Grand café De Bastille

Damsterplein 2 9711 SX Groningen Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 39.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Courgette creme soep
      Carpaccio op een bedje van zomerse salade geserveerd met pesto en pijnboompitjes
      Broodplankje met kuidenboter, alioilie en pesto
  • Hoofdgerechten
    • ''Steak au poivre'' Biefstuk van het Groninger weiderund geserveerd met pepersaus
      Verse doradefilet geserveerd met limoen-botersaus
      Vegetarische strudel gevuld met peer, blauwe kaas, schorseneren en noten
  • Nagerecht
    • Huisgemaakte brownie en noten en zomerfruit
      Dame blanche
      Aardbeien-ijs geserveerd met vruchtensaus en slagroom

Over het restaurant Grand café De Bastille

Genieten van lekker eten in De Bastille

In een ongedwongen sfeer kun je hier heerlijk lunchen, borrelen of gezellig eten. Of gebruik maken van onze vergaderruimte van alle gemakken voorzien. In de zomer kun je van de zon genieten op het zonnige terras op het zuiden. De Bastille is makkelijk bereikbaar en er is volop parkeergelegenheid in de ondergelegen parkeergarage Damsterdiep.

Meer informatie over restaurant Grand café De Bastille

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 23:00
Zaterdag en Zondag 15:00 - 23:00

saskia.luiten .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Lekker gegeten, heerlijke salade vooraf met goede smaakcombinaties spareribs waren goed gekruid en mals, citroentaartje was lekker maar niet bijzonder. snelle en vriendelijke bediening
René H.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Hier gegeten met mijn vrouw, dochter en haar vriendje via AH.

Zeer gemakkelijk te bereiken via parkeergarage Damsterdiep en ambiance is prettig en bediening prettig in de omgang.

Vooraf opgesteld keuze menu had genoeg keuze en de beide mannen hebben genoten van de spareribs en de dames van de salade.
Beste heer/ mevrouw,
Hartelijk dank voor uw recensie.
Met gastvrije groet,
Team de Bastille.
hpaoverbeek .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Zeer slecht gegeten bij de Bastille. We waren erg benieuwd na het lezen van de leuke recensies op IENS, helaas viel het diner ons zwaar tegen.

We kwamen met de AH-actie eten, een mooie gelegenheid om je restaurant aan te prijzen aan nieuwe gasten. We kregen een aangepast menu, met de keuze voor 2 voor, 3 hoofd en 2 na (Op de normale menukaart staan 10 voor, 12 hoofd, 8 na). Een aangepast menu hoeft geen probleem hoeft te zijn, maar dit menu liet weinig zien over de potentie van het restaurant. De rede dat dit vooral vervelend was, was dat ik met een koemelkallergie geen opties had voor de voorgerechten of nagerechten. De salade geitenkaas bij het voorgerecht werd daarom simpelweg geserveerd zonder de geitenkaas. Jammer om uit eten te gaan voor een paar blaadjes sla met een laffe dressing. Het aanbieden van een ander gerechtje van de kaart was beter geweest. Op dit moment van de avond hebben we het niet aangegeven dat dit matig was , we wilden na 1 gang niet meteen de handdoek in de ring gooien.
Duimen voor het hoofdgerecht. We hebben de kabeljauw en vegetarische taartjes gegeten. De vis was niet gekruid. Kwalitatief had hij regelrecht uit het vriesvak van de AH kunnen komen. Het eten van mijn tafelgenoten kon ook wel wat aroma, kruiden, of simpelweg zout gebruiken. Alle gerechten werden geserveerd met dezelfde couscous als garnituur, wat op ons overkwam als een makkelijke oplossing om actiegangers zo snel mogelijk te serveren. We hebben deze punten aan de bediening als reactie aangegeven, die dit aan de keuken zouden doorgeven. Verder niks meer over vernomen.
Het dessert was het 'hoogtepunt', de brownie en citroentaart smaakte. Jammer wel dat mijn dessert met slagroom en vanille ijs werd geserveerd, een beetje slordig als je hebt doorgeven dat je koemelkallergie hebt.

Over het geheel genomen duurde wachten op het eten lang (terwijl het rustig was), was het eten niet op smaak en ontbrak het aan variatie. De kok had er duidelijk geen zin in. De locatie is wel prachtig, stijlvolle inrichting. Bediening was vriendelijk, maar had wat beter kunnen inspringen nadat we aangaven dat het eten smaakloos was. Al met al hoop ik dat je hier zonder AH actie misschien wel leuk kan eten, anders zeker niet naar de Bastille gaan.
Beste mevrouw Overbeek,
Hartelijk dank voor uw recensie.
Het spijt ons nogmaals dat uw ervaring bij ons niet positief was.
U had op vrijdag 29 juli gereserveerd voor 6 personen (6 gezellige jonge vrouwen).
Zoveel slechte recensies krijgen wij niet, dus uw opmerkingen/ feedback van die avond is nog steeds bij ons team blijven hangen. Ook is het handig om bij welk restaurant dan ook van te voren bij uw reservering aan te geven dat u een allergie heeft zodat men hierop kan voorbereiden.
Hartelijke groet,
Bastille team.
alies_ .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Gegeten met de AH bon. Het eten was goed op smaak en vriendelijke bediening. Prettige locatie met de parkeergarage om de hoek.
Frank P.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Dagje Groningen en dit restaurant om de hoek van NH hotels. Gezellig restaurant met een trendy retro sfeer. De bediening was vriendelijke en we werden netjes welkom geheten. Het eten was voldoende en smaakvol. Leuk dat er nog een kleine amuse werd geserveerd en na afloop bij de koffie een etagère . Ook fijn dat ze een kindermenu konden serveren van patat met een frikandel!
Bettina Y.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
We kwamen hier doordat we de AH actie hadden. De gerechten zijn anders dan we gewend waren maar erg lekker. De spareribs waren heerlijk mals en van smaak. Ook de sausjes die je erbij kreeg waren lekker en anders dan de standaard sausjes. De bediening was goed, er werd aandacht besteed aan je wensen. De sfeer was goed, wij zaten nu buiten omdat het heerlijk weer was maar binnen ziet het er ook mooi uit. De wc's zijn mooi en schoon.
Tineke K.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
We hebben het Iens menu genomen. Eerste een lekkere amuse. Toen heerlijk bord vol hapjes vooraf; daarna een aspergesoepje (deze was iets te waterig). Zeeduivel in parmaham als hoofdgerecht: lekker, maar de parmaham overheerste teveel. Daarna friandises bij de koffie/thee: zag er erg mooi uit en was ook lekker!
AsKock .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
In verband met een weekend Groningen vanwege de Bowie-tentoonstelling, hier genoten van een vier-gangen IENS-menu. Vooraf werd een amuse geserveerd. Gevolgd door een proeverij van voorgerechten. Daarna kregen we een aspergesoep en als hoofdgerecht zeewolf in serranoham. Het toetje bestond uit friandises dat beter een petit grand dessert genoemd had kunnen worden gezien hetgeen we geserveerd kregen. Alle gerechten waren smaakvol, enige aandachtspuntje was dat het hoofdgerecht niet warm genoeg was toen het werd opgediend. Dit werd snel en naar tevredenheid opgelost. De service is hier uitstekend. Alvorens een wijn te kiezen, mochten wij enkele wijnen proeven. Een karaf water wordt spontaan op tafel geplaatst. Verder is het personeel uitermate vriendelijk. Restaurant is ruim opgezet en is verspreid over twee etages. Wij zaten boven en keken uit over het naastgelegen plein.
Odette D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Ontvangst was prima, reservering was bekend. Fles water, een biertje en het menu waren er snel maar daarna ging de service bergafwaarts. De fles wijn was er ook snel en ook een kleine amuse maar toen was het heeeeeeeeeeel lang wachten terwijl het toch niet echt druk was. Het voorgerecht was erg lekker maar wat karig. Er wordt gepresenteerd in meervoud, het aanbod is enkelvoud. Maar goed we hadden iets en daarna kwam heel snel de soep, was minder in vergelijking met de heerlijke mosterdsoep. Toen werd het weer wachten, de meeste gasten waren al weg maar het hoofdgerecht kwam om 22.00 uur, ruim twee uur na aankomst. We hebben de friandises gelaten en om de rekening gevraagd. Dat kon wel heel snel. Geen onaardige bediening maar logistiek klopte het niet.
G S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Grand café De Bastillellie in Groningen: We hadden maar een paar uur van te voren gereserveerd wat perfect was geregeld door Iens: Een viergangenmenu menu gereserveerd. Wat een heerlijke smaaksensaties! Het begon al bij de amuses heerlijk. Hier wordt echt met liefde gekookt! Je wordt als gast echt in de watten gelegd, de verwelkoming door de eigenaar persoonlijk en het bijzonder aardige en toegewijde personeel. Als je in Groningen bent (of ben je Groninger) dan moet je echt hier gaan eten, super! In de keuzes hadden we grotendeels de vrije keuzes uit verschillende gerechten. We waren met z'n tweeën, alle gerechten waren super van smaak en kwaliteit, een dikke tien. Alles ging op. Een prima ambiance. Goede wijn keuze. De afstemming van het muziek en volume was ook uitstekend. Jammer van het gezelschap naast ons: Opa, oma, kinderen en kleinkinderen. Deze hadden beter naar een Van der Valk of wok restaurant kunnen gaan. Niets was goed genoeg voor hen. Het duurde ze te lang, de gerechten wat ze bestelden waren niet wat ze verwacht hadden en alles wat de eigenaar ook ter compensatie deed onder ander twee flessen wijn van het huis gegeven niets was goed genoeg voor hen. Op alles was commentaar, kwam de bediening vertellen dat het hoofdgerecht geserveerd zou worden hadden gaven ze commentaar; ja maar ze zeggen niet wanneer. compliment voor het personeel en de eigenaar ze bleven tot op het laatst geduldig en professioneel. Ik persoonlijk had ze weg gestuurd. Voor ons en vele anderen was het een voortreffelijke avond. Ons zien ze zeker weer in Grand café De Bastille.
geronimoM .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Vorige week hier terecht gekomen bij de Bastille.We hadden niet gereserveerd maar we waren met z'n 2en en konden een mooi plekje uitzoeken.Nadat we onze keuze hadden doorgeven en ons drankje hadden kregen we vooraf een amuse,en deze ging er goed in!Na onze amuse kwam het voorgerecht,we hadden een proeverij omdat we geen keuze konden maken,dit was dus een goede keuze,erg lekker!Als hoofd had ik de zeebaars en mijn tafelgenoot het varkensrack,dit was net zo lekker als het eruit zag!Tussendoor werd er regelmatig gevraagd of we nog wat te drinken wilden wanneer we on's glas leeg hadden,dit vond ik ook erg fijn! Als na namen we een koffie omdat we toch wel vol zaten,maar wij komen zeker terug!
Allard V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Om te beginnen: het eten was goed. Geen verrassende smaakcombinaties, maar lekker bereid. Echter, we hadden een Iens-menu van 4 gangen waarbij het tussengerecht, een pompoen-creme soep, werd overgeslagen. Toen we dit aangaven na het ontvangen van het hoofdgerecht, kregen wij een 'spoon' van bosbessenijs en Baileys als goedmaker. Een leuk idee, alleen ging de Baileys schiften door het water in het ijs waardoor de textuur niet lekker meer was. Als we de pompoensoep alsnog wilden, konden we dit aangeven. Dit paste er echter niet meer bij.
Na het dessert werden onze koffies ook nog eens vergeten, welke we na een klein half uur dan maar gratis kregen. We werden geacht nog wel te betalen voor alle 4 de gangen, terwijl we er maar 3 hebben ontvangen.

Het personeel was vriendelijk, maar we leken bij meerdere tafels 'excuses' en 'we gaan het goedmaken' gehoord te hebben. Het eten was lekker, maar niet bijzonder. Het decor is ruim, eigentijds en wel leuk.
Elisabeth1801 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Afgelopen zaterdag gebruik gemaakt van het filmmenu, 3-gangen inclusief bioscoopkaartje (27.50).
Voorgerecht was lekker, Broccolisoep met rivierkreeft. Hoofdgerecht hadden we keuze uit vlees, vis en vega. Mijn tafelgenoot is vegetarisch en houdt niet van gorgonzola (quiche met gorgonzola), toen zij dit aangaf bij de bediening was dit geen probleem en mocht zij een ander vegetarisch gerecht van de kaart kiezen, helemaal top! Ik had de spare ribs, waren erg mals en vielen van het bot! Bediening vriendelijk en denkt met je mee, witte wijn was heerlijk! Tot de volgende keer Bastille!
Louis B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Eerst gezellig geborreld met collega's. Daarna heerlijk gegeten a la carte. De hertenbiefstuk was lekker mals. De kaasfondue was ook heerlijk. Leuk ingericht en leuke bedoening. Tot gauw!
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Lunch bij de Bastille in Groningen. Uitgebreide kaart, uitsmijter lekker, omelet met zeevruchten aanrader. Zeer vriendelijk personeel, handig boven op de parkeergarage.
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Geen idee hoe dit restaurant aan een 8 komt voor het eten. Het is allemaal magertjes. Zalm vooraf, fantasieloos opgediend met wat slaflinters, hoofdgerecht Groningse Kaasfondue. Ziet er leuk uit maar smaakt lafjes, doorgekookte bremzoute groenten op tafel (dit is gewoon echt heel slecht) en bij de koffie een etagère met verpakte koekjes. Jongens ga je schamen. Voor deze prijzen moet je beter leveren. En ik heb mijn vraagtekens bij de Iens scores. Ben ik nou zo kritisch of vinden ze het hier in Groningen al snel prima?
Katy V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Lekker gegeten, voorgerecht geitenkaas prima, pasta met zalm naar verhouding iets teveel pasta en te weinig groente(verse spinazie).
MissGroningen .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Ik was samen met mijn man een gezellig avondje uit. we hadden beide het duurste gerecht: de tournedos. Maar het was het geld meer dan waard, heerlijk vlees en goede opmaak van het bord. Onze voorgerechten waren ook super, een heel groot bord gevuld met heerlijke carpaccio en ik had geitenkaas truffels. Meestal valt geitenkaas me een beetje tegen in een restaurant maar hier was het echt overheerlijk. De bediening was goed en persoonlijk. En zoals we er in een gesprek met de eigenaar achter kwamen: Hij wil graag dat je je thuis voelt. Dat is ook wat hij bereikt door zijn manier van service.. Wij gaan zeker nog een keer heen!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
De Bastille is gevestigd in een mooi pand aan het Damsterdiep. Door de hoogte van de ruimte is het echter wel rumoerig. In het kader van de Couverts Dinerweek namen wij een 3-gangen menu (voor 25 euro). De kwaliteit van de gerechten was wisselend. Over de voorgerechten (een paddenstoelensoep en een salade met warme brie, bramen en noten) waren wij erg enthousiast. Beide waren origineel uitgevoerd en erg goed van smaak. Als hoofdgerecht gingen we beiden voor de rundersukade: prima, maar niet heel bijzonder. Het nagerecht bestond uit een proeverij. De meeste hapjes konden ons niet bekoren; vreemde combinaties en al met al veel te zoet. De bediening was vriendelijk, maar wel wat traag; het duurde lang voordat onze bestelling opgenomen werd, de amuse werd geserveerd na het voorgerecht en het kostte ons moeite om een nieuw drankje te bestellen.
Berto V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Ongezellige inrichting, onvriendelijk personeel en een slechte prijs/kwaliteitverhouding. De croque monsieur op de kaart is gewoon een ordinaire tosti, niks mis met een goede tosti, maar noem het dan een tosti. Sowieso, een tosti voor 7 euro vind ik enigszins overdreven. De dame in de bediening deed me absoluut niet welkom voelen, zeer afstandelijk en onvriendelijk. De Bastille: Eens maar nooit meer voor mij.