Grand-Café De Walrus

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag vanaf 11:00

Ingrid K.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Even los van het eten, die twee vissen die in het restaurant aanwezig zijn, zitten echt in een veel te klein aquarium. Erg zielig om te zien! Hopelijk zouden jullie kunnen overwegen een aquarium aan te schaffen die een slagje groter is.
Bas B.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
Lekkere lunch gebruikt in een sfeervol grand café. Veel mogelijkheden om een plaatsje te zoeken, binnen of buiten, hoge of lage tafels. Leuke spontane studentenbediening. Het vragen naar dieet mogelijkheden geeft geen enkel probleem.
Mlousberg .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
De proeverij van voorgerechten is erg lekker. Elke dag anders, vandaag was het zalm tartaar, couscous, vitello tonnato, heek filet en reepjes rib-eye
WiebeB .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Begon een beetje stroef. Gereserveerd diner voor 4 personen bij hoge tafel. Er waren alleen hoge tafels vrij , waar je onmogelijk 4 borden op kwijt kon. Maar het was mooi weer en na even zoeken zijn we buiten gaan zitten, nog een keer verplaatsen naar een dubbele tafel en het kon los. Voorgerecht Proeferij, was heerlijk, 5 of 6 verschillende hapjes. De een nog lekkerder dan de andere.
Hoofdgerechten waren ook super. Varkenshaas met satesaus, mixed gril en biefstukje waren alle voortreffelijk. Hierna weer een proeferij als dessert. Dit waren weer 5 of 6 verschillende hapjes. twee soorten ijs, gebak, en twee glazen met smootie achtige substantie. Alles met elkaar was wel heel zoet. Er was genoeg bedienend personeel, maar je moest wel even je best doen om de aandacht te trekken. Al met al lekker gegeten op een leuke plek, midden in Leeuwarden.
Walter V.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2016
uitgebreide menukaart in vorm van een krant. leuk.

had een trio van gerechten voor de lunch. subtiele kokoscurry soep met garnalen. lekker. genoeg garnaal.

kroket was lekker op een wit sneetje brood.

bruin broodje zalm. lekkere dressing en sherrytomaatjes. jammer dat de randen van de zalmfilet enigszins uitgedroogd waren.

zeker 1 om terug te komen
Marius J.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Vanavond gegeten met me collega's was echt niet de beste ervaring wat ik verwacht in zo'n mooie zaak sorry dat ik dit moet melden maar de prijs en kwaliteit verhouding slaat nergens op de bediening loop als kip zonder kop rond
Mp230710 .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Nota bene op Koningsdag bij de Walrus beland met een gezelschap van 4 personen. Na even wachten was er plek en mochten wij helemaal boven zitten. Goede sfeer en de bediening ging erg vlot, ondanks grote drukte. Dit mag ook wel een gezegd worden. Proeverij voor en na en als hoofdgerecht hebben we genoten van vleestrio, mc walrus en biefstuk
Carin V.
  • Datum van je bezoek: 7 apr. 2016
Supergezellig etablissement in hartje Ljouwert waar je je als gast welkom voelt. Vriendelijke bediening, warme ambiance en een leuke menukaart met voor elk wat wils. De salade surf en turf nu voor de eerste keer in Leeuwarden genuttigd (voorheen bij Walrus in Sneek) en dat viel toch wat tegen; t smaakte vooral "snel", net zo snel als dat de borden voor ons neer gezet werden. De biefreepjes zaten 'er tegen aan' qua eetbaarheid, erg rosé. De dressing die we eerder als smakelijk hebben ervaren vonden we nu vlak, en de haricots verts knarsten (waren aan de harde kant) tegen de tanden aan. De gevulde courgette met couscous, vijgen en meer smaakte eveneens "snel"; een waterige en nauwelijks warm te noemen courgette met een verrassende combinatie aan vulling die hoewel creatief bij elkaar gezocht toch niet de smaakpupillen kon verwennen. Voor de prijs hoef je het echter niet te laten. Maar de prijs hoeft ook geen excuus te zijn om steken te laten vallen. De bijgerechten - op de frites na - gaven ons ook weer het snel-snel-snel gevoel: op de salade zat niets, zelfs geen olie of azijn, het leek er zo in gekwakt te zijn, en de rode kool was lauw.
De vriendelijke bediening en de entourage maken veel goed. Ze krijgen van ons nog een kans.
Marjets1969 .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2016
We hebben met z'n zessen heerlijk geluncht bij De Walrus.
Prima eten en veel aandacht voor het feit dat ik niet goed tegen gluten kan. Heel attent!
Als we dichterbij zouden wonen zouden we zeker vaker gaan.
Frits O.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
wat een goeie zaak is dit! Lekker lunchmenuutje gegeten. Aan alles kan je zien dat de gast hier centraal staat. Deur wordt voor je geopend, WELKOM!! Daarna loopt alles lekker vlot, leuk en professioneel personeel. Een voorbeeld voor velen!
Janvandewalle .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Op zondagmiddag al wat later geluncht met echtgenote. Heerlijke soep: ruime kom en heet zoals het hoort. Daarna beiden brood met warme brie. Een genot om te zien en te eten. groot bord, garnering met zeer ruime sellerie salade. Wel vaker daar geweest bij af en toe bezoek vanuit de Randstad. Een verademing door sfeer, bediening en kwaliteit eten en proportie.
ligt bovendien in mooie ruime straat met rijk verleden, net buiten centrum.
Guillaume H.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2015
Gezellig druk restaurant met zeer attente bediening waar je heerlijk kunt eten voor een aantrekkelijke prijs. Oa de gamba's waren super heerlijk. Porties zijn zeker niet klein te noemen.
Kokkie71 .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Op aanraden van familie bij een bezoek aan Leeuwarden in dit drukke, grote, maar zeer gezellige restaurant gegeten. Petje af voor de attente bediening, die trap-op-trap-af, alles prima onder controle had.
Er is voldoende keus aan gerechten. Sommige origineel, meerdere met streekproducten bereidt. Leuke menukaart, of liever gezegd menukrant. Lekkere wijnen voor nette prijs. Zelfs de Grand Cru is goed te betalen. Als ik dan toch een minpuntje mag noemen, is dat de suikerbroodpudding bij gekozen dessert een beetje droog was. Maar dat is dan ook alles.
Ook voor niet-Friezen een aanrader!
Jacinta N.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Tijdens een weekendje Leeuwarden 's avonds gegeten. Een restaurant met een groot terras aan een leuk plein. Binnen is het hokkerig, maar leuk ingericht met een cafe-look.
De bediening is razend snel en attent. Het eten werd snel opgediend en was van goede kwaliteit. De kalfs rib-eye was heel mals en goed gebakken. En het dessert was een goede afsluiting, heerlijk. Hier kun je kinderen mee naartoe nemen.
Prijs-kwaliteit is goed en concept is helder. Het eten past bij de ambiance. Een restaurant waar ik zeker nog een keer zou gaan eten....als het wat meer in de buurt zou zijn.
Anne-Gre E.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2015
Geluncht op het gezellige terras midden in mooi Leeuwarden. Een heerlijke geitenkaassalade, met een heerlijke dressing van bosbessen en lekker brood erbij. En aan de overkant een verrukkelijke schotel van biefstukpuntjes met dikke frieten. De biefstuk was precies goed gebakken en werd vergezeld van een verrukkelijke gevulde jus. Enige minpuntje (maar daar is weinig aan te doen): de biefstuk en friet koelden nogal snel af op het terras omdat het fris weer was. De bediening was zeer attent en vriendelijk.
Ral76 .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2015
heerlijk terras waar ik het thunbrood met kipfilet, heksenkaas en rucola heb gegeten.
dit smaakte prima.
nette bediening, dus hier kom ik zeker terug
J. Z.
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Wat een fijne zaak, die duidelijk goed geleid wordt. Het management slaagt er prima in een sfeer te creeren van "we zijn blij met u als gast". Bij aankomst word je meteen welkom geheten en die vriendelijkheid blijft de hele avond kenmerkend voor de sfeer hier. En ondanks, dat het een zeer druk bezochte zaak is (met top terras!) - krijg je voldoende aandacht en service. Wij kozen voor de proeverij, die uitstekend was. Leeuwarden is sowieso een heel leuke stad geworden en daar past dit restaurant heel goed bij. Een aanrader.
Muis81 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Zoals het hoort. Bij de 1e vraag cq. opmerking kwam direct de eigenaar het terras op om ons de optimale service te verlenen. Ook een groot compliment naar de serveerster. Überhaupt het verschil in sowieso tonic als gin weten is een grote plus ;-)
Eten is van goede kwaliteit en glazen zijn goed gevuld!
Al met al een aanrader!
Nicole B.
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Gister avond zijn wij met een team collega's gaan eten bij de Walrus. Ze hadden een mooie aparte ruimte waar wij als groep konden gaan zitten. Ik had gekozen voor het proeverij menu, waar we verschillende voorgerechten en nagerechten kregen. Dit is echt een aanrader. Er werd ook rekening gehouden met allergiën. Helaas was het hoofdgerecht echt slecht. De vleestrio, die door meerdere collega's besteld werd, was bij iedereen erg droog. Er werd niemand gevraagd hoe we het vlees wilden hebben en geen enkele collega heeft het opgegeten, het was niet weg te krijgen zo droog. En er werd niks met onze klacht gedaan. De bijgerechten waren wel weer lekker. Verder was de service vriendelijk, alleen pas bij het 4e drankje werden de vorige 3 lege kopjes en glazen meegenomen, nadat wij het hadden gevraagd.
Jeroen1611 .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2015
Super leuk en gezellig restaurant. Meestal is het hier gezellig druk, ook doordeweeks. In zomer is het heerlijk vertoeven op het grote terras. Het eten is zeer goed. Vooral de vleesgerecht zijn erg lekker. Daarnaast is het leuk ingericht en heeft het een uitstraling van een luxe eetcafé. Ook de bediening is zeer vriendelijk. Kortom wanneer ik weer in Friesland ben kom ik zeker nog eens langs.