Grand café De Bastille

Damsterplein 2 9711 SX Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Grand café De Bastille

Genieten van lekker eten in De Bastille

In een ongedwongen sfeer kun je hier heerlijk lunchen, borrelen of gezellig eten. Of gebruik maken van onze vergaderruimte van alle gemakken voorzien. In de zomer kun je van de zon genieten op het zonnige terras op het zuiden. De Bastille is makkelijk bereikbaar en er is volop parkeergelegenheid in de ondergelegen parkeergarage Damsterdiep.

Meer informatie over restaurant Grand café De Bastille

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 23:00
Zaterdag en Zondag 15:00 - 23:00

Louis H.
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2016
Prima uit eten geweest. Meer dan genoeg. Heerlijke gebakken knoflooksoep! Lekkere spareribs. Voor het toetje hebben we bedankt en daarvoor lekkere koffie gehad. Al met al prima alhoewel een tikkeltje aan de dure kant.
riendenhaan .
  • Datum van je bezoek: 6 aug. 2016
Na een zonnige dag Groningen hier gegeten met een bon van de AH actie.
Keuzemenu, wij hebben gekozen voor salade met brie en honing gevold door overheerlijke spareribs en een net zo heerlijk dessert.
En dat alles voor €32,50 !!!!!! Flesje wijn €20,75 was erg geslaagd.......

Een van de betere deelnemers van de AH actie.
Beste Rien den Haan,
Wij verwelkomen u graag!
groningen .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Vriendelijke en vlotte bediening, stoelen waren wisselend van uiterlijk en comfort,
Een grote plant (linde?) stond de bediening in de weg. Eten lekker en verzorgd, goed opgemaakt en voldoende.
Beste heer, mevrouw.
Met hartelijke groet,
Minet W.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
Gisteren gegeten bij dit mooi ingerichte restaurant. We zaten bij de hoge tafel vlakbij de open keuken. Je kan hier prima kijken hoe de koks het heerlijke eten bereiden.
We hebben de sate en de spareribs gegeten. De sate was bereid met heerlijke malse varkenshaas, de saus was goed op smaak.
Het vlees van de spareribs viel bijna van het bot af, heerlijk mals, met een super lekkere marinade.
Als toetje een schaaltje met verschillende taartjes, heerlijk.

Dit restaurant is zeker een aanrader!
Beste Minet,
efeea_ .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2016
De keuze uit de 3 gangen menu's was niet heel spectaculair.. Het was een beetje teleurstellend.. Het was ook zeer preizig.. Wat je voor je geld kreeg vond ik het niet waard.
Hartelijk dank voor uw recensie.
Wij raden u aan om in de toekomst eerst te kijken wat er op een actie-menu staat en wat er aangeboden wordt bij welk restaurant dan ook.
jortoldenhof .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Gisteren een AH 3 gangen menu gehad. Mijn vrouw heeft er eerder ook al gegeten en was goed bevallen. Nou, wie nog een restaurant zoekt, ga hier heen. Heerlijk menu met goede porties. De service dikke prima. Het was wat rustig dus ik weet niet hoe dit is met drukte. De kok kwam ook af en toe langs. Bier uit Zevenhuizen, ook lekker. Ik had de Trippel, lekker biertje.
De inrichting ook mooi en ruim van opzet. Kosten van menu €32,50 en dan de 2de gratis. Ik vond het meer dan waard!!
Beste Jort Oldenhof,
Helderenoprecht .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
Nieuw, licht en fris ingericht restaurant met leuke verschillende zitmogelijkheden. Zeer attente en vriendelijke bediening, die niet gek opkijkt van gerechten onderling uitwisselen. Timing van het opdienen de gerechten was goed.
We kwamen voor het AH driegangenmenu. De gerechten zelf waren smaakvol en goed bereid. Naar mijn mening zouden ze iets minder op smaak mogen (iets minder zout) en ik ben voorstander van veel groente en wat minder vulling zoals pasta of friet. Dit zijn echter persoonlijke dingen.
Samengevat hebben we erg smakelijk en plezierig gegeten. Zeker een plaats om eens terug te komen en zo op het oog ook zeer geschikt voor een borrel of feest op de eerste verdieping.
marmar69 .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2016
De bediening was vriendelijk en op de juiste momenten aanwezig. Het eten was lekker; de kabeljauw was smakelijk gekruid en de spare-ribs zo mals en smakelijk dat we thuis meteen hebben opgezocht hoe ze zo gaar te krijgen zijn.
De fles witte wijn was fris, droog en lekker!
Tessa D.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2016
Gister met de AH restaurant actie de Bastille uitgeprobeerd. Mij is het prima bevallen. Mooi ingericht en vriendelijke bediening. Wat zeker een minpunt is, is dat onze wijnkeuze niet aanwezig was. Als je 5 rode wijnen op de kaart hebt staan, zorg er dan ook voor dat ze alle 5 in huis zijn.

Ik heb vegetarisch gegeten. Het voorgerecht was erg lekker, salade met brie. Dit vind ik echt een aanrader. Maar niet heel creatief qua opmaak. Ook het hoofdgerecht vond ik lekker. De schelp met geitenkaas, was erg smaakvol. Wat ik wel fantasieloos vond was de brownie met welbekende bolletje ijs en de toef slagroom. Ik hou er wel van als de chef van een klassieker iets leuks maakt. Al vraag ik me af of je dit moet verwachten bij een restaurant als de Bastille. Het eten was gewoon prima zonder al te veel poespas.

Er stond 1 meisje in de bediening die dit erg goed deed. Redelijk wat tafeltjes bezet en we werden toch snel bediend. We komen zeker nog een keer terug om de gewone kaart uit te proberen. Al vind ik 32,50 voor 1 driegangen menu aan de prijzige kant. Het eten is goed en lekker maar niet heel verrassend. Voor die prijs verwacht ik wel meer creativiteit.
Beste Teuntje85,
Wij verwelkomen u graag!
Jan J.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
Het Albert Heijn menu was uitstekend. Enig minpuntje was de temperatuur van de spareribs. Die hadden iets warmer gemogen.
De Bastille-team.
jam.dewitte .
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2016
bediening was gezellig en correct, ondanks dat het niet helemaal vol was, duurde het hoofdgerecht wel erg lang. goede smaak aan de gerechten lekker buiten kunnen eten.
De Bastille-team.
saskia.luiten .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Lekker gegeten, heerlijke salade vooraf met goede smaakcombinaties spareribs waren goed gekruid en mals, citroentaartje was lekker maar niet bijzonder. snelle en vriendelijke bediening
René H.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Hier gegeten met mijn vrouw, dochter en haar vriendje via AH.

Zeer gemakkelijk te bereiken via parkeergarage Damsterdiep en ambiance is prettig en bediening prettig in de omgang.

Vooraf opgesteld keuze menu had genoeg keuze en de beide mannen hebben genoten van de spareribs en de dames van de salade.
hpaoverbeek .
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2016
Zeer slecht gegeten bij de Bastille. We waren erg benieuwd na het lezen van de leuke recensies op IENS, helaas viel het diner ons zwaar tegen.

We kwamen met de AH-actie eten, een mooie gelegenheid om je restaurant aan te prijzen aan nieuwe gasten. We kregen een aangepast menu, met de keuze voor 2 voor, 3 hoofd en 2 na (Op de normale menukaart staan 10 voor, 12 hoofd, 8 na). Een aangepast menu hoeft geen probleem hoeft te zijn, maar dit menu liet weinig zien over de potentie van het restaurant. De rede dat dit vooral vervelend was, was dat ik met een koemelkallergie geen opties had voor de voorgerechten of nagerechten. De salade geitenkaas bij het voorgerecht werd daarom simpelweg geserveerd zonder de geitenkaas. Jammer om uit eten te gaan voor een paar blaadjes sla met een laffe dressing. Het aanbieden van een ander gerechtje van de kaart was beter geweest. Op dit moment van de avond hebben we het niet aangegeven dat dit matig was , we wilden na 1 gang niet meteen de handdoek in de ring gooien.
Duimen voor het hoofdgerecht. We hebben de kabeljauw en vegetarische taartjes gegeten. De vis was niet gekruid. Kwalitatief had hij regelrecht uit het vriesvak van de AH kunnen komen. Het eten van mijn tafelgenoten kon ook wel wat aroma, kruiden, of simpelweg zout gebruiken. Alle gerechten werden geserveerd met dezelfde couscous als garnituur, wat op ons overkwam als een makkelijke oplossing om actiegangers zo snel mogelijk te serveren. We hebben deze punten aan de bediening als reactie aangegeven, die dit aan de keuken zouden doorgeven. Verder niks meer over vernomen.
Het dessert was het 'hoogtepunt', de brownie en citroentaart smaakte. Jammer wel dat mijn dessert met slagroom en vanille ijs werd geserveerd, een beetje slordig als je hebt doorgeven dat je koemelkallergie hebt.

Over het geheel genomen duurde wachten op het eten lang (terwijl het rustig was), was het eten niet op smaak en ontbrak het aan variatie. De kok had er duidelijk geen zin in. De locatie is wel prachtig, stijlvolle inrichting. Bediening was vriendelijk, maar had wat beter kunnen inspringen nadat we aangaven dat het eten smaakloos was. Al met al hoop ik dat je hier zonder AH actie misschien wel leuk kan eten, anders zeker niet naar de Bastille gaan.
Beste mevrouw Overbeek,
Hartelijk dank voor uw recensie.
Het spijt ons nogmaals dat uw ervaring bij ons niet positief was.
U had op vrijdag 29 juli gereserveerd voor 6 personen (6 gezellige jonge vrouwen).
Zoveel slechte recensies krijgen wij niet, dus uw opmerkingen/ feedback van die avond is nog steeds bij ons team blijven hangen. Ook is het handig om bij welk restaurant dan ook van te voren bij uw reservering aan te geven dat u een allergie heeft zodat men hierop kan voorbereiden.
Hartelijke groet,
Bastille team.
alies_ .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2016
Gegeten met de AH bon. Het eten was goed op smaak en vriendelijke bediening. Prettige locatie met de parkeergarage om de hoek.
Frank P.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Dagje Groningen en dit restaurant om de hoek van NH hotels. Gezellig restaurant met een trendy retro sfeer. De bediening was vriendelijke en we werden netjes welkom geheten. Het eten was voldoende en smaakvol. Leuk dat er nog een kleine amuse werd geserveerd en na afloop bij de koffie een etagère . Ook fijn dat ze een kindermenu konden serveren van patat met een frikandel!
bettina70 .
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2016
We kwamen hier doordat we de AH actie hadden. De gerechten zijn anders dan we gewend waren maar erg lekker. De spareribs waren heerlijk mals en van smaak. Ook de sausjes die je erbij kreeg waren lekker en anders dan de standaard sausjes. De bediening was goed, er werd aandacht besteed aan je wensen. De sfeer was goed, wij zaten nu buiten omdat het heerlijk weer was maar binnen ziet het er ook mooi uit. De wc's zijn mooi en schoon.
Tineke K.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
We hebben het Iens menu genomen. Eerste een lekkere amuse. Toen heerlijk bord vol hapjes vooraf; daarna een aspergesoepje (deze was iets te waterig). Zeeduivel in parmaham als hoofdgerecht: lekker, maar de parmaham overheerste teveel. Daarna friandises bij de koffie/thee: zag er erg mooi uit en was ook lekker!
AsKock .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
In verband met een weekend Groningen vanwege de Bowie-tentoonstelling, hier genoten van een vier-gangen IENS-menu. Vooraf werd een amuse geserveerd. Gevolgd door een proeverij van voorgerechten. Daarna kregen we een aspergesoep en als hoofdgerecht zeewolf in serranoham. Het toetje bestond uit friandises dat beter een petit grand dessert genoemd had kunnen worden gezien hetgeen we geserveerd kregen. Alle gerechten waren smaakvol, enige aandachtspuntje was dat het hoofdgerecht niet warm genoeg was toen het werd opgediend. Dit werd snel en naar tevredenheid opgelost. De service is hier uitstekend. Alvorens een wijn te kiezen, mochten wij enkele wijnen proeven. Een karaf water wordt spontaan op tafel geplaatst. Verder is het personeel uitermate vriendelijk. Restaurant is ruim opgezet en is verspreid over twee etages. Wij zaten boven en keken uit over het naastgelegen plein.
Odette D.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Ontvangst was prima, reservering was bekend. Fles water, een biertje en het menu waren er snel maar daarna ging de service bergafwaarts. De fles wijn was er ook snel en ook een kleine amuse maar toen was het heeeeeeeeeeel lang wachten terwijl het toch niet echt druk was. Het voorgerecht was erg lekker maar wat karig. Er wordt gepresenteerd in meervoud, het aanbod is enkelvoud. Maar goed we hadden iets en daarna kwam heel snel de soep, was minder in vergelijking met de heerlijke mosterdsoep. Toen werd het weer wachten, de meeste gasten waren al weg maar het hoofdgerecht kwam om 22.00 uur, ruim twee uur na aankomst. We hebben de friandises gelaten en om de rekening gevraagd. Dat kon wel heel snel. Geen onaardige bediening maar logistiek klopte het niet.