Grand Cafe Bourgogne

Meer informatie over restaurant Grand Cafe Bourgogne

• : Gratis parkeren in de buurt, Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

- High Tea 12:00 - 16:00
- Bar 11:30 - 01:00

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Voordelig
Erik W. D.
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2016
We waren getipt, Jonathan Zandbergen als executieve chef heeft een nieuwe menukaart gemaakt, nou dat willen wij als fijnproevers dan graag meemaken.
De reservering was snel gemaakt voor in de bibliotheek, ons favoriet plekje.

De nieuwe kaart is kleiner geworden, letterlijk en figuurlijk, de gerechten er op, bleken allemaal lekker, dus een keuze, dat was best lastig.
Uit de vier voorgerechten koos mijn vrouw voor de "steak tartaar van rund met truffelmayonaise, serranoham, parmezaanse kaas en vinaigrette van soja." Alles zeer mooi op smaak, temperatuur. Zelf koos ik voor Coquille St-Jacques, geroosterd met créme van pompoen, gekarameliseerde hazelnoten en room van oloroso sherry" Mijn hemel, een smaak explosie in mijn mond, wat heerlijk.

Het hoofdgerecht, weer vier keuze die gemaakt konden worden.Voor de tijd van het jaar kozen wij beide voor "Confit van eend met Kramers zuurkool, aardappelmousseline, spek, paddenstoelen en jus met truffel." De eend was prachtig gegaard, de zuurkool uit Langedijk, prachtig op smaak, alles zeer smakelijk.

Als nagerecht nam mijn vrouw "Crème Brûlée, op smaak gebracht met armagnac.. Zelf kies ik altijd voor kaas, in dit geval een royaal aantal kaas smaken, notenbrood, vijgenbrood, en als topper "druivenpitmosterd" wat een prachtige combinatie.

Wij dronken met plezier de nieuwe witte chardonnay, gekozen door sommelier Steven Wierda, een "Terraza de los Andes" Argentijns ja, uit 2015. Een mooie volle witte wijn, waar wij al mee waren begonnen op het terras die middag.

Al met al, een prachtig menu bij Grand Café Bourgogne, voor €29,95 drie gangen, je mag mij vertellen waar je voor dat geld kunt eten in de gemeente Bergen.. Ik ken die plekjes niet verder. We komen graag spoedig terug!
Els D.
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2016
zondag 23 oktober een late lunch samen met mijn zoon. Hij de steak tartare en ik de coquilles. Beide een verrukkeluk voorgerecht.
Daarna de kabeljauw, met venkel, wortel en aardappelpuree met anijs.
Eveneens heerlijk van smaak, goed klaargemaakt. Erbijheerlijke frieten met een salade. Kortom een heerlijke zondaglunch.
Madeleine62 M.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2016
Voordat wij door de Schoorlse duinen gingen fietsen, zijn we hier wezen lunchen. Wij komen hier wel vaker, hebben ook al eens in het hotel overnacht, dus werd het tijd voor een recensie.
We lunchten in de tuin, grenzend aan de weg langs het hotel-restaurant. Het is wel wat rumoerig vanwege het drukke verkeer. De huisgerookte zalm werd opgediend met dikke witte boterhammen. De kwaliteit is hier altijd prima en de bediening aardig en vlot. Prima adres.
Ingridf73 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
We eten met enig regelmaat bij deze brasserie, onderdeel van Merlet. Altijd weer genieten van mooie gerechten en prachtige wijnen. Het menu blijft ons positief verrassen qua prijs/ kwaliteit.
Marijke A.
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2016
Gisteren heerlijk buiten op het terras genoten bij dit leuke restaurant. Vriendelijke ontvangst en verrukkelijk eten. Marbré van eendenlever en gevogelte-rilette was om bij weg te dromen! Fantastisch bereid en subliem van smaak. De zeebaars en kalfslende idem dito, hoewel bij het laatste gerecht de kalfssukade ontbrak. Prima frites en salade erbij. De (jonge) bediening was vriendelijk en alert. Liet links en rechts wel wat steekjes vallen. De desserts waren ook echt verrukkelijk, panna cotta van chocolade met mango en yoghurtijs en kokostaart met ananas en witte chocolade-ijs. Deze chef en zijn team koken fantastisch, complimenten! Het is dat we er ruim een uur voor moeten rijden, maar anders zouden we zeer regelmatig gaan eten!
Jaap R.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2016
Leuk Grand Café, lekker gegeten. Onze bevindingen: een beetje te veel sla op de carpaccio. De lamskoteletjes waren wel erg afwijkend op de 3 borden. Dat werd keurig opgelost nadat wij daar Iets over hadden gezegd door de drie gasten die dat gerecht hadden uitgekozen nog te voorzien van een paar koteletjes. Qua bedienend personeel mag er nog wel wat gewerkt worden aan de manier van serveren en presenteren en vriendelijkheid. Het geheel was zeker niet vlekkeloos te noemen. Diep triest vond ik zelf dat je na het afrekenen van een kleine 300 euro stond te wachten op je jas omdat de enige overgebleven serveerster druk in de keuken bezig was. Vervolgens kreeg je de jas in je handen gedrukt zonder dat je jas even netjes aan te doen. Ook bij het verlaten van het restaurant kon er amper een bedankje en vriendelijke groet vanaf. Erg spijtig! Ben van mening dat er gelegenheden zijn waar de kwaliteit van het eten ook goed is en ze je als client echt nog waarderen. Dat gevoel hadden we hier niet echt.
Yvonne M.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
We hebben heerlijk gegeten. Daar kan ik niet omheen. De keukenbrigade doet het goed. De zwarte brigade daarentegen, barslecht. We hebben 40 min gewacht en toen is mijn man zelf maar de menukaart gaan vragen en het broodje vooraf. Oh sorry zei het meisje, mijn collega zou deze tafel doen. Zo fout om je collega de fout in de schoenen te schuiven. Het hoofdgerecht bleek op te zijn en dat hoorden we pas na de 2e gang. We konden wat anders kiezen. Wat overigens heerlijk was maar niet onze keuze. Bij het afrekenen was ik niet allert. Bij thuiskomt bleken er 2 glazen wijn , 13 euro, teveel te zijn berekent. Er werd niet gevraagd of het naar onze.zin was geweest. We hebben bij de manager daar ter plekke onze grief geuit maar meer dan een excuus kwam er niet uit. Morgen weer terug om de 13 euro oo te jalen die teveel berekent was.
Dit verdient de schoonheidsprijs niet. Jammer!
Zon63 .
  • Datum van je bezoek: 25 dec. 2015
Dit stond er in mijn reserveringsmail:" Wij ontvangen u om 17.30 uur met een aperitief naar keuze in het Grand Café". Tsja, pas om 18.00 uur (na een ½ uur wachten in de gang) kreeg iedereen tegelijkertijd een glaasje bubbels ingeschonken(“aangeboden”) De glazen waren nog niet eens leeg toen er werd gevraagd of ze konden bijschenken. Achteraf kosten dat geintje 6*8 euro is 48 euro(voor 3 personen) Overigens tussen elke gerechtje zit 1 uur wachttijd, veel te lang. Ik heb er spijt van dat ik hier 20 jaar lang veel te veel fooi heb neergelegd.
Smaakisalles .
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Super leuke gerechten van de hand van een goede chef, een plaatje op je bord. Smaken goed op elkaar afgestemd. De wijnkaart is super, we hadden een geweldige zuid Afrikaanse witte wijn die weer perfect paste bij ons voorgerecht van tonijn.
De bediening is goed opgeleid en op de juite momenten in de buurt.
Helaas kan het interrieur echt niet meer, voelt bedompt met die bruine kleuren en het plafond is te laag, verder bij een vol restaurant raakt de zuurstof op. Erg benauwd .
Milco B.
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2015
Samen met Jasper en zijn moeder bij Bourgogne gegeten. Was heerlijk!
De kok had zich behoorlijk uitgesloofd en zelfs een extra gang voor ons gemaakt!
Super. Het wijnarrangement was keurig verzorgd en paste prima bij de gerechten!
Al met al een fantastische avond!
Komen zeker nog een keer terug!
Test T.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2015
Er zijn blijkbaar veel mensen met hooggespannen verwachtingen die in
Grand Cafe's e.d. bediend willen worden als sterren in een sterrenzaak.
Het Grand Cafe van Merlet biedt een prima menu en prima keuze voor een schappelijke prijs. De nieuwe chef doet het uitstekend en de bediening is in orde. Merlet leidt veel jongelui op. Houdt daar als resencent rekening mee. En niet mekkeren over te weinig keuze maar alles leren eten. Dan is de keuze
altijd groot genoeg maar ook klein maar fijn.

Antonia .
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2015
Gezien de recensies waren de verwachtingen behoorlijk hooggespannen. Deze zijn echter niet geheel uitgekomen. Het begon goed: vriendelijke ontvangst, jassen aangenomen en we werden naar onze tafel gebracht.
De service krijgt een 6 om de volgende redenen: er was geen wijnadvies (vonden we wel shockerend!), we hebben ruim een half uur met lege glazen gezeten, water kwam desgevraagd niet (daarna ook geen excuus), en overall was de bejegening keurig maar deed plichtmatig en aangeleerd aan. Anticipatie en het gevoel dat ze echt plezier hadden in hun werk en het werken met mensen ontbrak eigenlijk.
Dan het eten. Wel zeker een 8. Mooi opgemaakte borden, goede smaakcombinaties, goed bereid, gevarieerd. De diamanthaas was alleen soms net wat taai, helaas! En veel vega keus was er ook niet.
Publiek: groepen, stellen, kinderen, hotelgasten. Van alles wat eigenlijk, maar vooral 40 plus.
Decor: smaakvol klassiek ingericht met wat moderne edges.
Concluderend: lekker gegeten voor een fatsoenlijke prijs (31 euro voor 3 gangen), alleen de bediening kan nog heel wat leren. Komen we hier terug? Misschien over een tijd geven we het nog een kans.
Paula555 .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
De hooggespannen verwachtingen werden teniet gedaan door de onpersoonlijke plichtmatige benadering en de beperkte kaart waarvan de hoeveelheid te wensen overliet. Ook weinig keuze uit vegetarische gerechten.
Helaas, gemiste kans!
MasterchefLangedijk .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Ondanks dat we laat op de middag belde konden we nog terecht, alleen iets later dan we wilden. Werd keurig verteld dat we ook plaats konden nemen in de foyer en dan werden opgehaald zodra tafeltje vrij kwam. Bij ontvangst door drie verschillende personen welkom geheten. Ze moesten er zelf ook om lachen, maar beter zo dan anders. Eerst een heerlijke Egmondse tripel gedronken in de foyer en daar werd onze bestelling opgenomen. Bij het voorgerecht schoven we aan tafel. Heerlijk verrassingsmenu genomen van de nieuwe jonge kok. Echt prima eten tegen aantrekkelijke prijs (27,50). Geen grote porties maar kwaliteit en na 3 of 4 gangen precies genoeg. Bordopmaak erg verzorgd. Kinderen hebben eigen kaart en hebben ook heerlijk gegeten. Het zit goed vol op zaterdag en het viel op dat het een gemengd gezelschap trekt. We hebben hier al vaker gegeten, ook kerst, en het Grand Cafe is een goed alternatief voor het restaurant als je met kinderen even lekker en gezellig wilt eten. Blijft zeker een van onze favoriete restaurants in de buurt.
Horecastel .
  • Datum van je bezoek: 13 feb. 2015
Al jaren komen we met enige regelmaat bij het grand cafe. Wij nemen meestal het menu met wisselende keuzes. Ik kan er kort over zijn... Het is gewoon allemaal goed! Het eten is van topkwaliteit, de porties precies goed, lekker wijnen, prettige bediening en een leuke omgeving.
Hanneke H.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2015
Na een tegenvaller op voorgaande avond waren we op zoek naar iets dat niet mis kon gaan. Marlet kwam op nummer 1 uit, wanneer daar een grand cafe bij zit moet dit wel goed zijn was onze gedachten. Toen we daarna tournedos Rossini op de kaart zagen wisten we zeker dat we hier wilde eten. En niets bleek minder waar, het eten was om door een ringetje te halen, evenals de service. Dit evenaart ons favoriete restaurant, voor fans van de Franse Keulen een absolute aanrader voor een acceptabele prijs/kwaliteit verhouding. Wat ons betreft de beste restaurantervaring in schoorl!
Riet S.
  • Datum van je bezoek: 26 dec. 2013
W e hebben 26 dec 2013 hier gegeten, het eten opzich was prima, alleen waren hoeveelheden die we te eten kregen te weinig, we waren met 6 personen en iedereen had het gevoel nog wel wat op te kunnen.
We hadden echt er een kater van, Dit wordt nooit meerKerst hier sorry dat ik dit moet zeggen?
Harrie V.
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2013
in het grand cafe gegeten. voorheen in het restaurant en de verwachtingen waren hoog gespannen ivm de ster van het restaurant. helaas viel het geheel behoorlijk tegen. de port leek uit de koeling te komen net als het voorgerecht (eende borst) te vet en te koud en en het hoofdgerechten waren vrij smaak arm zelfs dezelf gemaakte mayonaise was smakeloos. het toetje was goed maar de kaas hoeveelheid was uiterst gering. Dit alles ook gemeld bij het vertrek. Na 1 uur stonden wij alweer buiten. Het geheel is symptomatisch voor een bedrijfsvoering die lage prioriteit krijgt in het management. Alle aandacht gaat naar het sterren restaurant en het personeel en de koks in het grandcafe doen hun best maar zwemmen eigenlijk wat ongericht rond. Jammer want er is met een beetje meer sturing en aandacht VEEL meer van te maken. Wij komen hier niet meer terug.
Marianne G.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2013
Van de week in het Grand Café van hotel Merlet aangeschoven voor de lunch. Met de vorige (heerlijke) ervaring nog in het achterhoofd, waren onze verwachtingen hoog gespannen. Helaas viel een en ander, ondanks de prettige en correcte bediening, tegen. Het brood met ossenworst was hoofdzakelijk zout en het garnituur redelijk fantasieloos. Jammer, een gemiste kans.
Lufthansa .
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2013
Na talloze bezoeken aan zowel het restaurant als de brasserie was dit de eerste maal na de verbouwing.
Bij binnenkomst viel direct op dat de eigenaar, die ons pad kruiste, gewoontegetrouw dwars door de gast heenkijkt i.p.v. deze te groeten. Een gemiste kans voor een prima eerste indruk. Gelukkig weten we de weg.
In de mooie nieuwe aperitiefruimte plaatsgenomen en een glas witte wijn besteld. Omdat de serveerster de bestelling opnam maar niet noemde welke open witte wijnen er waren, vroeg ik dat maar snel toen ze weg wilde lopen. Wat ik toen, anders dan zij nog niet wist was dat bij het aperitief wasabinoten geserveerd worden, waardoor het volkomen onbelangrijk is welke wijn je in het glas hebt.
Het voorgerecht met tonijn is in orde. Het uitruimen van de borden vindt plaats in absolute stilte. Het siert de serveerster dat ze niet vraagt of het gesmaakt heeft maar deze geheel woordeloze arbeid doet ons wat ongemakkelijk voelen. Alle disgenoten kiezen de harder met risotto als hoofdgerecht. Ons valt op dat wanneer het hoofdgerecht geserveerd is, de wijnglazen, die allen leeg zijn, niet worden gevuld. Dus pakken we zelf de fles maar. De harder is nog glazig helaas en de risotto wel heel minimaal geportioneerd. We bestellen daarom maar wat pommes frites erbij. Het nagerecht is mooi en smaakt goed op het veel te zoete karnemelkijs na. Drie gasten bestellen nog koffie. Deze wordt gebracht met een schaaltje waarop suiker, room en 2 minicupcakes. Naarmate de avond vordert is de bediening steeds meer afwezig dus ook als we om een derde cakeje hadden willen vragen, was dit lastig.
Ook tijdens het eten komt de eigenaar binnen en maakt gewoontegetrouw een praatje met enkele hem bekenden en loopt de andere tafels voorbij zonder zelfs de vraag of alles naar wens verloopt of zelfs maar een vriendelijk knikje.Wie schetst dan ook onze verbazing wanneer bij het naar buiten gaan, hij opeens achter ons staat en ons nog een plezierige avond wenst. Chapeau.
De rekening bedroeg 50 Euro p.p. Samenvattend: de kwaliteit van de ingrediënten is goed en zou met iets meer inspanning tot betere gerechten leiden. Nu was het hooguit “in orde”. De bediening heeft in een zaak met deze pretenties beslist meer aansturing nodig.