Grand Cafe de Havenkom

Bert . Meesterproever (11 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2016
Een normale restaurant/lunchroom.
Geen hoogstaand menu.
Ze hebben iets heel moois bedacht, Je kunt de gerechten van de kaart als "mini" nemen.
Erg handig voor kleine eters of als je even wat minder trek hebt.
Dit is zowel mogelijk voor lunch als voor dinner.
De kaart is normaal, de kwaliteit is normaal voor hetgeen je voor de prijs mag verwachten.
In het hoog seizoen en vooral bij mooi weer is het erg druk.
Personeel is vriendelijk behulpzaam en overwegend jong.
Gewoon een lekker plaats om te eten na een lange wandeling, toertocht (fiets of motor) of gewoon na een dagje shoppen in Almere-Haven.
Sylvia1963 . Expertproever (6 recensies) 2,8 /10
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Zaterdagavond 7 mei gegeten bij de Havenkom, bediening super slecht en eten al helemaal niet om over naar huis te schrijven... simpele maaltijd voor 5 personen niet eens gelijk uit kunnen serveren.
De kaart (menu) wat ze op Facebook hebben staan is niet van toepassing als het druk is op warme dagen ivm met het terras (???)
Kortom zeker niet voor herhaling vatbaar.
Teun D. Meesterproever (10 recensies) 6 /10
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2016
Dit restaurant mag best wat veranderen, bediening rookt buiten op het terras bij geen drukte, eten is prima maar niet top, beetje oudbollig en muf. Maar als borrel locatie is het prima
Signe125 . Expertproever (7 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Ouderwetse gezelligheid toen ik hier met mijn nichtjes ging eten. Concept van de mini's is erg leuk. Genoeg lekkers om uit te kiezen. Geen culinaire hoogstandjes, maar prima gerechten als je vooral uit eten gaat om samen te zijn en bij te kletsen. Het eten werd leuk gepresenteerd en de bediening was flexibel en aardig.
Adriana W. Meesterproever (42 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2015
Niet zo'n WOW-gevoel als een aantal vorige recensenten. Voor tienen en negens moet je toch wel bijzonder zijn. Dus even met de beide benen op de vloer: De Havenkom is een aardig restaurant, heeft een gezellig terras aan de Havenkom en het is een gemiddeld restaurant met een doorsnee prijskaartje en een doorsnee menukaart, waarvan de porties in mijn beleving net wat te groot zijn. Zonde, en bijna niet meer van deze tijd, ook al kun je het restant van je eten desgevraagd meenemen. Maar wie wil dat, wie doet dat? Niks mis met doorsnee, begrijp me goed, en zeker als de prijs ernaar is. Maar het is gewoon even gezellig een hapje eten bij De Havenkom. Niets minder en niets minder. Bediening is trouwens vlot en attent en zeer vriendelijk, dat zie je niet overal.
Linda K. Expertproever (8 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2015
Wat een leuk en goed restaurant! De bediening was zeer vriendelijk en heeft ons extra verwend, nadat we zeer ontevreden bij een ander restaurant in de omgeving zijn weggelopen. De bediening was ook erg attent . En dan het eten, wat lekker! Wij kozen voor de carpaccio en de varkenshaas met brie. Een aanrader, zeer ruime portie met lekkere frietjes en zeer smakelijk bereidde groenten. Als toetje een chocolademousse. Zowel witte als pure chocolade mousse, van ieder twee flinke bollen!! We konden het niet eens op! De prijs kwaliteit verhouding is prima. Wij waren EUR 40 p.p. kwijt voor drie gangen en de nodige drankjes.
Co S. Proever (1 recensie) 8,8 /10
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2015
9 mei 2015
We waren met een groep van 20 personen,voor ons 25 jarig huwelijk.
Het eten was verrukkelijk .Stokbroodje vooraf met kruidenboter / hoofdmaaltijd was ook geweldig .
Ik heb echt niemand horen klagen.Zowel de zalm als de tournedos prima gebakken.ook hadden we er asperges en verschillende gebakken aardappels en frites. Als nagerecht hadden we een GRAND
DESSERT met allemaal verschillende toetjes : Verschillende soorten IJS / mousse / fruit .Geweldig.
En voor het Bruidspaar een speciaal bord met met ijs etc. met vuurwerk.
Wij hebben ons heerlijk vermaakt en absoluut een dikke pluim voor het bedienend personeel en de koks,in de keuken .
Dit Restaurant is zeer aan te bevelen.Nogmaals Hartelijk Dank. Hr en Mevr,SPIEKERMAN
Piet V. Meesterproever (13 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Hier al eerder geweest vanuit het werk. Altijd prima. Deze keer een groupon voor de kaasfondue gekocht. Hoewel die geldig was voor werkdagen, ik had dat over het hoofd gezien, konden we toch op de gewenste zaterdag komen. Dat was een prima ervaring.
Netjes ontvangen, uitgelegd gekregen wat we zouden krijgen en een glas witte huiswijn besteld. Goed gevulde glazen! Broodje met kruidenboter vooraf en vervolgens een grote schaal met twee soorten brood, de kaasfondue, grote stukken verse groente (raapjes, wortel, broccoli, groene asperges), een bak frites en mayonaise en nog een bak salade.
Heerlijk brood, lekkere knapperige en smaakvolle groenten, goede frites, lekkere sla en een smaakvolle kaassaus om alles in te dopen. De fondue zelf was wat dun, trok geen slierten, maar smaakte prima.
Conclusie: heerlijk gegeten op een prettige plek met uitzicht op het water en de haven. Prettige bediening, prima prijs/kwaliteit verhouding. We komen zeker terug, voor een hapje en een drankje!
EricNoort . Fijnproever (3 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2015
Groupon-aanbiedingen zijn een perfecte manier om 'ns kennis te maken met een eetgelegenheid. En zo waren we deze week voor een kaasfondue te gast bij “De Havenkom” in Almere. Gezellige inrichting met Jugendstil elementen. Ik bestel een Jupiler biertje, m'n vrouw een jus d'orange. Stokbrood vooraf, dus dan denk je daar komt een mandje met stokbrood aan. Het mandje arriveerde; drie stukjes en een kontje. De kruidenboter was bereid met echte boter, m'n complimenten, maar de kruiden waren jammer genoeg ver te zoeken. Het hoofdgerecht kwam op tafel. De kaassaus had geen slappe smaak, was mijns inziens perfect, voor anderen wellicht wat “machtig”. De frietjes waren perfect gebakken. De mayonaisse was echter met een klein bakje voor z'n tweetjes te krap bemeten. Datzelfde geldt voor het bakje “kruidenboter”. Zeker als, achteraf, blijkt dat je die later ook nodig hebt voor het brood dat bij de fondue geleverd wordt. Mijn advies: serveer voor elke gast een bakje kruidenboter en mayonaisse. Dat zijn de kosten niet en voorkomt dat je “je” bakje steeds naar de overkant verschuiven moet. Bij de eindafrekening bleek, dat men voor een glaasje jus € 3,60 berekend heeft. Daar zakt m'n broek dan wel een beetje vanaf; opnieuw een missertje. Wel een mooi uitzicht op de haven … maar daar kwamen we niet voor.
Masja J. Expertproever (6 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2014
Kerstdiner bij de Havenkom: heerlijk! Goede keus, mooi opgediend, snelle bediening, ondanks de grootte van de groep en de drukte.
Joop R. Meesterproever (47 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 17 dec. 2014
Met diverse vrienden vaker een hapje en een drankje bij de Havenkom, de aardige eigenaar heet ons altijd vriendelijk welkom. Echter, deze dag toen wij ons borreluur nog met enkele consumpties voort wilden zetten, werd er op ons niet gereageerd, omdat het bedienend personeel achter een pilaar met een mobieltje andere dingen te doen had. Een van de vrienden staat op roept deze dame tot de orde. Zeker wel op een boze toon, zeker niet met onfatsoenlijk taalgebruik. De consumpties werden gebracht, en na enkele minuten verscheen de eigenaar aan onze tafel om poolshoogte nemen omtrent bovenstaand. Het personeelslid bleek zijn echtgenote te zijn. Onze vriend wilde zijn excuses maken voor de gevoerde boze toon, waarmee de kous dan af zou zijn. Wat schetst onze verbazing dat hij 10 minuten later weer aan tafel verscheen en onze vriend verzocht op te stappen omdat zijn echtgenote deze niet meer in de zaal tolereerde. De overige Heren mochten blijven, maar dat doe je niet, zeker gezien het feit dat er van de bekende kleine mug een olifant werd gemaakt, we stapten allen op. Bitter slecht gastvrouw en gastheerschap, we komen hier al enkele jaren. Deze kleine onenigheid had toch op een nettere manier kunnen worden opgelost.
Irene D. Meesterproever (30 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Gestopt voor lunch in Almere Haven. Binnen gezeten in een gezellige grand café sfeer. Nadeel is dat het wat lawaaiig en gehorig is, maar verder prima. De uitsmijter met ham en kaas krijgt een onvoldoende. Droog brood, geen boter, nauwelijks garnituur en de eieren te hard gebakken. Het broodje met geitenkaas was ok. Gemiddeld net een voldoende. Koffie was lekker en het sapje ook. Rekening bedroeg 25 euro, in verhouding volgens mij.
Petra Z. Meesterproever (28 recensies) 7,3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2014
Samen met mijn dochter geluncht op het terras. Service is vriendelijk en snel. Ik wilde graag een Haags trio, maar ik wilde geen zalm op een van mijn broodjes. Ik kreeg te horen dat het nu niet druk was en dat dit dus nu wel kon, maar anders kon het niet??!! Dat vond ik wel apart, want of je nou een plakje zalm of een plakje kaas op een broodje legt, moet toch geen verschil uitmaken. Daarom de service ook maar een 6 gegeven. Broodjes komen vers uit de oven en smaken dan ook heerlijk.
Je zit ook heerlijk bij Grand cafe de Havenkom.
Simone M. Meesterproever (29 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2014
Leuk eetcafé met een echte grand café inrichting aan de haven. Voldoende ruimte tussen de tafeltjes. Het wasrek had misschien beter even weggehaald kunnen worden. Vriendelijke meisjes in de bediening die op een leuke, informele manier professioneel zijn. Bestelling van de drankjes ging even mis, maar werd zonder problemen vlot gecorrigeerd.
Ik at hier op een doordeweekse dag met 3 kinderen van 13 en 14 jaar oud een Grande Havenkomburger en die deed zijn naam eer aan. Heerlijke vers gebakken bol brood, goede burger, flinke hoeveelheid friet en redelijke wat sla. Jammer dat de mayonaise in een plastic bakje zat.
De hond mocht mee en kreeg zelfs een bakje water. Wij hielden het bij iets fris, maar het lijkt me ook een prima plek om gezellig een biertje te drinken.
Bets R. Proever (1 recensie) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2014
Gezellig eetcafe met vriendelijke bediening. De gebakken camambert en de parelhoen waren prima bereid, smaakvol en zeker een aanrader.
Sonja S. Fijnproever (3 recensies) 7,8 /10
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2013
Het ligt echt aan de havenkom en is zeker in de zoner erg gezellig op het terras. Als het wat frisser word kan je lekker onder de terrasheater gaan zitten. Hier al vaker gegeten en het eten is gewoon heerlijk. Laatste keer had ik een entrecote met warme brie en championroomsaus. en als toetje wentelteefjes m,et strattiatellaijs. Ook erg lekker. De bediening is gewoon weer voortreffelijk als altijd.
Tez296 . Proever (1 recensie) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2013
Vriendelijk personeel en zeer leuk om met een groepje vrienden te gaan eten. Niet te duur. De kruidenboter was nog iets te hard ,maar werd snel hesteld toen we er wat van zeiden en kregen een nieuwe erbij. Ga er zeker nog een keer eten in de zomer op het terras.
WRH . Meesterproever (18 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2013
Met 2 personen geluncht. De geitenkaas salade is een aanrader, bacon om het geitenkaasje heen gewikkeld maakt de salade net even anders en erg lekker. Dressing mag ietsjes minder maar dat zal een kwestie van smaak zijn.
Een witte wijn en een verste muntthee maakte de lunch compleet. Goede salade, ruim voldoende maar vooral erg lekker. Ondanks een druk moment, nagenoeg alle tafeltjes bezet voor lunch, toch prima aandacht en bediening.
Als ik 1 klein minpuntje mag noemen: honing bij de verse munthee is prettig maar liever niet 1 grote fles op tafel zetten, maar de kleine 1 persoonszakjes, toont netter en vooral wat hygiënischer.
Hans Z. Expertproever (6 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2013
We hadden een Groupon bon. We konden uit 2 voor- hoofd-en nagerechten kiezen. We namen visvaria vooraf. Drie lekkere stukjes vis met sla. Erg lekker. Als hoofdgerecht biefstuk en schol. Gewoon goed, niet uitzonderlijk. Tiramisu als nagerecht, weer lekker.
De bediening is vriendelijk en adequaat.
Het eetcafé ligt geweldig aan de havenkom. Een betere plek is niet te vinden in Almere.
Al met al een prima plek en lekker eten voor een betaalbare prijs.
S K. Fijnproever (3 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2012
Ik heb hier laatst voor het eerst samen met een vriendin gegeten. Erg leuk grand cafe met een gezellige sfeer. Ideaal voor ons om bij te praten en lekker te eten. De kip gevuld met geitenkaas en dadels was verukkelijk! ook de bediening was erg vriendelijk. Zeker voor herhaling vatbaar!!