Grand Cafe De Tijd

5,9
7,2
Mark2007 .
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2016
Leuk gezellig restaurant met terras. Eten was erg smaakvol! Medewerkers kunnen iets alerter zijn; lege borden ect bleven lang op tafel staan, ook na bestelling 2e drankje! Geen interesse hoe wij het eten hebben ervaren. Lijkt mij juist goed en leuk om te horen. Complimenten aan de kok!! Tot de volgende keer!
Keywine .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2016
Afgelopen zaterdag met z'n drieën tijdens Night-shoppen in Den Haag daar gegeten vanwege een speciale Lady-steak actie voor 15,-.

We hebben bij binnenkomst meteen een plek kunnen krijgen ondanks de drukte. Het heeft een beetje lang geduurd voordat de bediening ook door had dat wij daar in een hoek bij het raam zaten maar vooruit. Als je 4 personeelsleden hebt op zo'n drukke avond... dan zit het er gewoon niet mee. Helemaal niet als er twee lekker aan het kletsen waren en niet veel aandacht gaven aan hun omgeving. Hier kunnen ze nog veel leren van het begrip service en die ook verlenen. Verder had het terras blijkbaar ook een hogere prioriteit dan binnen terwijl je de binnentafels makkelijk kan meepakken als je langsloopt op de terugweg.

Even kort samengevat:
Eten - was goed. Van de medium steaks waar we om vroegen bleek er eentje niet meer zo medium te zijn. Maar ok.
Drinken - geen opmerking dan alleen dat het een tijdje heeft geduurd voordat deze ook aankwamen.

Rekening:
Een ieder van ons heeft 1 drankje besteld (dus 3 drankjes) en 3 maal steak-menu. Heel simpel toch?
Petje af voor de bediening om het prijs heel snel op te lezen van wat je hebt gedronken en gegeten. Werkt vast goed bij toeristen en bij grotere groepen maar niet bij mij want daar zit vast een adertje onder het gras. En ja hoor... + 2maal 7up op de rekening.
Verder hebben ze een verkeerde bier aangeslagen (de duurste) terwijl ik een bier van de tap had genomen.

Dus de bediening heeft zichzelf weer goed bewezen in waar ze wel goed in zijn.

Voor ons geen herhaling meer want voor datzelfde geld of juist iets meer kan ik zeker een betere en eerlijke avond beleven.

Martine K.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Afgelopen vrijdag heb ik hier samen met mijn zus gegeten voor de shoppingnight. Zij deden mee aan de Goodiebite actie: een dagschotel voor €15.00 per persoon. Het ging al verkeerd tijdens het telefonisch reserveren: de medewerkster kende de actie niet en vroeg of Goodiebite de naam was waaronder gereserveerd diende te worden.
Op de avond zelf was het binnen in het restaurant niet druk, het terras zat wel vol. Het personeel liep overal en nergens, en had schijnbaar geen eigen wijk om te bedienen. Dat leverde vertraging op en dubbele handelingen: wij moesten 15 minuten op een drankje wachten, de dames naast ons hebben lang moeten wachten om te kunnen bestellen en vervolgens kwam een andere medewerker nogmaals de bestelling opnemen - die dus al was doorgegeven.
Wij wilden eerst nog even op de kaart kijken voor een voorgerecht, waarop eerst werd gezegd dat we alleen bitterballen konden bestellen. Toen we vroegen of we geen voorgerecht konden bestellen, kregen we wel een kaart, maar duurde het 20 minuten voordat er iemand langs kwam om te vragen of we een keuze hadden gemaakt. We hebben het daarom maar gehouden bij het hoofdgerecht van de actie.
Onze steaks waren lekker, maar de bediening was vergeten welke steak rood was en welke medium - of we even een stukje wilden afsnijden voor haar, zodat zij dit kon zien en eventueel de borden om kon wisselen.
Er is niet gevraagd of het eten naar wens was, wat jammer was. Ook kregen we geen nieuw drankje meer, duurde het allemaal erg lang en lukte het niet om de aandacht te trekken van het personeel om iets te vragen of te bestellen.
Het eten was prima, de frietjes en saus ook goed, maar door deze ervaring zullen we niet meer terug gaan. Er zijn genoeg andere leuke tenten op het Plein, waar de service beter is.
Christian B.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2016
Hier gisteren een hamburger gegeten, deze was best goed. De bijgeserveerde friet was lauw en voornamelijk hard. De bediening was wel vriendelijk, niet erg snel.
Knauffsr .
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
wIj kwamen onaangekondigd op zondagavond met een groep van 11 personen een hapje eten. alles werd in het werk gesteld om het ons zo aangenaam mogelijk te maken. speciaal voor ons ging de ruimte op de 1e verdieping open. Het eten kwam warm op houten plateaus tegelijk binnen en smaakte voortreffelijk. De bediening was bijzonder vriendelijk.
Een aanrader dus!
Patricia G.
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Op zich gezellige sfeer. Leuke tent voor om op terras te zitten, voor wijntjes/ biertje te drinken. Wel
Geduld hebben... Duurt soms
Langer dan bedoeling. Om daar te dineren, de keren dat ik ben geweest, was m'n eten koud of niet goed doorgebakken. Kipsate flink rosé van binnen. Roodvlees droog/
Verbrand. Je krijgt wel wat nieuws als je t aangeeft maar je mag t niet zo serveren in de eerste plaats. Borrelhapjes serveren wat niet op de kaart staat of besteld hebt.
Je merkt dat er geen/ amper communicatie samenwerking is tussen t personeel. Ook de irritaties onderling is zichtbaar/ voelbaar in ze sfeer. Dacht dat t eenmalig was maar helaas steeds weer negatieve ervaringen daar. Paar jaar geleden toen t nog byblos heette, was t eten en service stuk beter.
Sandra U.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Met 10 personen een klein hapje gegeten. Bediening zeer slecht en traag. Een voor een het eten gekregen . Een siep te weing . Nadat iedereen klaar was kwam de soep . Alleen de foute . Deze mee terug gegeven. Als troost een koffie gekregen en de excuses
Dick D.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2015
Op het terras van de Tijd een vegetarische salade gegeten met quinoa.
Goed salade. Bediening wel traag en vrijblijvend, onpersoonlijk.
Het was rustig, dus dan verwacht je niet dat je zo lang hoeft te wachten.
Maar weer eens wat anders op Het Plein proberen.
Marcel M.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Een jaar geleden hier mee gedaan met een speeddaten event. Een jaar later en een vriendin rijker daar weer gegeten. Ik had gereserveerd en gevraagd of we het bankje boven konden krijgen waneer zij toen zat. Meisje aan de telefoon was behulpzaam maar gaf aan dat het afhankelijk was van de drukte en personeel. Toen we aankwamen was het boven nog leeg maar ons tafeltje was gedekt. Personeel was behulpzaam en het eten was erg lekker. Al met al een hele succesvolle avond. Zeker aan te raden!
S. K.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2015
Hier gegeten voor de lunch. In eerste instantie kregen we snel de menukaart en werd snel onze bestelling voor een drankje opgenomen. Drankje werd ook vlot bezorgd. Daarna lang gewacht om de bestelling voor het eten op te kunnen geven. Er liep genoeg personeel, maar allen steeds in hetzelfde hoekje. Een aantal keer geprobeerd iemand te wenken, maar ze kijken net langs je heen over over je heen. Broodje carpaccio besteld. Qua brood kun je kiezen uit een waldkornbol, foccacia of een rustique baquette. Gekozen voor focaccia. Did bleek uiteindelijk een focaccia te zijn met olijven en zongedroogde tomaat er doorheen verwerkt. Op zich prima, maar als ik dat had geweten, had ik een ander broodje gekozen, aangezien ik dat geen lekkere combinatie met de carpaccio vind en gewoonweg niet van olijven houdt. Voor de betaling uiteindelijk zelf maar naar de bar gelopen. Dat leek ons vlotter dan wachten tot het personeel naar ons toe kwam. Op zich een prima tent, maar het personeel mag wat servicegerichter en alerter zijn. En een betere informatie verstrekken over wat je precies op je bord gaat krijgen.
Marja D.
  • Datum van je bezoek: 25 jan. 2015
We waren hier vanmiddag met 8 personen. Dit grand-cafe is meer voor de jonge bezoeker, om lekker te hangen op te banken met een drankje of om een hapje te eten.
Wij wilden met 8 aan 1 tafel. Eerlijk is eerlijk: het personeel heeft daarbij uiteindelijk geholpen. Er zijn niet veel tafels voor grotere groepen en dat is een nadeel. Deze ruime zaak is geschikt voor groepen tot 12 man, maar dan moeten ze er wel tafels voor neerzetten.
Het eten vond ik verrassend goed en de prijs/kwaliteit is oké. Het zijn wel eetcafé gerechten. Voor ongeveer 15 tot 20 euro heb je een hoofdgerecht (vlees/vis of vegetarisch). Het personeel zou iets alerter kunnen zijn op wat men wil. De zaak is mooi, al vind ik het iets te trendy.
Voor een hapje als je in de binnenstad bent wel aan te raden.
Babette1974 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
Op een zaterdag voor kerst lekker lunchen met 7 vriendinnen. ( dat dachten we tenminste). Na een uur wachten, dachten we nu komt onze lunch " plateau De Tijd". We hadden wat te vieren dus laten we als verassing een fles bubbels nemen, helaas geen glazen en tot bediening snapt niet dat het een verassing was en vraagt openen bloot aan tafel, "Wat is nu de bedoeling met de bubbles?" Maar daar was dan eindelijk ons eten, helaas de verkeerde soep zat erbij, maar vooruit we eten het wel op. De eerste hap, soep koud, tosti kaas niet gesmolten. Dit kan echt niet. We hebben de drankjes afgerekend en eten laten staan. Wat vreselijk slecht en er werd door bediening niets over gezegd. Bijzonder.
Susanne1970 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2014
In 1 woord - gênant! Niet gezien door bediening, heel lang gewacht en dan denk je "nou ja, als het dan maar lekker is, dan maakt het wel wat goed". Helaas. Wij waren 7 personen en hadden allemaal het zelfde gerecht, met als enige variatie, de soep. Wij hadden dit besteld omdat het heel lekker klonk en omdat wij ook een beetje snel door wilden. 5 hadden 1 soort en de andere 2 een andere. Wij kregen allemaal dezelfde soort soep (die welke 2 personen hadden besteld) het eten was niet gaar en alsnog helemaal koud geworden (op zich een knappe prestatie natuurlijk.....). De locatie was goed en de inrichting warm en gezellig. Helaas kon je zeker niet hetzelfde zeggen over de bediening! Hier zal ik zeker nooit terug komen!
Aulichamps .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2014
Een gedeelte van het eten, een 2-persoons vleeschotel, was niet warm. Hoeveelheid en prijs waren in orde.
Als iemand valt in het restaurant -voor de ogen van de vele gasten -verwacht je dat er personeel is dat helpt en dit niet aan de gasten overlaat. Service reikt verder dan alleen eten opdienen.
Arjan P.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Verleden week bij de Tijd gegeten, voor mij hadden ze een nieuwe kaart dus gekozen voor de steakhouse plank, met spareribs, kipvleugels, uienringen, en een stukje ossenhaas op spieps. De smaak zou zoet/pittig zijn, maar was gewoon zoet. Bij de sparribs was het vlies niet verwijderd dus het was echt kluiven geblazen. De kip was goed maals en de ossenhaas was supermaals. De opmaak van het plankje was leuk, maar wel weinig voor 2 personen. Indien je nog patat of groente wil dien je hiervoor extra te betalen. Wel kreeg je er nog brood bij.

Verder was de bediening matig, eerste werden we niet gezien en later kwamen ze om de drie minuten.
Ton D.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2014
Hier bij toeval terecht gekomen na een dagje Den Haag.
Vooraf een broodje (wat bijna een half brood was) met Aioli en kruidenkaas. Wat prima was. Allebei de Saté genomen. Deze was echt lekker. Mals, goede saus, lekkere salade erbij. En bovendien was de opmaak leuk en zeer origineel.
Bediening van de dame was aardig. De heer had er niet veel zin in. Moet echt veel hartelijker hoor!
Suzet .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2014
Samen met een vriendin hier gegeten, we hadden brochettes van ossenhaas zeer mals en goed van smaak!. De bediening is zeer vriendelijk en behulpzaam, het Grandcafe ziet er sfeervol en gezellig uit. Prijs en kwaliteit is goed voor het gene wat je krijgt.
Paul A.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2013
Gisteren als vrijwel enige klant op het terras Erwtensoep gegeten. Soep was prima maar niet bijzonder. Wat wel bijzonder was het veel te kleine portie. Erwtensoep hoort in een diep bord of een grote mok maar niet in een trendy designbord met een bodempje soep erin. Gelukkig is er veel meer keus in Den Haag dus deze tent mijden wij voortaan maar.
Marie-louise B.
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2013
Met een groep van 12 gegeten. Van te voren gereserveerd. Om kwart over 7 aan tafel, om half 9 kregen we ons eerste eten. Het duurde steeds vreselijk lang voor er iemand kwam opnemen en dan weer een riante tijd voordat er iets gebracht is. Er was duidelijk een tekort aan personeel. Alle supplementen als frites, groente e.d. worden apart berekend voor beste een fors bedrag. De prijs voor de gerechten is niet goedkoop.
Ik had zelf een ceasar's salad. De salade was wel ok, maar had werkelijk niets met een originele ceasars salad te maken.
Jammer, niet voor herhaling vatbaar.