Grand Café de Waegh

- Diner vanaf 17:00

• Af te huren , Terras , Wi-Fi
R_en_T .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Fantastische risotto met heerlijk krokant gebakken roodbaarsfilet. We wilden de avond erna weer hier eten, maar toen was er helaas maar begrijpelijk geen plaats meer. Prettige bediening, die toen we wijn bestelden vroeg of we daar een glas water bij wilden. Leuk interieur. En let bij vertrek op de huisgemaakte pepermunt.
Gossiepossie .
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Vooraf de geroosterde paprikasoep, daarna roodbaarsfilet met een verassend goede risotto. Toevallig aten wij allebei dezelfde gerechten en ook allebei zeer tevreden. De bediening was zeer vriendelijk, de gerechten niet te snel achter elkaar. Het nagerecht was koffie de waegh, een feest. Maar wij verschilden sterk van mening over de daarbij geserveerde eigen gemaakte likeur. De smaak van alcohol vond ik veel te overheersend, mijn disgenote niet.
Gelukkig is dit ook weer een restaurant waar de karaf leidingwater die wij bij de wijn bestelden niet berekend werd.
Flip__1 D.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2016
in een mooi historisch pand heerlijk gegeten.
met 6 personen ter gelegenheid van een verjaardag.
alle gerechten waren goed op smaak zagen er vrolijk uit en kwam allemaal op tijd.
alles werd met een vriendelijke lach geserveerd.
aanwinst voor dokkum en omgeving.
wij komen hier zeker terug!
Ilona B.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
In een mooi pand gesitueerd.
Attente bediening: ook vragen werden steeds vriendelijk beantwoord.
We hadden beiden een hoofdgerecht: tournedos ('rare' - precies goed), op aardappeltjes en een lekker sausje - beetje zoetig.
Mijn tafelgenoot had zeebaars, met doperwetenpuree (had iets spraakmakender gekund) en goede sauce holandaise en goed bereide groenten.
Daarnaast nog rode appel-compote, lekkere salade en aardappelsschijfjes met mayonaise in een leuk puntzakje.
Als toetje een tiramisu, limoncello en frambozen: heerlijk.
Petronelleke .
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Wat een heerlijke vissoep serveert men hier. Een overheerlijke basis, gevuld met allerlei lekkers uit zee, zoals scheermessen( lange schelpen), kokkels, mosselen, verse witvis, jonge zachte inktvis, kortom bijzonder rijk gevuld!
Daarbij heerlijke verse broodjes, met kruidenboter en aioli.
Attente bediening, dus al met al een echte aanrader!
Wouter D.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Heerlijke lunch ( brood carpaccio en vitello tonato). Lekker brood met natuurlijk een Bonifatius bier. Vlotte meiden in de bediening. Prachtige locatie
Marian J.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2015
Tijdens een dagje Dokkum zagen we dat er snert op de kaart stond. We hadden wel zin in een warme lunch. Onze bestelling werd opgenomen en 5 minuten later kregen we de mededeling dat de snert al op was. Het was pas kwart over een. De serveerster vroeg of we misschien dan een andere soep wilden. We kozen voor de pompoensoep. Deze kwam na 40 minuten en bleek aangebrand te zijn. Toen besloten we om maar een broodje kroket te nemen. Ze zei toen dat we als compensatie de drankjes van het huis kregen. Een aardige geste, totdat bleek dat ze bedoelde dat we alleen het laatste drankje kregen dat een van ons bestelde bij de kroket.
We vertrokken na anderhalf uur met een " kater" en komen hier zeker niet meer terug. Enige tijd later passeerden we het restaurant nog een keer en het bord waarop de snert werd vermeld stond nog steeds buiten.
Edwin165 .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2015
Lekker gegeten. Spareribs (vind ik altijd afwachten of ze goed gemaakt zijn) zijn een aanrader en ook de maaltijdsalade was een 8 waard.
Leuk gebouw, mooie plek.Vriendelijke bediening.
Petra V.
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2015
Heerlijk gegeten met 5 personen. Goed en eerlijk eten, in een mooi oud pand in Dokkum. Een aanrader! Wij hebben er gedineerd en het was erg smaakvol en zeer vers.
Trumaro .
  • Datum van je bezoek: 29 jan. 2015
Lekker gegeten voor een schappelijke prijs. Dat geldt ook voor het wijnarrangement voor slechts € 10,00! Het driegangendiner was erg lekker. Vooral het nagerecht (chocoladetaartje) smaakte bijzonder goed.
Minpuntje: het was er nogal koud.
Fia S.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
Heerlijk gegeten. Lekkere bambi, heerlijke donald duck, goeie clara koe en knorretje. Heerlijke patatten. Maar wel erg lang moeten wachten op het eten (gijs Gans ;-)). Gelukkig hadden we verl bij te praten. Verder allervriendelijkste bediening.
Saskia Z.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2014
Nieuwe eigenaar in dit oude pand de Waegh, in de binnenstad van Dokkum. De proeverij van voorgerechten viel zeer goed in de smaak. Het pompoensoepje, en div. Vlees/vis en vega gerechten waren goed op smaak en lekker. Prijs zeer goed in verhouding van wat je krijgt. Hoofdgerechten prima, zowel de black agnus als de gordon blue. Bediening vlot, leuk, gezellig en de sfeer van het oude pand. Op het terras kun je nog lekker nagenieten.
Jorrit K.
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2013
In een ontzettend mooie zetting hebben wij heerlijk geluncht! Wij hadden de Mac de Waegh en de Club Sandwich beide zijn ze aan te raden. Ook de koffie is bijzonder lekker! De bediening kwam lang om te vragen of alles naar wens was, dat is tegenwoordig niet zo vanzelfsprekend bij een lunch.