Grand café De Bastille

Damsterplein 2 9711 SX Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Grand café De Bastille

Genieten van lekker eten in De Bastille

In een ongedwongen sfeer kun je hier heerlijk lunchen, borrelen of gezellig eten. Of gebruik maken van onze vergaderruimte van alle gemakken voorzien. In de zomer kun je van de zon genieten op het zonnige terras op het zuiden. De Bastille is makkelijk bereikbaar en er is volop parkeergelegenheid in de ondergelegen parkeergarage Damsterdiep.

Meer informatie over restaurant Grand café De Bastille

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 23:00
Zaterdag en Zondag 15:00 - 23:00

L_J .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2013
Afgelopen vrijdag hier gegeten met twee personen buiten gezeten. Zeer aangenaam met de terrashaarden. Mooi uitzicht aan het plein. Binnen zag het er ook netjes en gezellig uit. Ambiance is dus goed.
Eten is wat duurder dan velen gewend zijn in Groningen, maar dat was het zeker waard. Bruschetta vooraf, wat creatief en niet zoals gebruikelijk gemaakt was. Entrecote en ossenhaas als hoofd. Medium was echt medium doorbakken, en...warm! Heerlijk van smaak. Zelfs de cappuccino na was van goede kwaliteit.
Service was goed. Geen opmerkingen daarover.
Enige 'maar': het was rustig toen wij er zaten. Ik ben erg benieuwd hoe de service en doorlooptijden zijn als het wel druk(ker) is.
Dennis V.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2013
Een nieuwkomer in Groningen. Op basis van recensies hier goed gegeten. Het was een rustige (maandag) avond maar toch hadden we een gezellig plekje met zijn 4en. De inrichting is bijzonder stijlvol en het leuke aan dit Grand café is dat ze veel speciaalbiertjes op de tap en per fles hebben. Vooral het feit dat ze Maallust schenken doet mij goed als Groninger. De wijnkaart heeft maar 1 witte/rode/rose per glas, maar deze smaken erg goed. Als amuse een bouillonnetje, wel smakelijk maar niet heel bijzonder. Als voorgerecht hadden we een geitenkaassalade besteld en bruchetta's. Omdat we hadden aangegeven deze te willen delen kregen we elk een klein bordje met de geitenkaassalade, erg attent. Het broodje bij de salade waren ze vergeten maar kwam ze desgevraagd snel brengen. Mijn hoofdgerecht van lendebiefstuk was lekker mals met veel Thaise groente die lekker knapperig waren. Goede smaken, wat simpele bordopmaak. De serveerster was attent en vriendelijk en er werd zonder morren een karaf kraanwater op tafel gezet.
Kiki &.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2013
Heerlijk op het terras gezeten. Ze hebben bijzondere biertjes op de kaart staan, dus mijn man helemaal blij. Ik een glaasje frisse bubbels, dus ook blij. De bediening was vlot, erg vriendelijk en met net even een persoonlijke touch. Goed begin!
Het eten was ook precies wat je van een goed grand café verwacht. Mijn man heerlijke spare ribs en ik een lekkere saté. Zeker in verhouding tot de prijs, was het goed. De porties zijn erg groot, dus ruimte voor een toetje hadden we niet meer.
Het terras is super omdat je nog heel lang in de zon kunt zitten. De binnenkant heb ik niet gezien, dus daar kan ik niets over zeggen! ;-)
toup .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2013
Lekker gegeten in een gemoedelijke en aangename sfeer. Bedieng was snel en uitermate correct.
Moeilijke keuze maken tussen vlees en vis, dus de gastheer een keuze laten maken.
Lamsrack was prima bereid met een lekker saus erbij.
Buiten een mooi zonnig terras op het zuiden.
Zeker een aanwinst voor de stad Groningen en de moeite van het proberen waard.
Simone D.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2013
Heerlijk gegeten in deze ontzettend mooie zaak. Net wat Groningen nog nodig had. De gerechten smaakten niet alleen voortreffelijk maar zagen er ook leuk uit. De zeebaars met nolly prat saus is een absolute aanrader maar ook de mosterdsoep heeft een verassende smaak door de bietenstroop. Mede door de uitstraling van de Bastille maar ook de gastvrije bediening hebben er voor gezorgd dat wij ons direct thuis voelden. Top gedaan! Wij komen zeker nog een keer terug op het zonovergoten terras.
Marloes32 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2013
Leuke nieuwe aanwinst in Groningen! Groot voordeel dat de zon tot een uurtje of acht 's avonds op het terras aanwezig is. We hebben er een aantal tapashappen besteld en buiten opgegeten. Erg jammer dat de tafeltjes (zowel binnen als buiten) echt heel erg klein zijn. Met z'n tweeën is het al krap, laat staan met meerdere personen. Tapasgerechtjes waren prima, maar niet bijzonder, de nacho's uit de over waren wel erg goed. Bediening is jong en vlot.
Afke .
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2013
Heerlijk gegeten voor een prima prijs (€35 voor drie gangen en wijn) in de recent geopende Bastille. Als voorgerecht gekozen voor de bruchetta, waar op ons verzoek een even aantal van geleverd werd. Als hoofdgerecht gekozen voor de kaasfondue en seizoensgroenten. De kaasfondue was goed op smaak. Als seizoensgroenten was ondermeer pastinaak gekozen, leuke afwisseling! De ambiance maakt De Bastille ook zeer geschikt voor zakelijke etentjes.
Kuipje68 .
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2013
Echt heerlijk gegeten. De bruschetta was niet te versmaden en ook de spareribs waren heerlijk. Bij de spareribs werden 2 heerlijke verrassende sausjes gepresenteerd. Ook het aarbeientoetje was om je vingers bij af te likken. Dat de kok even aan tafel kwam vragen of alles naar wens was werd aan onze tafel erg gewaardeerd. Ook de locatie en de aankleding van de zaak is erg mooi. Kortom, wij (6 kwebbelende vrouwen) vinden het zeker een aanrader om met de hele groep (12 ladies) weer te komen.
Jaap Z.
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2013
Mooie zaak aan het Damsterdiep, waar je een goed broodje kan eten voor de lunch. De boerenkaas uit de regio komt ruim belegd op stevig volkorenbrood, prima lunch voor een goede prijs. De inrichting spreekt me erg aan, no nonsense met een knipoog naar het verleden. De bediening is persoonlijk en relaxed. Gauw een keer dineren!
marjolijneveline .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
nieuwe ontdekking in Groningen! Heerlijk gegeten (bruchetta/pasta vongole/chocolade mousse) in een prachtig nieuw grandcafe De Bastille. ongedwongen sfeer, aangename service, sfeervolle verlichting en vrolijke kleuren. Bijna aan niks te merken dat het nog niet zo lang bestaat, behalve dat het er niet helemaal vol zat, maar ik denk dat dat vast en zeker snel zal veranderen als ze deze kwaliteit weten vast te houden.
JetG .
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2013
mmmm, heerlijk gegeten. ik had gravad lax, een hele smaakvolle zeebaars en het liefste en lekkerste citroentaartje dat ik ooit at. leuk dat de kok even aan tafel kwam, om te vragen of alles naar wens was. Oh, en bewondering voor de manier waarop het is ingericht: modern en licht, maar toch ook aangenaam knus en warm. ..Dit nieuwe restaurant is absoluut een aanwinst voor Groningen!