Grand Café Buena Vista

Woensdag t/m Zondag vanaf 12:00

Jouw recensie over het restaurant Grand Café Buena Vista

Astrid V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Gisteren met mijn man hier gegeten ter gelegenheid van Valentijnsdag. Er was een speciaal menu samengesteld voor 27,50 euro. Bij binnenkomst was de zaak sfeervol verlicht met kaarsen, hartjes en op de tafel een Valentijnsplacemat en papieren hartjes. De zaak is gezellig aangekleed met Cuba details. Onze jassen werden netjes aangenomen en weg gehangen, We startten met een glaasje cava, daarna een broodplankje (niet bij de prijs inbegrepen), Italiaanse vleeswaren waar rauwkost in gewikkeld zat, spinaziezalmsoep, liefdeszwaard (waarvan het vlees wel taaie delen bevatte en daarmee het minste lekkere onderdeel van het menu), patat met mayonaise (leuk geserveerd in een porseleinen patatzak) en tot slot creme bullee met rozenextract. Bij iedere gang was het thema Valentijn verwerkt dmv een hartje van meloen, paprika enz. De bediening was attent en vroeg regelmatig of alles naar wens was en smaakte.
Charlotte B.
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2016
Leuke locatie en gezellige, ouderwetse inrichting. Leuke, spontane bediening en aardige gastvrouw. Eten is lekker Hollands.
Leuk na een wandeling bij de molens.
Marianne W.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Soms word je getipt voor een leuke stek bij je om de hoek, waarvan je het bestaan geeneens wist - dit restaurant was er zo één: lekker eten en goede prijs-kwaliteit verhouding, alsdus onze bron. En eerlijk is eerlijk, daar is niks aan gelogen.
Verwacht geen haute cuisine en de opmaak is (letterlijk) lopende band werk (alle borden van een gang zagen er zo'n beetje hetzelfde uit) maar het niveau overstijgt dat van een gemiddeld eetcafé ruimschoots, zeker qua experimentele smaken in het verrassingsmenu.
Wel zijn de gerechten erg hoog op smaak (lees: behoorlijk zout) en de bediening was niet altijd even professioneel ("Maar het is best wel lekker, hoor" over de basilicum-parfait) maar als je na een volle avond uit eten met z'n 4en (2x het 4-gangen menu, 2x à la carte) een rekening krijgt van nog geen 150 euro dan neem je die kleine onvolkomenheden op de koop toe.
Thea1950 .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2015
De service is beneden alle peil. Wij namen plaats aan een tafel die nog niet afgeruimd was. Je zou toch denken dat men dat doet bij het opnemen van de bestelling. De hele tafel lag vol met etensresten. Ook toen de drankjes kwamen nam de serveerster alleen de vuile glazen mee en zei dat ze zo terugkwam. Dat was na ca. 10 min. nog steeds niet het geval. Gevraagd of de tafel afgeruimd kon worden. Kreeg als antwoord dat ze hun best deden maar het was erg druk....een grote mond kon je krijgen. Het werd nog erger bij het afrekenen. Wel met lege handen steeds terug lopen, zo inefficiënt. Ook het glaasje met de rekening werd op tafel gekwakt. De beheerder zei dat ik maar achter de geraniums moest gaan zitten als ik er niet tegen kon om tegen etensresten van een ander aan te kijken. Wat een onbehoorlijk gedrag. Ik denk dat een slechte beoordeling hen niet boeit. De toerist komt toch wel. Negatief visitekaartje voor Nederland geef je wel op deze manier af.
Gerda W.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Bij aankomst op het terras vermeld dat we de veerboot van15.10 uur wilden halen. Men ging doen wat men kon (14.15!). Dan maar niks ingewikkelds bestellen.De thee kwam aan zonder theezakjes en suiker.... Het broodje warme worst was een wit klef kadetje met lauwe worst en een zakje mosterd. Mijn man kreeg een Waldkorn gezond , daar was niets mis mee maar erg karig belegd. De bediening was vriendelijk maar meer ook niet. Geen lunch adres waar ik nu zo snel een diner zou gaan eten. Vond het meer kwaliteit snackbar. Enige pluspunt was dat we de veerboot hebben gehaald.
Saskia M.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2014
Fijn terras na een bezoek aan de molens van Kinderdijk. We bestelden beiden een biertje en doordat de serveerster alles met een ferme klap op tafel zet, viel daarbij een flesje bier om. Er belandde bier op tafel en op mijn been. Een excuus bleef uit en er werd zelfs gevraagd of mijn vriend een nieuw biertje wilde. Sja, we betalen niet voor een 3/4 biertje dat we niet zelf om hebben gegooid...
Met hetzelfde ferme handgebaar werd een borrelglaasje met daarin een bonnetje met ons tafelnummer op tafel 'gekwakt' en kregen we niet zo heel vriendelijk de boodschap dat we daarmee straks binnen moesten betalen. Kan dat nou niet anders?
Bediening was wat ongestructureerd, aan het tafeltje naast ons werden 2 drankjes besteld, kwamen na elkaar. Zo moeilijk zijn een fris en een biertje toch niet? Het biertje van deze tafel werd allereerst al aangeboden aan het tafeltje daarnaast.
Later nog wat te eten besteld, brood met 2 kroketten en een broodje zalm. Smaakte prima.
Lyanne R.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2014
Zelden bezoek ik horeca zonder van te voren wat huiswerk te doen; gedurende een fietstocht deden we onverwacht Kinderdijk aan en belandden we op dit leuke terras. De DE cappuccino smaakt zoals je dat van DE kan verwachten: voldoende, niets om over te schrijven. Echter de kaas omelet en champignon omelet van mijn tafel genoot zullen ons nog jaren bezig houden. Beide waren smakeloos / onsmakelijk, ik weet niet wat ik moet kiezen te schrijven. Twee witte sneetjes (matig) brood en wat groen als garnering en een hoopje ei met kaas of champignon, niet erg appetijtelijk. Maar we hadden er lang op gewacht en hadden serieuse trek, dat is overigens enige de reden dat we het opgegeten hebben; wat we niet hadden moeten doen. De rest van de fiets-dag achtervolgde de omelet ons; hij lag niet lekker op de maag. De toiletten waren schoon, maar met veel beschadgingen overal; niet vaak dat je dat nog ziet in NL. De bediening was uiterst aardig, wellicht om al het bovenstaande een beetje te compenseren?
Lies En Yvonne D.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
2e kerstdag 2013 een heerlijk kerstmenu gegeten met de familie. Gerechten die indruk gemaakt hebben zijn: de huisgemaakte bitterbal bereid met zongedroogde tomaten, erg lekker. Rode bieten carpaccio met geitenkaas, walnoten met heerlijke honing mosterd dressing. Hertenbiefstuk met rode port saus en cranberry's geserveerd met rode kool, aardappelkroketjes en een lekker stoofpeertje. Als afsluiting een heerlijk grand dessert met onder andere warme gevulde appelrondjes uit eigen boomgaard. Bediening en service waren goed. Verbeterpunt aanpassing garderobe. Restaurant zag er sfeervol uit maar had wel wat meer in kerstsfeer aangekleed kunnen worden. Tafeldekking prachtig gedekt. Restaurant is een mooi monumentaal pand gelegen nabij het molengebied Kinderdijk een aanrader voor een bezichtiging molen, wandelroute en fietsen.
Tobias V.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2012
Gezellig pannenkoeken eten om 17.00...dan moet je niet bij Buena Vista zijn. Met de mededeling dat we op moeten schieten met bestellen "want er komen a la carte mensen" snel keuze gemaakt. Helaas wilde men te snel dus ontvingen wij alle 8 niet gare pannenkoeken. Na verzoek verder afgebakken. Enige commentaar na afloop: ik zal het doorgeven aan de kok.
Nadat we zelfs niet eens gegroet of uitgelaten werden na afloop was voor ons de druppel: Nooit meer Buena Vista.
Brigitte D.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2012
Hoe slecht kan het zijn, we gingen met een gezelschap van 9 personen pannenkoeken eten volgens reservering om 17:00u. Nadat een van de kinderen wat aarzelde bij de keuze van de pannenkoek, werd hem verteld dat hij op moest schieten, want er kwam nog een groot gezelschap eten...hoe onbeleefd en ongastvrij is dat? Op de vraag van hetzelfde kind of hij nog een toetje kon bestellen, gaf de serveerster het antwoord "geen toetje"... Uh... Is zij de ouder die dat beslist? Zeer onbeschoft. Vervolgens kwamen de pannenkoeken, en de meesten waren niet gaar, maar heel pappig. Dit werd niet al te enthousiast ontvangen, en excuses kwamen ook niet van de grond. Ze werden opnieuw of verder gebakken, dat was niet duidelijk, want het resultaat was niet veel beter. Er zaten een paar mensen in het restaurant, dus echt geen topdrukte, hoe moeilijk kan het dan zijn om de pannenkoeken gaar te bakken. Bij vertrek werden we niet eens meer begroet, wat een ongastvrij gebeuren, we raden iedereen af om hier een euro te spenderen!
Ruud S.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2012
Hier kan je echt heerlijk eten, mooie, verse en eerlijke gerechten. Prima sfeer en heel goede bediening. Heel gezellige inrichting ook. Jaren 50 stijl. Echt een aanrader ! Ga zo door Buena Vista, op weg naar een Michelin ster.