Meer informatie over restaurant Grand Cafe de Korenmolen

Dinsdag en Woensdag Gesloten
Donderdag t/m Zondag 11:00 - 21:00

Elma K.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Wij kwamen hier min of meer bij toeval terecht, maar wat een goede ervaring hebben we gehad. Heerlijke, creatieve smaken (bij de ribeye kregen we rabarbercompote, wat verrassend lekker was), de ribeye was mals en perfect gekookt, net als de bijbehorende gegrilde groenten, en het dessert "De korenmolen" was een kunstwerkje. Mooi, rustig decor (tafels niet te dicht op elkaar) en uitstekende bediening. Zeer aanbevolen.
Wibo01 .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Prima restaurant, gezellige sfeer, gastvrij onthaal door de eigenaar! Heerlijk gegeten met z'n zessen. Borden mooi opgemaakt, vlees (Ribeye) prima gegaard, bijlagen voldoende en goed op smaak. Kortom, wij komen graag terug!
C W.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Ook wij waren in landal coldenhove. Gezellig restaurant, buitenkant is wat minder maar binnen maakt alles goed. Gingen lunchen. Heerlijke thee tegen een normale prijs. Lekkere tosti met goede ham en ook dit tegen een redelijke prijs. Het was er vrij stil, open haardje was aan. Een restaurant om als we weer eens in de buurt zijn langs te komen.
Carola1975 P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Wij verbleven (ook) op Landal Coldenhove, dat is ongeveer op 8 autominuten. Het is een gezellig en stijlvol ingericht restaurant, met openhaard en een fijn zitje bij de openhaard, min of meer landelijke stijl. We hebben hier geluncht met 2 kinderen van 5 en 6 jaar. Er zijn wat speeldingetjes voor de kinderen en wij nemen altijd graag kwartet mee...;-). Tosti's waren uitstekend, van een contactgrill en lekker vers brood, goede ham. Ook brood met filet americain en wrap met zalm waren mooi in balans en vers. De Korenmolen heeft een theekaartje, waar erg lekkere 'chique' thee op staat, tegen een gebruikelijke thee-prijs.
Hoewel de bediening aardig en correct was, toch een 7 voor de service. Dat wij 50 minuten moesten wachten op de lunch, vonden we echt veel te lang. Temeer nu er maar 3 andere tafels bezet waren en waarvan er 2 al gegeten hadden...
Al met al: als je in de buurt bent, zeker een aanrader!
Subwomans .
  • Datum van je bezoek: 23 jan. 2016
Een gezellig Eetcafe waar je bovengemiddeld goed kunt eten. Wij verbleven bij Landal Coldenhove en wilden graag wat anders dan op het park eten, en kwamen zo bij dit cafe uit: Een aanrader! De prijs kwaliteit-verhouding (ongeveer 30 euro voor 4 gangen) is top, het personeel vriendelijk en behulpzaam, en de inrichting gezellig.
Karin L.
  • Datum van je bezoek: 27 dec. 2015
Gastvrije ontvangst, jassen aannemen, het haardvuur nog even extra opstoken naast de Chesterfield. Een amuse, het goede tapbier voor bij de Kerst. En gewéldig eten tegen een eetcafé tarief. Gaan!
Bic .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Met enige regelmaat eten wij met het gezin bij de Korenmolen, dus nu ook met kerst. Eigenlijk voelt het als thuiskomen, gezellig en sfeervol. Mooie ambiance en goed eten, waaraan naar ons inzien veel zorg en aandacht wordt besteed. Kinderen zijn hier ook welkom. Gekozen voor 4 gangen kerstmenu met wijnarrangement, als hoofdgerecht hadden wij hertenrugfilet, voortreffelijk. Net als de andere gerechten en de bijpassende wijn.
Team Korenmolen in het nieuwe jaar zijn wij zeker weer van de partij!
Jomarc .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Eerste kerstdag met familie heerlijk gegeten in een ontspannen sfeer bij de Korenmolen. De persoonlijke ontvangst door de gastheren was een prettig begin. De keuzemogelijkheden in het kerstmenu was goed, net als het eten. Altijd spannend is het of de eendenborst juist klaargemaakt is. Het was heerlijk, precies goed. De bediening zorgde op een vriendelijke manier dat het ons aan niets ontbrak. De ambiance heeft een warme uitstraling en de royale opstelling van de tafels in de nieuwe zaal gaf letterlijk en figuurlijk het gevoel van ruimte. We kijken terug op een mooie eerste kerstdag in de Korenmolen.
Gj-m .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
De Korenmolen is een mooi in de natuur aan een beekje gelegen restaurant met inpandige watermolen die ook nog in gebruik is. De ontvangst is werkelijk keurig: je jas wordt netjes aangenomen en ook aan tafel word je echt als een graag geziene gast ontvangen. Bij het eten kun je naast a la carte ook kiezen voor bijv. een 4-gangen (uit 20 gerechten) keuzemenu voor € 29,75. De garnituur was ruim voldoende, maar het stuk vlees van het hoofdgerecht vond ik wel wat klein. Alle waar naar zijn geld, zullen we maar zeggen. De hazelnootparfait aan het eind was inderdaad "parfait"; ik heb qua smaak nog nooit zo'n rijk geschakeerd en uitgebalanceerd nagerecht geproefd! Het aantal biermerken op de bierkaart vond ik wat beperkt. Er zijn nog zoveel andere brouwerijen met passende bieren, bijv. Jopen, Palm en Westmalle.
En dan de inrichting: voornaam, stijlvol met veel hout in rustgevende kleuren. Goede sfeerverlichting. En een sofa om vooraf nog even een glaasje te drinken bij het knappend haardvuur. Een heerlijk avondje uit!
Celine-Broekhuizen .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Vorige week vrijdag hier met een vriendin gegeten. Gekozen voor het menu van met dessert van €29,75. De kaart klonk veelbelovend, de werkelijkheid was echter ontluisterend. De zalm was droog, de wildzwijnbiefstuk te hard gebakken, de gebrande geitenkaas leek uit de koelkast te komen (de naam doet iets anders vermoeden) en de desserts waren mierzoet en weinig subtiel.
Enige pluspunt was de bediening, correct en erg vriendelijk.
Waarschijnlijk een prima lokatie om zomers op het terras iets te drinken met een bittergarnituur erbij, maar wij hebben helaas niet de verfijnde gerechten kunnen ontdekken waar anderen over schrijven.
Beste mevrouw Broekhuizen,
Dank voor uw reactie.
Uiteraard vinden wij het jammer dat wij niet aan uw verwachtingen hebben kunnen voldoen. Was dit ons direct vertelt dan hadden we misschien naar uw tevredenheid kunnen handelen.
Met vriendelijke groet, De Korenmolen, Johan van Zadelhoff
Jerry V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2015
23,95 voor een zeer matige sate (gekozen omdat we geen zin hadden in het bestellen van meerder gerechtjes, als we dat willen gaan we wel naar een tapas bar), met karig friet, geen salade behalve een beetje kool gedrenkt in mayonaise. Wat mij betreft beneden de maat. Een jaar tevoren nog uitstekend zwijn gegeten hier, maar niets hiervan meer op de vernieuwde kaart. Mij zien ze hier niet meer terug.
Krieg .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2015
Met vrouw en vriend afgelopen maandag hier gegeten. Warme zaak met bijzonder vriendelijk
personeel. Heel leuk de keuze uit kleine gerechtjes zodat je precies naar je eigen smaak een maaltijd kan samenstellen. Kwalitatief 100% en leuke prijzen. Na afloop door de eigenaar spontaan een rondleiding aangeboden gekregen voor zijn lijnzaad oliemolen. Een bezeten man met een goed verhaal.
Frank T.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Wederom heerlijk gegeten bij de Korenmolen. Het nieuwe concept met de keuze voor 3 gerechtjes is ons goed bevallen.
De combinatie van de enthousiaste gastheren, de sfeervolle ambiance in het stijlvol verbouwde restaurant en de heerlijke gerechten maakt eten bij de Korenmolen altijd een culinair feestje.
EW Z.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Op het eerste gezicht een hollands doorsnee horeca-zaak met een gewone kaart en bediening. Aan de rand van een doorgaande maar wel rustige dorpsweg. Als je iets beter kijkt vallen echter al snel een aantal zaken op. Zoals de aanwezigheid van meerdere aan elkaar aansluitende terrassen, rokers, niet rokers, op het mooie gazon onder de bomen of meer in de zon. De kaart is verzorgd, niet al te veel keus maar zeker wel voldoende. De bediening tenslotte die voorkomend, representatief is, formeel zonder afstandelijkheid met gevoel voor detail. En dan het eten. Wij hebben besteld tomaten-paprikasoep, aspergesoep met zalmtartaartje, een carcpaccio-boerenbrood en een boerenbrood wit met file americain. Geweldige smaken, zeer goed bereid, mooie kwaliteit. Dat staat ons bij. Tot een half uur na de maaltijd proefden we een goede zachte en aangename nasmaak. Deze mensen zijn vakmensen. En voor wie er van houdt: naast het grand café bevindt zich een nog werkende korenmolen alwaar lijnolie wordt gewonnen.
K H.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Driemaal gegeten bij de Korenmolen en (éénmaal een drankje gedaan). De eerst keer was een prima. Gezellig nieuwe inrichting, attente bediening , vernieuwende gerechten (alleen aardappelgarnituur was droog en zwaar op de maag), een welkom gevoel. Heel fijn dat de fles wijn (die niet helemaal leeg was) mee genomen kon worden met een speciale verpakking.

Maar dat verdween als sneeuw voor de zon bij het volgende bezoek. Geen reservering gemaakt maar als we even geduld hadden om bij de haard te wachten zou er spoedig een tafel vrij zijn. Nadat ons een tafel werd gewezen werden we compleet vergeten! Kregen geen brood vooraf (eerste keer wel en ook alle andere gasten werden voorzien van brood), gerechten waren minder van kwaliteit, erg makkelijk gemaakt, iedere keer een andere bediende aan tafel, etc. Van elk personeelslid kregen we excuses te horen dat we vergeten werden maar dat hielp niets. Kreeg het idee dat men langs elkaar heen werkte. Vind het ook niet prettig als je meteen een wijn geserveerd krijgt zonder de mogelijkheid te proeven. Niet echt veel gedronken aangezien er niet iemand langs kwam om te vragen. Zelfs voor de rekening geruime tijd moeten wachten.

Tweede kans verdient iedereen wel (het kan een keer een chaotisch dagje zijn). Nu tijdens de lunch langs gekomen. Het was niet druk. Twee tafelgenoten hadden kalfskroket op brood voor €8,50. Een behoorlijk bedrag voor twee kroketten en droog brood! Ook de clubsandwich van twee andere tafelgenoten was geen succes. Brood was wederom droog, beter was geweest om dan te roosteren. Zelf had ik liever een glutenvrij gerecht. Duidelijk aangegeven dat als ze glutenvrij brood hadden, dit de voorkeur had maar het ook geen probleem vond als het een salade zou worden. Volgens de kok was er brood aanwezig, geen probleem volgens de serveerster. Maar het brood was zo droog, ik kon het letterlijk als frisbee gebruiken. Ik heb aangegeven dat het brood droog was en dit echt niet eetbaar was. Het enige wat de serveerster kon uitbrengen was sorry en gaf aan dat ik kon betalen bij de balie. Aangezien de gerechten vrij prijzig zijn heb ik nogmaals aangegeven bij de serveerster achter de balie dat ik deze "service" echt niet begreep en ook dat ik wel wist dat zij er in principe niets aan kon doen maar zo kun je geen klanten behandelen. Zij ging navraag doen bij de baas die achter mij een drankje aan het doen was met een aantal vrienden. Ik ben meteen naar hem toegelopen en heb de situatie uitgelegd. Geen probleem als glutenvrij brood lastig is maar geef dan een (goede) salade. Ik had het vermoeden dat het brood bevroren was en in de magnetron was opgewarmd (nooit doen met glutenvrij brood!). De eigenaar gaf toe dat dit waarschijnlijk was gebeurd. De kok in de keuken was een leerling en gaf de opdracht om mijn gerecht niet in rekening te brengen. Beetje zwak om een leerling de schuld te geven, deze moet begeleid worden. Twijfel of ik de Korenmolen nog een kans moet geven.
Gerda K.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Zondagavond gegeten bij de Korenmolen, blij dat we gereserveerd hadden het zat helemaal vol. Restaurant heeft een nieuw concept, allemaal kleine tussengerechtjes geserveerd in vier gangen! Leuk gepresenteerd als een soort van nieuwsblad. Twee soorten menu's op de kaart, korenmolengerechten en korenmolen specials. Wij kozen voor de specials. Allereerst Marbre eendenlever. Mooie in laagjes opgebouwd, smaak heerlijk zachte eendenlever en parmaham. Tweede gang gekozen voor de gamba's en coquille en als derde gang eendenborst, goed mals en krokant gebakken.
Bij de derde gang werd het garnituur geserveerd. Lekker dikke huisgemaakte frieten met dragon mayonaise. Kleine gerechten maar zeker meer dan voldoende. Zeker met de huisgemaakte cheese cake als afsluiter! Naast het eten is ook de bediening erg attent en betrokken. Lekker met een kopje koffie afsluiten bij de gezellig haard in het restaurant. Ik kijk uit naar de volgende editie van het korenmolennieuws!
Laura H.
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2015
Erg prettige ontvangst. We kregen een leuke tafel toegewezen. Na een duidelijke uitleg over het concept hebben we gekozen voor de special. Gestart met antipast, daarna de eendenlever en de eendenborst. Afgesloten met de panna cotta. Daarna besloten bij de haard plaats te nemen voor een kop koffie. De sfeer was heel fijn, lekker gegeten en de bediening was zeer vriendelijk. Bedankt!
Xuan N.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Bij binnenkomst hebben we heel even moeten wachten totdat er uberhaupt iemand kwam om ons te helpen. Eigenaar was heel open en vriendelijk en staat je te woord. Een stukje geschiedenis mee gekregen.
Eten was ook lekker. Gezellige sfeer.
Theo V.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Veel goede berichten over de Korenmolen gehoord: dan wil je het zelf ook eens mee maken. Het concept werd door de eigenaar zorgvuldig uitgelegd. We kozen voor de Korenmolenspecials: 3 kleine gerechten, de volgorde mag je zelf bepalen. bij het laatste gerecht wordt een aardappelgarnituur, salade en appelcompote geserveerd. dit alles voor 39.50 euro per persoon.
de Marbre eendenlever was de 1e teleurstelling, en rolletje vet vlees zonder iets van eendenlever te proeven! Gamba's en Jacobsmossel op een spiesje met snijbonen en garnalenschuim. Het visvlees was prima in orde, de garnalenschuim had weinig smaak. De krokant gebakken eendenborst was heerlijk, mooi mals, goed gebakken, maar erg weinig. Wat aardappeltjes (voor frites moet je 5 euro betalen!), slechte sla en appelmoes. Met een fles wijn erbij ben je behoorlijk duur uit, voor matig eten en kleine porties. De service was goed, vooral de eigenaar doet erg zijn best. De dames van de bediening waren wat minder geinteresserd.
Bayou .
  • Datum van je bezoek: 18 jan. 2015
We hebben hier een high tea gedaan. Heerlijk!
Leek ons niet erg geschikt om met kinderen te komen.
Wat ouwelijk ingericht, maar passend bij het pand.
Er werd rekening gehouden met dieetwensen die wij vergeten waren door te geven, heel netjes.
De prijs kwaliteit was voortreffelijk.