Grand café De Bastille

Damsterplein 2 9711 SX Groningen Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 39.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Courgette creme soep
      Carpaccio op een bedje van zomerse salade geserveerd met pesto en pijnboompitjes
      Broodplankje met kuidenboter, alioilie en pesto
  • Hoofdgerechten
    • ''Steak au poivre'' Biefstuk van het Groninger weiderund geserveerd met pepersaus
      Verse doradefilet geserveerd met limoen-botersaus
      Vegetarische strudel gevuld met peer, blauwe kaas, schorseneren en noten
  • Nagerecht
    • Huisgemaakte brownie en noten en zomerfruit
      Dame blanche
      Aardbeien-ijs geserveerd met vruchtensaus en slagroom

Over het restaurant Grand café De Bastille

Genieten van lekker eten in De Bastille

In een ongedwongen sfeer kun je hier heerlijk lunchen, borrelen of gezellig eten. Of gebruik maken van onze vergaderruimte van alle gemakken voorzien. In de zomer kun je van de zon genieten op het zonnige terras op het zuiden. De Bastille is makkelijk bereikbaar en er is volop parkeergelegenheid in de ondergelegen parkeergarage Damsterdiep.

Meer informatie over restaurant Grand café De Bastille

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 23:00
Zaterdag en Zondag 15:00 - 23:00

mphamming .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Super gezellige eetgelegenheid met een hele verrassende kaart. De bediening is vriendelijk en zeer correct, met opmerkingen wordt direct wat gedaan. De sfeer is gemoedelijk. Vanwege het mooie weer hebben wij op het terras gegeten. Toen we aankwamen was het terras vol, maar dat was geen probleem want er werden zo tafeltjes vanuit binnen naar buiten gebracht om de capaciteit te vergroten.
Beste M.P. Hamming,

Hartelijk dank voor uw recensie.
Wij verwelkomen u graag weer!
wilmagron .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Een gezellige sfeer, keurig nette bediening. Eten voortreffelijk. Mooie locatie. Wel af en toe lawaai van het verkeer wat langs raast. Wel aanrader!!

• Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
We hebben heerlijk genoten op het terras van het eten. We hadden een ah menu. Voorgerecht salade met brie. Hoofdgerecht vegetarisch is een gevulde krokante schelp. Verder was de keuze vis of spareribs. Het nagerecht een heerlijke citroen taart.
j.degoede4 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
We hebben het 3-gangenmenu van de AH/Iens-actie gehad. We hebben in alle opzichten van het diner genoten, de prijs/kwaliteitverhouding was uitmuntend. Bij een volgend bezoek aan Groningen doen we het Grand Café zeker weer aan, een aanrader.
M.bockhoudt .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Heerlijk gegeten met de ah restaurantaktie.
Spareribs waren helaas op. We kregen tournedos als vervanging.
Super mals! Zeer goed opgelost.
Kom nog eens terug om jullie spareribs te proeven!!
Beste M. Bockhoudt,
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Het is niet een restaurant waar je toevallig langs loopt, want buiten het kleine centrum. Echter, ze hadden afgelopen zaterdag mosselen, en dat hebben we geweten. De franse variant met roquefort en cognac was zondermeer een topper. Het bier van Maallust paste daar uitstekend bij. Zeer aangename bediening maakte e.e.a. compleet.
Beste Michael,
P.T. S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Dit was de tweede keer dat we via IENS / A.H. een restaurant bezochten, en wederom was het fantastisch. Het eten, de bediening ( uiterst vriendelijk ) en de entourage.
Het is dat we niet in de buurt wonen, anders hadden we deze zaak meerdere malen bezocht.
Een absolute aanrader, wat we ook zeker doorvertellen aan diegene die Groningen bezoeken.
Beste heer Spijker,
Met gastvrije groet.

Reactie van proever:

Ga vooral door met die heerlijke nostalgische muziek.

anf 2e reactie van restaurant:

Otis Redding, Four Tops, Manhattans, Barry White, Charles Aznavour, Ray Charles en ga zo maar door... Muziek onder het diner vinden wij ook belangrijk Nogmaals bedankt voor uw leuke reacties.
Met hartelijke groet,
Bastille Team.
Ingrid W.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
prima eten, goede bediening.meten zag er goed verzorgd uit, mooi opgemaakte borden, er was veel org aan besteed. bovendien was alles lekker.
Beste Ingrid,

Team de Bastille
AScheffer29 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Met vier personen hebben we gisteravond heerlijk gegeten bij De Bastille. Het was er gezellig druk. Wat het meest opviel was de snelle, vlotte bediening, die ook nog eens heel vriendelijk was. Het eten was erg lekker, heerlijke frietjes en een salade met van alles erin, zoals olijven, paprika en bolletjes meloen, hetgeen goed smaakte bij de lekkere gebakken kabeljauw die ik had. Ook het voorgerecht, de knoflooksoep, en het nagerecht, de citroentaart, waren heerlijk.
Kortom, het eten bij De Bastille was een succes en ik kan het iedereen aanraden.
Louis H.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Prima uit eten geweest. Meer dan genoeg. Heerlijke gebakken knoflooksoep! Lekkere spareribs. Voor het toetje hebben we bedankt en daarvoor lekkere koffie gehad. Al met al prima alhoewel een tikkeltje aan de dure kant.
riendenhaan .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Na een zonnige dag Groningen hier gegeten met een bon van de AH actie.
Keuzemenu, wij hebben gekozen voor salade met brie en honing gevold door overheerlijke spareribs en een net zo heerlijk dessert.
En dat alles voor €32,50 !!!!!! Flesje wijn €20,75 was erg geslaagd.......

Een van de betere deelnemers van de AH actie.
Beste Rien den Haan,
groningen .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Vriendelijke en vlotte bediening, stoelen waren wisselend van uiterlijk en comfort,
Een grote plant (linde?) stond de bediening in de weg. Eten lekker en verzorgd, goed opgemaakt en voldoende.
Beste heer, mevrouw.
Met hartelijke groet,
Minet W.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Gisteren gegeten bij dit mooi ingerichte restaurant. We zaten bij de hoge tafel vlakbij de open keuken. Je kan hier prima kijken hoe de koks het heerlijke eten bereiden.
We hebben de sate en de spareribs gegeten. De sate was bereid met heerlijke malse varkenshaas, de saus was goed op smaak.
Het vlees van de spareribs viel bijna van het bot af, heerlijk mals, met een super lekkere marinade.
Als toetje een schaaltje met verschillende taartjes, heerlijk.

Dit restaurant is zeker een aanrader!
Beste Minet,
efeea_ .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
De keuze uit de 3 gangen menu's was niet heel spectaculair.. Het was een beetje teleurstellend.. Het was ook zeer preizig.. Wat je voor je geld kreeg vond ik het niet waard.
Hartelijk dank voor uw recensie.
Wij raden u aan om in de toekomst eerst te kijken wat er op een actie-menu staat en wat er aangeboden wordt bij welk restaurant dan ook.
jortoldenhof .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Gisteren een AH 3 gangen menu gehad. Mijn vrouw heeft er eerder ook al gegeten en was goed bevallen. Nou, wie nog een restaurant zoekt, ga hier heen. Heerlijk menu met goede porties. De service dikke prima. Het was wat rustig dus ik weet niet hoe dit is met drukte. De kok kwam ook af en toe langs. Bier uit Zevenhuizen, ook lekker. Ik had de Trippel, lekker biertje.
De inrichting ook mooi en ruim van opzet. Kosten van menu €32,50 en dan de 2de gratis. Ik vond het meer dan waard!!
Beste Jort Oldenhof,
Helderenoprecht .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Nieuw, licht en fris ingericht restaurant met leuke verschillende zitmogelijkheden. Zeer attente en vriendelijke bediening, die niet gek opkijkt van gerechten onderling uitwisselen. Timing van het opdienen de gerechten was goed.
We kwamen voor het AH driegangenmenu. De gerechten zelf waren smaakvol en goed bereid. Naar mijn mening zouden ze iets minder op smaak mogen (iets minder zout) en ik ben voorstander van veel groente en wat minder vulling zoals pasta of friet. Dit zijn echter persoonlijke dingen.
Samengevat hebben we erg smakelijk en plezierig gegeten. Zeker een plaats om eens terug te komen en zo op het oog ook zeer geschikt voor een borrel of feest op de eerste verdieping.
marmar69 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
De bediening was vriendelijk en op de juiste momenten aanwezig. Het eten was lekker; de kabeljauw was smakelijk gekruid en de spare-ribs zo mals en smakelijk dat we thuis meteen hebben opgezocht hoe ze zo gaar te krijgen zijn.
De fles witte wijn was fris, droog en lekker!
Tessa D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Gister met de AH restaurant actie de Bastille uitgeprobeerd. Mij is het prima bevallen. Mooi ingericht en vriendelijke bediening. Wat zeker een minpunt is, is dat onze wijnkeuze niet aanwezig was. Als je 5 rode wijnen op de kaart hebt staan, zorg er dan ook voor dat ze alle 5 in huis zijn.

Ik heb vegetarisch gegeten. Het voorgerecht was erg lekker, salade met brie. Dit vind ik echt een aanrader. Maar niet heel creatief qua opmaak. Ook het hoofdgerecht vond ik lekker. De schelp met geitenkaas, was erg smaakvol. Wat ik wel fantasieloos vond was de brownie met welbekende bolletje ijs en de toef slagroom. Ik hou er wel van als de chef van een klassieker iets leuks maakt. Al vraag ik me af of je dit moet verwachten bij een restaurant als de Bastille. Het eten was gewoon prima zonder al te veel poespas.

Er stond 1 meisje in de bediening die dit erg goed deed. Redelijk wat tafeltjes bezet en we werden toch snel bediend. We komen zeker nog een keer terug om de gewone kaart uit te proberen. Al vind ik 32,50 voor 1 driegangen menu aan de prijzige kant. Het eten is goed en lekker maar niet heel verrassend. Voor die prijs verwacht ik wel meer creativiteit.
Beste Teuntje85,
Jan J.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Het Albert Heijn menu was uitstekend. Enig minpuntje was de temperatuur van de spareribs. Die hadden iets warmer gemogen.
De Bastille-team.
jam.dewitte .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
bediening was gezellig en correct, ondanks dat het niet helemaal vol was, duurde het hoofdgerecht wel erg lang. goede smaak aan de gerechten lekker buiten kunnen eten.
De Bastille-team.