Grand Café Arnhems Meisje

Decor7,9/10
Erg kort
Fluevosm . Gastronoom (12 recensies) 7 /10
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Dit keer via ANWB een High Tea voor 2 besteld. Ik dacht van 2-gangen (zoet en hartig), maar dit bleek 1 te zijn. Het Arnhems Meisje is gemoedelijk ingericht met aardig personeel. De 4 sandwiches waren rijkelijk gevuld en lekker van smaak, De 2 rozijnenscones met cream en Engelse marmelade waren lekker. De zoete hapjes waren goed, maar de bonbons waren eenvoudig. Ach al met al in één uur een lekkere High Tea (waren gewend aan 2 uur, dus hielden tijd over voor de wandeling).
Jokine . Bourgondiër (4 recensies) 5,3 /10
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2016
We hadden een leuk dagje uit in Arnhem gepland. Met de ANWB aanbieding hadden we de keuze gemaakt voor een high-tea bij de Arnhemse meisjes. De aankomst was vriendelijk en er was een tafeltje gereserveerd. We kregen plompverloren een high-tea schaaltje voorgezet, zonder uitleg van wat er op stond. Vond ik niet zo netjes. Het geheel zag er onverzorgd en liefdeloos uit. Cream en jam in plastic cupjes, droge sandwiches, de zoetige gebakjes bestonden uit een chocolade soesje en een bananensoesje, keuze uit één bonbon, en koekjes die normaal bij hun koffie aangeboden worden. Verder nog 10 druiven en een aardbei. Opgemaakt met een verlept munttakje. Alles was een beetje vochtig omdat het geheel in de koeling had gestaan. Voor de koffie en thee kregen we één kopje en we hebben zelf om een tweede kopje gevraagd. Koffie en thee uit een zelfde kopje drinken vonden wij een beetje raar. Toen ze vroegen of alles naar wens was hebben we gemeld dat de entourage van het schaaltje best iets meer aandacht mag krijgen. Hierop kregen we geen antwoord. Maar niet getreurd, we hebben als zussen toch gewoon een gezellige tijd gehad met de overigens hele lekkere koffie en thee. De 'lekkernijen' hebben we voor hen achter gelaten en in een bonbonzaak ernaast hebben we een overheerlijke bonbon gekocht en daarvan genoten.
Prisca . Gastronoom (23 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Wij hebben met 4 personen een heerlijk High tea gehad bij Arnhems Meisje!
Mijn vriendin lustte de gemaakte sandwiches niet en na dit aangegeven te hebben kreeg ze 3 andere sandwiches speciaal voor haar gemaakt. Wat een top service! Daarbij konden we wat overgebleven was meenemen naar huis. De volgende dag nog heerlijk van genoten!
Loesmeijer . Bourgondiër (2 recensies) 5,8 /10
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Vanavond gegeten bij Arnhems meisje, ons favoriete lunchrestaurant. We kregen al snel een drankje en een schaaltje met olijfjes en stukjes brood. Prima begin. We moesten best lang wachten op ons hoofdgerecht maar geen probleem; we hadden een drankje en wat hapjes. Mijn partner had biefstuk besteld en daarvan niks mis mee, lekker zelfs. Ik had de spinaziequiche met feta besteld. Dat had ik beter niet kunnen doen. De quiche was zwart geblakerd en echt steenhard. Niet te snijden. De vulling was wel heel lekker. De serveerster vroeg netjes of ik een andere wilde. Maar als je tafelgenoot al lekker zit te eten dan is het niet aanlokkelijk om weer te wachten en te gaan eten als de ander al klaar is. Toen de tafel werd afgeruimd werd ons niet gevraagd of we nog een nagerecht wilden. Na enige tijd zelf de serveerster maar geroepen. Ook op ons nagerecht moesten we lang wachten, op zich helemaal niet vervelend maar vraag dan of we misschien nog wat willen drinken. Het nagerecht was lekker.
Een klacht verdient het om netjes afgehandeld te worden, dat hebben we gemist.
Ons favoriete lunchrestaurant wordt geen favoriet diner-restaurant. We houden het bij de lunch.
Tonny K. Fijnproever (6 recensies) 6,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2016
Mooi aangekleed restaurant met zeer vriendelijke bediening. Eten viel echter zwaar tegen, mede in relatie tot de prijs. Voorgerecht: beide een carpaccio: kwam echter uit de diepvries. Smakeloos. Hebben we teruggestuurd. Werd heel netjes van de rekening afgehaald. De opmerking: "ja, die had eigenlik nog niet meegemogen" vonden we ietwat vreemd. Hoofdgerecht: maiskip. Dit leek wel een drumstick. Veel meer was het niet. Smaak ok. Saus veel te waterig. Andere hoofdgerecht: Entrecote: prima. Bijgerechten klein schaaltje groente (voor 1 persoon .....) en zelfgemaakte frites. Veel stukjes te lang in de frituur gezeten.
Maar de klap op de vuurpijl was toch de geserveerde mayonaise. In een PLASTIC bakje! Als je voor een hoofdgerecht 21 euro durft te vragen kan er toch wel een bakje keramiek of porcelein van af, is onze mening. Wij vonden het geen aanrader.
Costiaanarnhem . Fijnproever (8 recensies) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
Gisteren lunch gehad bij Arnhems Meisje. Wat een drukke zaak! Gelukkig hadden we een mooi tafeltje bij het raam en werden we zeer vriendelijk ontvangen door het personeel. Ik had het broodje roombrie en mijn vriendin de foccacia. Erg lekker en vers! En voor een hele redelijke prijs. Echt een aanrader, ze verstaan het horeca-vak tot in de puntjes.
Robertnieuw . 1e beoordeling (1 recensie) 10 /10
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2015
Wij hebben een fantastische en onvergetelijke dag en avond gehad, mede mogelijk gemaakt door jullie! We zijn ontzettend blij dat we voor Arnhems Meisje gekozen hebben! Wat een fantastische locatie met een geweldig enthousiast personeel... ook de door jullie verzorgde BBQ was overvloedig, perfect geregeld en heerlijk!!! Maar... een goede locatie, heerlijk eten en goed personeel is er niet zonder goede "manager". In de voorbereidende maanden heb jij altijd met ons mee gedacht en stond je open voor onze ideeën. Wat een gastvrijheid, werkelijk fantastisch! Dus voor jullie allemaal heel heel heel hartelijk dank dat jullie ons
geholpen hebben om onze bruiloft onvergetelijk te maken! Wij raden iedereen aan om je feest bij Arnhems Meisje te vieren... gegarandeerd succes!!!

Lotte133 . 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2015
Heerlijk geluncht vandaag in Arnhems Meisje. De geitenkaas salade was een topper! En wat een fijne bediening, aardig en attent. Super ook dat ik m'n cappuccino met sojamelk kon krijgen :) voor mij altijd een pluspunt. In drie worden: voor herhaling vatbaar!
JapioDB . 1e beoordeling (1 recensie) 3 /10
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2015
Een grote teleurstelling. Ik ga hier nooit meer naar toe en adviseer ook anderen hier niet te gaan eten. Het begon met de bitterballen bij de borrel: te lang gefrituurd en dus opengeklapt en leeggelopen. Toen teleurstellend menu. Salades vooraf: sla niet vers, met wat dunne plakjes kalkoenfilet, melige tomaat en 2x1/4 ei. Amuse van de chef, daar verwacht je dan wel wat bijzonders van: 2 gefrituurde inktvisringen met wat sla/rauwkost. Hoofdgerecht: ribeye besteld en ik kreeg biefstuk, serveerster beweerde tot twee keer toe dat het echt een ribeye was, later kwam ze vertellen dat ze het toch fout had. Iemand anders had curry, smakeloos en heel dun, alleen met een lepel te eten. Weer een ander had kaasfondue, veel te dun, leek wel een kaassaus. En de vierde had Dorade met gebakken vers fruit, maar niet al het fruit was vers. En op alles werd gezegd dat dit normaal was en dat ze achter hun producten stonden. Desserts waren niets bijzonders maar wel oké. Bediening maakte geen enkel gebaar om alle missers een beetje goed te maken. Zeer teleurstellend. Uit eten in Arnhem? Ga vooral NIET naar Arnhems Meisje ... grrrrr.
Geachte lezer,

Deze gasten eisten dat wij korting zouden verlenen, anders kwam er een slechte recensie op iens.
We konden de hele avond aan geen enkele wens voldoen. Niets was goed, de geboden alternatieven werden allemaal weggewuifd. En het kromme is, de fout ligt niet bij ons. Bij de dorade serveren wij 100% dagvers fruit, de dahlcurry bevat inderdaad geen vlees, want het is een vegetarisch gerecht en hoewel meneer beweerde iets anders te hebben besteld maar biefstuk kreeg, wilde hij absoluut niet het gerecht alsnog krijgen, binnen 5 minuten op tafel. Dan is daarmee toch de kous af? We deden uiteindelijk niks met de rekening en zo geschiedde en staat deze recensie online. Het was op de avond zelf een ronduit respectloze vertoning van deze tafel, de bediening werd uitgejoeld. We betreuren het ten zeerste dat u deze weg bewandelt.

Met vriendelijke groet,

Team Grand Café Arnhems Meisje

Reactie van proever:

Wat jammer deze reactie van de restaurateur. Mijn gezelschap heeft zich absoluut niet respectloos gedragen en van uitjoelen is geen sprake geweest. We hebben de restaurateur wel aangesproken op de matige kwaliteit van de gerechten. We deden dat juist zeer correct en rustig , zonder stemverheffing. Wel vasthoudend, vooral doordat er van de kant van de restaurateur niet flexibel en professioneel met onze klachten werd omgegaan. Op onze reactie dat het niet lekker en niet goed was, en zeker niet was wat wij verwachtten, werden onze klachten weggewuifd, met de toelichting dat dit de manier is waarop zij hun producten altijd presenteren/maken en dat ze achter haar producten bleef staan. Probleem met de curry was overigens niet dat er geen vlees in zat, maar dat de curry erg waterig was. En inderdaad heb ik uiteindelijk de biefstuk geaccepteerd, want tien minuten wachten, terwijl mijn tafelgenoten al aten, vond ik niet prettig. Toen we de rekening vroegen, hebben we gevraagd op welke manier de restaurateur een gebaar zou kunnen maken naar ons, gezien de teleurstelling. We hebben dus geen korting geëist, we vroegen om een gebaar. Daarop reageerde zij zeer inflexibel en niet welwillend. Toen ook dat dus uitbleef, en er zelfs niet een aanbod voor een drankje of kopje koffie van het huis kwam, hebben we aangegeven dat we onze teleurstellende ervaring zouden delen op Iens. En dat hebben we dus gedaan. Als ik ook andere recensies lees over Arnhems Meisje, op deze en andere sites, constateer ik dat wanneer er teleurstellende ervaringen zijn bij een bezoek aan dit restaurant, het volgens de restaurateur eigenlijk altijd aan de gast ligt. Jammer, met een beetje meer inleven en meebewegen zou de gasttevredenheid een stuk hoger kunnen worden.
Justproeven . Bourgondiër (2 recensies) 3,5 /10
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2015
NOOIT MEER een Arnhems meisje. Meest teleurstellende ervaring ooit. Mijn vriendin en ik hadden kaasfondue besteld. Op de kaart stond met brood en groenten. We kregen een pan met een soort karnemelk erin (zo dun als water) en een schaal rauwkost, die was waarschijnlijk al dagen ervoor gesneden want uitgedroogd. Toen we er wat van zeiden kregen we een zeer arrogante sneer van de zogenaamde bedrijfsleider, die samen met een vriendin de hele avond verveeld in een loungebank hing. Wij wisten blijkbaar niet hoe je kaasfondue maakt. We hebben niet lekker gegeten. Dat kan een keer gebeuren, maar dan moet je dat als restaurant oplossen of er in elk geval naar luisteren. Neem je gast serieus of kies een ander vak.
A. V. Gastronoom (45 recensies) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2015
Tijdens een kort bezoek aan Arnhem gelukkig het Arnhems Meisje ontdekt, op zoek naar een plek om te lunchen. We aten de huisgemaakte burger, en waarschijnlijk een van de beste die we ooit hebben gegeten. Geen probleem om deze doorbakken te serveren, en ook de friet en salade waren goed op smaak. Met een bijpassende Merlot wijn kon onze lunch niet meer stuk. De entourage binnen is zeer gezellig, zeker als je in de buurt van de open haard kunt zitten.
Salleke . Bourgondiër (2 recensies) 9 /10
  • Datum van je bezoek: 4 dec. 2014
Heerlijk gegeten en gezeten bij het Arnhems meisje.
Wat een leuke, vriendelijke en snelle service. Complimenten voor het personeel.
Eerst een heerlijke tomatensoep met lekker vers brood en daarna een kleine maaltijdsalade met kip en rozemarijn. Daarna nog een lekkere kopje koffie.
We voelen ons hier altijd welkom:)
Monica97 . Fijnproever (6 recensies) 5,5 /10
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2014
Na een gezellige middag winkelen met mijn man waren we toe aan een lekkere lunch ! We hebben besloten om bij dit cafe hapje te eten ! Heb geitenkaas salade besteld !mijn favoriet altijd. maar het spijt me dit was echt niet lekker ! De samenstelling van salade klopt gewoon niet ! Te veel compote ! Enorm overheersend ! Ik proefde echter de geitenkaas niet en de walnoten die waren nauwelijks te vinden .prijs-kwaliteitverhouding klopt niet na mijn mening ! ik ben iemand die wil wel iets meer betalen geen probleem maar dat wil ik terug zien op mijn boord ! En dat was het geval niet !
Lisette B. Fijnproever (9 recensies) 7,5 /10
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2014
Arnhems meisje is dan misschien wat prijzig maar het eten is van goede kwaliteit. Ik heb er een paar keer geluncht. Erg lekker. Ook de koffie met kaneel is een aanrader, voor de liefhebber.
Amber V. 1e beoordeling (1 recensie) 9,3 /10
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2014
Afgelopen week hebben wij tijdens een bezoek aan Arnhem geluncht in het gezellige Arnhems Meisje. Het Grand Café is zeer sfeervol ingericht, complimenten daarvoor! Bij binnenkomst werden wij meteen warm ontvangen. De clubsandwich en de boerenomelet zijn echte aanraders! Lekker eten, ruime porties en leuk opgediend. De bediening is zeer vriendelijk en snel, en nam zelfs de tijd om één en ander over het monumentale pand te vertellen. De locatie fantastisch, met een gezellig terras voor deur. De lunch bij het Arnhems Meisje was voor ons het hoogtepunt van ons bezoek aan Arnhem!
Nanda V. Gastronoom (61 recensies) 6,8 /10
  • Datum van je bezoek: 31 mei 2014
Wij kennen Arnhem niet, maar dit terras zat erg vol, dus zal het wel goed zijn. We bestelden voor de lunch een kipsate en een salade met geitenkaas en cranberrycompote. De salade was rijk gevuld met olijven, komkommer, sla, tomaat, rode ui en croutons. Het enige minpunt was dat er heel veel cranberrycompote overheen zat. Daarnaast combineert de compote niet echt lekker met de smaak van olijven. De kipsate met patat was lekker en eigenlijk beter dan we verwachtten.
Knoopc01 . Bourgondiër (2 recensies) 8 /10
  • Datum van je bezoek: 30 mei 2014
Ondanks de drukte een leuk tafeltje gekregen van de bediening. Lunch is heerlijk. Lekkerbekje gaan gepaard met heerlijke frieten. De omelet is erg lekker en de uitsmijter rosbief is een aanrader. Goede service, vriendelijke bediening en snelle uitservering. Kijk ook eens in de toiletten, daar staan hele leuke spreuken op de wanden!
Christiaan D. Gastronoom (24 recensies) 8,5 /10
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2014
Hier vandaag gezeten van 11 tot 16 uur. Foccacio geitenkaas met gember was erg lekker. Later op de middag nog een schoteltje met kleine zoete versnaperingen genomen. Bij de lunch een lekker glas bananensmoothie en daarna nog een groot glas fruitsap (vers). Erg smakelijk allemaal. Met daarbij de andere drankjes kwam dat gezamenlijk op 56 euro. Vind ik goed te doen voor een middagje. Erg vriendelijke bediening en daar gewoon ook erg prettig gezeten.
Nienke B. 1e beoordeling (1 recensie) 8,3 /10
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2014
Heerlijk geluncht bij Arnhems Meisje vanmiddag. Ik had de foccacia besteld met tonijn, kappertjes, rode ui en paprika: heerlijk zacht frisse tonijnsalade in knapperig vers brood. Onze verse muntthee bevatte een steranijs die net dat extra gaf aan de thee: net dat beetje extra doen. Bedankt voor het lekkers, we komen zeker nog een keer terug voor het avondeten!

Jeroen_O . 1e beoordeling (1 recensie) 9,5 /10
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2014
Gisteren met mijn vriendin een hapje gegeten bij Arnhems Meisje en wow, wat een mooie zaak is dit! We zijn al eens eerder in Arnhem geweest, maar hadden dit restaurant hadden we nog niet ontdekt. Het eten was echt super. Ik had zelf de clubsandwich met zalm en mijn vriendin had de salade geitenkaas. Erg smaakvol (zalm precies goed, is bij veel restaurants niet het geval) en mooi opgediend. Wat hadden niet veel tijd, dus extra pluspunt dat de dames in de bediening zo snel en attent waren. Kan het iedereen aanraden, zeker ook voor zo'n scherpe prijs.