Grand Café de Perroen

- Ontbijt 09:00 - 11:00

6,6
Paulus53 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2016
Aan het eind van een dagje Maastricht zijn we bij Grand Café De Perroen gaan eten. De inrichting ziet er aardig uit, de "serre" achterin ziet er leuk uit. De keuze viel op dorade en mixed grill. Goede keuzen, niet echt een knaller: we hebben lekkerder gegeten. De prijs-kwaliteit verhouding is redelijk. De bediening is vriendelijk, maar net als het eten: we hebben beter meegemaakt. Bij ons volgende bezoek aan Maastricht gaan we op zoek naar een ander restaurant.
Lilian1307 .
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Afgelopen oktober hebben wij ons huwelijksdiner mogen beleven bij de Perroen. Diverse restaurants af geweest op het Vrijthof, maar wat een gastvrijheid en initiatief kwam er vanuit de eigenaresse, Juliette. Op de dag zelf was de ruimte achterin, aan de prachtige oude stadsmuur, voor ons gereserveerd. De tafel was prachtig gedekt, met personaliseerde menu-kaarten en mooie bloemstukken die de ruimte aankleedden. De taart was onder de olijfboom geplaatst, wat een sfeer straalde het uit! Heerlijk gegeten, voor een ieder wat wils, van alle kanten complimenten op de gerechten/drankjes. Fantastische service, voor-tijdens-na de dag! Daarna werden we ontvangen om op ons gemak alles na te bespreken met Juliette. Daarna diverse keren geluncht en gedineerd. Zowel de vis- en vleesgerechten waren smaakvol. Niet te veel/niet te weinig. Grote porties frites, brood en soep. Over all; voor iedereen iets passends op de kaart! Nog nooit zo welkom gevoeld in een restaurant. De manier waarop de Perroen omgaat met de klanten, spreekt ons enorm aan! Een aanrader voor zowel de lokale bevolking als toeristen. Eens iets anders, aan de overkant van het prachtige Vrijthof!
Mantel .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Met 8 personen gisteren daar gegeten. Om 18.20 uur besteld. Om 19.50 uur uitgeserveerd. Als compensatie een gratis kopje koffie, maar......4 borden terug moeten sturen naar keuken. Te koud, te rauw, niet vers, en gewoon niet te eten. Weinig service, een nors kijkende serveerster die het bestelde op tafel gooide. Kortom, het was geen feest maar een grote ergernis.
Suzan.eerkens .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Gisteren met een 8-tal collega's gaan eten. De bediening was chagrijnig en niet vriendelijk. Nadat we meer dan 1,5 uur hebben moeten wachten op ons eten, kregen 3 personen lauw eten. Een vierde kreeg zalm die koud en niet gaar was. De lauwe gerechten kregen we opgewarmd terug, droog en niet lekker. De tweede poging zalm was wederom bedroevend: bevroren garnalen en de zalm lag in kookvocht in plaats van in de volgens de kaart witte wijn saus. Ook die zalm ging terug. Met excuses van de kok. Uiteindelijk gingen vier collega's met honger naar huis. Allemaal een kater van hoe de avond was verlopen. Met koffie van het huis. Als goedmakertje.
Abel W.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Met partner a la carte gegeten. Vooraf uiensoep op goede temperatuur geserveerd. Je moet van kaas houden want bovenop zat enorm veel kaas bij elke schep kwamen de kaas draden mee. Smaak verder goed
Parner vis van de dag: tong fillet grote portie alleen veel te veel gepaneerd smaak tong bijna niet te proeven.
Zef mixed grill. Goed geprepareerd biefstuk stukje mag wel iets zachter zijn
Groente bijlage als wok groente onder het vlees. Matige kwaliteit. Frites waren goed gebakken
NielsArnhem .
  • Datum van je bezoek: 21 nov. 2015
Als je niet bekend bent in Maastricht kom je niet zo snel aan de overzijde van het Vrijthof terecht. Wij ooit wel, daar hebben we geen spijt van. Absoluut het leukst vinden wij het concept: binnenkomen in een bruine kroeg en eten in het mooie achterdeel. Het eten is in orde, geen positieve of negatieve uitschieters meegemaakt. Als je niet heel chic "op restaurant" wilt maar even lekker iets eten, dan zit je goed. De bediening is wat vlak maar wel vriendelijk. In de zomer kan je lekker zitten op het terras: lekker rustig, maar juist voldoende levendigheid om te bekijken.
Maria G.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2015
Bij het café Perroen is het altijd gezellig. Denk dat het ondertussen wel een vaste spot is geworden voor een borreltje op het vrijthof. Ik kom vooral voor de lekkere koffie, zonnige Aperol Spritzes, bitterballetjes, uiensoep (!!!!!!!), de Hamburger van de kaart en natuurlijk leuk personeel!
Altijd persoonlijke benadering, flexibiliteit en gezelligheid!
Oh ja, achter in de zaak kun je heel erg mooi zitten.
Eugenie123 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Gisteren voor theaterbezoek, met wensgezin van Make-A-Wish, bij de Perroen gegeten. Een warm welkom, met super vriendelijk, niet opdringerig personeel. We hebben lekker gegeten (wat een grote porties), waar we soms wat lang op moesten wachten. Toeval of niet, maar aan het tafeltje naast ons zat Bert Visscher, naar wiens voorstelling we zouden gaan. De spontane meet & greet met fotomoment maakte ons toch al geslaagde bezoek tot een ervaring om nooit meer te vergeten. Hartelijk dank!
Arjan1978 .
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2015
Vorige week zaterdag met mijn familie gegeten bij Grandcafé de Perroen. Als voorgerecht genoten van de Carpaccio. Als hoofdgerecht hebben wij beide de mixed Grill genomen. Het vlees was erg goed van kwaliteit. De service is goed. Erg klantvriendelijk. Voor ons zeker voor herhaling vatbaar.
Bedankt voor de fijne avond !
Anna62 .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Jarenlang was dit mijn favoriete lunchcafé. Zomer 2014 vond ik de kwaliteit van de bediening en van het eten al hard achteruitgegaan. Vorige week echter was het echt een aanfluiting. Als ik rode wijn bestel wordt niet gevraagd welke ik wil, dit terwijl diverse wijnen per glas worden aangeboden. Palm komt uit een tap waarop Hertog Jan staat ( aan de kant van het restaurant. Er schijnt wel Palm uit te komen). Placemat en bestek worden neergesmeten, half over de tafel. Ondanks dat wij hadden aangegeven dat één gerecht zonder kaas moest, werd dit toch met kaas afgeleverd. Er kon nauwelijks een excuus af. De bediening straalt totale desinteresse ( of arrogantie?) uit. Dit was onze laatste keer Perroen.
Marco N.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Verleden week plaatste ik een nogal negatieve recensie over een lunch-ervaring bij Grand Café 'de Perroen' in Maastricht. Ik werd aangenaam verrast door een snelle reactie per mail van de gastvrouw van 'de Perroen', Juliëtte Wolfs.
Sinds IENS recensies ook doorspeelt naar de restaurants heb ik dit nog nooit eerder meegemaakt.
Na een aantal mails te hebben uitgewisseld, waarbij ik mijn mening over 'de Perroen' in alle eerlijkheid mocht ventileren, werd hierop heel positief gereageerd met een uitnodiging voor een persoonlijke ontmoeting.
Iedereen verdient een 2e kans en dus gisteren met een vriendin (culinair erg verwend...) naar 'de Perroen'.
Ondanks een net gekregen telefonische onheilstijding nam Juliëtte ruim de tijd om ons te woord te staan om uit te leggen waarom het soms behoorlijk mis kan gaan in het Grand Café.
Dat zij ons zo openhartig in vertrouwen nam hebben wij zeer gewaardeerd. De problemen waar zij en haar partner Bas (nu, 2 jaar na de overname van de zaak) mee te kampen hebben hopen zij binnen afzienbare tijd definitief te hebben opgelost.
Ik vertrouw hier volledig op, gezien het enthousiasme en vakmanschap dat Juliëtte tijdens ons gesprek uitstraalde. Chapeau.
OJA, en de lunch? 1x asperges, 1x hamburger. Niets op aan te merken...
Marco N.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Vandaag daar geluncht met 4 collega's. Ik spreek alleen voor mij zelf. Misschien zegt het ook wel wat als geen van de anderen ook maar 1 opmerking maakte over het eten. ClubSandwich, wat kun je daar nu aan verknallen. Nou…. in het 'Grand Café de Perroen': alles. Kip niet goed schoongemaakt. Spekjes niet lekker uitgebakken. Sla (in de sandwich): oud (met bruine randjes!). Saus: 1 theelepeltje? Brood: 3 sneetjes oud wit. Het gekke was dat het geheel een vis-nasmaak had. De saus? Spekjes in dezelfde pan waar vis in gebakken werd? En wat ik al helemaal niet kan hebben in een 'Grand Café' zijn borden met stukken uit. 'Droge witte' was okay, geen hoogvlieger. Ik ben best een verwende eter, maar hier zou je uitbetaald moeten worden om daar te durven lunchen. Bediening is okay, als je tenminste eindelijk de aandacht van het meisje gevangen hebt… Verder is het interieur, stoelen en zo wel aangenaam. Alhoewel lunchtijd (13:00 uur) was er verder nog maar één tafeltje bezet. Misschien (of hopelijk) een teken aan de wand. Nooit meer.
Beste Marco,
Wat vervelend om te horen, en erg jammer dat je dit niet tijdens de lunch kenbaar hebt gemaakt, dan hadden wij de kans gehad om het op te lossen en je alsnog met een prettig gevoel de deur uit kunnen laten gaan.
Bedankt voor je tips, en we zullen hier zeker iets mee gaan doen.

Reactie van proever:

Beste Perroen,
Super dat jullie op mijn bericht reageren. Ik had helaas geen tijd om iets te zeggen omdat ik met spoed weggeroepen werd. Probleem is een soort 'ziellozigheid'. Er staat iemand in de keuken zonder 'liefde' voor zijn vak… sorry...
Katarina12 .
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Met vriendinnen geborreld en een maaltijdsalade gegeten. De frites hebben we onaangeroerd laten staan. Ze waren niet lekker.
Het interieur is "geupgrated". De stoelen zitten goed.
De bediening was aardig.
Lvl91 .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2013
Prima eetcafé. Heeft alles wat je van een eetcafé mag verwachten en niet meer. Bediening is oké, maar een tikje ongeïnteresseerd en onervaren. Aanrader is het Limburgs zuurvlees, erg smakelijk.
Barbara K.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2013
Best een gezellige eettent aan het minder toeristische gedeelte van het Vrijthof. Het eten was ok maar niet heel bijzonder lekker. Zo vielen de gehaktballen van de tomatensoep in je mond uiteen (droog) en was het verder een beetje back to basic. Ok dus. Bediening correct en de gerechten werden snel opgediend.
Muggenzifter .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2013
Wij hebben hier op een zaterdag avond gegeten, vanwege de drukte was er in het restaurant gedeelte geen plek, dus hebben we in het café deel gegeten. De barman nam de bediening over en hield alles goed in de gaten, informeel maar correct.
Het eten was prima en werd vlot genoeg opgediend. Het vlees was goed klaargemaakt en lekker.
Enige minpunt was de kou die via de voordeur binnenkwam (het was onder 0), maar dit was zeker niet onoverkoombaar. Wij hebben een prima avond gehad.