Grand café de Halve Maan

Meer informatie over restaurant Grand café de Halve Maan

Maandag t/m Donderdag 11:00 - 01:00
Vrijdag 11:00 - 01:30
Zaterdag 15:00 - 01:30

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Reckhardt .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ik kom met mijn vrouw regelmatig in de Halve maan.
Vaak eten we een biefstuk of een hamburger.
Het is wel geen sterren restaurant maar dat hoeft niet. Lekker eten goede en vriendelijke bediening
Je krijgt waar voor je geld je gaat voldaan naar huis.
Ik zag in de andere recensies staan dat je de bediening moet vragen om de kaart. Dat klopt wij moeten er regelmatig ook om vragen.
Nicbel .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2016
Kozen dit restaurant ivm nabijgelegen hotel overnachting en vermoeidheid van tafelgenoten. We werden snel en zeer vriendelijk bediend met drankjes, bitterballen en ook de hoofdgerechten, maar moesten later door de drukte langer wachten om te kunen afrekenen. Onze (drie) hoofdgerechten (tonijn, gamba's en rumpsteak) waren goed klaargemaakt en voor een redelijke prijs. Al met al een echt eetcafe: what you see is what you get.
Erika O.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2016
We zijn met twee personen hier wezen eten, de ontvangst was goed. Wel moesten we zelf een serveerster vragen om de kaart.
Ik had als voorgerecht soep deze was lekker maar beetje lauw niet echt warm.
Hoofdgerecht was heerlijk, verse frietjes erbij ook.
Ik had ijs besteld als nagerecht we zagen dit ook klaarstaan bij de keuken waar wij zicht op hadden. Ondanks dat een serveerster regelmatig hier kwam nam ze het niet mee, na ongeveer 10 minuten hebben we maar weer de serveerster aangesproken hierop. Het nagerecht was inmiddels behoorlijk geschmolten wat erg jammer was. Op zich vonden wij het eten lekker maar was de bediening niet echt vlot.
Stephanie V.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
We waren met de kleine (5 mnd) uitgenodigd voor een afscheidsfeest. Locatie is erg onduidelijk aangegeven, dus we hebben een paar rondjes gereden om het te vinden. Je kan niet voor de deur parkeren, wat jammer is meteen kinderwagen. Je moet dus door zo'n pieppoort van het casino om bij het café te komen. Eenmaal binnen echt een bruin café sfeer, erg donker. Kaart standaard grand café met onbeperkte spareribs en hamburger. Mijn man ging voor de ribs, ik voor de burger. We waren met een groot gezelschap, dit ging maar net. Krappe ruimte, wel gelukkig babyroom. Burger was prima, spareribs ook. Mochten we ooit weer in de buurt zijn dan weten we het nu gelukkig wel snel te vinden.
Francisca1 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Bij toeval daar terecht gekomen. Wij, als brabanders voelden ons er onmiddellijk thuis. Leuk bruin eetcafé dachten we. Maar wat schets onze verbazing, we kregen een geweldig diner. Bijna een 10!! Wij hebben stokbrood met smeerseltjes genomen. Jammer niet alles zelf gemaakt, maar de gamba's uit het pannetje waren heerlijk! Zeker een 8!! Mijn man heeft de slibtong genomen 3 stuks en geen kleintjes. En ik heb genoten van de tonijn. De wasabicreme was niet te sterk, heerlijk, Glas water was gratis????????en de wijn heerlijk. Jammer was dat we bij de koffie een simpel koekje kregen. Vandaar een 8 Mochten we weer in de buurt zijn komen we zeker terug.
MariusVisser .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2016
Wijk komen hier met enige regelmaat eten met zakelijke relatie's
En tot op heden elke keer goed.
Een uitermate vriendelijk en professionele bediening die moeiteloos een wat groter gezelschap (6/8 man) naar tevredenheid bediend.
De kaart is er 1 zoals je deze in een grand café mag verwachten.
De beef salade vooraf is goed en de spareribs stellen nooit teleur.
Deze laatste keer de rumpsteak genomen. Erg lekker!

Henk899 .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
Laatst voor de tweede keer bij de halve maan gegeten. Eten is erg lekker en kost niet veel voor wat het is. De bediening is attent en van hoog niveau. Verder zijn zowel het restaurant als café erg gezellig ingericht.
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
wij komen zeker 1x in de 2 weken bij de halve maan eten.
het is er erg gezellig en goed en betaalbaar eten.
de saté en spareribs zijn onze favoriete.
maar een heerlijke biefstuk is ook top.
ja wat niet eigenlijk.
super personeel.
Klauw0 .
  • Datum van je bezoek: 18 aug. 2015
Goed voor een snelle lunch.Beperkte kaart. Vlotte bediening, vriendelijk. Vlakbij station en kantoren gelegen. Weinig uitdagend
Astrid B.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2015
Ik kom er al vanaf de tijd dat de Halve Maan nog een boerderij was. Nog altijd jammer dat deze verloren is gegaan, maar leuk dat ze die sfeer in de nieuwbouw hebben weten te behouden. Ik eet er regelmatig. En heb meerdere borrels en een kerstlunch gehad en ik ben altijd tevreden. Ik voel me als klant gewenst, gezien en gehoord. Als voormalig Horecaffer vind ik dat zeer belangrijk. Ik wil mij gast voelen!!! Een gezellig praatje met het ervaren bedienend personeel en lekker eten. Geen culinaire hoogvliegers, maar daar heb ik ook niet altijd zin in. Lekker sateetje, pastaatje, etc... kan ik van genieten en dat zit wel snor bij de Halve Maan. Beoordeingen van het café-restaurant louter om de pittigheid van de spareribs vind ik wat kort door de bocht. Dit kan je aangeven. Ik weet zeker dat feedback er zeker graag gehoord wordt. Prachtig terras alleen jammer dat de gebouwen er omheen staan, maar gewoon even landen daar of er 's-avonds een bakkie of een borreltje doen is leuk. Ik ben fan! En als ze op deze voet doorgaan zal ik dat blijven.
Oscar V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2015
De Halve Maan in Rijswijk heeft een redelijk groot terras, wij waren hier voor de lunch.
De kaart kent de usuals zoals ze in vele andere restaurants en lunchrooms te vinden zijn. Sate, zalm, club sandwich.

Ik heb getwijfeld wat ik moest schrijven over de gerechten. Als je kijkt met een bril; was het waard wat ervoor in rekening werd gebracht? Dan zou je beide kanten op kunnen.
De gerechten maakte op mij een erg "voorbewerkte" indruk. De bekende ronde schijfjes plakvlees carpaccio op een salade met wat kroepoek, gember en teriyaki was een oosterse carpaccio salade. Hier was echt veel meer uit te halen door de keuken.
Er zijn veel "items-met-friet", ja dat is wel smakelijk, maar meer ook niet.
Ik heb geen lekkere huisgemaakte specials kunnen ontdekken.
Voor mij had dit een hoog "groothandel gehalte", welke, en dat moet ook gezegd worden, wel prima werden klaargemaakt. Je moet ervan houden.

Bediening was verzorgd, maar niet altijd bewust van wat er speelde.
Een tafelgenoot was de groep aan het toespreken toen werd besloten te gaan uithalen en zelfs te onderbreken "pardon even voorlangs". Kom op, dat moet anders.
Patti .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2015
Ik ga hier regelmatig eten. De zoete spareribs zijn mijn favoriet, zeer mals, niet uitgedroogd of aangebrand. Enig kritiekpuntje wat ik heb is dat de sausjes erg smaken of ze uit een pakje komen, met veel smaakversterkers.

De bediening is vriendelijk en alert. Ze gaan heel leuk en losjes om met kinderen. Mijn zoontje komt hier graag en voelt zich erg welkom. Hij krijgt altijd wel iets extra's mee, een ballon, iets uit de grijpautomaat of zomaar iets van speelgoed.

De inrichting is knus en gezellig.
Ik eet hier graag omdat het dichtbij is, maar ook gewoon prima eten voor een heel redelijke prijs.
Peter1958 .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Met het hele gezin bij de Halve maan gegeten. De pittige spare ribs waren erg zout en niet echt pittig. De zoete spare ribs zijn eveneens niet aan te bevelen. De mixed grill was goed te eten.
De service was perfect de bediening is zeer vriendelijk. De inrichting is sfeervol en zorgt voor een prettige ambiance. We komen zeker nog een keer terug.
RobbertS .
  • Datum van je bezoek: 10 mrt. 2015
Hier een lunch gehad, erg grote porties, lekker voor tussen de middag.
personeel attent en oplettend, goed zo!
Buitenkant valt wat tegen, pas op voor de hondenpoep. Binnen is idd geprobeerd er een grand cafe van te maken. Locatie is sowieso goed, vlak boven station Rijswijk
Voor Rijswijkse begrippen een van de betere opties
Lianne V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Top bediening! Leuk geholpen, erg vriendelijk personeel! Heerlijk breekbrood vooraf en het hoofdgerecht was ook prima! Leuke valentijnsactie! ( iedere vrouw kreeg een roos. )
Bennie V.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2015
We waren met een gezelschap van 10 mensen en begonnen met een lekker broodje tapenade en aioli vooraf. De gastheer was erg vriendelijk en had een gezellig praatje. Ook de bediening hebben wij ervaren als goed/uitstekend. Echter vond het merendeel van ons gezelschap de kwaliteit van het eten onder de maat. De borden zagen er goed uit en de gerechten klonken erg lekker, maar helaas bleef het daar dus bij voor ons. Het brede bier assortiment was wel erg prettig.
Riko S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Vrijdag 6 februari met oud collega;s afgesproken in de Halve Maan. Na eerst in het café gedeelte wat te hebben gedronken gingen wij aan tafel. Onze groep bestond uit 7 personen.
Ik koos voor de spareribs xxl, de pittige variant. De pittigheid viel op zich erg mee, of liever gezegd tegen. Had van mij persoonlijk wel iets pittiger mogen zijn. Xxl betekend dat je twee 'strengen/spareribs krijgt. Bij de normale portie 1 streng. Smaak was verder best ok, maar heb zeker wel eens betere gegeten. Had het idee dat ze zeker niet van de houtskoolgrill kwamen. (convectomaat?) Maar goed, dat wordt ook niet veronderstelt. De ribs waren verder wel mals, viel goed van het bot af. Verder frietjes en salade, beetje basic. Een gepofte aardappel zou een leuke variant zijn. De Halve Maan heeft wel een leuk interieur maar kan wel druk zijn vanwege het aangrenzende café gedeelte. Volgende keer neem ik de saté van de haas.
Sho S.
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2015
Met 6 collega's hier gaan eten en het was ok.
Er spingt niks uit qua eten en het is gewoon een leuk eetcafe voor Rijswijk.
Service is goed, gewoon zoals je verwacht alleen klein minpuntje:
De 'verse' jus is aangelengd met Appelsientje en dat proefde iedereen aan tafel die deze besteld had.
Phil K.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
alles goed
leuke sfeer
heerlijk eten
kinder menu"s ook helemaal top
goede parkeer gelegenheid
snelle en goede bediening
zeker de moeite om eens te proberen
Marco R.
  • Datum van je bezoek: 1 jan. 2015
Jaar weer goed begonnen. Lekker no nonsense eten bij de Halve Maan. Zeer goede en vriendelijke bediening in een gezellige omgeving. Ik heb zelf de spare ribs gegeten, gewoon prima. Ook de hamburger en de saté zagen er goed uit bij mijn tafelgenoten.