Grand Café De Kleine Waarheid

Lombardsteeg 7 1811 LA Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Grand Café De Kleine Waarheid

Jarenlange ervaring in vlees

Bij Grand Café De Kleine Waarheid geniet je in een ongedwongen huiselijke sfeer van heerlijke gerechten. Hun kracht ligt vooral in de jarenlange ervaring met vlees. Het familiebedrijf is van oudsher horecavleesleverancier, wat je duidelijk merkt aan de kwaliteit van de vleesgerechten. Daarnaast hebben ze een passie voor vergeten Hollandse gerechten en groenten, deze vind je dus ook veel terug op de kaart.

Meer informatie over restaurant Grand Café De Kleine Waarheid

• : Parkeerplaats, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Jouw recensie over het restaurant Grand Café De Kleine Waarheid

Brenda B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Slechtste tongfilet ever gehad. Gelukkig excuus en werd het van de rekening gehaald. Prima service. Tijd om te kijken naar een nieuwe kok?
Gabby V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten en we zijn heel warm en hartelijk ontvangen. De hele sfeer en avond was ontspannen en we zijn de hele avond erg fijn geholpen. Een aanrader!
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Het is even zoeken om de locatie te vinden, maar verder was het perfect! Eten was prima, bediening zeer vriendelijk straalde rustig uit. Kortom; een zeer huiselijke, warme sfeer met prima eten!
Miranda D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Onze maandelijkse vriendinnen-lunch hielden we eens hier. Maar wat is dat tegengevallen zeg.... oud brood, koude tosti's, matige soep. Het enige echt lekkere vond ik de kroketjes, we hadden een kaas- en een groente-variant (waar ze de verkeerde saus bij hadden gedaan, maar we wel alsnog kregen). We deden de lunch proeverij, en hadden dus een scala aan etenswaar. Maar helaas allemaal matig tot teleurstellend. Wel geprezen moet het glutenvrije brood dat ze hadden (uit de vriezer, maar wel lekker). En de ijskoffie als dessert, die was ook lekker. Het carameltaartje weer minder (een hoopje geplette bastognekoeken met een laagje caramel, niet echt bijzonder). Al met al: we hebben het geprobeerd, maar zullen hier niet meer onze centjes wegbrengen.
John01 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Op aanraden van vrienden hier afgelopen zaterdag gegeten nadat we ruim op tijd gereserveerd hadden. Bij binnenkomst werd ons verzocht aan de bar plaats te nemen of aan een hoge tafel te gaan zitten omdat onze plaats nog bezet was. Voorgerecht was lekker, maar niet bijzonder. We hadden onze zinnen gezet op het hoofdgerecht, pittige spareribs. We moesten redelijk lang wachten totdat dit werd geserveerd. Het vlees viel letterlijk van het bot af en leek veel te lang doorgegaard. Bovendien was het allesbehalve pittig, zelfs flauw. Uiteraard dit aan de bediening gemeld die begripvol reageerde maar overigens verder niets ter compensatie aanbood. Het nagerecht zag er mooier uit dan dat het smaakte. Onze tafel stond dicht bij de bar en tijdens het eten verzamelden zich daar nogal wat mensen die uitsluitend voor de bar kwamen en voor het nodige rumoer zorgden. Nee, in de Kleine Waarheid zullen wij niet meer terugkomen, helaas.
Gree K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We hadden onbeperkte proeverijen dat is helemaal top Het zo veel keus en erg lekker.Je mag 3 gerechtjes per keer bestellen Het personeel is erg vriendelijk en ze leggen alles uit als je dat wilt
Het is echt een bruine gezellige Grand Café Echt een aanrader
Will V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
De hoge verwachtingen die wij via internet kregen kan men niet waar maken. De kwaliteit is minder dan wij verwacht hadden naar aanleiding van de recensies.
De soep kwam duidelijk uit blik en was alleen door de kok opgewarmd.
Een originele Wiener schnitzel is van kalfsvlees, maar dit was van een wel heel oud kalf.
Ook de dame blance was mislukt, want het ijs was te koud, of de chocolade was niet warm genoeg. Resultaat was een harde klop chocolade zodra die met het ijs in aanraking kwam.
De bediening was goed, men doet echt zijn best, maar men had het te druk voor echte aandacht.
Waarschijnlijk kwam dat doordat het restaurant vol zat en men klanten weg moest sturen.
Edith P.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Goede gelegenheid om met een grote groep naar toe te gaan. Ik ging met zo'n veertien studenten. Ik kon vanaf mijn plek in de keuken kijken, dat vind ik altijd onthullend. Ik moet zeggen dat er enorm netjes en hygiënisch gewerkt wordt. Het eten staat binnen no time op tafel. Velen van ons hebben spareribs genomen en die schijnen heerlijk te zijn. Alles is beter dan het eten in ons conferentieoord. Ik ben niet zo tevreden: ik heb friet, sla en spitjes met varkenshaas. ik vind de varkenshaas te droog. Ik heb €2.- extra besteed aan stroganoffsaus. Jammer want er is niets aan. De porties zijn groot en we staan binnen het uur met de buikjes rond weer buiten.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2016
Het is echt een bruine gezellige Grand Café Echt een aanrader
Yvon J.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2016
Gisteravond met een grote groep gegeten bij dit restaurant, voor mij duidelijk dit is niet mijn restaurant. Er word te zout gekookt en met weinig smaak en weinig verse ingredienten. Te zoute tomatensoep, vis met weinig smaak, rucola was niet echt vers, tomaat zonder smaak, mini hamburger van een witte boterham?. De sate en de carpaccio was goed, alleen wel jammer van de pijnboompitten. Bediening was vriendelijk, maar helaas kwamen ze veel te weinig langs. Ik lees nu pas de andere recencies over te zout eten en blijkbaar doen ze totaal niets met deze feedback.
Dick T.
  • Datum van je bezoek: 28 feb. 2016
Een gezellig en gemoedelijk cafe-restaurant waar je je snel thuis voelt.
We werden vriendelijk ontvangen, kregen ook een leuke hoge tafel bij het raam.
We begonnen met een proeverij van voorgerechtjes en dat was gewoon heerlijk. Het proeverijtje bestond uit een tomatensoepje met daarnaast verschillende voorgerechtjes zoals o.a. een stukje carpaccio, vitello tonato en huis gerookte zalm.
Best wel veel maar het smaakte heerlijk.
Na het voorgerecht, werd gevraagd, of we meteen het hoofdgerecht willen geserveerd hebben, dat vonden we geen probleem, na ong. 10 min. werd het dan ook gebracht.
Ons hoofdgerecht bestond uit een (behoorlijk grote portie) boeuf stroganoff en een konijnenbout (heerlijk gestoofd met tutti frutti).
Beide gerechten smaakten heerlijk, de boeuf stroganoff was zo veel dat ik het laatste restje van mijn vrouw heb opgegeten. We hebben dan ook alleen een kopje koffie als toetje genomen.
Wel jammer was dat de gebakken aardappeltjes welke erbij werden geserveerd helemaal zwart aangebakken waren (alleen de minst zwarte opgegeten).
Dit viel een beetje tegen, en de prijs uiteindelijk ook wel een beetje. Maar toch wel een gezellige avond gehad, met aardige bediening.
Flitter F.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
De Kleine Waarheid is een typische grand café met een beetje een kroegsfeer en decor. Wij waren er de avond voor Valentijn en de tent zat vol met mensen die qua looks net zo goed de tuin konden gaan omspitten... Enfin, de zelfgemaakte schnitzel smaakte uitstekend! De wijn was ook prima. De varkenshaas was redelijk, wel wat droog en de satésaus te zout en zonder pinda's. De bediening was vriendelijk maar niet meer dan dat. Geschikt om met grote groep heen te gaan.
Bas L.
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Alweer twee weken geleden gegeten, maar was heerlijk!
Genoten van de proeverijen met onwijs veel keuze uit wel 37 gerechten. Bediening super vriendelijk en ambiance was gezellig. wij komen zeker terug.
Foody2016 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
Lekker gegeten! Prijs kwaliteit verhouding is goed. Vooral de proeverij is erg leuk zodat je alles kunt proeven. De service is altijd uitstekend personeel is zeer enthousiast en vriendelijk. Wij komen hier zeker terug!
Jeannette87 .
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Gisteren met 6 personen gegeten bij De Kleine Waarheid. Het is een gezellig restaurant met een huiselijke sfeer. Het was er redelijk druk, en dan kan het (afhankelijk van jouw plek in het café) wat rumoerig zijn. De tomatensoep en uiensoep waren erg zout. De carpaccio en de huisgerookte zalm vielen wel goed in de smaak. De tournedos en de zalm waren erg lekker. Bij De Kleine Waarheid krijg je een flinke portie. Tip: houd wat ruimte over voor het carameltaartje, want dat is altijd het hoogtepunt. De bediening is vriendelijk en attent, maar sommige serveersters/obers herken je niet als zodanig omdat ze niet in bedrijfskleding lopen. Jammer genoeg waren de sinaasappelen op dus geen vers sap. En 9 sneetjes stokbrood voor een tafel van 6 mensen vond ik ook niet zo handig. Desondanks lekker gegeten en een gezellige avond gehad. Prijs/kwaliteit verhouding is goed.
Im H.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2015
Voor het eerst hier gegeten met vrienden die al vaker dit restaurant hadden bezocht. Het is een no nonsens restaurant waar je geen haute cuisine moet verwachten maar waar je wel even een smakelijk hapje kunt eten. Traditionele kaart zonder verrassingen. De Bali saus die ik bij mijn vleesgerecht bestelde was niet geweldig. Een dikke laag olie dreef op de rest van de substantie. Ik heb die saus dan ook maar gelaten voor wat het was. Verder was alles wel smakelijk. Desserts waren met weinig fantasie bereid en bij 4 verschillende nagerechten telkens hetzelfde, weinig bijzondere bolletje ijs op het bord. Bediening vriendelijk alleen doen ze zich zelf te kort door bijna niet te vragen of je nog wat wilt drinken met als gevolg te lang een leeg glas op tafel. Huiswijn was van redelijke kwaliteit uitgezonderd de rose die de naam 'slobber' niet eens verdient.
Marnix T.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2015
Was een redelijke maaltijd. En daar is het eigenlijk ook wel mee gezegd. Niet slecht niet goed. Goed vlees, ouderwetse groente, weinig saus bij het vlees, te zoute uiensoep, inspiratieloze kaart. Nagerechten zou ik hier niet snel nog is bestellen
PRotteveel R.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
Een gezellige gemoedelijke ambience waar je je snel thuis voelt. We begonnen met een proeverij van voorgerechtjes en dat was gewoon prima. Wel veel maar dat is de kok niet aan te rekenen. Het hoofdgerecht had wel daardoor wat minder gemogen. Verschillende hoofdgerechten, 4 verschillende, en alle vier waren wij enthousiast. Goede wijn erbij en bediening was ok. Echt een plek waar je gewoon nog eens terugkomt, zonder opsmuk en pretenties, gewoon lekker eten voor een goede prijs.
Alice R.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2015
Op aanraden van kennissen voor een verjaardag met een gezelschap van 10 personen vanavond De Kleine Waarheid bezocht. Telefonisch gereserveerd en de tafel stond keurig klaar. Vriendelijk ontvangen. Er was ons aangeraden om een van de onbeperkte proeverijen te kiezen. Het Grand Cafe adverteert met drie niveaus van € 17.50, € 21.50 en € 24.50. Bij een gezelschap boven de 8 mag er niet gekozen worden uit de niveaus maar wordt het automatisch de Chefs Keuze. Dat vonden wij geen probleem omdat wij, zelf alle uit de horeca afkomstig, weten dat een Chef bij zijn eigen menu altijd zijn beste gerechten wil doorgeven.

Het proeverijtje begon met een tomatensoepje. Als voorgerechtjes een stukje carpaccio, vitello tonato en Ardenner ham met meloen. Hierna een loempia, drie kleine garnaaltjes en een wrapje met zalm. Hierna volgde het hoofdgerecht bestaande uit een satéstokje, 1 stukje sparerib en 3 kleine stukje stoofpotje. Op zich leuk, maar nou niet wat we van een proeverij menu verwachten waar op de kaart geadverteerd wordt met ribeye, kippenlevertjes, kippenpootjes, ossenhaaspuntjes etc. Maar goed we konden niet zelf kiezen dus helaas.

De gerechten die we hadden gekregen stonden beschreven bij het goedkoopste proeverij menu. Al was de keuze daar natuurlijk veel uitgebreider, maar goed dat was ons vooraf verteld dat we niet konden kiezen.

Wat ons niet verteld was, was de prijs van het "zonder keuze" Chef keuze menu. Namelijk de allerduurste vorm van proeverij. Mm. dat was toch wel vreemd. Niet mogen kiezen, gerechten uit het goedkoopste menu en dan toch de prijs voor het duurste menu moeten afrekenen.

Toen wij de serveerster hierop aanspraken gaf zij aan helaas geen invloed te hebben op de keuze van de chef en er was geen eigenaar aanwezig die wij hier verder op aan konden spreken. De chef mocht kiezen en als hij er voor koos om een overgaar satéstokje en verbrande spareribs door te geven dan kon daar helaas niets aangedaan worden. Onwijs jammer. Wij hadden hoge verwachtingen en helaas zijn die door toedoen van de Chefs keuzes totaal te niet gedaan.

Wij raden u dan ook zeker niet aan om hier als groep te gaan eten. Onder de acht personen mag je blijkbaar wel kiezen en ook zo veel van alles bestellen als je wilt. Boven de acht personen betaal je gewoon de hoofdprijs voor een paar kleine doorsnee hapjes en een slecht bereid hoofdgerecht.

Overigens werd er door de bediening wel gevraagd of we nog meer saté of spareribs wilde, maar ja, als we onbeperkt spareribs hadden willen eten hadden we niet voor een proeverij menu gekozen.

WAARDELOOS!!
swisslady .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Wij werden vriendelijk ontvangen, kregen ook een leuke tafel bij t raam. Naar het voorgerecht, werd gevraagd, of we meteen het hoofdgerecht willen geserveerd hebben, wat onmiddelijk werd gebracht.
voorgerecht: 2x Carpaccio. was onwijs lekker, maar wel een kleine portie voor de prijs, vergeleken met andere restaurants in Alkmaar.
hoofdgerecht: 1x Mac waarheid en 1x varkenshaas saté. was super lekker en een grote portie.
nagerecht: 2x Irish coffee. was ook heel lekker, alleen een beetje jammer dat die van me neef dubbel zo sterk was, dan die van mij.
Al met al, hebben wij een super gezellige avond gehad met een heel leuke bediening. Dank jullie wel.