Grand Café Alleman

Maandag t/m Donderdag 09:30 - 21:00
Vrijdag 09:30 - 22:00
Zaterdag
Zondag Gesloten

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Lift aanwezig , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Vanmiddag geluncht, nog nooit zo,n heerlijk maaltijd salade met Beef gehad!
En als toetje,de chocolade bom,arretesjes cake. Mmmmm
En de jongens en meiden die er werken,bedankt voor de vriendelijke bediening,met een glimlach!
Toppers!
Groet Ron,die kale met zwart overhemd.
Maud F.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Lekker eten en vooral leuke bediening. Ik heb hier met 3 volwassenen gegeten. De sfeer die er hangt is gezellig en gemoedelijk. Voor 17,50 krijg je drie gangen die zeker het geld waard zijn. De bediening doet erg zijn best om jou zo goed mogelijk te helpen. Dus als er zo 123 geen plek voor de waterkan is en je zegt dat de waterkan ook wel ergens op het midden van de tafel mag komen te staan, dan komt deze ook precies (100%) op het midden van de tafel. Dat heb je immers gezegd. Maar wel met de grootste glimlach van de ober die je je kan voorstellen. Bedankt voor de gezellig avond! Ik kom hier zeker een keer terug!
Sharon V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Afgelopen goede vrijdag samen met mijn partner wezen eten in Grand Cafe Alleman gegeten. Het personeel is heel bijzonder en erg vriendelijk. Het eten was ook super lekker. een 3 gangen menu voor 17,50 echt abosuluut waar voor je geld. De bediening is hartstikke gezellig, petje af voor deze mensen. Zij hebben er zeker voor gezorgd dat wij een heerlijke en vooral gezellige avond hebben gehad.

Vogel24 .
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2015
Vandaag weer een keer bij Alleman gegeten en zoals altijd perfect! Dieetwensen bij de balie aangegeven (glutenvrij en zonder knoflook/uien) en hier werd erg goed op ingespeeld; geen gezucht en gesteun, maar heel vriendelijk en flexibel. Er werd zelfs een aparte amuse klaargemaakt zodat ik met de rest van de familie mee kon genieten. Verder werd er zelf voor aparte glutenvrije mayonaise en friet gezorgd. Kortom, zonder meer tevreden en een aanrader voor iedereen met een speciaal dieet!
Wim M.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Op een woensdagmiddag hier een lunch genoten. Het was er erg rustig. De inrichting is prettig en licht. De tafeltjes geven voldoende privacy. De bediening staat direct voor je klaar, is correct en goed ingewerkt. We bestelden een twaalf-uurtje en een broodje Alleman. En dat is wat Alleman is: een restaurant in een buurt-winkelgebied, een menukaart met standaard gerechten en een gemoedelijke sfeer. Dus als je de dus rust neemt om om te gaan met deze toppers met en beperking heb je simpelweg een erg prettig verblijf in dit restaurant. GASTVRIJHEID mag hier met hoofdletters worden geschreven. En oh ja... een complete lunch heb je hier nog voor rond een tientje!!!
John P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Een hele gezellige gelegenheid bij Alleman in Harderwijk. We hebben niet gegeten maar een heerlijke kop Latte Macchiato en koffie gedronken met arretjescake. Een hele fijne bediening en zeer vriendelijk. Bedank allemaal en we komen zeker nog eens terug, maar dan voor een diner.
De Latte Macchiato, zag er heel mooi uit, met een lekkere romige schuimkraag.

Culinaire groet
Rianne1951 .
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Vrienden nodigde ons uit om dit eens te proberen, kan niet anders zeggen dat het
prima bevallen is. Lieve mensen die er echt plezier in hebben om het je naar het
zin te maken. Eten was ook goed, van wild tot vis gerechten. Nagerechten waren ook
van te smullen. Als je goedkoop en toch lekker wil eten, en met liefde geholpen wilt
worden is dit een prachtige zaak.
Irene D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Als je hier naar toe gaat heb je een bepaalde verwachting. In het grand cafe werken mensen met een beperking, wat natuurlijk een fantastisch initiatief is. En 17,50 voor een 3-gangen diner is prima. Toch een aantal aandachtspunten. De begeleiding (zonder beperking) gebruikt een zelfde soort aanspreekstijl voor iedereen. Dit voelde voor ons zeer betuttelend. Als datgeen wat je serveert afwijkt van de kaart is het prettig dit van te voren aan te geven (bavarois met rabarbercompote werd bavarois met bosvruchten bijvoorbeeld. En mijn wens om de zalm niet te ver te doorbakken werd niet gehonoreerd, weliswaar met excuses en een gratis drankje. Goed initiatief, gedegen eten voor weinig geld.
Geotest .
  • Datum van je bezoek: 7 aug. 2014
Wij hebben hier met zijn drieën gegeten. 2 volwassenen en een kind. Het eten was lekker (zalm biefstuk en heerlijke rood fruit champagne) en de bediening geweldig. Echt waar voor je geld met 3 gangen keuzemenu voor 17.50
DianneD .
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2014
Wij hadden een zalmtartaar met zalmmouse vooraf, als hoofdgerecht mosselen en toe een dame blanche en een sorbet. We hebben gekozen voor het menu van €17,50. Het menu was dubbel en dwars zijn geld waard. We werden buitengewoon vriendelijk ontvangen en geholpen. Regelmatig werd gevraagd of alles naar wens was en we zaten op het gezellige terras. Het interieur binnen sprak ons ook erg aan. Het Grand Cafe ligt in een buitenwijk van Harderwijk in een winkelcentrum. Het is zeker de moeite waard om hier naar toe te rijden.
Jelle G.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
We hebben hier afgelopen zaterdag heerlijk gegeten! Het 3 gangen menu was maar 17,50 ,- Echt een aanrader. ik had als voorgerecht stokbrood met kruidenboter, ik vond persoonlijk de kruidenboter niet zo lekker het was meer een soort creme achtig. Als hoofdgerecht had ik een mosselpannetje met friet en sla het was erg lekker. En als nagerecht kon ik heerlijke appeltaart nemen! De bediening waren mensen met een beperking maar dat zag je bijna niet. En je zag gewoon dat ze plezier in hun werk hadden. Erg leuk! Alleen de omgeving was iets minder. Nou kortom: Prima Gegeten...
Pgmb .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2014
Prima gegeten voor een lage prijs (17,50 euro voor 3 gangen).
Het meest bijzondere is de bediening. Ik heb geen 'beperking' gezien, alleen vrolijke, eerlijke mensen met lol in hun werk. Als we in de buurt zijn, gaan we zeker terug.
Marc O.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2014
Net heerlijk gegeten bij Grand Café Alleman. Gastvrij ontvangen en de hele avond een leuke en gezellige bediening. Vooraf het gerecht van de dag, daarna een heerlijke biefstuk en tot slot een yoghurt bavarois met rabarber. En oh ja, nog een echte cappuccino. Hier gaan we zeker naar terug, het is hier gewoon genieten in een gezellige ambiance.
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Zojuist heerlijk gegeten bij dit geweldige restaurant! Vooraf brood met uiensoep, als hoofdgerecht biefstuk en kibbeling, als dessert sorbet en kaneelijs. Wat was het allemaal heerlijk! Wij hebben genoten, en ook de bediening is super.

Daarom van ons een dikke 10!

Menr en mevr van Loon
Helma W.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
wij hadden gereserveerd en werden zeer vriendelijk ontvangen. snelle bediening en wij vonden het geweldig dat de dame in kwestie vroeg ons brood en boter vooraf te nemen want ze kreeg dan een armbandje en moest er nog 2 hebben......
hebben heerlijk gegeten, vooraf alle 4 carpaccio, prima kwaliteit. 3x een allemannetje (dagmenu, vandaag lekkerbekje) en 1x heerlijke biefstuk. bij het driegangenmenu voor 17,50 hoorde ook een nagerecht en 3 van ons namen een sorbet, 1x wilde geen nagerecht maar een irishcoffee, dit werd gewoon als nagerecht bij het menu gedaan. al met al, was onze eerste keer maar we zullen zeker teruggaan, prima prijs/kwaliteits verhouding.
Mark L.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Na een dagje Dolfinarium via iens.nl gezocht naar een goed en betaalbaar (kindvriendelijk) restaurant in de buurt van het Dolfinarium. We troffen Grand Café Alleman. Eerste positieve punt was al het feit dat er voor de verandering eens gratis geparkeerd kon worden in de directe omgeving van het restaurant en dat het restaurant met de auto goed te bereiken is.

In het restaurant werden we fijn ontvangen. Vooraf was ons niet duidelijk dat er mensen met een verstandelijke beperking in het restaurant werkten, maar natuurlijk is dat voor ons geen probleem. De sfeer in het restaurant is daarom juist gezellig, ongedwongen en het personeel gaat op een fijne manier met elkaar om.

De kinderen (8 en 10 jaar oud) hadden een 2-gangen kindermenu, frietjes, mayonaise en appelmoes en kibbeling. En een ijsje na. Zowel de friet als de kibbeling waren erg lekker! Een echte aanrader.

Mijn vrouw nam de aardappelpoffertjes met zalm vooraf en een gevulde vissalade. Ik zelf nam de gebakken champignons vooraf en de schnitzel met stroganoffsaus, geserveerd met frietjes en warme groenten. Alle gerechten waren erg lekker, leuk geserveerd en de hoeveelheid was wat ons betreft prima in orde.

De door ons genomen desserts, chocolademousse en Bread&Butter, waren lekker maar niet bijzonder. De hoeveelheid Bread&Butter viel tegen. Het leek eerder een klein gebakje voor bij de koffie, dan een op zichzelf staand dessert.

De prijs, ongeveer 65 euro incl. fooi, is dik in orde.

Wij kijken terug op een hele gezellig dag in het Dolfinarium en een geslaagd etentje daarna!

RdK .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2014
Wij verbleven bij van der Valk hotel te Harderwijk en kwamen via internet terecht bij Grand Cafe Alleman. De gastheer Martin ontving ons hartelijk en hoewel alle tafels bezet waren, stelde hij ons gerust dat over enkele minuten een tafel zou vrijkomen.
Na een kwartiertje kwam Martin ons halen en begeleide ons naar onze tafel.

Martin raadde ons de week specialiteiten aan en voor € 17,50 kon je genieten van een 3 gangen diner. Het was echt heerlijk.

Grand Cafe Alleman staat onder provisionele leiding met behulp van enthousiaste medewerkers met een beperking.

In een woord "super".
DirkJ .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
We hadden gereserveerd en werden bij binnenkomst zeer hartelijk ontvangen en met enthousiasme naar onze plaats begeleid.
Het drie gangen menu voor €17,50 is zonder meer aan te bevelen. Je kiest zelf per gang wat je wilt, en geniet dan van een meer dan uitmuntende prijs/kwaliteit verhouding.

De Carpaccio Alleman was vers en lekker. De biefstukreepjes waren smakelijk en met een lekkere saus. De groenten waren goed en ruim voldoende, evenals de frietjes. Het vruchtensorbet was royaal en smaakvol. Wat kun je verder zeggen over iets dat gewoon helemaal in orde is?

De medewerkers geven het restaurant een zeer vriendelijke en gastvrije sfeer. Ze hebben aandacht voor de gasten, daar kan menig restaurant van leren! Deze mensen houden van hun vak, daar word je als gast blij van. Een pluim!
FamilieLaGrange .
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2013
Het restaurant zat vol toen we binnenkwamen, een serveerster kwam op ons af en zei dat ze jammer genoeg niets voor ons kon doen. Dit werd meteen rechtgezet door de eigenaar die zei dat hij wel een tafel kon wisselen. Verder verliep de avond supergezellig, de bediening heeft er plezier in om er te werken en het eten is supergoed voor een goede prijs.
Nan B.
  • Datum van je bezoek: 4 okt. 2013
De service begon al buiten het restaurant: omdat het een nieuwe wijk betrof, kende de tomtom het adres niet en we werden super vriendelijk binnen geloodst. We werden daarom onthaald alsof we oude vrienden waren. De service was perfect, het eten smakelijk. Als we in de buurt zijn, dan komen we beslist weer eten.