Meer informatie over restaurant Grand Cafe de Korenmolen

Donderdag t/m Zondag 11:00 - 21:00

Jouw recensie over het restaurant Grand Cafe de Korenmolen

Humphrey D.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2018
Wij hebben hier ons 50-jarig huwelijksfeest gevierd met een uitgebreid 4-gangen diner. Het was in alles perfect uitgevoerd. De zaal was heel gezellig en mooi ingericht en het eten was verrukkelijk en zeer divers, o.a. vlees , vis, kip, verse groenten, gegratineerde aardappelen, frites, salades etc. Ook het dessert was zeer mooi opgemaakt, met wat gepast "vuurwerk" erbij en het smaakte voortreffelijk. Iedereen was te spreken over deze ambiance en uiterst tevreden en voldaan. De eigenaar en de bediening waren heel vriendelijk en professioneel, waardoor het alles bij elkaar echt een groot feest was. Al met al een aanrader voor anderen en voor ons een reden om weer terug te komen.
Daan H.
  • Datum van je bezoek: 6 jul. 2018
Afgelopen week gegeten bij de Korenmolen. De sfeer is hartstikke leuk, maar het eten wat je krijgt valt erg tegen. Ik bestelde de 'gamba's' voor €25 en kreeg een bordje met 5 garnalen met de grootte van een 2 euro munt. Dit waren echt geen gamba's en zijn precies dezelfde garnalen als die ik in een diepvrieszak bij de supermarkt koop. En dat voor 5 euro per garnaal. Misschien zat er een gouden randje aan en heb ik dat gemist, maar vond het echt een beetje jammer.
Micky P.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Gisteren met vrienden weer heerlijk gegeten in de korenmolen.
De sfeer is er altijd ontspannen en gezellig en het personeel super vriendelijk.
Ook altijd een wisselende kaart zodat er altijd een steeds wisselende keus is. ( kaart wisseld mee met de seizoenen.)
De Korenmolen is een echte aanrader.
Ook voor vegetariërs is er voldoende te kiezen.
Sjouke D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Wat een genot! Heerlijke wild bouillon, gevolgd door hertenbiefstuk met heerlijke rode kool en peertjes, en crème brulée en Irish Coffee. Alles in uitstekende proporties en een fantastische samenhang van smaken. En dat alles in een heerlijke ambiance met een warme open haard en zeer vriendelijke bediening. Ik ben een doorgewinterde "buiten eter", maar dit was van uitzonderlijke kwaliteit. Direct twee nieuwe afspraken gemaakt. Wel van te voren bespreken! ????
Marleen D.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Geweldige ambiance, heel vriendelijke bediening en ongelofelijk lekker eten. We hadden wildbouillon vooraf, hertenbiefstuk met herfst groenten en tiramisu en creme brulee toe.
Smullen
Trix H.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
We hebben hier heerlijk gegeten. Super vriendelijke bediening, lekkere wijn en gratis karaf kraanwater erbij. Leuk dat je wat kleinere meerdere gerechten kan bestellen maar als je twee kleinere gerechten neem staat dat gelijk aan een normaal hoofdgerecht. de borden waren geweldig mooi opgemaakt en alles was van goede kwaliteit. We waren verleden jaar hier voor het eerst omdat we een weekend op de Veluwe waren en als we in de buurt zijn blijven we graag terug komen. Echt een top zaak!
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2017
Op een donderdag hier alleen gegeten omdat ik voor het werk in Eerbeek was. Helaas was het wel rustig in het restaurant. Ik twijfelde erg tussen de menu's. Bij elk menu mag je 3 gerechten en een dessert kiezen. Bij elk menu vond ik wel iets eruitspringen wat ik erg lekker vind. Daarom toch maar voor het verrassingsmenu gegaan. Aangegeven dat ik graag vlees en vis wilde en liever niet vegatarisch. En als dessert ging mijn voorkeur uit naar een kaasplankje. Nou wat een mooie gerechten. Verrast werd ik zeker. Eerst een eendenborst met eendenlever, daarna een rode poon met groente en de 3e gang kalfssucade met kalfszwezerik! Als dessert zoals gevraagd het kaasplankje! Vriendelijke bediening. Zeker de moeite waard om eens een bezoek te brengen aan de Korenmolen!
Elma K.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Wij kwamen hier min of meer bij toeval terecht, maar wat een goede ervaring hebben we gehad. Heerlijke, creatieve smaken (bij de ribeye kregen we rabarbercompote, wat verrassend lekker was), de ribeye was mals en perfect gekookt, net als de bijbehorende gegrilde groenten, en het dessert "De korenmolen" was een kunstwerkje. Mooi, rustig decor (tafels niet te dicht op elkaar) en uitstekende bediening. Zeer aanbevolen.
Wibo01 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Prima restaurant, gezellige sfeer, gastvrij onthaal door de eigenaar! Heerlijk gegeten met z'n zessen. Borden mooi opgemaakt, vlees (Ribeye) prima gegaard, bijlagen voldoende en goed op smaak. Kortom, wij komen graag terug!
C. W.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Ook wij waren in landal coldenhove. Gezellig restaurant, buitenkant is wat minder maar binnen maakt alles goed. Gingen lunchen. Heerlijke thee tegen een normale prijs. Lekkere tosti met goede ham en ook dit tegen een redelijke prijs. Het was er vrij stil, open haardje was aan. Een restaurant om als we weer eens in de buurt zijn langs te komen.
Carola P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Wij verbleven (ook) op Landal Coldenhove, dat is ongeveer op 8 autominuten. Het is een gezellig en stijlvol ingericht restaurant, met openhaard en een fijn zitje bij de openhaard, min of meer landelijke stijl. We hebben hier geluncht met 2 kinderen van 5 en 6 jaar. Er zijn wat speeldingetjes voor de kinderen en wij nemen altijd graag kwartet mee...;-). Tosti's waren uitstekend, van een contactgrill en lekker vers brood, goede ham. Ook brood met filet americain en wrap met zalm waren mooi in balans en vers. De Korenmolen heeft een theekaartje, waar erg lekkere 'chique' thee op staat, tegen een gebruikelijke thee-prijs.
Hoewel de bediening aardig en correct was, toch een 7 voor de service. Dat wij 50 minuten moesten wachten op de lunch, vonden we echt veel te lang. Temeer nu er maar 3 andere tafels bezet waren en waarvan er 2 al gegeten hadden...
Al met al: als je in de buurt bent, zeker een aanrader!
B. R.
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Een gezellig Eetcafe waar je bovengemiddeld goed kunt eten. Wij verbleven bij Landal Coldenhove en wilden graag wat anders dan op het park eten, en kwamen zo bij dit cafe uit: Een aanrader! De prijs kwaliteit-verhouding (ongeveer 30 euro voor 4 gangen) is top, het personeel vriendelijk en behulpzaam, en de inrichting gezellig.
Karin L.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Gastvrije ontvangst, jassen aannemen, het haardvuur nog even extra opstoken naast de Chesterfield. Een amuse, het goede tapbier voor bij de Kerst. En gewéldig eten tegen een eetcafé tarief. Gaan!
Jerry V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
23,95 voor een zeer matige sate (gekozen omdat we geen zin hadden in het bestellen van meerder gerechtjes, als we dat willen gaan we wel naar een tapas bar), met karig friet, geen salade behalve een beetje kool gedrenkt in mayonaise. Wat mij betreft beneden de maat. Een jaar tevoren nog uitstekend zwijn gegeten hier, maar niets hiervan meer op de vernieuwde kaart. Mij zien ze hier niet meer terug.
Rien K.
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Met vrouw en vriend afgelopen maandag hier gegeten. Warme zaak met bijzonder vriendelijk
personeel. Heel leuk de keuze uit kleine gerechtjes zodat je precies naar je eigen smaak een maaltijd kan samenstellen. Kwalitatief 100% en leuke prijzen. Na afloop door de eigenaar spontaan een rondleiding aangeboden gekregen voor zijn lijnzaad oliemolen. Een bezeten man met een goed verhaal.
Frank T.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Wederom heerlijk gegeten bij de Korenmolen. Het nieuwe concept met de keuze voor 3 gerechtjes is ons goed bevallen.
De combinatie van de enthousiaste gastheren, de sfeervolle ambiance in het stijlvol verbouwde restaurant en de heerlijke gerechten maakt eten bij de Korenmolen altijd een culinair feestje.
EW Z.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Op het eerste gezicht een hollands doorsnee horeca-zaak met een gewone kaart en bediening. Aan de rand van een doorgaande maar wel rustige dorpsweg. Als je iets beter kijkt vallen echter al snel een aantal zaken op. Zoals de aanwezigheid van meerdere aan elkaar aansluitende terrassen, rokers, niet rokers, op het mooie gazon onder de bomen of meer in de zon. De kaart is verzorgd, niet al te veel keus maar zeker wel voldoende. De bediening tenslotte die voorkomend, representatief is, formeel zonder afstandelijkheid met gevoel voor detail. En dan het eten. Wij hebben besteld tomaten-paprikasoep, aspergesoep met zalmtartaartje, een carcpaccio-boerenbrood en een boerenbrood wit met file americain. Geweldige smaken, zeer goed bereid, mooie kwaliteit. Dat staat ons bij. Tot een half uur na de maaltijd proefden we een goede zachte en aangename nasmaak. Deze mensen zijn vakmensen. En voor wie er van houdt: naast het grand café bevindt zich een nog werkende korenmolen alwaar lijnolie wordt gewonnen.
Karin H.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Driemaal gegeten bij de Korenmolen en (éénmaal een drankje gedaan). De eerst keer was een prima. Gezellig nieuwe inrichting, attente bediening , vernieuwende gerechten (alleen aardappelgarnituur was droog en zwaar op de maag), een welkom gevoel. Heel fijn dat de fles wijn (die niet helemaal leeg was) mee genomen kon worden met een speciale verpakking.

Maar dat verdween als sneeuw voor de zon bij het volgende bezoek. Geen reservering gemaakt maar als we even geduld hadden om bij de haard te wachten zou er spoedig een tafel vrij zijn. Nadat ons een tafel werd gewezen werden we compleet vergeten! Kregen geen brood vooraf (eerste keer wel en ook alle andere gasten werden voorzien van brood), gerechten waren minder van kwaliteit, erg makkelijk gemaakt, iedere keer een andere bediende aan tafel, etc. Van elk personeelslid kregen we excuses te horen dat we vergeten werden maar dat hielp niets. Kreeg het idee dat men langs elkaar heen werkte. Vind het ook niet prettig als je meteen een wijn geserveerd krijgt zonder de mogelijkheid te proeven. Niet echt veel gedronken aangezien er niet iemand langs kwam om te vragen. Zelfs voor de rekening geruime tijd moeten wachten.

Tweede kans verdient iedereen wel (het kan een keer een chaotisch dagje zijn). Nu tijdens de lunch langs gekomen. Het was niet druk. Twee tafelgenoten hadden kalfskroket op brood voor €8,50. Een behoorlijk bedrag voor twee kroketten en droog brood! Ook de clubsandwich van twee andere tafelgenoten was geen succes. Brood was wederom droog, beter was geweest om dan te roosteren. Zelf had ik liever een glutenvrij gerecht. Duidelijk aangegeven dat als ze glutenvrij brood hadden, dit de voorkeur had maar het ook geen probleem vond als het een salade zou worden. Volgens de kok was er brood aanwezig, geen probleem volgens de serveerster. Maar het brood was zo droog, ik kon het letterlijk als frisbee gebruiken. Ik heb aangegeven dat het brood droog was en dit echt niet eetbaar was. Het enige wat de serveerster kon uitbrengen was sorry en gaf aan dat ik kon betalen bij de balie. Aangezien de gerechten vrij prijzig zijn heb ik nogmaals aangegeven bij de serveerster achter de balie dat ik deze "service" echt niet begreep en ook dat ik wel wist dat zij er in principe niets aan kon doen maar zo kun je geen klanten behandelen. Zij ging navraag doen bij de baas die achter mij een drankje aan het doen was met een aantal vrienden. Ik ben meteen naar hem toegelopen en heb de situatie uitgelegd. Geen probleem als glutenvrij brood lastig is maar geef dan een (goede) salade. Ik had het vermoeden dat het brood bevroren was en in de magnetron was opgewarmd (nooit doen met glutenvrij brood!). De eigenaar gaf toe dat dit waarschijnlijk was gebeurd. De kok in de keuken was een leerling en gaf de opdracht om mijn gerecht niet in rekening te brengen. Beetje zwak om een leerling de schuld te geven, deze moet begeleid worden. Twijfel of ik de Korenmolen nog een kans moet geven.
Laura H.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Erg prettige ontvangst. We kregen een leuke tafel toegewezen. Na een duidelijke uitleg over het concept hebben we gekozen voor de special. Gestart met antipast, daarna de eendenlever en de eendenborst. Afgesloten met de panna cotta. Daarna besloten bij de haard plaats te nemen voor een kop koffie. De sfeer was heel fijn, lekker gegeten en de bediening was zeer vriendelijk. Bedankt!
Xuan N.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Bij binnenkomst hebben we heel even moeten wachten totdat er uberhaupt iemand kwam om ons te helpen. Eigenaar was heel open en vriendelijk en staat je te woord. Een stukje geschiedenis mee gekregen.
Eten was ook lekker. Gezellige sfeer.