Grand Café Berlage

Kleine Berg 16 5611 JV Eindhoven Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Grand Café Berlage

Vanaf het NS station is Grand Café Berlage nog geen 10 minuten lopen. U kunt ook een van de vele buslijnen nemen en uitstappen bij de halte 'Keizersgracht' of 'Vrijstraat'.
  • Kom je met de auto?
    Dichtbij parkeren kan bij het parkeerterrein op de Keizersgracht of in parkeergarage Hooghuis
  • : Betaald parkeren in de buurt.

maandag-donderdag

• Bar , Engels gesproken , Nederlands Gesproken , Open op zondag , Terras
6,9
Suzanne L.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2017
Eten was erg lekker, gevarieerd en origineel en ook voor vegetariërs is er van alles. Sfeer is gezellig, maar werd na 10 uur 's avonds een beetje irritant: een van de jongens van de bediening vond het nodig de muziek steeds harder te zetten en ook de muziekstijl veranderde opeens, waardoor we na 10 uur in een restaurant zaten met veel te harde discomuziek. Beetje vreemd, het paste niet bij elkaar. Service is vriendelijk maar kan beter, bestellingen worden vergeten en erg professioneel zijn ze niet.
Tom V.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Toevallig terecht gekomen, maar wat een voltreffer! Uitstekend eten! Vooral de ossenhaas is top. De tuin is een verademing. Vraag naar Chris!
J W.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2016
Het shared dining menu was heel erg lekker. Er was een ruime keus aan vegetarische gerechten die orgineel en erg lekker waren, zoals de risotto-bitterballen. Enig puntje van kritiek is dat er wat veel salade bij de 2e gang zat. De bediening was aardig en nam tijd voor een praatje. De keus aan open wijnen was ruim. Alle reden om terug te gaan. Het is niet meer het dans-eetcafe van vroeger, maar een restaurant met uitstekend eten.
mVmB .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2016
De bediening was chaotisch, vaak lang wachten en er leek weinig systeem in te zitten. De nachos met gehakt bleken met gehaktballen te zijn, maar was een grote portie. Niet gekozen voor 'shared dining', maar voor de gewone (betaalbare) hoofdgerechten. Dit waren ook grote porties. Het Grand Café was gezellig, maar erg druk.
Ruud V.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
We zijn afgelopen zaterdag voor de eerste keer bij Grand Café Berlage geweest, afgaande op de jarenlange reputatie.
Het zal helaas ook de laatste keer zijn: rond 3 uur 's middags wilden wij een lunchgerecht met een glas wijn nuttigen, hetgeen we meestal doen op de markt in Eindhoven. Er waren twee personeelsleden, die het steeds moeilijker kregen om de binnenkomende klanten naar behoren te bedienen. Een van hen, een jongeman, deed zijn uiterste best, echter zijn collega, een jongedame, was niet vriendelijk en vergat bestellingen die we deden. Het was zelfs zo erg, dat we meerdere malen moesten opstaan om zelf naar de bar te gaan en hen te herinneren aan bepaalde bestellingen. Een glas Chardonnay à 6 euro was buitenproporties duur, zeker gezien de slechte bediening.
JansenenJanssen .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Vanwege Glow waren we in Eindhoven. Mijn vrouw, die er is geboren en getogen, stelde voor om naar Berlage te gaan. Anders zou ik er zo langs gelopen zijn... De ambiance is OK. Een mooie mix van mensen van allerlei pluimage. Een van de mogelijkheden is, om samen wat kleine gerechten te nemen (shared dining). Dat spreekt ons altijd wel aan. Wij gingen voor de gehaktballetjes van Black Angus & truffelmayonaise, javaanse saté, pasta con funghi e pollo, couscous met zongedroogde tomaat, kaneel, komijn, munt, gegrilde Halloumi en peterselie, de osmaanse wrap falafel, mangochutney,tzatziki, salade en de vergeten groentes. Hierbij een prima Verdejo. Niet alle gerechten waren helaas voldoende warm, maar dat mocht de pret niet echt drukken want het was allemaal wel heel smakelijk.
We sloten het af met elk een hele goeie dubbele espresso (want geen ruimte meer voor een dessert...) van Catunambu.
De mensen in de bediening waren aardig en een enkeling zelfs prettig vrolijk. En dat alles ook nog eens voor een schappelijke prijs. Geslaagd!
Agnes B.
  • Datum van je bezoek: 4 nov. 2016
Afgelopen vrijdag voor het eerst weer hier gegeten na de wisseling van eigenaar. Het was een hele grote tegenvaller. Daar waar eerst een mooi afgemeten was, was er nu een shared diner. Na aangegeven te hebben dat we geen varkensvlees eten krijgen we vervolgen ham en chorizo geserveerd. Daarnaast was de sla verlept en de opmaak een zooitje. Helaas helemaal niet wat we hier gewend waren. Dat was de laatste keer eten bij Berlage.
N V.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
Mooi terras, waardeloze service, eten ok! Met familie afgelopen dinsdag gegeten bij Berlage. Terras is nieuw, dus nieuwsgierig naar deze locatie en deze is prima.........Maar de service is gewoon slecht, langzaam, geen interesse in klant, 3 keer vragen en 45 minuten voor een olijf en broodje, drankje bestellen duurt heel lang, diner ok.....maar niet bijzonder voor de prijs, en koffie komt zonder melk of lepel. 8 euro extra op de rekening voor bier wat niet is besteld. Afrekenen langzaam, ongeïnteresseerd , geen moeite om een bon mee te geven, en ik was niet de enige gast die verbaasd was over de slechte service, zelfs als je probeert af te rekenen. Dus voorlopig is dit een afrader totdat Berlage haar personele bezetting en SERVICE weer op orde krijgt ....ondanks de mooie locatie en ok eten.
Jeroen44 .
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2016
Lekker in de tuin gegeten, het was een mooie na zomeravond. Gekozen voor shares dining. Leuk en smakelijk. Bediening vriendelijk maar het liep zeker niet goed. Gebrek aan coördinatie. Onze drankjes arriveerde naar herhaalde verzoeken pas ruim nadat we al klaar waren met onze gerechtes. Jammer
Pieter_Ehv .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Op een warme zomeravond gegeten in de fraaie stadstuin van restaurant Berlage. Sinds begin 2016 is er een nieuwe (eigenaar?) formule in werking, "shared dining" (kleine hapjes samen delen). Er kan echter ook van de kaart gegeten worden hetgeen wij deden. Vooraf 3 coquilles, hoofdgerecht rumpsteak. Pinot Grigio en Rioja als wijn. Was allemaal op zich best goed. Maar...

Berlage lijdt echter nog steeds aan hetzelfde probleem waar ze al jaren aan lijden: een zwakke logistiek. Je wordt door vele jonge dames van de bediening en heren uit de keuken vriendelijk geholpen maar de coordinatie is nogal eens zoek waardoor meermaals gedane bestellingen niet, of veel te laat, doorkomen. Verbeterpuntje, Berlage!
renée104 .
  • Datum van je bezoek: 24 jul. 2016
Via kennissen getipt om eens bij de 'nieuwe' Berlage te gaan eten, met stadstuin !
Ik heb heerlijk mediterraans gegeten en de tuin sluit daar perfect op aan.
Gudie .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Heerlijke culinaire avond gehad in Berlage. Heel de avond heerlijk in de zon gezeten, muziekje erbij en eten was echt top (food sharing). Wijnen van hoog niveau. Het was erg gezellig druk en de tuin ziet er top uit. Enorme verrijking voor Eindhoven. Gaan zeker snel weer eens terug!
Lindy M.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Met collega's bij de Berlage gegeten, in de tuin! We zaten aan een leuke ronde tafel en hebben heel lekker gegeten!! Bediening was ook goed, hele gezellige avond gehad!
berties .
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2016
Gegeten op een vrijdagavond. Het was druk, maar er was ook veel personeel. Echter, het personeel was druk, maar toch werden wij (en vele andere om ons heen) niet echt geholpen. Na 2 1/2 uur hadden we pas ons warme hoofdgerecht...en dat na meermalen informeren. Het kostte veel moeite om personeel aan je tafel te krijgen, zelfs voor een drankje bestelen leek geen tijd. We hebben het drie gangen verrassingsmenu gekozen, dat was helaas geen succes. Eerste gang duurde bijna 1 uur en was een plankje met smeersels, kaas, ham, olijven enz. Op zich prima maar weinig bijzonder. Na weer 1 uur wachten de tweede gang. Tomaat met mozzarella (caprese) die verder weinig om het lijf had en een carpaccio, zonder dressing/mayo en véél te zout. Na aandringen na klein halfuur warm hoofdgerecht. Stukje bief die doorgeslagen was en enkele satéstokjes, zonder enige verdere aanvulling/aankleding. Al met al een mooie zaak, gezellige ambiance, maar slecht eten en zeer slechte service, zonde! Voor ons niet meer!
Rocco D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Heerlijk buiten gegeten in de nieuwe tuin. Fijne bediening en heel lekkere kleine gerechtjens. Bediening heel attent en gastvrije sfeer. Laat de zon maar schijnen.
Gudie .
  • Datum van je bezoek: 8 jan. 2016
Goede sfeer, heerlijke wijn en attent personeel. Hebben een superleuke middaglunch gehad. Er is veel veranderd sinds mijn vorige bezoek in 2014. Ik heb een heerlijke carpaccio en een tomatensoep gegeten. Lekkere wijn (kennis van zaken over de wijn) was van erg hoog niveau.
Ik ga binnenkort zeker weer eens terug, maar dan voor het diner.
noorpeels .
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
Je kunt bij Berlage lekker eten voor een fatsoenlijke prijs, je wordt vriendelijke geholpen en het is er altijd gezellig. In de zomer is de tuin ook erg prettig. Een aanrader!!
Elisia .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
Wij hebben een superleuke avond gehad in Berlage. Leuke sfeer, zeer vriendelijke bediening en de keuken was top!! Carpaccio en biefstuk zijn zeker aanraders :-) Complimenten voor de crew!
Stephanievdhurk .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Super lekker gegeten en mooie wijnen gedronken. Goede prijs kwaliteit verhouding: hoogwaardige producten tegen schappelijke prijzen. Vriendelijke bediening en er hangt een hele gezellige sfeer!