Grand Cafe de Dominee

Zondag vanaf 12:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras , Wi-Fi
Haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2016
Hier gegeten eind middag in milde zo'n op het terras. Fijn terras op de grote markt! Aardige bediening, drankjes en eten kwamen redelijk op tijd. Lekkere salade met gefrituurde geitenkaasballetjes en knoflookbroodje. Ook de asperges met zalmtartaar waren heerlijk en zag er mooi uit. Aanrader.
Noel P.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2015
Na drie jaar weer terug in Oldenzaal en gekozen om bij de Dominee te eten. Om 19.00 uur was er nog geen plek dus even een biertje gepakt elders en om 20.00 uur terug gekomen. Er werd snel een tafeltje voor ons klaar gemaakt. Doekje erover, spullen recht zetten. Kortom, een goed begin. Mijn disgenoot koos voor een Duet van Zalm en Varkenshaas, ik zelf voor een Black Agnus Steak. Gewoon binnen een redelijke termijn werd het eten gebracht. De vis en varkenshaas waren heerlijk. Goed op smaak, lekker gegaard. Kortom, zoals het moet zijn. De black Agnus Steak was heerlijk. Gewoon zoals hij moet zijn.
Daarnaast: een vrolijke, aardige en behulpzame serveerster waarbij niks te min was. Zo een bediening in combinatie met het eten is waar genot. Dank je.
Twee kleine kanttekeningen: bij het eten kwam een potje met puree, een wortel en zo... voor mij compleet overbodig, smaakloos en voegt niks toe. En, wat minder is, het servies goed was niet schoon. Als je met je handen erover streek voelde je nog kleine stukjes vuiligheid zitten. Wellicht een gevolg van de drukte.
Maar dat mocht de pret niet drukken. We hebben lekker gegeten.
Rob O.
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Met een grote groep lekker en erg goed gegeten.
Het was er erg druk en dat was te merken aan de vrij zenuwachtige handelende bediening.
Het eten dat werd geserveerd vond iedereen van een hoge kwaliteit,
De cuisson van het vlees en de vis waren perfect en de side dishes waren erg lekker.
Dus ondanks de drukte erg lekker gegeten in een mooie ambiance,zeker voor herhaling vatbaar.
Mary-Ann F.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
In Oldenzaal vind ik dit het leukste terras om te zitten. Liefst hoog zittend tegen de muur met het uitzicht over de markt achter de brandende gashaarden...
Voor het eerst hier gegeten, na een heerlijke herfstwandeling op het Hulsbeek. Ik heb gekozen voor de Duet van Zalm en Varkenshaas (Combinatie van Zalmfilet met hollandaisesaus en gevulde varkenshaasmedaillons, geserveerd met truffelsaus), met een garnituur van aardappelpuree, worteltje en broccoli. Het bord was erg mooi opgemaakt. Apart als garnituur kregen we er gebakken aardappels, frietjes en rauwkost bij.
Prijs-kwaliteitverhouding was prima! De koffie hebben we op het terras genuttigd.
Harry K.
  • Datum van je bezoek: 11 okt. 2015
Met 6 volwassenen en 2 kinderen 10 en 12 jaar gegeten.
Prijs kwaliteit net binnen de norm.
Beperkte kaart met weinig variatie.
De vleesgerechten zijn goed bereid, echt zoals het moet.
Prima restaurant maar geen topper.
Henk S.
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2015
Vrijdag 18-09-2015 heerlijk geluncht bij de Dominee. Wat een ambiance en wat een keuze! Teveel om op te noemen! Voor elk wat wils! En als hetgeen je hebt besteld wordt opgediend weet je niet wat je ziet, zo mooi en fraai dat je er bijna niet aan wilt beginnen. Bediening top en dan natuurlijk ook de (Twentse) gastvrijheid. Een geweldig mooi groot terras waar je heerlijk kunt vertoeven , maar was helaas helemaal vol. Binnen was het ook geen straf om te zitten, prachtig ! Kom hier zeker nog wel terug.
Taste T.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Ik ga hier regelmatig lunchen. Degelijk restaurant met een goede en uitgebalanceerde kaart. Een aanrader voor de lunch zijn de nacho's. Zaterdag kan het er erg druk zijn maar dat heeft was met de kwaliteit te maken.
Rjw142 .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
De inrichting is modern, maar toch ook warm en gezellig. Het was rustig in de zaak, dus dan is de sfeer binnen automatisch wat minder.De meeste gasten zaten buiten op het terras, maar desondanks had de bediening genoeg oog voor die paar mensen binnen. Het eten was heerlijk. De proeverij vooraf was al een goede binnenkomer, maar de pikante spareribs waren echt fantastisch! Ook de varkenshaasmedaillons van mijn vrouw waren super lekker.
We hebben hier nu 2x gegeten, maar inmiddels is dit wel mijn favoriete restaurant in Oldenzaal.
Elard V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2015
Op een mooie locatie op het marktplein in Oldenzaal zit dit gezellige Grand café. Het was als één van de weinigen open op maandag voor de lunch dus onze keuze was beperkt. De dame van de bediening had waarschijnlijk last van de maandagmorgen, want ze was niet echt vriendelijk. We hadden eigenlijk het gevoel dat we niet welkom waren. We maakten een keuze uit de lunchgerechten en de boerenomelet werd het voor ons allebei. Dit was geen misser! Het humeur van de kok was gelukkig wel goed. De omelet was heerlijk en werd geserveerd met lekker brood. Precies zoals het eigenlijk hoort. Ondanks de chagrijnige dame zouden wij hier wel terugkomen bij een volgend bezoek aan Oldenzaal. De kok heeft ons goede humeur gered!
Jovisvel .
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2015
Hier donderdagavond gegeten En het was prima
Eten heerlijk op smaak genoeg garnituur En prima verzorgd
Wil je met wat vrienden een vorkje gaan prikken is dit een prima gelegenheid
Prijs en kwaliteit in goede balans
Een lekker wijntje en vriendelijk personeel
Niets mis mee
Michel65 S.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2015
Hier ge-lunchend op het (verwarmde) terras, eten prima, uitgebreid en niet al te duur, wijn (fles) voor een leuke prijs, net boven de €20.
Ambiance binnen heel erg leuk, modern, vanuit het terras kijk je uit op het marktplein.
Bediening wat aan de "stroeve" kant, mag iets vriendelijker.
Elke R.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2015
We zaten heerlijk in van die zetels achter in de zaak. Er stonden drie vlotte jongens in de bediening. Ik wilde graag een aanpassing op mijn hoofdgerecht en dat was allemaal geen probleem. De ober kwam zelfs met goeie ideeen ter vervanging. De wijn was prima, de schnitzels van mijn tafelgenoten echt heel goed en zeker niet duur. Super mooie avond gehad in een eetcafe waar alles klopt met elkaar. Prijs, bediening en kwaliteit klopten ook met de sfeer en aankleding. Toppie.
Martin I.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2015
Het voorgerecht, "de proeverij was erg goed, het hoofdgerecht, kabeljauw en dorado was goed, erg goed gegaard. De bediening goed, kortom heerlijk gegeten.
Rosalie L.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2014
Prima eten voor een prima prijs. De menukaart bevat voor elk wat wils. Vooraf het broodplankje gehad, lekker brood met allerlei smeerseltjes. Hoofdgerechten zijn prima porties, geserveerd met patat, aardappeltjes en salade. De tafels staan wel redelijk dicht op elkaar.
Johanna54 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2014
Een zwoele zomerdag besluiten op één van de mooiste pleinen van Nederland, De Groote Markt van Oldenzaal, voorwaar geen straf, vooral niet bij De Dominee.
We bestellen alle drie een andere wijn, dat kan als er per soort meerdere open wijnen zijn, zou men in de horeca vaker moeten doen.
Twents nagelhout geserveerd met oud Oldenzaalse kaas, zongedroogd tomaatje en een truffelcreme, mijn voorgerecht.
Door de wijze van opmaak, als een rolletje, was het nagelhout, ik spreek liever van naegeholt, zacht geworden, maar hoe heerlijk!!
Ossenhaas geserveerd met een huisgemaakte truffelsaus en Gamba's gebakken in tempura beslag.
De ossenhaas, geen bescheiden formaat, was perfect gegaard, het beslag van de gamba's leek mij eerder panko, een kniesoor die er op let, het was gewoon een prachtig gerecht.
Met de heerlijke bijlagen een culinair zeer geslaagde avond!!
Prijs kwaliteit, goed in balans!!.

Stefanie H.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2014
Tijdens een weekendje weg met vriendinnen hebben wij bij de Dominee gegeten. Op goed geluk zijn wij dit restaurant binnen gelopen. Het was nagenoeg helemaal vol; wij hadden dus niet gereserveerd, maar gelukkig was er nog één tafel vrij. Prima kaart met voor ieder wat wils. Vooraf wat brood met smeersels, smaakte prima. De gevulde varkenshaas met parmaham en truffeljus was echt om je vingers bij af te likken. De borden waren mooi opgemaakt. Er werd wel opvallend veel gebruik gemaakt van lente-ui, op de borden maar ook bij de gebakken aardappels. De aardappelpuree was wat smaakloos en mijns inziens ook overbodig, want er werden ook al gebakken aardappels en frietjes bij geserveerd. De bloemkool die als warme groente werd geserveerd was mooi beetgaar. De zaak is erg mooi met een prettige ambiance. Bediening was vriendelijk. Mocht ik ooit nog eens terug komen in Oldenzaal, ga ik hier zeker weer eten.
Anke .
  • Datum van je bezoek: 19 feb. 2014
Lekker eten voor een goede prijs. De bediening is vriendelijk en altijd behulpzaam. Het heeft een modern decor en eveneens gezellig. Zeker een aanrader!!
Snuit .
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2014
Eten was zeer goed, vlotte bediening en erg vriendelijk. kindermenu zou wat uitgebreider kunnen.Zeker een aanrader voor een volgende keer
Marc W.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2014
Gezellig grand café en dat lijkt algemeen bekend want het is er (aangenaam) druk.
Ideaal voor lunch. Ook de echte koffieliefhebber is hier aan het goede adres.
Mooie zaak, Niet duur... Leuke lichtaccenten dmv LED...
Anja87 .
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2013
Een leuk goed uitziend restaurant.

Wij zaten helemaal achter in. Leuk plekje. Alleen hierdoor kwam de bediening niet vaak langs en zaten we met lege glazen. verder is het eten erg goed en lekker zeker een aanrader!