Grand Café Buitengoed Slavante

• Huisdieren welkom , Terras
9,1
Joed E.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2016
Fantastische plek aan de rand van Maastricht. Heerlijk buiten zitten of binnen in de mooie zaal. Bediening is vlot en erg vriendelijk, ook al word je door verschillende mensen bediend. Goede drankenkaart, het eten is vrij simpel. Niet veel Limburgse gerechten op de kaart, wel natuurlijk zoervleis en vlaai.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2016
Hier op uitnodiging op een warme zondagmiddag wat gedronken puur om van het fantastische uitzicht vanaf de St. Pietersberg op de beneden stromende Maas. Dit echt een adresje voor Maastrichtenaren. Je moet er wel wat voor over hebben om er te komen: ofwel halverwege de St. Pietersberg parkeren en dan een stukje lopen, overigens met fraai uitzicht. Ofwel onderaan vlakbij de Maas parkeren en dan een behoorlijk lange trap op. Maar het loont de moeite.
Wij dronken er alleen iets fris, maar de menukaart zag er ook aantrekkelijk uit.
Enjoy-food .
  • Datum van je bezoek: 22 mei 2016
Even tijd maken voor een recensie
In mei een feest gehad op landgoed Slavante.
Alles laten verzorgen door hun.
Eten, drank, personeel, dus kortom alles.
Alles was perfect (behalve het weer) maar dat moet de pret niet drukken.
De hapjes waren zeer goed verzorgt en vooral voldoende
De hele middag door kleine hapjes geserveerd,van koude tot warme hapjes.
Voldoende personeel aanwezig om de 45 tot 50 gasten te verzorgen.
Geen opdringerigheid om zoveel mogelijk om te zetten.
Aandacht voor kleine kinderen was ook leuk om te zien.
Buitenterras helemaal afgezet voor "onze" gasten met het bijbehorende kleine cafe.
Alleen maar lof, alles gezellig aangekleed.
Van A tot Z, " Chapeau"
Zoek je een gezondere locatie voor een gezellig feest, dan is dit een absolute aanrader.
Prijs/kwaliteit is goed evenwicht, niets op aan te merken.
Voor ons zeker tot een volgende keer.
Laurientje .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
Op deze schitterende plek met heerlijk terras genoten van het uitzicht en lekker geluncht. Vooral de locatie is adembenemend mooi, daarom komen wij hier zeker vaker terug.
Ruud S.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2015
Schitterende omgeving! Gezien de locatie en ambiance had ik iets meer verwacht van de kaart en de gerechten. Maar prijs/kwaliteit en service is ok.
Vinhon .
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2015
gisteren wezen lunchen na de steppen tocht door de grotten.
eten was niet slecht, voor de prijs die ze vroegen was de portie's wel goed.
service als het te druk was dan duurde het best lang voor dat we wat konden bestellen of onze eten duurde lang voordat het kwam. opzicht was de service redelijk
uitzicht is prachtig wel, parkeer gelegen heden bij de cafe is beperkt dat is wel wat minder.
als de parkeergelegenheden vol waren boven moest je beneden parkeren dat is geen punt voor mensen die jong en fit zijn. maar voor mensen die slecht te been zijn dat was best lastig om de berg op te komen.
Carla V.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Vorige week woensdag wilden we een stuk vlaai bestellen, maar ik vond de rijstevlaai niet goed uitzien. Toen ik vroeg van wanneer de vlaai was kreeg ik als antwoord dat ze van zondag was!!!
Dit kun je toch niet maken om de mensen vlaai voor te zetten en te laten betalen voor vlaai die al 3 dagen oud is.

Rene V.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2014
Heb gisteren in een stralend zonnetje geluncht op het sfeervolle terras met wijds uitzicht over ZuidLimburg. De uitsmijter ham / kaas werd geserveerd zoals dat hoort, de bediening was perfect.
Een oase van rust, mooie natuur, een rijk verleden enkele kilometers ten zuiden van Maastricht. Bedankt Cees!
Zondermeer .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2014
In het mooie Maastrichtse landschap ligt buitengoed Slavante. Ze hebben duidelijk genoeg aanloop door de unieke locatie en de rondleidingen die vanuit het restaurant starten, we hebben 8 minuten verloren in het restaurant staan wachten tot er eindelijk iemand met tegenzin naar ons toekwam om ons een tafel te geven. De jongedame vroeg vervolgens of we wat wilden drinken en bracht ons slecht een menukaart... lekker handig als er twee mensen aan het tafeltje zitten. vervolgens stond ze na drie minuten weer bij de tafel om te vragen of we al wisten wat we wilden? Nee mevrouw, mijn vriend heeft de kaart die wat onoverzichtelijk is opgesteld en ik moet nog kijken. vervolgens bleef ze 20 minuten weg. Ze is nog een paar keer langsgelopen met een tafel of stoel in haar handen en heeft binnen bij de bar staan kletsen met collega's. Pas toen ik haar een strenge blik toewierp kwam ze weer langs om de bestelling op te nemen :-/ We bestelden ieder een uiensoep en een kaasplank die we samen deelden. De uiensoep was best lekker, maar niet bijzonder. Met 6.50 wel aan de prijzige kant voor de geleverde kwaliteit. De kaasplank sloeg nergens op. Er lag een gigantische berg sla op (sla op een kaasplank?) waardoor het belachelijk dunne plakje abdijkaas dat onder het brood verborgen lag was nat was geworden. Er lagen twee plakken brie op die wat saai smaakte. Er lagen twee plakjes ronde witte kaas op, die erg slordig waren gesneden en wederom erg saai van smaak waren. Een van de twee plakken was de bovenkant van de kaas, een droge korst dus. De harde gele kaas (schapen?)was wel lekker, mooi stevig en zout. Er lag ook een rode korstkaas op die wel lekker was maar dit was een erg klein stukje. Er lag stokbrood en notenbrood bij. Het stokbrood was wel lekker en nog warm. Het notenbrood was droog. Boter en jam worden geserveerd in zo'n plastic bakje dat je op buffetten vaak ziet, van die vooraf ingepakte producten. Beetje jammer. conclusie: Een saaie plank, de kaasjes die dan wel enigszins interessant waren werden zuinig geserveerd. Ze zijn hier een beetje te zeer van zichzelf overtuigd. We hebben gemaakt dat we wegkwamen na het betalen en komen niet meer terug.
Mariskaspel N.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2014
Voor het eerst hier gegeten, na de grottentocht, eten was goed, maar service zeer ondermaats. Eerst lang gewacht tot we geholpen werden, mijn man bestelde thee, maar kreeg een glas heet water, en na 2x vragen om een theezakje moesten we die zelf maar pakken. Mijn dochter van 5 kreeg een volwassen menu ipv van een kindermenu, en mijn maaltijd was vergeten door te geven aan de keuken, waardoor ik het later kreeg dan de rest. Erg jammer.
Ferran W.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
Onlangs hier met de familie aangeschoven voor een uitgebreide lunch. Ken deze magische plek al sinds mijn jeugd toen ik hier regelmatig rondhing. Prachtige natuur op de helling van de Sint Pietersberg, fenomenaal uitzicht over de Maasvallei en de grindplassen. Ook de lunch is prima verzorgd met heerlijk brood van de Bisschopsmolen uit Maastricht, leuke lokale gerechten als een Sint Pieters Poor Penneke, een salade Blokbreker (met zo'n waanzinnig lekker Val Dieu kaasje), of bloedworst met appeltjes en stroop. Witte huiswijn smaak er prima bij, bediening is gastvrij en attent, locatie is enig in zijn soort, kortom: bijzonder aangename zaterdagmiddag doorgebracht met de familie. Tip: de leukste manier om hier te komen is met de rondvaartboot. Boek op de kade in Maastricht een "Rondvaart op de Maas" en stap na zo'n 40 minuten uit aan de voet van Buitengoed Slavante. Na de lunch stap je dan weer op een volgende rondvaartboten terug naar Maastricht.
Intje .
  • Datum van je bezoek: 7 sep. 2013
tja, een heerlijk kopje koffie met een tongstrelend grenache gebakje op het mooiste terras van zuid limburg. wat wil de mens nog meer... een goede service en nette bediening. werden snel en correct geholpen. mooie ambiance en netjes schoon, ook de toiletten.
Ron S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2013
Wat valt nog toe te voegen aan dit establisiment met zeer mooi uitzicht over het maasdal en het margraten plateau. Lunch gewoon goed, service ok. Stiphout heeft deze tot voorheen bijna verloren locatie tot een genot weten te ontwikkelen. Na een heerlijke wandeling is het hier goed vertoeven. Jammer dat de kaart ietsjes te klein is.
Maurice V.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2013
Wat een super lokatie. Wij hebben eerst flink gewandeld en oh hoe schon ons limburg is.Hele mooie vergezichten. Af en toe waan je je in Zuid Engeland. Pracht uitzicht vanaf het terras. Het eten was prima. De bediening zeer prettig. Een echte aanrader om voor een dag naar toe te gaan.
Ell_1204 .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2013
't Feestontbijt is altijd weer 'n feest om te ontbijten! Zalig alleen aan 'n tafeltje in 't zonnetje onder de luifel, 'n machtig mooi uitzicht op t Maasdal, de vogeltjes die fluiten; 'n superverwenmoment dat uren duurde..!! HEERLIJK zo'n solistisch privé-feestje -;)
Joosjen .
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
Superstek voor een feestje. Wij waren er met 50 personen en hebben genoten van een warm en koud buffet. Heerlijke gerechten en ruim voldoende. Bediening is aardig, attent en professioneel en de locatie is sfeervol en ligt ook nog eens op een prachtige plek. Wat wil een mens nog meer?
Jos B.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2012
We komen al jaren op het mooiste terras van Nederland. De sfeer is vriendelijk, de bediening perfect, maar de menukaart wordt alleen maar kleiner. Er wordt niets veranderd, er gaan alleen maar gerechten vanaf. Jammer. Overigens, het beperkte assortiment is prima en lekker, vooral het "Poorpenneke".
Kom op! Kom eens met wat nieuws op de menukaart.