Grand Café De Kleine Waarheid

Lombardsteeg 7 1811 LA Alkmaar Nederland Kaart

Over het restaurant Grand Café De Kleine Waarheid

Bij Grand Café De Kleine Waarheid in Alkmaar, kunt u in een ongedwongen huiselijke sfeer, genieten van de meest heerlijke gerechten. Wij serveren lunch, een eenvoudige maaltijd tot een compleet vijf gangen diner. Of u nu alleen komt of met een grote groep, wij zorgen ervoor dat u een fantastische avond heeft.

Onze kracht ligt vooral in de jarenlange ervaring met vlees. Ons familiebedrijf is van oudsher horecavleesleverancier. Dit vindt u terug in de kwaliteit van onze vleesgerechten.

Daarnaast hebben wij een passie voor vergeten Hollandse gerechten en groenten, deze zijn uiteraard op de kaart en als wisselend menu terug te vinden.

Buiten onze a la carte kaart serveren wij onbeperkte proeverijen van meer dan 30 lekkernijen. U kunt dan 2.5 uur lang onbeperkt genieten vanaf €17,50 per persoon.

U bent van harte welkom in ons gezellige restaurant. Wij zijn iedere dag geopend vanaf 11:00 uur en de keuken is geopend tot 22.00 uur. Daarna bent u natuurlijk nog van harte welkom om gezellig aan de bar een drankje te drinken!

“Eet wat gaar is,
drink wat klaar is,
en spreek wat waar is.”
Dat is de Kleine Waarheid !

Wilt u na 22:00 uur nog genieten van onze gastvrijheid? Dan kunt u altijd terecht in ons bruin café het Hartje, aan het Waagplein.

Meer informatie over restaurant Grand Café De Kleine Waarheid

• : Parkeerplaats, Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Jouw recensie over het restaurant Grand Café De Kleine Waarheid

Stephan O.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2017
Lekker gegeten voor weinig centen.
Didi E.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2017
We waren op een vrijdag avond met twee stellen uiteten ( tussen 25 en 35 jaar ) Helaas, zwaar teleur gesteld. De ober was echt top! Super aardig, netjes en perfecte service. Ook op de sfeer en locatie is niets aan te merken. Helaas was het eten echt Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Vooral het vlees... tataar was kauwgom, we kregen het echt alle vier niet weg. Kip sate was echt gort droog en hard....spare rips was verkoolt laagje op bot. over het algemeen was eten gewoon onder de maat. Ik ben echt niet moeilijk en weet ook dat je voor een bedrag van 25 euro ( diner proeverij 2,5 uur onbeperkt ) niet te veel moet verwachten. Maar dit was echt triest .... Voor ons was dit de eerste en de laatste keer. En ik zou het ook zeker niet aanraden. Of misschien alleen voor een borrel want de ober/ gastheer was echt top !
tineke S.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
een kleine maar gezellig etablissement, met dichtbij ruime parkeer gelegenheid.
de bediening was zeer vlot en was erg vriendelijk
Maar het belangrijkste: het eten was heerlijk en ruim voldoende Een aanrader
Bianca S.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2017
Heel gezellig, huiselijk ingericht, fantastisch lekkere gerechten, prima prijs, met kinderen, erg fijne avond gehad!! Zeker een aanrader. ook met grotere groepen erg leuk. Ook kan je een proeverij doen, dan krijg je allemaal kleine gerechtjes, ook dat is een aanrader :)
Martin H.
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2017
Heerlijk gegeten karamel toetje toe ????♥️aanrader
Rene V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Erg vriendelijk en attent personeel met oog voor de gasten. Wij erg lekker gegeten met voldoende wachttijd tussen de gerechten. Gezellige huiselijke inrichting.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
'De kleine Waarheid' snapt waarom mensen komen. Eten is prima, personeel ontzettend vriendelijk en deskundig en toch niet opdringerig en de sfeer is zeer huiselijk. Zeer voor herhaling vatbaar!
N.A. K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
Gezellige avond gehad familie Kops
Noortje W.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2017
Heerlijk gegeten en gezellige sfeer! De proeverij van verschillende voorgerechten is een aanrader! Mochten we weer in Alkmaar zijn, dan zouden we zo terug gaan!
Carolien M.
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2017
Heerlijk gegeten, enthousiaste bediening en zeer betaalbaar!
Corinne V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Leuke ambiance, vlotte bediening en gezellig. Helemaal vol, maar niet rumoerig. Wij hoefden, ondanks de drukte, niet op het eten te wachten. Wij gaan zeker opnieuw naar De Kleine Waarheid.

CvS
Karin S.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Heerlijk gegeten!
Brenda B.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Slechtste tongfilet ever gehad. Gelukkig excuus en werd het van de rekening gehaald. Prima service. Tijd om te kijken naar een nieuwe kok?
Gabby V.
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2017
We hebben heerlijk gegeten en we zijn heel warm en hartelijk ontvangen. De hele sfeer en avond was ontspannen en we zijn de hele avond erg fijn geholpen. Een aanrader!
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 3 okt. 2017
Het is even zoeken om de locatie te vinden, maar verder was het perfect! Eten was prima, bediening zeer vriendelijk straalde rustig uit. Kortom; een zeer huiselijke, warme sfeer met prima eten!
Miranda D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2017
Onze maandelijkse vriendinnen-lunch hielden we eens hier. Maar wat is dat tegengevallen zeg.... oud brood, koude tosti's, matige soep. Het enige echt lekkere vond ik de kroketjes, we hadden een kaas- en een groente-variant (waar ze de verkeerde saus bij hadden gedaan, maar we wel alsnog kregen). We deden de lunch proeverij, en hadden dus een scala aan etenswaar. Maar helaas allemaal matig tot teleurstellend. Wel geprezen moet het glutenvrije brood dat ze hadden (uit de vriezer, maar wel lekker). En de ijskoffie als dessert, die was ook lekker. Het carameltaartje weer minder (een hoopje geplette bastognekoeken met een laagje caramel, niet echt bijzonder). Al met al: we hebben het geprobeerd, maar zullen hier niet meer onze centjes wegbrengen.
John01 .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2016
Op aanraden van vrienden hier afgelopen zaterdag gegeten nadat we ruim op tijd gereserveerd hadden. Bij binnenkomst werd ons verzocht aan de bar plaats te nemen of aan een hoge tafel te gaan zitten omdat onze plaats nog bezet was. Voorgerecht was lekker, maar niet bijzonder. We hadden onze zinnen gezet op het hoofdgerecht, pittige spareribs. We moesten redelijk lang wachten totdat dit werd geserveerd. Het vlees viel letterlijk van het bot af en leek veel te lang doorgegaard. Bovendien was het allesbehalve pittig, zelfs flauw. Uiteraard dit aan de bediening gemeld die begripvol reageerde maar overigens verder niets ter compensatie aanbood. Het nagerecht zag er mooier uit dan dat het smaakte. Onze tafel stond dicht bij de bar en tijdens het eten verzamelden zich daar nogal wat mensen die uitsluitend voor de bar kwamen en voor het nodige rumoer zorgden. Nee, in de Kleine Waarheid zullen wij niet meer terugkomen, helaas.
Gree K.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2016
We hadden onbeperkte proeverijen dat is helemaal top Het zo veel keus en erg lekker.Je mag 3 gerechtjes per keer bestellen Het personeel is erg vriendelijk en ze leggen alles uit als je dat wilt
Het is echt een bruine gezellige Grand Café Echt een aanrader
Will V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
De hoge verwachtingen die wij via internet kregen kan men niet waar maken. De kwaliteit is minder dan wij verwacht hadden naar aanleiding van de recensies.
De soep kwam duidelijk uit blik en was alleen door de kok opgewarmd.
Een originele Wiener schnitzel is van kalfsvlees, maar dit was van een wel heel oud kalf.
Ook de dame blance was mislukt, want het ijs was te koud, of de chocolade was niet warm genoeg. Resultaat was een harde klop chocolade zodra die met het ijs in aanraking kwam.
De bediening was goed, men doet echt zijn best, maar men had het te druk voor echte aandacht.
Waarschijnlijk kwam dat doordat het restaurant vol zat en men klanten weg moest sturen.
Edith P.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Goede gelegenheid om met een grote groep naar toe te gaan. Ik ging met zo'n veertien studenten. Ik kon vanaf mijn plek in de keuken kijken, dat vind ik altijd onthullend. Ik moet zeggen dat er enorm netjes en hygiënisch gewerkt wordt. Het eten staat binnen no time op tafel. Velen van ons hebben spareribs genomen en die schijnen heerlijk te zijn. Alles is beter dan het eten in ons conferentieoord. Ik ben niet zo tevreden: ik heb friet, sla en spitjes met varkenshaas. ik vind de varkenshaas te droog. Ik heb €2.- extra besteed aan stroganoffsaus. Jammer want er is niets aan. De porties zijn groot en we staan binnen het uur met de buikjes rond weer buiten.