Grand Café De Kleine Waarheid

Lombardsteeg 7 1811 LA Alkmaar Nederland Kaart

Over restaurant Grand Café De Kleine Waarheid

Jarenlange ervaring in vlees

Bij Grand Café De Kleine Waarheid geniet je in een ongedwongen huiselijke sfeer van heerlijke gerechten. Hun kracht ligt vooral in de jarenlange ervaring met vlees. Het familiebedrijf is van oudsher horecavleesleverancier, wat je duidelijk merkt aan de kwaliteit van de vleesgerechten. Daarnaast hebben ze een passie voor vergeten Hollandse gerechten en groenten, deze vind je dus ook veel terug op de kaart.

Meer informatie over restaurant Grand Café De Kleine Waarheid

• : Parkeerplaats, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

• Af te huren , Huisdieren welkom , Toegankelijk voor rolstoelen , Valet parking , Wi-Fi
Gree K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We hadden onbeperkte proeverijen dat is helemaal top Het zo veel keus en erg lekker.Je mag 3 gerechtjes per keer bestellen Het personeel is erg vriendelijk en ze leggen alles uit als je dat wilt
Het is echt een bruine gezellige Grand Café Echt een aanrader
Will V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
De hoge verwachtingen die wij via internet kregen kan men niet waar maken. De kwaliteit is minder dan wij verwacht hadden naar aanleiding van de recensies.
De soep kwam duidelijk uit blik en was alleen door de kok opgewarmd.
Een originele Wiener schnitzel is van kalfsvlees, maar dit was van een wel heel oud kalf.
Ook de dame blance was mislukt, want het ijs was te koud, of de chocolade was niet warm genoeg. Resultaat was een harde klop chocolade zodra die met het ijs in aanraking kwam.
De bediening was goed, men doet echt zijn best, maar men had het te druk voor echte aandacht.
Waarschijnlijk kwam dat doordat het restaurant vol zat en men klanten weg moest sturen.
Edith P.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Goede gelegenheid om met een grote groep naar toe te gaan. Ik ging met zo'n veertien studenten. Ik kon vanaf mijn plek in de keuken kijken, dat vind ik altijd onthullend. Ik moet zeggen dat er enorm netjes en hygiënisch gewerkt wordt. Het eten staat binnen no time op tafel. Velen van ons hebben spareribs genomen en die schijnen heerlijk te zijn. Alles is beter dan het eten in ons conferentieoord. Ik ben niet zo tevreden: ik heb friet, sla en spitjes met varkenshaas. ik vind de varkenshaas te droog. Ik heb €2.- extra besteed aan stroganoffsaus. Jammer want er is niets aan. De porties zijn groot en we staan binnen het uur met de buikjes rond weer buiten.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Het is echt een bruine gezellige Grand Café Echt een aanrader
Yvon J.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Gisteravond met een grote groep gegeten bij dit restaurant, voor mij duidelijk dit is niet mijn restaurant. Er word te zout gekookt en met weinig smaak en weinig verse ingredienten. Te zoute tomatensoep, vis met weinig smaak, rucola was niet echt vers, tomaat zonder smaak, mini hamburger van een witte boterham?. De sate en de carpaccio was goed, alleen wel jammer van de pijnboompitten. Bediening was vriendelijk, maar helaas kwamen ze veel te weinig langs. Ik lees nu pas de andere recencies over te zout eten en blijkbaar doen ze totaal niets met deze feedback.
Dick T.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Een gezellig en gemoedelijk cafe-restaurant waar je je snel thuis voelt.
We werden vriendelijk ontvangen, kregen ook een leuke hoge tafel bij het raam.
We begonnen met een proeverij van voorgerechtjes en dat was gewoon heerlijk. Het proeverijtje bestond uit een tomatensoepje met daarnaast verschillende voorgerechtjes zoals o.a. een stukje carpaccio, vitello tonato en huis gerookte zalm.
Best wel veel maar het smaakte heerlijk.
Na het voorgerecht, werd gevraagd, of we meteen het hoofdgerecht willen geserveerd hebben, dat vonden we geen probleem, na ong. 10 min. werd het dan ook gebracht.
Ons hoofdgerecht bestond uit een (behoorlijk grote portie) boeuf stroganoff en een konijnenbout (heerlijk gestoofd met tutti frutti).
Beide gerechten smaakten heerlijk, de boeuf stroganoff was zo veel dat ik het laatste restje van mijn vrouw heb opgegeten. We hebben dan ook alleen een kopje koffie als toetje genomen.
Wel jammer was dat de gebakken aardappeltjes welke erbij werden geserveerd helemaal zwart aangebakken waren (alleen de minst zwarte opgegeten).
Dit viel een beetje tegen, en de prijs uiteindelijk ook wel een beetje. Maar toch wel een gezellige avond gehad, met aardige bediening.
Flitter F.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
De Kleine Waarheid is een typische grand café met een beetje een kroegsfeer en decor. Wij waren er de avond voor Valentijn en de tent zat vol met mensen die qua looks net zo goed de tuin konden gaan omspitten... Enfin, de zelfgemaakte schnitzel smaakte uitstekend! De wijn was ook prima. De varkenshaas was redelijk, wel wat droog en de satésaus te zout en zonder pinda's. De bediening was vriendelijk maar niet meer dan dat. Geschikt om met grote groep heen te gaan.
Bas L.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Alweer twee weken geleden gegeten, maar was heerlijk!
Genoten van de proeverijen met onwijs veel keuze uit wel 37 gerechten. Bediening super vriendelijk en ambiance was gezellig. wij komen zeker terug.
Foody2016 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Lekker gegeten! Prijs kwaliteit verhouding is goed. Vooral de proeverij is erg leuk zodat je alles kunt proeven. De service is altijd uitstekend personeel is zeer enthousiast en vriendelijk. Wij komen hier zeker terug!
Jeannette87 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Gisteren met 6 personen gegeten bij De Kleine Waarheid. Het is een gezellig restaurant met een huiselijke sfeer. Het was er redelijk druk, en dan kan het (afhankelijk van jouw plek in het café) wat rumoerig zijn. De tomatensoep en uiensoep waren erg zout. De carpaccio en de huisgerookte zalm vielen wel goed in de smaak. De tournedos en de zalm waren erg lekker. Bij De Kleine Waarheid krijg je een flinke portie. Tip: houd wat ruimte over voor het carameltaartje, want dat is altijd het hoogtepunt. De bediening is vriendelijk en attent, maar sommige serveersters/obers herken je niet als zodanig omdat ze niet in bedrijfskleding lopen. Jammer genoeg waren de sinaasappelen op dus geen vers sap. En 9 sneetjes stokbrood voor een tafel van 6 mensen vond ik ook niet zo handig. Desondanks lekker gegeten en een gezellige avond gehad. Prijs/kwaliteit verhouding is goed.
Im H.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Voor het eerst hier gegeten met vrienden die al vaker dit restaurant hadden bezocht. Het is een no nonsens restaurant waar je geen haute cuisine moet verwachten maar waar je wel even een smakelijk hapje kunt eten. Traditionele kaart zonder verrassingen. De Bali saus die ik bij mijn vleesgerecht bestelde was niet geweldig. Een dikke laag olie dreef op de rest van de substantie. Ik heb die saus dan ook maar gelaten voor wat het was. Verder was alles wel smakelijk. Desserts waren met weinig fantasie bereid en bij 4 verschillende nagerechten telkens hetzelfde, weinig bijzondere bolletje ijs op het bord. Bediening vriendelijk alleen doen ze zich zelf te kort door bijna niet te vragen of je nog wat wilt drinken met als gevolg te lang een leeg glas op tafel. Huiswijn was van redelijke kwaliteit uitgezonderd de rose die de naam 'slobber' niet eens verdient.
Marnix T.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Was een redelijke maaltijd. En daar is het eigenlijk ook wel mee gezegd. Niet slecht niet goed. Goed vlees, ouderwetse groente, weinig saus bij het vlees, te zoute uiensoep, inspiratieloze kaart. Nagerechten zou ik hier niet snel nog is bestellen
PRotteveel .
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Een gezellige gemoedelijke ambience waar je je snel thuis voelt. We begonnen met een proeverij van voorgerechtjes en dat was gewoon prima. Wel veel maar dat is de kok niet aan te rekenen. Het hoofdgerecht had wel daardoor wat minder gemogen. Verschillende hoofdgerechten, 4 verschillende, en alle vier waren wij enthousiast. Goede wijn erbij en bediening was ok. Echt een plek waar je gewoon nog eens terugkomt, zonder opsmuk en pretenties, gewoon lekker eten voor een goede prijs.
Alice R.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Op aanraden van kennissen voor een verjaardag met een gezelschap van 10 personen vanavond De Kleine Waarheid bezocht. Telefonisch gereserveerd en de tafel stond keurig klaar. Vriendelijk ontvangen. Er was ons aangeraden om een van de onbeperkte proeverijen te kiezen. Het Grand Cafe adverteert met drie niveaus van € 17.50, € 21.50 en € 24.50. Bij een gezelschap boven de 8 mag er niet gekozen worden uit de niveaus maar wordt het automatisch de Chefs Keuze. Dat vonden wij geen probleem omdat wij, zelf alle uit de horeca afkomstig, weten dat een Chef bij zijn eigen menu altijd zijn beste gerechten wil doorgeven.

Het proeverijtje begon met een tomatensoepje. Als voorgerechtjes een stukje carpaccio, vitello tonato en Ardenner ham met meloen. Hierna een loempia, drie kleine garnaaltjes en een wrapje met zalm. Hierna volgde het hoofdgerecht bestaande uit een satéstokje, 1 stukje sparerib en 3 kleine stukje stoofpotje. Op zich leuk, maar nou niet wat we van een proeverij menu verwachten waar op de kaart geadverteerd wordt met ribeye, kippenlevertjes, kippenpootjes, ossenhaaspuntjes etc. Maar goed we konden niet zelf kiezen dus helaas.

De gerechten die we hadden gekregen stonden beschreven bij het goedkoopste proeverij menu. Al was de keuze daar natuurlijk veel uitgebreider, maar goed dat was ons vooraf verteld dat we niet konden kiezen.

Wat ons niet verteld was, was de prijs van het "zonder keuze" Chef keuze menu. Namelijk de allerduurste vorm van proeverij. Mm. dat was toch wel vreemd. Niet mogen kiezen, gerechten uit het goedkoopste menu en dan toch de prijs voor het duurste menu moeten afrekenen.

Toen wij de serveerster hierop aanspraken gaf zij aan helaas geen invloed te hebben op de keuze van de chef en er was geen eigenaar aanwezig die wij hier verder op aan konden spreken. De chef mocht kiezen en als hij er voor koos om een overgaar satéstokje en verbrande spareribs door te geven dan kon daar helaas niets aangedaan worden. Onwijs jammer. Wij hadden hoge verwachtingen en helaas zijn die door toedoen van de Chefs keuzes totaal te niet gedaan.

Wij raden u dan ook zeker niet aan om hier als groep te gaan eten. Onder de acht personen mag je blijkbaar wel kiezen en ook zo veel van alles bestellen als je wilt. Boven de acht personen betaal je gewoon de hoofdprijs voor een paar kleine doorsnee hapjes en een slecht bereid hoofdgerecht.

Overigens werd er door de bediening wel gevraagd of we nog meer saté of spareribs wilde, maar ja, als we onbeperkt spareribs hadden willen eten hadden we niet voor een proeverij menu gekozen.

WAARDELOOS!!
Swisslady .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Wij werden vriendelijk ontvangen, kregen ook een leuke tafel bij t raam. Naar het voorgerecht, werd gevraagd, of we meteen het hoofdgerecht willen geserveerd hebben, wat onmiddelijk werd gebracht.
voorgerecht: 2x Carpaccio. was onwijs lekker, maar wel een kleine portie voor de prijs, vergeleken met andere restaurants in Alkmaar.
hoofdgerecht: 1x Mac waarheid en 1x varkenshaas saté. was super lekker en een grote portie.
nagerecht: 2x Irish coffee. was ook heel lekker, alleen een beetje jammer dat die van me neef dubbel zo sterk was, dan die van mij.
Al met al, hebben wij een super gezellige avond gehad met een heel leuke bediening. Dank jullie wel.
Rian V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2015
Via de Jumbo actie "avondje uit " zijn we terecht gekomen bij de Kleine Waarheid in Alkmaar.
Een gezellig ogend eetcafé waar we vriendelijk werden ontvangen.Ondanks dat we meer dan een uur eerder waren dan de gereserveerde tijd was dat geen probleem (het was ook wel heel rustig)
Het eten was zeer smakelijk,m.n. de snoekbaars
Doordat de keuken open was kon je zien hoe alles bereid werd,het was volgens mij allemaal vers klaar gemaakt.
De prijzen zijn prima (wel jammer dat de (Jumbo)korting vergeten was maar dat werd direct weer rechtgetrokken)
Al met al een aanrader
Wil F.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
10 januari hebben wij bij de Kleine Waarheid met een proeverij de verjaardag van mijn man gevierd met vrienden en familie. Wij kregen één en al lof over het eten en de verzorging. Dit hebben wij graag doorgespeeld aan de Kleine Waarheid. Graag tot een volgende keer. Nogmaals onze dank.

Wil en Henk
Kaatjee .
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2014
We werden in een hoek gezet en het eten was slecht.Biefstuk was hard en carpaccio was droog.
Erg veel lawaai en er werd niet naar je omgekeken
Marianne B.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2014
Gezellig grand cafe alleen leek het wel alsof alle gesprekken Door de muren weerkaatst werden waardoor een gesprek voeren niet echt verstaanbaar was. De kwaliteit van het eten was op zich goed alleen waren de porties echt aangepast op de AH actie en waren het geen culinaire hoogstandjes, tevens was de bediening zo snel dat we binnen no time weer buiten stonden. Jammer want deze actie is juist ideaal om nieuwe klanten te werven en op deze manier word ik niet gestimuleerd terug te komen.
Groog000 .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Heel gezellige sfeer, lekker en veel eten en drinken, vriendelijke bediening.
Minpuntje: de deuren bleven open staan waarbij het tochtte.