Grand Café de Brink

Brink 30 7991 CH Dwingeloo Nederland Kaart

Over het restaurant Grand Café de Brink

De kunst van (zelf) koken

Houten tafels en stoelen die zo uit een Franse brasserie lijken te komen- de platen aan de muur geven het alles de final touch. Maar toch eet je hier gewoon een voortreffelijke gehaktbal en hutspot. Zelf aan de slag? Bij De Brink kun je jezelf uitdagen in de kookstudio. Een super locatie met de bossen en velden letterlijk om de hoek!

Meer informatie over restaurant Grand Café de Brink

Jouw recensie over het restaurant Grand Café de Brink

Johan S.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2018
Door een misverstand dachten wij recht te hebben op een gratis 2e diner (AH-actie). Nee, dat hadden we niet. Als goedmakertje een drankje van de zaak. Lof!
Linda H.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Heerlijk gegeten.
Johan P.
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2018
Men was niet op de hoogte van de
loyaliteitskorting via Iens. Korting werd in eerste instantie ook niet verrekend. Rekening moest tot 2x toe worden aangepast. Eten en sfeer waren oké!
Karin V.
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2017
Nostalisch restaurant, knus en gezellig,.
Enige opmerking, de stoelen zouden vervangen kunnen worden voor een stoel die comfortabeler zit!
Voor een langere tijd tafelen zijn de stoelen te hard!
Verder prima!
Supervriendelijk personeel, hartelijk en goede uileg over de keuzes die er zijn!
Cees R.
  • Datum van je bezoek: 21 okt. 2017
Het was goed en redelijk. Het eten was geen hoogstandje.
Jaap V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Heerlijk gegeten. We kregen een glas met nog lippenstift eraan. Het werd keurig opgelost met een schoon glas. Ik heb spies kippendij gegeten en m'n vriendin taco's (vegatarisch). Beide waren heerlijk. Het terras kijkt uit over het plein, je zit er heerlijk ook als het regent. Er zijn heaters en de zonneschermen zorgen dat je droog blijft. Bediening was vriendelijk. Dochter van de eigenaar had dienst en nam even de tijd voor een gezellig praatje. Ook zeer geschikt om er met een borreltje en een bittergarnituur lang te genieten van de zomeravonden. Een aanrader!
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2017
Als je hoort over huisgerookte zalm, dan wil je de proef op de som nemen, in dit geval bij Grand Café de Brink in Dwingeloo. Ieder een portie, dat wil zeggen, een salade met deze delicate vis van Noorse banken, niet als voorgerecht, maar als hoofdgerecht. Mix sla was opgebouwd met rode ui, waarop dikke tranches gerookte zalm lag, kappertjes, bieslook en een whiskyachtige dressing, waarbij nog een part citroen, om de fijne smaak van zalm te accentueren, had gemogen. De zalm ligt vooraf 24 uur in een pekelbad, en wordt dan in de rookkast geschoven boven een smeulvuurtje van beuk en berk. Prima bediening, vriendelijk, vlot, kundig. Het café ademt de sfeer van een jaren dertig brasserie en ligt aan de boomrijke brink van het dorp. Salade vanaf € 10,- / 12,90, karaf wijn, een Viognier uit de Pays d’Oc, volle smaak, niet te droog, € 22,-.
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2016
Moet worden gezegd Grand Café van Hotel De Brink in Dwingeloo straalt een jaren twintig, dertig sfeer uit die het etablissement stuwt naar een nostalgie die je snel omarmt. De hapjes, lunch en diner kaart is voor een café qua keuze groot, en vraagt enige bestudering. We beperken ons tot een hoofdgerecht. Mijn tafelgenoot neemt spareribs, gemarineerd, het vlees los aan het bot, lekker van smaak, en de zoutpot bleef gelukkig achterwege. Voor mij ribroast van het varken, mooi rosé, marginaal gezouten, waardoor de smaak behouden bleef. Bijlagen knapperige friet, licht aangebakken aardappel, gekruid, rode kool met snuif kaneel, frisse sla, en als wijn een karafje rosé uit de Cevennes, licht droog, soepel, € 16,50. Maaltijden, spareribs € 21,- en ribroast € 19,-, zoals je die gaarne in een sfeervol café, als hier aan de statige Brink, wilt gebruiken. Bediening is voorkomend, alert en professioneel. Prijs/kwaliteit is in orde.
Hessel O.
  • Datum van je bezoek: 31 aug. 2016
Leuk landelijk en laag drempelig restaurant met vriendelijk personeel. Culinair is het niet bijzonder en niet echt verfijnd. Grand dessert vond ik echt een tegenvaller: gezien de opmerking 'geselecteerd uit onze dessertkaart' had ik me verheugd op wat ik verder op de kaart zag, maar daar zag ik weinig van terug. Alleen een weinig verrassende combinatie van brownie, ijs en 'puddinkjes'. De rosé was wel erg lekker.
meheringa .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Leuk vriendelijk ontvangen! Speurend door de uitgebreide dinerkaart hebben we een tomatensoep en een vegetarische loempia besteld als voorgerecht. Soep was goed warm met een lekkere smaak van basilicum eraan toegevoegd. De loempia was krokant en de vulling was goed en smaakvol. Loempia was wel wat vettig. Even droog deppen de volgende keer denk ik.
Na het voorgerecht te hebben gegeten hadden we gekozen voor een entrecote begeleid met een huisgemaakte kruidenboter en varkenshaas omwikkeld met spek. Prima geserveerd op mooi servies dat net uit de warme bordenkast kwam. De garnituren waren prima. De bietjes die wat zoetig smaakte waren prima. Een frisse salade en krokante aardappelen en frietjes resulteerde in een goed compleet hoofdgerecht. Een lekkere schenkwijn bij de entrecote van voornamelijk de Grenache druivensoort was een goed voorstel van de kelner. Het dessert was na de ijscoupe kaart uitvoerig bestuurd te hebben uitgekomen op de keuze voor een ijscoupe met verse aardbeien en ijs van vanille en aardbeien. Van de dessertkaart gekozen voor een Panna cotta van framboos en ijs van frambozen en crumble. Iets meer aandacht voor het dessert zou het smaakplezier nog meer verhogen.
We hebben een plezierige avond gehad. Met name door de attente en vriendelijke bediening die zorgen voor fijne tijd bij Grand Cafe de Brink. Tot de volgende keer!
Jeroen O.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Op een fantastische locatie midden in het centrum van Dwingeloo zit De Brink, een uitstekend restaurant waar we twee keer achter elkaar de lunch hebben gebruikt. Allereerst hebben ze een prima wijnkaart met een heerlijk Bourgogne erop. Echt super lekkere Rully gedronken die mooi op temperatuur was. Het eten en de bediening zijn uitstekend. Heerlijke kabeljauw, perfect gegaard en vooraf de escargots. De bediening is attent, vriendelijk en behulpzaam. Kortom een aanrader voor goed eten, heerlijke wijn en gezelligheid
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Hoera voor de gehaktbal, jawel, een pure, die smaakt als uit oma’s tijd, en hoog in de gehaktballentest zou eindigen. Bij Grand Café-Restaurant de Brink aan de idyllische brink van het Drentse dorp Dwingeloo geproefd. Als inswinger gekozen voor serrano ham, mager, gerijpt, zweem zoet, kenmerkend voor deze Spaanse ham, pluk gemengde sla, lichtzoete verse vijgen, en kaas, de Friese Bleu de Wolvega, een milde geaderde, en mooi combinerend. De ander een zachte geitenkaas op gemengde sla, met pijnboompit en walnoot, en warme blokjes honingzoete appel. Een veelbelovende start. Daarna de hutspot, passend bij koel winterweer, zoals dit keer. Effectvol opgemaakt, op warm bord, en de gehaktbal, van half-om-half, bruin gebraden, pront op de husselheuvel van peen, ui en aardappel. Kommetje jus en Zaanse grove mosterd erbij. De bal, ferm van formaat, goed van structuur, met vaag gesnipperd uitje, smaakte verrukkelijk, puur en zonder manifeste kruiding. En de hutspot was zeker zo smakelijk, zoetje van peen, de looksmaak van ui, en mooie aardappel. Een feestje bij witte huiswijn, een chardonnay, redelijk droog, soepel, uit het Franse achterland van Saone en Loire, fles € 22,80. Hutspot € 12,50, voorgerecht € 9,- en € 9,90. Cafétafels en stoelen als in Franse brasserie, gesteven servetten. Bediening, alert, vakbekwaam. Balgehakt-creatie kok Jesse. Prijs/kwaliteit in orde.
Anna H.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2015
Gezellig ingericht restaurant en de bediening is erg hoffelijk en attent. Als entrée de drie gamba's, lekker maar erg weinig voor de prijs en de Franse vissoep, een soort heldere bouillon met kabeljauw, niet echt frans, maar wel smakelijk. Daarna het stoofvlees, kon malser als het langer gestoofd was, en de schnitzel, die was wel lekker, met lekkere betaalbare wijn Posquières erbij. Het bijgeserveerde garnituur was prima. Geen dessert genomen, maar koffie met likeur. Al met al wel gezellig gezeten hier.
iamalittlepiggy .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Redelijk gegeten, maar wel prijzig voor het geleverde. Spareribs waren goed, maar de sliptong was matigjes. Wel lekkere worteltjes en ook de bediening was goed. Omgeving is echt schitterend.
doornbos .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2015
We werden vriendelijk ontvangen bij Grand café de Brink, we werden nog gewezen op de parkeerschijf voor in de auto.
We gaven onze bestelling drankjes door, iedereen kreeg zijn/haar drankje maar 1 persoon werd vergeten, ober aan herinnert.

Mijn man en ik bestelde een tosti, erg duur in verhouding met de andere lunch gerechten.
Het duurde zo'n 3 kwartier voor onze lunch er was! Veel te lang met 2 kleine kinderen erbij.
De tosti was gemaakt van heel dik brood, wat opzich heerlijk is maar niet geschikt voor een tosti.
Weinig sla erbij, kortom echt niet in verhouding met wat het kost.

Onze dochters mochten later nog iets uit een cadeautjes mand kiezen, dat was dan wel weer leuk! Ook goede ruimte om je kinderen te verschonen en een speelhoekje.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2014
Laat je verrassen in Dwingeloo, in Grand Café Hotel De Brink, waar art nouveau-schemer, en theatrale bar, met kleurverlichte wandkastornamenten, en foto’s aan muren van oud-Dwingeloo, de sfeer van een voorname dorpsgelagkamer prettig authentiek benadrukken. Zitjes, grote tafel, en Engelse fauteuils, hier zitten wij voor onze borrel, rond een boomstam-tafel, passend in Dwingeloo, het groenste dorp van Europa, schurend aan het Nationaal Park Dwingelderveld. La Chouffe van de tap smaakt prima uit bijhorende buikglazen. Spiritueel Belgisch bier. Maar de schuimkraag is naar verhouding nogal ruim uitgevallen. Eten doen we in het restaurant. Met vier man aan het raam. Uitzicht over de fameuze brink. Achterin het restaurant heerst, hoe romantisch bedacht, een onderbelichting, die met ingrepen mak-kelijk is te verdrijven. Surprisemenu van drie gangen opent met nagelhout, plakjes gedroogd rundvlees op heuveltje slablad, dun gesneden als hoort, met kenmerkende smaak van kruid-nagel. Erbij toefjes roomkaas en wat hazel- en cashewnoten. Lekker Drents. Hoofdgerecht is rund, rosé gebakken, van de haas en mals, maar nogal anoniem van smaak. Saus van inge-kookte rode wijn en port. Zachte snijbonen met Aziatische scherpte. Friet kan best krokanter. De Roseval aardappeltjes, in stukken gebakken, en gekruid, vinden we top. Bakje extra geen probleem. Dessert van hazelnootijs, koek, en waaier van pure chocola. Wijn is rosé uit Pays d’Hérault, een opkomend Zuid-frans wijngebied. Niet echt droog. Menu 3 gangen € 24,50, prijs/kwaliteit is redelijk, huiswijn tikje aan de prijs € 22,50. Wat meer keukenfantasie – de potentie is er - zou dit restaurant op A-locatie in Dwingeloo, naar hogere regionen kunnen stuwen. Dinergasten uit Dwingeloo en in hoogseizoen toeristen. De bediening speelt ade-quaat op onze wensen in.
Gerard T.
  • Datum van je bezoek: 21 sep. 2013
Wij komen toch al wat jaren in Dwingeloo, en zijn dan ook altijd wel een keer in de Brink gaan eten. Was het vroeger nog een prima eetgelegenheid, tegenwoordig is er niets smakelijks meer aan. Een wat troosteloos restaurant zonder sfeer, bediening die zonder interesse rondloopt en eten dat lauw, taai, en smakeloos wordt opgediend. Vergeleken met de andere restaurants in Dwingeloo komt deze wel erg "magertjes" over. Wij hebben in ieder geval ons laatste bezoek hier gebracht.
martin R.
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
Niet zo fantastisch gegeten in Den Brink te Dwingeloo. Ten opzichte van het hotel Wesseling gelegen, die hier ook kamers heeft, gegeten van een vrij troosteloze kaart. Het eten was niet warm, de ambiance was ook abominabel. De bediening was zeer afstandelijk, de gepocheerde zalm was overdone en de op de huid gebakken kabeljauw (met veel schubben, die in je keel bleven kleven) was eveneens veel te doorbakken, dus droog. Kortom, hier komen wij niet meer. Jammer. Martin en Thea Ravestijn
Léon V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
Mooie plek om plaats te nemen op het terras. Binnen is de inrichting wat gedateerd en zou het niet mijn eerste voorkeur hebben vandaar de 6 voor decor terras krijgt een 8. Bediening was in orde wel wat wisselend per persoon. Eten was prima, geen hoogdravend culinaire hoogstand, maar daar gingen wij ook niet voor. Kortom leuke plek om in de zomer op het terras plaats te nemen en een hapje te eten.
janeva .
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2013
Tjonge wat holt dit grandcafé achteruit. Heel jammer want het is een gouden plek. Oorzaak? Personeel zonder leiding, slechte opstelling meubilair en met de gerechten is men gewoon te duur. Ervaring: bediening ziet je constant over het hoofd, aan onze gezamelijke tafel verdwenen 2 afzonderlijke stellen zonder ooit bediend te zijn. Gooi piano en wijnrek uit de ruimte voor betere opstelling van de tafels, Ontdoe de leestafel van zijn maxi bloemenvazen, weg met 4 tafels aanéén, ook de ruimte met de bar is bijzonder onpraktisch ingedeeld. Haal het maximale uit gastvrijheid en de mooie ruimtes maar bovenal het personeel op cursus, tot 3x toe werd er koffie uitgeserveerd waarbij men -bij navraag- de suiker en melk- moest nabrengen. Jammer, klinkt flauw maar vroeger echt veel beter!