Grand-Café De Kroon

Marktstraat 11 1521 DW Wormerveer Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Grand-Café De Kroon

Angelique B.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
We hebben hier gegeten met een gezelschap van 11 personen. Er is gekozen voor onder andere de mosterdsoep, de geitenkaassalade, geitenkaaskroketjes biefstuk, kaasfondue en zalmsalade. Iedereen was zeer te spreken over de gerechten. De geitenkaaskroketjes waren goddelijk!! De bediening is vriendelijk, attent en professioneel. Dit grand-café is een echte aanrader.
?ob K.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Verscheidene malen bij Grand-Café De Kroon geweest, en tot nu toe is dat altijd prima bevallen. De inrichting is gezellig, de service prima en het eten goed. Persoonlijk vind ik de hamburger schotel het lekkerst. Het enige minpuntje zover (maar dat is persoonlijk), is dat de gemarineerde spareribs direct van de groothandel komen zonder verdere bewerking van de chef. Voor het te betalen bedrag had ik hogere verwachtingen.

A. S.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Al meerdere malen bij Café de Kroon gegeten, eigenlijk altijd naar tevredenheid, maar de laatste twee keer viel het toch echt wat tegen.
Als we trek hadden in een lekker biefstukje dan was de Kroon onze eerste keuze, maar de laatste tijd valt de biefstuk nogal tegen. Naar ons idee is deze een stuk minder mals dan voorheen, zelfs een beetje aan de taaie kant....erg jammer, wat voor die prijs mag je een lekkere biefstuk verwachten.
Ik vermoed dat we in het vervolg voor dit lekkere stukje vlees toch een naar ander gaan.
Inplane .
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2015
Het plankje kaas en worst was uitmuntend. Daarba genoten van een cilinair hoogstaand frituur bordje die met 'liefde' en beleving werd opgediend. De bediening is voortreffelijk en er heerst beogenheid en volstrekte toewijding.
Rob B.
  • Datum van je bezoek: 18 dec. 2014
Goed toeven hoor aan de Marktstraat in Wormerveer. Ik heb hier drie weken terug voor de eerste keer gegeten en kom vandaag weer terug. Niet zonder reden. Eigenaar en kok André tovert smaakvolle gerechten op tafel. In een sfeervolle ambiance. Een café, maar met rustige muziek en sfeervol aangekleed.
Een uitgebreide bierkaart en diverse bescheiden geprijsde wijnen.
Het is een trefpunt tussen al die knusse kwaliteitswinkels in Wormerveer.
Vandaag nam ik de rundercarpaccio. Mals en (gelukkig) op kamertemperatuur en niet nat. Lekkere krachtig nootachtige rucola erop en wat pesto én verse basilicum. Ik miste een klein stukje brood erbij om de sappen op te maken.

Daarna de heerlijk malse biefstuk met Pepersaus. De groentegarnituur was vers en knapperig. Heerlijk die bleekselderij erbij!
Ook nog super lekkere (ik denk) zelfgesneden frieten met schil ernaast. Top!

Als je in Wormerveer bent en je hebt trek, vergeet dit adresje niet! Ze organiseren diverse leuke evenementen, zoals toneel in de achterzaal en een muziekquiz.
Maik L.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2014
Een tijdje geleden hier heerlijk geluncht. Uitsmijter en Sandwich met kip besteld. Porties waren groot genoeg en heerlijk bereid. De tafels staan zo opgesteld dat je geen last hebt van andere gasten. Iets meer licht in de zaak zou wel fijn zijn.
Gionnevw .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2014
Gezellig adres voor lunch of diner en een borrel. Ben dan ook regelmatig in de Kroon te vinden. Qua sfeer een soort luxe bruin cafe met een relaxt sfeertje en leuke zitjes (op een podiumpje, bij de open haard enz.). De bediening is super (in Nederland kom je zelden zulke snelle en correcte service tegen). Het eten is vrij eenvoudig (sateetje, biefstuk, maaltijdsalades, diverse belegde broodjes enz.) maar zeer smaakvol en mooi gepresenteerd. En natuurlijk niet onbelangrijk: scherp geprijsd. Voor de lunch is de clubsandwich een echte aanrader (kip of zalm), maar je moet wel een grote eter zijn. De kaasfondue is bij mij favoriet voor het diner. Vooral omdat je deze voor 1 persoon besteld, en je er dus niet afhankelijk van bent of je tafelgezelschap hier ook zin in heeft. En je krijgt er niet alleen brood, maar ook diverse groentes bij. Heb ik nog het idee dat ik een beetje gezond aan het eten ben....
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2012
Als je hier toch bent, dan is de Kroon best een gezellig adres met een redelijke kaart. Jazzy muziekje, vriendelijke ober, informeel. We waren er voor de lunch en die was okay: salade met zalm en brood met kipfilet, er was ook weinig aan te verprutsen. Gelegen achter de Zaan op de weg naar het marktplein.