Grand café De Bastille

Damsterplein 2 9711 SX Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Grand café De Bastille

Genieten van lekker eten in De Bastille

In een ongedwongen sfeer kun je hier heerlijk lunchen, borrelen of gezellig eten. Of gebruik maken van onze vergaderruimte van alle gemakken voorzien. In de zomer kun je van de zon genieten op het zonnige terras op het zuiden. De Bastille is makkelijk bereikbaar en er is volop parkeergelegenheid in de ondergelegen parkeergarage Damsterdiep.

Meer informatie over restaurant Grand café De Bastille

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 23:00
Zaterdag en Zondag 15:00 - 23:00

Jo M.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Na een teleurstellende ervaring elders in de stad, konden we na een telefoontje bij De Bastille terecht met de albert heijn actie.
De tafel voor 6 was gedekt, de bediening deed erg zijn best om ons op ons gemak te laten voelen. Al was daar niet veel meer voor nodig, met zon goede sfeer, professionele bediening. Zelf het glas van de wijn was op de juiste temperatuur.
Het aangepaste menu van rond de 30 euro, was heerlijk en ruim voldoende. Zoals bedoeld bij de actie, heb ik voor (meer dan) 30 euro gegeten, en de tweede persoon gratis. ik voelde me op mijn gemak, heerlijk na getafeld en vriendelijk en correct bejegend. Wij komen zeker terug, ook zonder actie!
janwallinga .
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2016
Onze eerste keer in de Bastille is heel goed bevallen. Vriendelijke bediening, niet opdringerig, zeer attent. Opvallend was, dat zonder te vragen een karaf water werd geserveerd en naderhand nog eens. Wij bevelen de Bastille aan, het is waard er nog eens terug te komen!
Machteld V.
  • Datum van je bezoek: 27 sep. 2016
Goeie Grand-café uitstraling, maar wat een drama bediening. Geen verstand van de bieren op de tap/fles en 3 uur met 1 drankje moeten doen. De hoeveelheid vlees was prima, maar de bijgerechten waren minuscuul, uiteindelijk was de prijs/kwaliteitverhouding daarom niet heel best. Eten werd over de tafel uitgeserveerd (kun je even aanpakken). Het deed afbreuk aan de avond.
J F.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2016
We vierden hier een feestje met 50 personen.Het buffet was uitgebreid, salades, vlees, vis en vegetaries. Van alles ruimvoldoende. We hadden de ruimte op debegaande grond methet mooie terras. Het nagerecht, ijs was van biologischekwaliteit en smaakte heerlijk. Er is, na de huidige maatstaven een beperkt aantal bieren van detap. Heineken, Brand, Wieckse Witte en Affligem. Op de fles oa verkrijgbaar Trappist Westmalle en Maallust. Dat maakt veelgoed. Het team Bastilledoet z,n best de klanten het naar de zin te makenen in onze situatie is dat goed gelukt. Wehoorden alleen maar positieve geluiden.
Anouk A.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Goede bediening, heerlijk eten en een fijne locatie net buiten de binnenstad. Ideaal als je met de auto komt, je kan parkeren in de parkeergarage onder het restaurant!
stefanhellema .
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Heerlijke avond in deBastille gehad. Glutenvrij geen probleem, kon even overleggen met de kok. Goede gastheer, prima locatie en zeker met zonnetje erbij lekker buiten zitten!
JanienWiegers .
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2016
Bij binnenkomst kregen we een plekje naast de keuken. Zo hadden we goed zicht op wat er gemaakt werd. Uiteraard erg leuk om te zien. Wel viel ons op dat 1 van de twee koks niet veel passie toonde. Leek bijna tegen zijn zin te moeten koken. Jammer. De amuse was lekker, maar op een verkeerd bord gepresenteerd. Zag er niet aantrekkelijk uit, het oog wil ook natuurlijk. De knoflooksoep was goed van temperatuur maar echt heel flauw. Absoluut geen aanrader. Om 1945 ons eerste drankje. Pas 3 kwartier later omdat we het vroegen onze tweede. Hoofdgerecht prima te doen. Toetje ook, ondanks dat het de specialiteit was heb ik hem ergens anders veel lekkerder gehad. De sfeer binnen was prima, maar de bediening zou er veel meer uit kunnen halen. Wij gaan er niet weer heen
elinad021187 .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2016
Heerlijk café restaurant waar je lekker wat kan drinken en eten. Buiten ook erg leuk om te zitten en snelle bediening.
Binnen gezellig ingericht en zeker de moeite waart om een keer weer daar te eten.
edu_illing .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
Heerlijk gegeten! Lekker sfeertje, lekker muziekje, leuke bediening. Wij komen zeker een keer weer.
Ps. Probeer die spareribs!
pietersmagerda .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Wij waren met ah restaurantactie gekomen. kregen een aangepaste menukaart aangeboden, waaruit wij ons menu konden samenstellen

wij kozen voor de knoflooksoep, spareribs, kabeljauw en citroentaartje.
Alles was heerlijk. Als we weer een keertje Groningen aandoen komen we terug.
Mariekehxh H.
  • Datum van je bezoek: 26 aug. 2016
De spare ribs zijn erg lekker hier. Ook goede bediening. Wij komen graag bij de Bastille. Lekker buiten zitten op het terras of binnen.
wilmagron .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Een gezellige sfeer, keurig nette bediening. Eten voortreffelijk. Mooie locatie. Wel af en toe lawaai van het verkeer wat langs raast. Wel aanrader!!

mphamming .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Super gezellige eetgelegenheid met een hele verrassende kaart. De bediening is vriendelijk en zeer correct, met opmerkingen wordt direct wat gedaan. De sfeer is gemoedelijk. Vanwege het mooie weer hebben wij op het terras gegeten. Toen we aankwamen was het terras vol, maar dat was geen probleem want er werden zo tafeltjes vanuit binnen naar buiten gebracht om de capaciteit te vergroten.
Beste M.P. Hamming,

Hartelijk dank voor uw recensie.
Wij verwelkomen u graag weer!
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
We hebben heerlijk genoten op het terras van het eten. We hadden een ah menu. Voorgerecht salade met brie. Hoofdgerecht vegetarisch is een gevulde krokante schelp. Verder was de keuze vis of spareribs. Het nagerecht een heerlijke citroen taart.
j.degoede4 .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2016
We hebben het 3-gangenmenu van de AH/Iens-actie gehad. We hebben in alle opzichten van het diner genoten, de prijs/kwaliteitverhouding was uitmuntend. Bij een volgend bezoek aan Groningen doen we het Grand Café zeker weer aan, een aanrader.
m.bockhoudt .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Heerlijk gegeten met de ah restaurantaktie.
Spareribs waren helaas op. We kregen tournedos als vervanging.
Super mals! Zeer goed opgelost.
Kom nog eens terug om jullie spareribs te proeven!!
Beste M. Bockhoudt,
Wij verwelkomen u graag!
Michaël B.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Het is niet een restaurant waar je toevallig langs loopt, want buiten het kleine centrum. Echter, ze hadden afgelopen zaterdag mosselen, en dat hebben we geweten. De franse variant met roquefort en cognac was zondermeer een topper. Het bier van Maallust paste daar uitstekend bij. Zeer aangename bediening maakte e.e.a. compleet.
Beste Michael,
Wij verwelkomen u graag!
P.T. S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Dit was de tweede keer dat we via IENS / A.H. een restaurant bezochten, en wederom was het fantastisch. Het eten, de bediening ( uiterst vriendelijk ) en de entourage.
Het is dat we niet in de buurt wonen, anders hadden we deze zaak meerdere malen bezocht.
Een absolute aanrader, wat we ook zeker doorvertellen aan diegene die Groningen bezoeken.
Beste heer Spijker,
Met gastvrije groet.

Reactie van proever:

Ga vooral door met die heerlijke nostalgische muziek.

anf 2e reactie van restaurant:

Otis Redding, Four Tops, Manhattans, Barry White, Charles Aznavour, Ray Charles en ga zo maar door... Muziek onder het diner vinden wij ook belangrijk Nogmaals bedankt voor uw leuke reacties.
Met hartelijke groet,
Bastille Team.
Ingrid W.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
prima eten, goede bediening.meten zag er goed verzorgd uit, mooi opgemaakte borden, er was veel org aan besteed. bovendien was alles lekker.
Beste Ingrid,

Team de Bastille
AScheffer29 .
  • Datum van je bezoek: 12 aug. 2016
Met vier personen hebben we gisteravond heerlijk gegeten bij De Bastille. Het was er gezellig druk. Wat het meest opviel was de snelle, vlotte bediening, die ook nog eens heel vriendelijk was. Het eten was erg lekker, heerlijke frietjes en een salade met van alles erin, zoals olijven, paprika en bolletjes meloen, hetgeen goed smaakte bij de lekkere gebakken kabeljauw die ik had. Ook het voorgerecht, de knoflooksoep, en het nagerecht, de citroentaart, waren heerlijk.
Kortom, het eten bij De Bastille was een succes en ik kan het iedereen aanraden.
Beste heer/ mevrouw,