Grand café De Bastille

Damsterplein 2 9711 SX Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Grand café De Bastille

Genieten van lekker eten in De Bastille

In een ongedwongen sfeer kun je hier heerlijk lunchen, borrelen of gezellig eten. Of gebruik maken van onze vergaderruimte van alle gemakken voorzien. In de zomer kun je van de zon genieten op het zonnige terras op het zuiden. De Bastille is makkelijk bereikbaar en er is volop parkeergelegenheid in de ondergelegen parkeergarage Damsterdiep.

Meer informatie over restaurant Grand café De Bastille

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 23:00
Zaterdag en Zondag 15:00 - 23:00

G S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Grand café De Bastillellie in Groningen: We hadden maar een paar uur van te voren gereserveerd wat perfect was geregeld door Iens: Een viergangenmenu menu gereserveerd. Wat een heerlijke smaaksensaties! Het begon al bij de amuses heerlijk. Hier wordt echt met liefde gekookt! Je wordt als gast echt in de watten gelegd, de verwelkoming door de eigenaar persoonlijk en het bijzonder aardige en toegewijde personeel. Als je in Groningen bent (of ben je Groninger) dan moet je echt hier gaan eten, super! In de keuzes hadden we grotendeels de vrije keuzes uit verschillende gerechten. We waren met z'n tweeën, alle gerechten waren super van smaak en kwaliteit, een dikke tien. Alles ging op. Een prima ambiance. Goede wijn keuze. De afstemming van het muziek en volume was ook uitstekend. Jammer van het gezelschap naast ons: Opa, oma, kinderen en kleinkinderen. Deze hadden beter naar een Van der Valk of wok restaurant kunnen gaan. Niets was goed genoeg voor hen. Het duurde ze te lang, de gerechten wat ze bestelden waren niet wat ze verwacht hadden en alles wat de eigenaar ook ter compensatie deed onder ander twee flessen wijn van het huis gegeven niets was goed genoeg voor hen. Op alles was commentaar, kwam de bediening vertellen dat het hoofdgerecht geserveerd zou worden hadden gaven ze commentaar; ja maar ze zeggen niet wanneer. compliment voor het personeel en de eigenaar ze bleven tot op het laatst geduldig en professioneel. Ik persoonlijk had ze weg gestuurd. Voor ons en vele anderen was het een voortreffelijke avond. Ons zien ze zeker weer in Grand café De Bastille.
geronimoM .
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2016
Vorige week hier terecht gekomen bij de Bastille.We hadden niet gereserveerd maar we waren met z'n 2en en konden een mooi plekje uitzoeken.Nadat we onze keuze hadden doorgeven en ons drankje hadden kregen we vooraf een amuse,en deze ging er goed in!Na onze amuse kwam het voorgerecht,we hadden een proeverij omdat we geen keuze konden maken,dit was dus een goede keuze,erg lekker!Als hoofd had ik de zeebaars en mijn tafelgenoot het varkensrack,dit was net zo lekker als het eruit zag!Tussendoor werd er regelmatig gevraagd of we nog wat te drinken wilden wanneer we on's glas leeg hadden,dit vond ik ook erg fijn! Als na namen we een koffie omdat we toch wel vol zaten,maar wij komen zeker terug!
Allard V.
  • Datum van je bezoek: 11 mrt. 2016
Om te beginnen: het eten was goed. Geen verrassende smaakcombinaties, maar lekker bereid. Echter, we hadden een Iens-menu van 4 gangen waarbij het tussengerecht, een pompoen-creme soep, werd overgeslagen. Toen we dit aangaven na het ontvangen van het hoofdgerecht, kregen wij een 'spoon' van bosbessenijs en Baileys als goedmaker. Een leuk idee, alleen ging de Baileys schiften door het water in het ijs waardoor de textuur niet lekker meer was. Als we de pompoensoep alsnog wilden, konden we dit aangeven. Dit paste er echter niet meer bij.
Na het dessert werden onze koffies ook nog eens vergeten, welke we na een klein half uur dan maar gratis kregen. We werden geacht nog wel te betalen voor alle 4 de gangen, terwijl we er maar 3 hebben ontvangen.

Het personeel was vriendelijk, maar we leken bij meerdere tafels 'excuses' en 'we gaan het goedmaken' gehoord te hebben. Het eten was lekker, maar niet bijzonder. Het decor is ruim, eigentijds en wel leuk.
Elisabeth1801 .
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Afgelopen zaterdag gebruik gemaakt van het filmmenu, 3-gangen inclusief bioscoopkaartje (27.50).
Voorgerecht was lekker, Broccolisoep met rivierkreeft. Hoofdgerecht hadden we keuze uit vlees, vis en vega. Mijn tafelgenoot is vegetarisch en houdt niet van gorgonzola (quiche met gorgonzola), toen zij dit aangaf bij de bediening was dit geen probleem en mocht zij een ander vegetarisch gerecht van de kaart kiezen, helemaal top! Ik had de spare ribs, waren erg mals en vielen van het bot! Bediening vriendelijk en denkt met je mee, witte wijn was heerlijk! Tot de volgende keer Bastille!
Louis B.
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Eerst gezellig geborreld met collega's. Daarna heerlijk gegeten a la carte. De hertenbiefstuk was lekker mals. De kaasfondue was ook heerlijk. Leuk ingericht en leuke bedoening. Tot gauw!
Pieter B.
  • Datum van je bezoek: 5 jan. 2016
Lunch bij de Bastille in Groningen. Uitgebreide kaart, uitsmijter lekker, omelet met zeevruchten aanrader. Zeer vriendelijk personeel, handig boven op de parkeergarage.
Marcel H.
  • Datum van je bezoek: 31 dec. 2015
Geen idee hoe dit restaurant aan een 8 komt voor het eten. Het is allemaal magertjes. Zalm vooraf, fantasieloos opgediend met wat slaflinters, hoofdgerecht Groningse Kaasfondue. Ziet er leuk uit maar smaakt lafjes, doorgekookte bremzoute groenten op tafel (dit is gewoon echt heel slecht) en bij de koffie een etagère met verpakte koekjes. Jongens ga je schamen. Voor deze prijzen moet je beter leveren. En ik heb mijn vraagtekens bij de Iens scores. Ben ik nou zo kritisch of vinden ze het hier in Groningen al snel prima?
Katy V.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2015
Lekker gegeten, voorgerecht geitenkaas prima, pasta met zalm naar verhouding iets teveel pasta en te weinig groente(verse spinazie).
MissGroningen .
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2015
Ik was samen met mijn man een gezellig avondje uit. we hadden beide het duurste gerecht: de tournedos. Maar het was het geld meer dan waard, heerlijk vlees en goede opmaak van het bord. Onze voorgerechten waren ook super, een heel groot bord gevuld met heerlijke carpaccio en ik had geitenkaas truffels. Meestal valt geitenkaas me een beetje tegen in een restaurant maar hier was het echt overheerlijk. De bediening was goed en persoonlijk. En zoals we er in een gesprek met de eigenaar achter kwamen: Hij wil graag dat je je thuis voelt. Dat is ook wat hij bereikt door zijn manier van service.. Wij gaan zeker nog een keer heen!
Anne V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2015
De Bastille is gevestigd in een mooi pand aan het Damsterdiep. Door de hoogte van de ruimte is het echter wel rumoerig. In het kader van de Couverts Dinerweek namen wij een 3-gangen menu (voor 25 euro). De kwaliteit van de gerechten was wisselend. Over de voorgerechten (een paddenstoelensoep en een salade met warme brie, bramen en noten) waren wij erg enthousiast. Beide waren origineel uitgevoerd en erg goed van smaak. Als hoofdgerecht gingen we beiden voor de rundersukade: prima, maar niet heel bijzonder. Het nagerecht bestond uit een proeverij. De meeste hapjes konden ons niet bekoren; vreemde combinaties en al met al veel te zoet. De bediening was vriendelijk, maar wel wat traag; het duurde lang voordat onze bestelling opgenomen werd, de amuse werd geserveerd na het voorgerecht en het kostte ons moeite om een nieuw drankje te bestellen.
Berto V.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Ongezellige inrichting, onvriendelijk personeel en een slechte prijs/kwaliteitverhouding. De croque monsieur op de kaart is gewoon een ordinaire tosti, niks mis met een goede tosti, maar noem het dan een tosti. Sowieso, een tosti voor 7 euro vind ik enigszins overdreven. De dame in de bediening deed me absoluut niet welkom voelen, zeer afstandelijk en onvriendelijk. De Bastille: Eens maar nooit meer voor mij.
Erik N.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Een afstudeer-/verjaardagsfeest voor 85 mensen: ook daar weet de warme gastheer Arnold Conquet met zijn personeel een daverend succes van te maken. In een sfeervol ingerichte bovenverdieping werden goede glazen Brand bier en heerlijke Tempranillo's geschonken. Zonder morren en met een glimlach gingen de twee serveersters zelfs nog een uurtje langer door, ondanks dat het al ver na middernacht was. Ook voor mensen die van buiten Groningen moeten komen een toplocatie, omdat parkeergarage Damsterdiep zich recht onder het Grand café bevindt. Uit ervaring kunnen wij zeggen, dat men in deze kwaliteitscategorie qua prijs geen betere vindt voor dit soort aangelegenheden.

Ook de keuken hebben wij getest. In een al even zo sfeervol ingerichte benedenverdieping werden goed gemarineerde, malse spareribs en gebakken eendenborst geserveerd. De amuse en de bruschetta waren heerlijk en werden leuk gepresenteerd.

Kortom: een sfeervol grand café op een uitstekende locatie, met lekker bier, goede wijn en een uitstekende keuken. Gastheer Arnold Conquet heeft iets zeer moois neergezet!
erik D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Was lekker eten, goede service,
Vlotte bediening.
We zijn net na de opening geweest en komen graag weer een keer langs.

Paul &amp; Ruth V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Bij aankomst werd een extra tafel op het terras gereedgemaakt. Voor slechts €25 euro een prima driegangen Zomermenu gegeten met volop keuze (7 hoofdgerechten). Toen een windhoos een einde aan het buiten zitten maakte, werd het terras samen met de bezoekers binnengehaald zonder dat de service hier hinder van ondervond. Een prima avond.
Bleumondayfoodie .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Een leuke zaak, ik kom er regelmatig maar eigenlijk alleen voor een borrel. Afgelopen keer hebben we er ook gegeten. We waren wat later dan gepland maar dit was geen probleem.
het restaurant ziet er erg gezellig uit. We hebben verschillende gangen met voorgerechten gegeten.
We starten met de carpaccio, deze was redelijk ok. In een grand cafe hoef je natuurlijk geen culinaire hoogstandjes te verwachten. Jammer was de truffelmayo die volgens mij kant en klaar was. Als "hoofdgerecht" hebben wij de coquilles gegeten met spinazie. De coquilles waren perfect gebakken en echt heerlijk, de spinazie was redelijk zout dit was jammer.
De bediening is attent en weet wat ze verkopen. In somige gerechten is De Bastille behoorlijk aan de prijs. Al met al een leuke zaak met lekkere biertjes en een mooi terras.
Jorn D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Simpel en doeltreffend. De Bastille heeft een typische eetcafe kaart en daar is helemaal niks mis mee. De Sate is goed en de patatjes zijn prima. Wel lijkt het of ze net een beetje een upscale eetcafe willen zijn en daarmee net wat hoog in de prijsstelling zitten voor sommige gerechten. Maar aangezien ik alleen de sate had, kan ik daar moeilijk over oordelen.
Ook vind ik het leuk aangekleed en heeft het een leuke sfeer.
Arnold B.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Het eten was lekker en netjes opgemaakt. Tussen de 7 & 8 in. De service was rommelig, maar niet storend. Ik hou wel van "doe maar gewoon normaal" in plaats van gelikt. Er is voldoende ruimte en zitplaats. De stijl is echt eetcafé.
Groningen65 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Vanavond heerlijk gegeten bij Le Bastille. Prettige smaakcombinaties van super verse ingrediënten. Het voorgerecht met geitenkaas en het hoofdgerecht zeeduivel waren heerlijk. een plek om vaker te komen en te eten.
Emma S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Zaterdagavond hier wezen eten, omdat we toevallig in Groningen waren. De recensies op Iens beloofden wat en we hadden goede verwachtingen.

Als voorgerecht hadden we de proeverij en de coquilles st Jacques. Coquilles waren lekker, met lekkere spinazie. De proeverij bestond uit een rolletje carpaccio, een mini (baspaddestoelen) bouillon, een snoekbaarskroketje en een geitenkaasbitterbal. Eigenlijk waren alle onderdelen van de proeverij niet op smaak en ook erg simpel uitgevoerd met wat losse blaadjes sla en uiringen. De geitenkaasbitterbal (er staat truffel op de kaart, maar dat is het niet) was echt te droog. Tegenvallertje dus.

Als hoofdgerecht hadden we de kabeljauw (plat du jour) en de zalm. Kabeljauw was wederom niet op smaak. De zalm was wel smakelijk. Jammer van het ondefinieerbare zwarte goedje wat er naast lag en een aardesmaak had. Frieten waren wel erg lekker en vers. De extra salade was wederom een beetje inspiratieloos: wat blaadjes sla en wat melige tomaten.

Na hadden we de dame blanche en de cheesecake. Dame blanche was prima, cheesecake ook hoewel ik hem echt beter gegeten heb.

Al met al viel het eten (vooral na de goede recensies) tegen. En dan toch 85 euro (met 2 glazen wijn pp) af moeten rekenen, vind ik veel te veel voor de kwaliteit. Entourage is verder leuk, maar niet bijzonder. De bediening is vriendelijk. Conclusie: kwaliteit van het eten omhoog of prijzen omlaag!
Tessa R.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Heerlijk gegeten met mijn vriendinnen op een vrijdagavond. Zeer attente bediening, heerlijk eten en een gezellige sfeer. Leuk ontvangen met een amuse van het huis. Vooraf genoten van een carpaccio, als hoofdgerecht de zeeduivel en afgesloten met een chocoladetrio. Goede porties en lekkere bijgerechten. Een echte aanrader!