is hier zeker niet vies en de bediening erg vriendelijk en netjes (een beetje TE netjes naar mijn smaak), maar met zulke hoge prijzen verwacht ik heel wat meer van een keuken. Vooral qua smaak.
L S.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2014
Delamar rijmt op 'bar' en dan in de betekenis 'slecht'. De kortste samenvatting van onze eetervaring hier. De kwaliteit en hoeveelheid van het eten staan niet in verhouding tot de tamelijk hoge prijs. Een slechte start voor een avondje uit in een mooi theater, waar we genoten van Vaslav. Maar zonder amuse, een matig broodje, een petieterig voorgerecht, salade (vega is er onbekend, wel om gevraagd en zelf maar voorgesteld wat noten toe te voegen, helaas toch ook ongewenste ei er bij). Ook de tarte tatin met geroerbakte groenten valt niet mee. Letterlijk, want het onhandige, kleine tuitelige schaaltje, waar het in wordt opgediend houdt het voedsel niet binnenboord. Bij het serveren viel een deel er al vanaf, wat niet werd opgemerkt door de bediening. Daarop gewezen werd het schaaltje aangevuld, maar belangrijker was uiteraard het schoonmaken van de tafel. Dat gebeurde met de handen als 'stoffer en blik'. Zullen ze daarna gewassen zijn ? Geen enkel raffinement is toegevoegd aan de smaak, uit niets blijkt liefde voor het koken. Het hoofdgerecht is even armoedig. We kozen voor een dure garnalenschotel met verse groentes. De paar opgerolde garnaaltjes waren van de soort als in een tjaptjoi bij de buurtchinees. En ook nog slecht schoongemaakt. Heel klein beetje groentereepjes, alles veel te gaar, niets knapperig of verrassend. Hilarisch was het mandje met witte stokbroodstukjes, dat als garnituur was bedoeld. Of vergiste men zich in het tijdstip en dacht men aan de lunchvariant van deze schotel ? We zijn geen grote eters en betalen graag goed voor vakmanschap. Maar dit was zijn geld in geen enkel opzicht waard. Naar een voorstelling in De La Mar ? Weersta de verleiding om er ook te gaan eten. Voor minder geld om de hoek wordt het samen een topavond. Maar niet in deze overigens fraai ingerichte, maar akoestisch niet makkelijke Grand Café. Jammer, jammer.
FaasAnte .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
Wij hebben hier geluncht. Beslist geen aanrader. De prijzen zijn veel te hoog voor hetgeen je krijgt en de porties zijn belachelijk klein. Bovendien een rare lunchkaart, geen broodje te bekennen op de kaart maar wel bitterballen en kaasplankje of zoiets (voor lunch ?) Zalm en garnalenkroketjes krijg je zonder brood en is niet meer dan een amuse. De garnalenkroketjes zijn kleiner dan een bitterbal, dus totaal niet vullend als lunch. De aangeklede koffie voor heel veel geld stelt niets voor en dat valt nog extra op omdat het op een grote grote etagère wordt geserveerd, dat dan weer wel. Ik kan nog wel even doorgaan, maar zeg: gewoon niet doen! Er zijn zoveel leuke adresjes in de omgeving waar je veel beter en goedkoper kunt eten. Van de Ende doe hier svp iets aan! bedenk dat er veel mensen zijn die niet veel te besteden hebben en maanden moeten sparen voor dit uitje. Laat het dan ook een bijzondere belevenis zijn. En ook al heb je wat meer te besteden, dan wil je toch ook graag waar voor je geld. Het personeel is aardig en de foto's aan de muur zijn prachtig. Maar daar kom je niet voor. Ik geef dit ook geen hoog cijfer omdat het gemiddeld hierdoor toch weer opgekrikt wordt.
Warendrecht .
  • Datum van je bezoek: 22 jan. 2014
Wij zijn vorige week voorafgaand aan een voorstelling voor de derde keer gaan eten in het Grand Café DeLaMar. Ze zeggen drie keer is scheepsrecht, maar bij ons zeker niet! De kwaliteit én de grootte van de gerechten staan in geen enkele verhouding tot de prijs die hier in rekening gebracht wordt! Bij het voorgerecht bleef het bij één enkel broodje. De bouillon was maar een klein bordje, wél Euro 9,50! De paddestoelen in de risotto waren ver te zoeken, was als hoofdgerecht ook een te kleine portie. Er werd nauwelijks garnituur bij de ribeye geserveerd, behalve dan het kleine bakje frites. Wijn werd niet bijgeschonken, hebben we zelf maar gedaan. Kortom: de maat is vol, geen waar voor je geld, hier gaan wij niet meer naar toe! Teleurstelling!
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2014
In een heel prettige ambiance hier gegeten voor de voorstelling. Gekozen voor een 4 gangen diner, misschien voor een grand café een beetje aan de prijs. Maar ieder gerechtje zag er prima verzorgd uit en smaakte goed. Voor een grotere eter waarschijnlijk een beetje aan de karige kant, maar voor ons uitstekend. De gangen werden uitstekend verdeeld over de ruim 2 uur die we hadden. Over het algemeen heel jong personeel, maar vriendelijk en los dat vele ons bediende, kwam de vaste dame zeer regelmatig langs om te informeren of alles naar wens was. De Merlot, ook een beetje aan de prijs, was absoluut goed. Het interieur is zeer passend voor een "grand café" en de vele foto's trokken natuurlijk onze aandacht. Als de prijs iets lager lag, zou het eten ook zeker een 8 zijn.
Berendrecht .
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2014
Je komt op dit niveau toch voor een goed diner. Dat viel nogal tegen en behoorlijk prijzig ook. Een taaie en smakeloze varkensspies, een miniscuul bakje frites (extra!), voor het kaasplankje moeten ze een heel scherp mes hebben om zo dun te kunnen snijden en de etagere bij de koffie is bovenmatig groot voor wat er op ligt. De wijn was lekker, de koffie goed en de serveerster heel vriendelijk. Ergens anders krijg je voor de helft van het geld heel wat beters op je bord. Sorry mevrouw Van den Enden. Doe er wat aan, want de recensies die ik lees zijn niet denderend.
Anne D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Voor de lunch zou ik het Grand Cafe niet aanraden. Ze hebben alleen een hapjes kaart met prijzen aan de hoge kant (wel goede kwaliteit overigens).
Maar voor een dinner is het zeker wel een aanrader, al helemaal als je naar een voorstelling gaat.
We waren met vier personen en hadden allemaal een ander hoofdgerecht, maar iedereen was zeer tevreden. De bediening is zeer vriendelijk, vooral in Amsterdam waar de bediening erg onvriendelijk kan zijn. Het eten komt goed op tijd zodat we op tijd bij de voorstelling konden zijn.

Het is rolstoel toegankelijk en de foto's van acteurs aan de muur zijn erg leuk.
Jezet .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2013
Als lunchgerecht had ik 3 kleine garnalen kroketjes - een bitterbal is zelfs groter - en waarin ik geen garnaal tegengekomen ben met daarbij een kwakje vette mayonaise met een verlept takje kruiden als garnering en dat voor 9,50 euro. Dus nog maar wat brood - 4 stukjes - met smeersels erbij besteld en dat werd echter geserveerd zonder mes om te smeren.
Ook de bediening was niet erg attent - tot 3x toe hebben we de mannelijke ober gewenkt, maar die vergat steeds te komen ondanks dat hij knikte dat hij ons gezien had. De dames die bedienden waren wel attent.
Het enige leuke aan het restaurant is dat er allerlei foto's van artiesten hangen, maar de tafels staan wel erg dicht op elkaar.
Het damestoilet zag er niet echt schoon uit - op de houder met het schoonmaakmiddel voor de bril lag zelfs een dikke laag stof.
Totaal waren we ruim 40 euro kwijt en gingen nog met honger naar buiten. Schandalig, voor zo'n bedrag mag je best wel wat meer verwachten en we komen hier ook zeker nooit meer terug.
Connyenfred .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
Wij wilden hier lunchen voorafgaand aan een voorstelling, zoals ons werd aanbevolen door De la Mar. Bij een prijs van 9,50 voor een hartige tarte tatin verwacht je dat dit voldoende is voor een lunchgerecht. Maar een minuscuul taartje dat ook nog lauw is en niet heel bijzonder van smaak is echt ver onder de maat. Daarom nog maar wat loempia's bijbesteld. De bediening reageerde begripvol en gaf toe dat er op dat tijdstip alleen maar kleine hapjes op de kaart stonden. Een kopje koffie van de zaak was er niet bij. De ambiance was gelukkig wel prachtig.
Louk D.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2013
Heel gezellig restaurant, leuk ingericht.
We namen twee voorgerechtjes voor de één en een hoofdgerecht voor de ander. Drie , wel beetje kleine garnaal kroketjes. Die prima waren. Plus een vitello tonato. Die wel een beetje meer saus had mogen hebben. Maar mooi dun gesneden kalfsvlees en beetje sla er bovenop. Disgenoot had als gerecht daurade, in kleine stukes in een bed van sla. Met teveel soja saus die de smaak van de vis overtrof. Had beter een kip grecht kunnen zijn in plaats van een luxe vis. Koffie liet wat lang op zich wachten, maar alles nog op tijd voor de voorstelling. Hetgeen je toch mag verwachten van een theaterrestaurant.