Grand café Brinkmann

Grote Markt 13 2011 Haarlem Nederland Kaart

Over het restaurant Grand café Brinkmann

De huiskamer van Haarlem

Al sinds 1879 is Grand Cafe Brinkmann een begrip in Haarlem. Gevestigd aan de Grote Markt, midden in het centrum, ademt het café-restaurant nog steeds de sfeer van weleer, met alle moderne gemakken van nu. Op het menu staan typische eetcafé gerechten zoals de Brinkmann burger, kaasfondue en heerlijke sandwiches voor de lunch. De locatie heeft een gemoedelijke huiskamer sfeer en een heerlijk zonnig terras, waar je uitzicht hebt op het bruisende stadsleven van Haarlem.

Meer informatie over restaurant Grand café Brinkmann

- Ontbijt 08:00 - 11:30

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Airconditioning , Terras , Wi-Fi
Rian P.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
Lyza .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Brasserie + zonnig terras op de Grote Markt; dan denk je mogelijk al snel aan zo'n typische toeristenplek waar je voor veel geld een matige hap krijgt met een nog matigere bediening.... maar dit was absoluut niet het geval bij Brinkmann. Bleek het gewoon een heerlijk Haarlemse brasserie te zijn waar je prima kunt borrelen (in de zon als ie schijnt) en lekker kunt eten. Prachtig interieur en opvallend vriendelijke bediening en dat gold voor elke medewerker met wie we in aanraking kwamen. Servicegerichtheid en klantvriendelijkheid staan volgens ons bovenaan het lijstje van het personeelsbeleid, en dat merk je bij een bezoek aan Brinkmann. Chapeau!
Roelof K.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
12 mei Brinkmann voor het diner met vier personen bezocht. Mooie locatie, een fijne sfeer en vriendelijke bediening. Niet onbelangrijk, het eten was zeer ok. De verhouding kwaliteit versus prijs is reëel.
Vrijheid88 .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Brinkmann heeft een nieuwe kaart. 1 kaal satestok(je) voor 15,50 en alle garnituur (frites, salade etc) moet apart afgerekend worden (was 16,50 met garnituur). Dus een fikse prijsverhoging terwijl de kwaliteit van de sate juist een stuk minder was. Als eetgelegenheid heeft Brinkmann voor ons afgedaan.
Sandra L.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2017
Afgelopen zondag gezellig hier met een goede vriend geluncht. Beiden hadden wij de geitenkaassalade, was erg lekker en absoluut genoeg, het brood zou niet eens nodig zijn geweest. Fijne bediening en aangenaam gezelschap.
Martine V.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2017
het eten was lekker
en goeie bedienjng
top restaurant
leuke sfeer in het restaurant

ik wil er vaker gaan eten
leuk ????????
Dik G.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Gamba's heerlijk echter het schaaltje met wat rucola en sla rooide er niet op. Geen dressing en zag er niet fris
uit. Redelijk smakeloos. Bediening vriendelijk.
RobbertS .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Nadat we op de zaterdag markt waren geweest, wilden we even lunchen met de familie. Het was helemaal afgeladen (omdat het terras nog niet open is), maar even goed was de bediening vriendelijk en vlot.
We hadden tomatensoep (beviel erg goed), uitsmijter en broodjes kroket. Voor de dochters deelden we een dubbele kroket op 2 bordjes - geen probleem.
Brinkmann is behoorlijk sfeervol van zichzelf (Jugendstil / art deco stijl), wij zaten nu helemaal achterin dus we konden daar nu helaas minder van genieten :-)
MNN .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2017
Ik had sliptong, en mijn moeder de ossenhaas saté. Erg vriendelijk personeel en gewoon goed gegeten. De "salade" vond ik wel erg ouderwets.
Linda O.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
We hebben erg lekker gegeten, maar moesten wel heel lang wachten. De bediening kwam meerdere malen hun excuses aanbieden. Er was duidelijk wat mis in de keuken. Erg netjes dat we twee drankjes gratis kregen.
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2016
Afgelopen zondag hier op het terras geluncht.
De bediening is beter geworden.
Onder andere een broodje hete kip genomen.
Smaakte heerlijk al was het niet pittig.
4 kleine stukjes kip voor € 8.80 is toch echt te duur geprijsd.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2016
In de herfstzon op het terras gezeten en daarna binnen genoten van de visstoofpot. Geen hoogstaande culinaire ervaring maar wel lekker en gezellig. Prettige en enthousiaste bediening.
RobertGG .
  • Datum van je bezoek: 29 sep. 2016
Gegeten bij Brinkmann. Wij namen -zoals altijd- brood met smeersels vooraf. En verder een kogelbiefstuk en een Saté Ossenhaas. De biefstuk was precies volgens wens gebakken en 'dreef' in een plas jus. Even verwondering... maar zoals de ober uitlegde was dit om het brood in te soppen. Dit leek iets uit grootmoeders tijd maar bleek heerlijk. Ook de saté was anders dan anders van ossenhaas. Ook dat was een prima variant. Brinkmann werd druk bezocht en oogt ons inziens nogal sleets en oubollig. De acoustiek is nogal slecht, erg lawaaig!
yvonne P.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
lekker gegeten. de inrichting was een beetje sober, maar geeft niet.
IdeBooij .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Carpaccio een 10, echt een toppertje,
Volgend jaar vragen we een dubbel portie of, misschien is er de mogelijkheid om er een heerlijke salade van te maken.
Biestuk was ook prima gebakken.
Joris S.
  • Datum van je bezoek: 13 aug. 2016
Heerlijk gegeten. De lekkerste biefstuk met jus van Haarlem. Absolute aanrader!
Vriendelijke bediening, mooi gebouw en prettige sfeer.
Alwin .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Gisteravond hier gegeten. Leuke tent met vriendelijke bediening op een mooie locatie naast de markt. Schone toiletten. De kwaliteit van het eten was ook goed.

Twee verbeterpunten die het verblijf zouden veraangenamen:
1. met het prijsniveau wat hier wordt gehanteerd op de drankjes verwacht je niet bij de toiletten nog eens te moeten betalen. Dit kun je eigenlijk niet maken.
2. Personeel is naar onze mening TE opdringerig met drankjes vragen. Je hebt de laatste slok net op of er wordt al door drie medewerkers los van elkaar gevraagd of je weer wat wilt drinken. Ik begrijp dat de rekening moet worden gespekt, maar dat kan ook iets minder opdringerig.
Shelly V.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2016
Ik vind het heel jammer dat er zo weinig keus is voor vegetariërs. Die geitenkaas salades/broodjes ken ik nou wel, dat is niet erg vindingrijk. Wel een goede locatie voor een borrel of een kopje koffie
J R.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2016
Wat een geweldig Grand Café! Wat een feest om hier te mogen vertoeven!
Het was vandaag lekker druk vanwege 5 mei festiviteiten maar gelukkig was er nog een plekje vrij in dit mooie Grand Café. We hadden trek en eigenlijk viel de kaart tegen; biefstuk, burger of saté is zo'n beetje de keuze maar gelukkig hebben ze ook heerlijke visgerechten en asperges. Uiteindelijk kozen we beide voor een maaltijdsalade. De salade vis kwam met gerookte zalm en forel en de salade Bali bevatte stukjes biefstuk in pittige kokossaus. Wijntje erbij (Sauvignon Blanc, goed geadviseerd) was niet ijskoud maar wel lekker. Niet onbelangrijk: de service was uitstekend, ondanks dat het pittig druk was werden we vlot geholpen en was iedereen vriendelijk en attent. Wij begrijpen dat Brinkmann al bijna 140 jaar een begrip is in Haarlem. De ligging en de prachtige inrichting maken samen met het warme welkom dat je je hier direct op je gemak voelt. Hulde!
deborakanproeven .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2016
Warm is de inrichting niet bijzonder. Personeel vriendelijk voorkomend en let goed op. Porties van de gerechten voldoende. In ons geval de gamba xl en een salade. Mooi assortiment bieren.
Prijs kwaliteit oké. Toiletten schoon.