Grand Café Alleman

Zondag Gesloten

Jouw recensie over het restaurant Grand Café Alleman

MudB .
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Koude en warme hapjes besteld bij Alleman, het was heerlijk! Vis en vlees, warme ganituur! Veel te veel maar goed!!!!!!!!
grapje .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2017
Gezellig restaurant. We zijn hier nu een aantal keren geweest. Eenvoudig menu, maar altijd lekker klaargemaakt. Attente bediening. Houden goed in de gaten of je nog iets nodig hebt. Ook als het druk is, is de bediening vlot en hoef je niet onnodig te wachten.
Ron B.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Vanmiddag geluncht, nog nooit zo,n heerlijk maaltijd salade met Beef gehad!
En als toetje,de chocolade bom,arretesjes cake. Mmmmm
En de jongens en meiden die er werken,bedankt voor de vriendelijke bediening,met een glimlach!
Toppers!
Groet Ron,die kale met zwart overhemd.
Maud F.
  • Datum van je bezoek: 7 mei 2016
Lekker eten en vooral leuke bediening. Ik heb hier met 3 volwassenen gegeten. De sfeer die er hangt is gezellig en gemoedelijk. Voor 17,50 krijg je drie gangen die zeker het geld waard zijn. De bediening doet erg zijn best om jou zo goed mogelijk te helpen. Dus als er zo 123 geen plek voor de waterkan is en je zegt dat de waterkan ook wel ergens op het midden van de tafel mag komen te staan, dan komt deze ook precies (100%) op het midden van de tafel. Dat heb je immers gezegd. Maar wel met de grootste glimlach van de ober die je je kan voorstellen. Bedankt voor de gezellig avond! Ik kom hier zeker een keer terug!
Sharon V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Afgelopen goede vrijdag samen met mijn partner wezen eten in Grand Cafe Alleman gegeten. Het personeel is heel bijzonder en erg vriendelijk. Het eten was ook super lekker. een 3 gangen menu voor 17,50 echt abosuluut waar voor je geld. De bediening is hartstikke gezellig, petje af voor deze mensen. Zij hebben er zeker voor gezorgd dat wij een heerlijke en vooral gezellige avond hebben gehad.

Wim M.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2015
Op een woensdagmiddag hier een lunch genoten. Het was er erg rustig. De inrichting is prettig en licht. De tafeltjes geven voldoende privacy. De bediening staat direct voor je klaar, is correct en goed ingewerkt. We bestelden een twaalf-uurtje en een broodje Alleman. En dat is wat Alleman is: een restaurant in een buurt-winkelgebied, een menukaart met standaard gerechten en een gemoedelijke sfeer. Dus als je de dus rust neemt om om te gaan met deze toppers met en beperking heb je simpelweg een erg prettig verblijf in dit restaurant. GASTVRIJHEID mag hier met hoofdletters worden geschreven. En oh ja... een complete lunch heb je hier nog voor rond een tientje!!!
John P.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2015
Een hele gezellige gelegenheid bij Alleman in Harderwijk. We hebben niet gegeten maar een heerlijke kop Latte Macchiato en koffie gedronken met arretjescake. Een hele fijne bediening en zeer vriendelijk. Bedank allemaal en we komen zeker nog eens terug, maar dan voor een diner.
De Latte Macchiato, zag er heel mooi uit, met een lekkere romige schuimkraag.

Culinaire groet
Ria V.
  • Datum van je bezoek: 1 nov. 2014
Vrienden nodigde ons uit om dit eens te proberen, kan niet anders zeggen dat het
prima bevallen is. Lieve mensen die er echt plezier in hebben om het je naar het
zin te maken. Eten was ook goed, van wild tot vis gerechten. Nagerechten waren ook
van te smullen. Als je goedkoop en toch lekker wil eten, en met liefde geholpen wilt
worden is dit een prachtige zaak.
Irene D.
  • Datum van je bezoek: 10 okt. 2014
Als je hier naar toe gaat heb je een bepaalde verwachting. In het grand cafe werken mensen met een beperking, wat natuurlijk een fantastisch initiatief is. En 17,50 voor een 3-gangen diner is prima. Toch een aantal aandachtspunten. De begeleiding (zonder beperking) gebruikt een zelfde soort aanspreekstijl voor iedereen. Dit voelde voor ons zeer betuttelend. Als datgeen wat je serveert afwijkt van de kaart is het prettig dit van te voren aan te geven (bavarois met rabarbercompote werd bavarois met bosvruchten bijvoorbeeld. En mijn wens om de zalm niet te ver te doorbakken werd niet gehonoreerd, weliswaar met excuses en een gratis drankje. Goed initiatief, gedegen eten voor weinig geld.
J. G.
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2014
We hebben hier afgelopen zaterdag heerlijk gegeten! Het 3 gangen menu was maar 17,50 ,- Echt een aanrader. ik had als voorgerecht stokbrood met kruidenboter, ik vond persoonlijk de kruidenboter niet zo lekker het was meer een soort creme achtig. Als hoofdgerecht had ik een mosselpannetje met friet en sla het was erg lekker. En als nagerecht kon ik heerlijke appeltaart nemen! De bediening waren mensen met een beperking maar dat zag je bijna niet. En je zag gewoon dat ze plezier in hun werk hadden. Erg leuk! Alleen de omgeving was iets minder. Nou kortom: Prima Gegeten...
Raymond V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2014
Zojuist heerlijk gegeten bij dit geweldige restaurant! Vooraf brood met uiensoep, als hoofdgerecht biefstuk en kibbeling, als dessert sorbet en kaneelijs. Wat was het allemaal heerlijk! Wij hebben genoten, en ook de bediening is super.

Daarom van ons een dikke 10!

Menr en mevr van Loon
Helma W.
  • Datum van je bezoek: 28 mei 2014
wij hadden gereserveerd en werden zeer vriendelijk ontvangen. snelle bediening en wij vonden het geweldig dat de dame in kwestie vroeg ons brood en boter vooraf te nemen want ze kreeg dan een armbandje en moest er nog 2 hebben......
hebben heerlijk gegeten, vooraf alle 4 carpaccio, prima kwaliteit. 3x een allemannetje (dagmenu, vandaag lekkerbekje) en 1x heerlijke biefstuk. bij het driegangenmenu voor 17,50 hoorde ook een nagerecht en 3 van ons namen een sorbet, 1x wilde geen nagerecht maar een irishcoffee, dit werd gewoon als nagerecht bij het menu gedaan. al met al, was onze eerste keer maar we zullen zeker teruggaan, prima prijs/kwaliteits verhouding.
Mark L.
  • Datum van je bezoek: 21 mei 2014
Na een dagje Dolfinarium via iens.nl gezocht naar een goed en betaalbaar (kindvriendelijk) restaurant in de buurt van het Dolfinarium. We troffen Grand Café Alleman. Eerste positieve punt was al het feit dat er voor de verandering eens gratis geparkeerd kon worden in de directe omgeving van het restaurant en dat het restaurant met de auto goed te bereiken is.

In het restaurant werden we fijn ontvangen. Vooraf was ons niet duidelijk dat er mensen met een verstandelijke beperking in het restaurant werkten, maar natuurlijk is dat voor ons geen probleem. De sfeer in het restaurant is daarom juist gezellig, ongedwongen en het personeel gaat op een fijne manier met elkaar om.

De kinderen (8 en 10 jaar oud) hadden een 2-gangen kindermenu, frietjes, mayonaise en appelmoes en kibbeling. En een ijsje na. Zowel de friet als de kibbeling waren erg lekker! Een echte aanrader.

Mijn vrouw nam de aardappelpoffertjes met zalm vooraf en een gevulde vissalade. Ik zelf nam de gebakken champignons vooraf en de schnitzel met stroganoffsaus, geserveerd met frietjes en warme groenten. Alle gerechten waren erg lekker, leuk geserveerd en de hoeveelheid was wat ons betreft prima in orde.

De door ons genomen desserts, chocolademousse en Bread&Butter, waren lekker maar niet bijzonder. De hoeveelheid Bread&Butter viel tegen. Het leek eerder een klein gebakje voor bij de koffie, dan een op zichzelf staand dessert.

De prijs, ongeveer 65 euro incl. fooi, is dik in orde.

Wij kijken terug op een hele gezellig dag in het Dolfinarium en een geslaagd etentje daarna!

DirkJ .
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2014
We hadden gereserveerd en werden bij binnenkomst zeer hartelijk ontvangen en met enthousiasme naar onze plaats begeleid.
Het drie gangen menu voor €17,50 is zonder meer aan te bevelen. Je kiest zelf per gang wat je wilt, en geniet dan van een meer dan uitmuntende prijs/kwaliteit verhouding.

De Carpaccio Alleman was vers en lekker. De biefstukreepjes waren smakelijk en met een lekkere saus. De groenten waren goed en ruim voldoende, evenals de frietjes. Het vruchtensorbet was royaal en smaakvol. Wat kun je verder zeggen over iets dat gewoon helemaal in orde is?

De medewerkers geven het restaurant een zeer vriendelijke en gastvrije sfeer. Ze hebben aandacht voor de gasten, daar kan menig restaurant van leren! Deze mensen houden van hun vak, daar word je als gast blij van. Een pluim!
Roel S.
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2013
Een bijzonder welkom van een lieve enthousiaste dame die van allerlei gezellige informatie deelde :-). Eten was meer dan goed. Eindelijk weer eens eten voor fatsoenlijke prijzen. De manager (denken wij) was zeer enthousiast over zijn producten en ook zeker over de medewerkers, respect!
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2013
Dit is een erg leuke gelegenheid voor een gezellig etentje.

Het decor is gezellig en trendy.

Het eten is goed, de borden zijn mooi opgemaakt. Keuze uit 5 verschillende voor-, hoofd- en nagerechten. Zelf had ik de salade geitenkaas vooraf, een groot stuk warme kaas met daaronder gegrilde appel en gemengde salade. Als hoofdgerecht de biefstuk, geserveerd met gebakken groente en dikke frieten. Als nagerecht een grand dessert, een proeverij van kleine dessertjes. (bavarois, crème brulé, chocolade mousse en mango ijs)

De bediening is zeer vriendelijk en professioneel.

Hier ga ik binnenkort zeker weer eens eten!
Dennis K.
  • Datum van je bezoek: 16 jul. 2013
Voor het eerst bij Alleman gegeten. Wij wonen er al een tijd in de buurt en hadden over dit restaurant veel goede berichten gehoord.

Alleman werkt met medewerkers met een beperking die daarbij professioneel worden begeleid. Het geeft het restaurant een gezellige, ongedwongen sfeer. Wij hebben het 3 gangen menu genomen voor EUR 17,50 p.p.

Als voorgerecht had ik koud gerookte zalm met tzatziki en een salade van tomaat en spaghetti. Een bijzondere combinatie. De zalm was heerlijk, maar de tzatziki had er voor mij niet bij gehoeven. Mijn vrouw heeft de carpaccio genomen. Die was dik in orde.
Bij het hoofdgerecht hebben wij beide gekozen voor de biefstuk met dikke frieten. Compliment voor dit gerecht! Wij hebben niet vaak zo'n malse biefstuk gegeten en de frieten waren heerlijk.

Als nagerecht heeft mijn vrouw een Grand Dessert genomen en ik een vruchtensorbet. De sorbet beviel goed. Eindelijk weer eens een "gewone" sorbet: ijs, fruit en slagroom. Geen ingewikkeld gedoe dat je regelmatig in andere restaurants ziet. Het Grand Dessert was goed van smaak en gelukkig niet al te groot.

Hulde voor de vriendelijke bediening en evenwichtige porties in het 3 gangen menu. Wij zullen hier zeker vaker gaan eten.