Grand café Brinkmann

Grote Markt 13 2011 Haarlem Nederland Kaart

Over restaurant Grand café Brinkmann

De huiskamer van Haarlem

Al sinds 1879 is Grand Cafe Brinkmann een begrip in Haarlem. Gevestigd aan de Grote Markt, midden in het centrum, ademt het café-restaurant nog steeds de sfeer van weleer, met alle moderne gemakken van nu. Op het menu staan typische eetcafé gerechten zoals de Brinkmann burger, kaasfondue en heerlijke sandwiches voor de lunch. De locatie heeft een gemoedelijke huiskamer sfeer en een heerlijk zonnig terras, waar je uitzicht hebt op het bruisende stadsleven van Haarlem.

Meer informatie over restaurant Grand café Brinkmann

- Ontbijt 08:00 - 11:30

• Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Duur
Linda O.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We hebben erg lekker gegeten, maar moesten wel heel lang wachten. De bediening kwam meerdere malen hun excuses aanbieden. Er was duidelijk wat mis in de keuken. Erg netjes dat we twee drankjes gratis kregen.
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Afgelopen zondag hier op het terras geluncht.
De bediening is beter geworden.
Onder andere een broodje hete kip genomen.
Smaakte heerlijk al was het niet pittig.
4 kleine stukjes kip voor € 8.80 is toch echt te duur geprijsd.
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
In de herfstzon op het terras gezeten en daarna binnen genoten van de visstoofpot. Geen hoogstaande culinaire ervaring maar wel lekker en gezellig. Prettige en enthousiaste bediening.
RobertGG .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Gegeten bij Brinkmann. Wij namen -zoals altijd- brood met smeersels vooraf. En verder een kogelbiefstuk en een Saté Ossenhaas. De biefstuk was precies volgens wens gebakken en 'dreef' in een plas jus. Even verwondering... maar zoals de ober uitlegde was dit om het brood in te soppen. Dit leek iets uit grootmoeders tijd maar bleek heerlijk. Ook de saté was anders dan anders van ossenhaas. Ook dat was een prima variant. Brinkmann werd druk bezocht en oogt ons inziens nogal sleets en oubollig. De acoustiek is nogal slecht, erg lawaaig!
Yvonne P.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
lekker gegeten. de inrichting was een beetje sober, maar geeft niet.
IdeBooij .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Carpaccio een 10, echt een toppertje,
Volgend jaar vragen we een dubbel portie of, misschien is er de mogelijkheid om er een heerlijke salade van te maken.
Biestuk was ook prima gebakken.
Joris_stoffels .
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten. De lekkerste biefstuk met jus van Haarlem. Absolute aanrader!
Vriendelijke bediening, mooi gebouw en prettige sfeer.
Alwin .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Gisteravond hier gegeten. Leuke tent met vriendelijke bediening op een mooie locatie naast de markt. Schone toiletten. De kwaliteit van het eten was ook goed.

Twee verbeterpunten die het verblijf zouden veraangenamen:
1. met het prijsniveau wat hier wordt gehanteerd op de drankjes verwacht je niet bij de toiletten nog eens te moeten betalen. Dit kun je eigenlijk niet maken.
2. Personeel is naar onze mening TE opdringerig met drankjes vragen. Je hebt de laatste slok net op of er wordt al door drie medewerkers los van elkaar gevraagd of je weer wat wilt drinken. Ik begrijp dat de rekening moet worden gespekt, maar dat kan ook iets minder opdringerig.
Shelly V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Ik vind het heel jammer dat er zo weinig keus is voor vegetariërs. Die geitenkaas salades/broodjes ken ik nou wel, dat is niet erg vindingrijk. Wel een goede locatie voor een borrel of een kopje koffie
J R.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Wat een geweldig Grand Café! Wat een feest om hier te mogen vertoeven!
Het was vandaag lekker druk vanwege 5 mei festiviteiten maar gelukkig was er nog een plekje vrij in dit mooie Grand Café. We hadden trek en eigenlijk viel de kaart tegen; biefstuk, burger of saté is zo'n beetje de keuze maar gelukkig hebben ze ook heerlijke visgerechten en asperges. Uiteindelijk kozen we beide voor een maaltijdsalade. De salade vis kwam met gerookte zalm en forel en de salade Bali bevatte stukjes biefstuk in pittige kokossaus. Wijntje erbij (Sauvignon Blanc, goed geadviseerd) was niet ijskoud maar wel lekker. Niet onbelangrijk: de service was uitstekend, ondanks dat het pittig druk was werden we vlot geholpen en was iedereen vriendelijk en attent. Wij begrijpen dat Brinkmann al bijna 140 jaar een begrip is in Haarlem. De ligging en de prachtige inrichting maken samen met het warme welkom dat je je hier direct op je gemak voelt. Hulde!
Deborakanproeven .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Warm is de inrichting niet bijzonder. Personeel vriendelijk voorkomend en let goed op. Porties van de gerechten voldoende. In ons geval de gamba xl en een salade. Mooi assortiment bieren.
Prijs kwaliteit oké. Toiletten schoon.
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
In dit grand café is het een gezellige boel, en ook buiten op het omvangrijke terras is het op een rustige en zonnige oktobermiddag prima vertoeven. De locatie is natuurlijk prachtig, met het zicht op de St.Bavo. Uitgebreide kaart, ook voor de lunch, van een degelijkheid die je van een dergelijke gelegenheid mag verwachten. Niet bijzonder, maar voldoende voor de hongerige strand- en duinwandelaar. Het zal hier in elk seizoen wel altijd druk zijn, zeker binnen (hoewel een deel van het terras verwarmd wordt). De bediening is een geoliede machine, vriendelijk en snel.
Hinson .
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2015
Dit is precies wat je verwacht van een grand café. Prima vriendelijke bediening. Maar wel wat traag. Eten is uitstekend. Gewoon waar voor je geld. Voor mij de entrecote. Lekker maar iets te zoet. Prima saté voor haar. Samen de jopen biertjes geproefd. Mooi schoon glas. Heerlijk hoppig.
Cappuccino en thee vanmiddag ook prima.
Bobgrootveld .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2015
Hierbij wil ik een compliment maken over de bediening aardig en correct.maar het belangrijkste bij het snijden van mijn brood met kroketten schoof mijn bord schuin van de tafel en alles lag op degrond .direct hulp met opruimen en even later werden er nieuwe kroketten gebracht fantastisch nogmaals mijn complimenten. Groeten Bob grootveld den Haag
YoJa36 V.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2015
Zaterdagavond met twee vrienden afgesproken bij dit grand café. We waren alle drie eensgezind en bestellen Saté van ossenhaas met kroepoek. Vlees smaakt goed en lekker.
Salade en de steak frites (in een punt zak) smaken redelijk. Bediening is vlot en vriendelijk.
Al met al wel een gezellige tent. Prijs kwaliteit/ verhouding is ook redelijk.
FransFerdinand .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
De hamburger was ok, gewoon maar lekker, de bediening was door drukte traag. Maar wat een heerlijke plek om op een eerste lentedag te zitten. Aanrader qua locatie!
R S.
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2015
Een gezellig restaurant, aardige bediening en goed eten. Voor een gezellig dinertje is het prima, ook drankjes op het terras of lunch zijn aan te raden.
Anouk05 .
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2015
Last minute op een zaterdagavond hier naar binnen gelopen en er was nog een tafeltje vrij. Prima gegeten, we hadden beide een hamburger. Niet teveel poespas en simpele gerechten, maar prima om een avondje mee door te komen!
RoosjeIENS .
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2014
Met grote verwachtingen zijn wij hier gisteren gaan lunchen en wat drinken. Echter, de service was zeer nalatig, in ruim 3,5 uur zijn wij tweemaal bediend, de eerste keer bij binnenkomt en de tweede keer moesten wij vragen of wij nog wat konden bestellen. Wij hadden nog meer willen bestellen, maar ondanks de leegte rond het middaguur, werden wij niet opgemerkt. Ook het oogcontact maken en het wenken naar de medewerkers had helaas weinig zin. Gemiste kans van Brinkmann om wat aan ons te verdienen. Onze lunch was gezien de prijs ook ietwat aan de kleine kant. Zeer teleurstellend, de volgende keer gaan wij gewoon naar een ander grand café.
Foodexpertamsterdam .
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2014
Prima zaak in het centrum van Haarlem, besteld altijd broodje carpaccio deze is van super kwaliteit.Niet beter te vinden in Haarlem, Sfeer is prettig in een prachtig pand!