Grand café De Bastille

Damsterplein 2 9711 SX Groningen Nederland Kaart

Evenementen

AH Restaurantactie keuzemenu 39.5€

Drank is niet inbegrepen bij deze actie
Beschikbaar op het gekozen tijdstip

• Voorgerechten
    • Courgette creme soep
      Carpaccio op een bedje van zomerse salade geserveerd met pesto en pijnboompitjes
      Broodplankje met kuidenboter, alioilie en pesto
  • Hoofdgerechten
    • ''Steak au poivre'' Biefstuk van het Groninger weiderund geserveerd met pepersaus
      Verse doradefilet geserveerd met limoen-botersaus
      Vegetarische strudel gevuld met peer, blauwe kaas, schorseneren en noten
  • Nagerecht
    • Huisgemaakte brownie en noten en zomerfruit
      Dame blanche
      Aardbeien-ijs geserveerd met vruchtensaus en slagroom

Over het restaurant Grand café De Bastille

Genieten van lekker eten in De Bastille

In een ongedwongen sfeer kun je hier heerlijk lunchen, borrelen of gezellig eten. Of gebruik maken van onze vergaderruimte van alle gemakken voorzien. In de zomer kun je van de zon genieten op het zonnige terras op het zuiden. De Bastille is makkelijk bereikbaar en er is volop parkeergelegenheid in de ondergelegen parkeergarage Damsterdiep.

Meer informatie over restaurant Grand café De Bastille

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Vrijdag 11:00 - 23:00
Zaterdag en Zondag 15:00 - 23:00

Erik N.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
Een afstudeer-/verjaardagsfeest voor 85 mensen: ook daar weet de warme gastheer Arnold Conquet met zijn personeel een daverend succes van te maken. In een sfeervol ingerichte bovenverdieping werden goede glazen Brand bier en heerlijke Tempranillo's geschonken. Zonder morren en met een glimlach gingen de twee serveersters zelfs nog een uurtje langer door, ondanks dat het al ver na middernacht was. Ook voor mensen die van buiten Groningen moeten komen een toplocatie, omdat parkeergarage Damsterdiep zich recht onder het Grand café bevindt. Uit ervaring kunnen wij zeggen, dat men in deze kwaliteitscategorie qua prijs geen betere vindt voor dit soort aangelegenheden.

Ook de keuken hebben wij getest. In een al even zo sfeervol ingerichte benedenverdieping werden goed gemarineerde, malse spareribs en gebakken eendenborst geserveerd. De amuse en de bruschetta waren heerlijk en werden leuk gepresenteerd.

Kortom: een sfeervol grand café op een uitstekende locatie, met lekker bier, goede wijn en een uitstekende keuken. Gastheer Arnold Conquet heeft iets zeer moois neergezet!
erik D.
  • Datum van je bezoek: 10 jun. 2015
Was lekker eten, goede service,
Vlotte bediening.
We zijn net na de opening geweest en komen graag weer een keer langs.

Paul &amp; Ruth V.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2015
Bij aankomst werd een extra tafel op het terras gereedgemaakt. Voor slechts €25 euro een prima driegangen Zomermenu gegeten met volop keuze (7 hoofdgerechten). Toen een windhoos een einde aan het buiten zitten maakte, werd het terras samen met de bezoekers binnengehaald zonder dat de service hier hinder van ondervond. Een prima avond.
Bleumondayfoodie .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2015
Een leuke zaak, ik kom er regelmatig maar eigenlijk alleen voor een borrel. Afgelopen keer hebben we er ook gegeten. We waren wat later dan gepland maar dit was geen probleem.
het restaurant ziet er erg gezellig uit. We hebben verschillende gangen met voorgerechten gegeten.
We starten met de carpaccio, deze was redelijk ok. In een grand cafe hoef je natuurlijk geen culinaire hoogstandjes te verwachten. Jammer was de truffelmayo die volgens mij kant en klaar was. Als "hoofdgerecht" hebben wij de coquilles gegeten met spinazie. De coquilles waren perfect gebakken en echt heerlijk, de spinazie was redelijk zout dit was jammer.
De bediening is attent en weet wat ze verkopen. In somige gerechten is De Bastille behoorlijk aan de prijs. Al met al een leuke zaak met lekkere biertjes en een mooi terras.
Jorn D.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2015
Simpel en doeltreffend. De Bastille heeft een typische eetcafe kaart en daar is helemaal niks mis mee. De Sate is goed en de patatjes zijn prima. Wel lijkt het of ze net een beetje een upscale eetcafe willen zijn en daarmee net wat hoog in de prijsstelling zitten voor sommige gerechten. Maar aangezien ik alleen de sate had, kan ik daar moeilijk over oordelen.
Ook vind ik het leuk aangekleed en heeft het een leuke sfeer.
Arnold B.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2015
Het eten was lekker en netjes opgemaakt. Tussen de 7 & 8 in. De service was rommelig, maar niet storend. Ik hou wel van "doe maar gewoon normaal" in plaats van gelikt. Er is voldoende ruimte en zitplaats. De stijl is echt eetcafé.
Hennie V.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Vanavond heerlijk gegeten bij Le Bastille. Prettige smaakcombinaties van super verse ingrediënten. Het voorgerecht met geitenkaas en het hoofdgerecht zeeduivel waren heerlijk. een plek om vaker te komen en te eten.
Emma S.
  • Datum van je bezoek: 21 mrt. 2015
Zaterdagavond hier wezen eten, omdat we toevallig in Groningen waren. De recensies op Iens beloofden wat en we hadden goede verwachtingen.

Als voorgerecht hadden we de proeverij en de coquilles st Jacques. Coquilles waren lekker, met lekkere spinazie. De proeverij bestond uit een rolletje carpaccio, een mini (baspaddestoelen) bouillon, een snoekbaarskroketje en een geitenkaasbitterbal. Eigenlijk waren alle onderdelen van de proeverij niet op smaak en ook erg simpel uitgevoerd met wat losse blaadjes sla en uiringen. De geitenkaasbitterbal (er staat truffel op de kaart, maar dat is het niet) was echt te droog. Tegenvallertje dus.

Als hoofdgerecht hadden we de kabeljauw (plat du jour) en de zalm. Kabeljauw was wederom niet op smaak. De zalm was wel smakelijk. Jammer van het ondefinieerbare zwarte goedje wat er naast lag en een aardesmaak had. Frieten waren wel erg lekker en vers. De extra salade was wederom een beetje inspiratieloos: wat blaadjes sla en wat melige tomaten.

Na hadden we de dame blanche en de cheesecake. Dame blanche was prima, cheesecake ook hoewel ik hem echt beter gegeten heb.

Al met al viel het eten (vooral na de goede recensies) tegen. En dan toch 85 euro (met 2 glazen wijn pp) af moeten rekenen, vind ik veel te veel voor de kwaliteit. Entourage is verder leuk, maar niet bijzonder. De bediening is vriendelijk. Conclusie: kwaliteit van het eten omhoog of prijzen omlaag!
Tessa R.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2015
Heerlijk gegeten met mijn vriendinnen op een vrijdagavond. Zeer attente bediening, heerlijk eten en een gezellige sfeer. Leuk ontvangen met een amuse van het huis. Vooraf genoten van een carpaccio, als hoofdgerecht de zeeduivel en afgesloten met een chocoladetrio. Goede porties en lekkere bijgerechten. Een echte aanrader!
Karlijn D.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2015
Lekker gegeten! Ik had de hele dorade, deze werd aan tafel klaar gemaakt. Bediening en keuken gaven goede adviezen en hielpen waar mogelijk met het kiezen van onze gerechten. Het drieluik van chocolade was zeker een succes. Het is een sfeervol restaurant, we hebben een gezellig avond gehad. Enig minpuntje is het invalidentoilet, deze zit op een zeer onhandige plek in het restaurant.
Geertsma .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2015
Een paar weken geleden hier met mijn familie gedineerd én afstudeerborrel gegeven. Het was, dankzij het heerlijke eten en de perfecte service van de Bastille een avond om nooit te vergeten. De bediening was attent, aardig en in voor een praatje. Het eten, we hadden allemaal iets anders, was verrukkelijk. De verzorging van de borrel, inrichting en bediening, was hartstikke fijn, ik kon me helemaal richten op mijn gasten. Een top locatie voor een drankje, een avond uit eten of een (afstudeer)borrel.
Eithel C.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2015
Het was valentijnsdag en daarnaast wat te vieren gehad met mijn geliefde, wat doe je dan? Juist, we gaan heerlijk uiteten, maar dan de hamvraag; 'Waar deze keer?'

Aangezien wij in het centrum van de stad wonen komen wij op weg van het werk naar huis vaak langs een gezellig ogende Grand Café met in de zomer een jovele terras en in de winter heerlijke warm verlicht van binnen. De keuze was dus vrij snel duidelijk, wij gaan eten bij Grand Café de Bastille!

Bij aankomst was ik verbaast over de drukte, blijkbaar is de Bastille zeer populair onder de Groningse geliefden. Na dat ik mijn verloofde door de drukte bij deuren had geloodst werden we hartelijk ontvangen door de uitbater van het establishment. Een grote donkere man met een vriendelijke lach, hij verontschuldigde zich gelijk voor de drukte en vroeg of wij gereserveerd hadden?

'Euh.. nee, we wisten niet dat dit nodig was?, maar als u geen plek heeft dan gaan we weer verder hoor' luidde het antwoord van mijn verloofd. Waarop de uitbater antwoordde, 'Ben je mal, nee joh. Jullie kunnen nog even wachten aan de bar, er zal zo wel een tafeltje vrij komen!'.

Zo gezegd, zo gedaan! Wij nemen plaats aan de bar en een jongeman met eveneens een vriendelijke gelaat en een kale knarretje vraagt gelijk wat we graag willen drinken. Onze drankjes werden voor ons neergezet en mijn verloofde en ik geraken in gesprek.

Tijdens mijn lievelijke onderonsje met mijn verloofde valt het mij op hoe de uitbater in zijn Grand Café zich puur en alleen bezig houdt met zijn gasten. Hij heeft alles in de gaten en ondanks dat hij en zijn personeel vliegen door de zaak heeft hij altijd tijd voor praatje hier en een geintje daar. Het personeel werkt als een geoefend orkest met de uitbater als dirigent. Het lijkt chaos maar niets is minder waar!

Na een minuut of 10 wordt er in eens een klein plankje met hapjes tussen mij en mijn verloofde ingezet. Gevolgd door de uitbater 'kijk, wat lekkers op het huis omdat het wat langer duurt!' Verbaast kijk ik de man aan, 'We zitten hier nog maar net hoor' waarom hij antwoord, 'lekker eten, gezelligheid kent geen tijd, geniet!'

Terwijl we daar aan de bar zitten, valt mij nog iets op. De kleine maar open keuken, de kok's staan letterlijk in het Grand Café te koken. Het restaurant is gevult met de heerlijke geuren van de bereidde gerechten. Door de drukte zijn de kok's met volle focus aan de slag! Het ene gerecht na de andere vliegt de keuken uit, maar ook hier ontbreekt het niet aan gezelligheid. Je ziet dat de heren 'samen aan de kar' trekken, en vrolijk en lachend te werk gaat. Er hangt over het algemeen een ontspannen en huiselijke sfeer, waardoor het wachten absoluut geen issue is!

Na een paar minuten worden mijn verloofd en ik naar ons tafeltje begeleid door een aantrekkelijk dame, het oog wil ook wat hé! Na het bekijken van de kaart en we onze keuzes hebben gemaakt wachten weonder het genot van een zeer goede rode wijn op ons eten. Als voorgerecht kregen we beide een mesclunsla met gerookte roodbaarsfilet en een sinaasappelsaus. Een goede frisse en smakelijke combo qua smaken, maar pas op het is veels te snel op!

Als hoofdgerecht ben ik zelf voor de Hertenbiefstuk met een crème van rode bieten en wildjus gegaan. De kok wist blijkbaar wel echt wat hij deed. Het vlees was heerlijk mals en sappig. Goed gekruid met enkel alleen peper en zout, zeer vol van smaak. De rode bieten crème was eveneens zeer smakelijk en vulde de rijke smaak van het vlees goed aan samen met de wildjus.

Mijn verloofde had haar oog wederom op een visgerecht laten vallen. Zij kreeg een Skreifilet met groene kool en een langoustine-botersaus voorgeschoteld. Natuurlijk kno ik het niet laten om ook dit even te proeven door een vorkje te stelen. Wat ik proefde bevoel mij zeker. De vis had een subtiele smaak en werd gecomplimenteerd door de saus en de bite van de groene kool. Een uitgebreidere keuring van het gerecht blijven jullie mij schuldig aangezien ik verder niet meer van mijn verloofde haar gerecht mocht hebben. Ik ga er dan wel van uit dat het heerlijk was aangezien ze niets meer wilde delen!

Als dessert zijn we beiden voor een lavataartje met witte chocoladesaus. Hier kan ik niets anders over zeggen dan een warme/koude smeuige chocolade explosie! Leg hiervan maar een infuus bij mij aan. Wauw, dit dessert moeten jullie gewoon ervaren en niet er over lezen.

Ik sluit de recentie af met een dank woord en een beloofte aan de lezers, eten bij de Bastille is iets wat je moet hebben gedaan. Heerlijk, huiselijk en een aardige prijs voor je eten.

tijdens het eten kwam de uitbater nog evenlang met de vraag of alles naar wens was, en nogmaals de excuses voor het wachten. Het is altijd fijn als je toch dat beetje extra aandacht krijgt
Nico G.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Wat een mooi en warm restaurant....ondanks dat het nieuw is, heerst er een goede warme sfeer. Bij binnenkomst verwelkomd de eigenaar met een brede glimlach je binnen in zijn restaurant. Het eten is in mijn beleving erg lekker. Vooral de coquilles zijn verrukkelijk. Als hoofdgerecht de chateau briand....oh oh oh...wat lekker. En die huisgemaakte jus.....alsof een engel....nou u kent het wel. Als toetje me laten verrassen en dat was geen verkeerde keus. Uitmuntend. Wat een fijne avond was dit. Aanrader.
evarosa .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Qua eten de ossenhaas spiesjes waren erg sappig als voorafje, hoewel er wel even geïnformeerd had mogen worden naar de gaarte, als in, mijn vriend eet zijn vlees graag medium ipv bloederig. De snoekbaars kroketjes waren redelijk flauw, maar de salade met limoen dressing was lekker fris erbij.
Mijn zwaardvisfilet was perfect :) lekker gegrild en een smakelijk sausje erbij, (en ik ben geen fan van sausjes bij mijn eten) wel was men vergeten door te geven dat ik geen zout en peper op mijn eten wilde. Dit omdat ik het vaak te zout vind.
De kipsaté van mijn vriend was de beste kiosate die hij ooit had gegeten. Zeer malse stukken kip (en gelukkig niet alleen maar saaie kipfilet) en als toetje hadden we scroppino en citroentaart. De scroppino was een goede mix tussen zuur en zoet. De pure chocolade bij de citroentaart was jammer, want die overheerstte de taart erg. Ook was het deeg van de taart niet goed gegaard.
Het interieur was mwah, men heeft duidelijk zijn best gedaan maar de locatie is gewoon erg kil.
De bediening was redelijk, het doorgeven van eetwensen aan de keuken ging niet echt soepel, ook kon men geen wijnadvies geven bij het dessert en wist men eigenlijk ook niet wat er bij de citroentaart zat.
Ondanks de kritiek puntjes was het eten wel erg lekker.
Lennaert V.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2014
altijd leuk om een (relatief) nieuw restaurant te proberen. en hoe leuk was dit. Leuke kaart met verrassende gerechten, uitstekend klaargemaakt. supervriendelijke en attente bediening die graag extra uitleg geven. kleine wijnkaart, maar gevuld met lekkere wijnen, dus precies goed. leuke ruimte met een hoog plafond, desondanks niet kil of koud, maar gezellig en intiem. tafels staan met precies goede afstand van elkaar. en persoonlijk vind ik een open keuken altijd leuk. een aanrader dus!
Hanneke V.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2014
Met een groep familieleden gegeten. Ondanks dat er slechts een kleine keuken is, kwam al het eten tegelijk, alles was goed warm en iedereen heeft genoten. De frietjes zijn bijna een klasse apart, maar ook de vis, het vlees en de kaasfondue waren erg goed. Ik ben hier vaker geweest, ben nooit teleurgesteld in het eten en de sfeer en ik zal hier ongetwijfeld nog vaker te vinden zijn.
Een nadeel: toiletten zijn boven, de trap is niet optimaal verlicht en zeker de senioren onder ons, hadden hier wat moeite mee.
Beste heer of mevrouw,
Wij zijn blij met uw positieve recensie en uw feedback, hartelijk dank!
Service, kwaliteit alsmede gastgerichtheid staan bij ons hoog in het vaandel.
De volgende keer verwijzen wij u en de senioren onder u naar onze toilet beneden.
Nogmaals bedankt en tot een volgende keer.
Namens De Bastilleteam.
Arnold F. Conquet.
Arie D.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2014
De coq au vine is niks waterige jus en de kip is gort droog.De carpacio is ook niet je van het rauw plat geslagen biefsuk.De kaasfondue en de kalfsteak daarna waren prima.
Robert P.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Goed gegeten! Voor de coquilles kom ik beslist weer terug. De heerlijke chocolade die een onderdeel van de dessertswas viel ons alle drie op. Lekkere wijn, aardige bediening en een mooi terras op het Damsterdiep, wat wil een mens nog meer?
Rinco E.
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2014
We hadden gereserveerd maar dat was niet nodig geweest deze avond. Van buiten een mooi pand op het geheel vernieuwde Damsterdiep. Binnen enigszins 'kaal' maar niet té kaal. We kregen een amuse en toen ik vroeg of die vegetarisch was werd er keurig eerlijk "nee" geantwoord en werd er iets anders bereid voor mij en mijn mede-vegetarische tafelgenoot. Als voorgerecht had ik voor de witlofsalade gekozen. De kok kwam aan tafel om te vragen of ik wel wist dat daar nagelhout (gedroogd rundvlees) in zit, en dat hij er eventueel eentje zónder kon bereiden. Erg netjes! Mijn hoofdgerecht was ronduit lekker (risotto met artisjok), de coq au vin van onze tafelgenoot die wél beesten eet ook, de huisgemaakte croquetten van vegetariër nummer twee vielen wat tegen. Als dessert gingen we voor koffie/thee met een borrel, er bleek nog slechts één van de twee bestelde Drambuie's voor handen, maar die kregen we dan ook van het huis. Dan vergeef je zo'n bediening toch dat er geen theezakje wordt aangeboden bij het kopje heet water. Oh, niet te vergeten: de huiswijn is van uitzonderlijk goede kwaliteit!
BlueIce .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2014
Op een dinsdag gegeten bij de Bastille. We werden zeer vriendelijk ontvangen door de (waarschijnlijk) eigenaar. De zaak ziet er mooi uit en de prijs/kwaliteit verhouding is meer dan prima. Zeker een positief punt vond ik dat er gewoon kraanwater op tafel wordt gezet, bij veel zaken in groningen moet je daarom vragen. Wij kwam hier voor het diner, maar ik zou zeker ook een keer voor een lunch of borrel deze zaak gaan bezoeken. Echt een aanrader!