Grand Athina

Stationsweg 2 4141 HB Leerdam Nederland Kaart

Over restaurant Grand Athina

Grieks paleisje met zomerse gerechten

Grand Athina is een klein paleisje, met mooie hoge muren en fluwelen stoelen. Zo begint de avond direct goed! Van de Grieks-mediterrane gerechten op deze kaart loopt het water je meteen in de mond. Snel reserveren dus!

Meer informatie over restaurant Grand Athina

Dinsdag t/m Zondag 11:00 - 23:30
- High Tea 12:00 - 17:00
- Brunch 13:30 - 17:00

• Mastercard , Pin
Voordelig
Herma D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
gezellig, vlotte bediening, erg aardig en voorkomend.
eten erg lekker, prijs kwaliteit verhouding niet bekend want we waren daar op uitnodiging.
prachtige zaak, we komen hier zeker terug
Herma
Yntse B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Gisteravond uit wezen eten met ons viertjes,dit was omdat wij 13 september 20 jaar getrouwd waren.De restaurant waar we geweest zijn kan ik iedereen aanbevelen,als je lekker eten wil kan ik maar een restaurant aanbevelen en vriendelijk personeel dat is Grand Athina dit is voor herhaaling vatbaar.
Reinier Van E.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Heerlijk gegeten. De uiterst plezierige ober hielp ons met het maken van de keuzes. De gerechten waren heerlijk en prachtig opgemaakt. Wat was het een aangename avond op het terras. Ga zo door!!
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Voor onze vakantie bij Grand Athina gegeten. Was redelijk druk maar perfect gegeten voor 20 piek.
Het team van Grand Athina bedankt voor super fijne, lekkere, feestelijk en leuke avond!
We komen zeker terug!
Hella O.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
We hebben dit gevonden via iens. Het was druk, maar we kregen nog een vrije tafel op het terras. De bediening was attent en vriendelijk. En het belangrijkste, we hebben heerlijk gegeten.
Het restaurant zit is een heel mooi pand, een oud stationsgebouw.
Rick D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Vanavond spontaan uit eten gegaan. Het was 3 jaar geleden dat ik bij een Griek heb gegeten. Ik ben echt verrast bij het 3 gangen keuze menu voor 20 euro. Je kan gewoon van de kaar kiezen. Ik geef eigenlijk nooit 10 als iets heel goed is. Maar echt, ik kan wel minder aangeven maar vond op het eten en de bediening werkelijk niet aan te merken. Wat een verrassing, naar de Griek voor 20 piek. Superlekker gegeten en de wijn Pino Grigio als huis wijn en lekker carpaccio met Entrecote als hoofdgerecht was heerlijk. En de dessert Tiramisu Athina verrukkelijk. Dus een 10 deze keer, anders zou het ook niet eerlijk zijn.
Absoluut een aanrader
Ria S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wij waren zeer zeer verrast door dit restaurant! Al jaren inwoners van Leerdam, frequent uit eten .. En echt niet naar de Griek gaan ivm de kruiden die 'ze' overal overheen gooien. Maar wat een positieve verrassing. Je kan hier de kwaliteit echt proeven. Puur en eerlijk producten.
Omdat we echt niet bekend waren met Griekse keuken hebben wij ons laten verrassen. En wat een klasse! De eigenaar had een selectie voor ons gemaakt. Wij hebben genoten van elk gerecht. Zelf hadden we iets minder affiniteit met gevulde wijnbladeren met rijst, maar dat is smaakgebonden. Daarbij werd een topwijn geserveerd.
Wij hebben een nieuwe favoriet erbij! Trotse volgende keer ....
En wel lekker zelf kiezen... Kijken of we op een 10 voor eten kunnen komen. :)
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Gezien de reacties van Grand Athina neem ik nu een risico door iets te zeggen... Maar goed.
Ik besef dat je voor 20 piek geen culinaire hoogstandjes mag verwachten. En ik heb hier in het verleden altijd lekker gegeten.
Dit keer begonnen met een carpaccio. Tip aan de kok? Was de sla. Het knarste tussen de tanden.
Hoofdgerecht, stifado. Kwam dit uit een blik of zo? En ja, er horen uien in. Maar niet saus met uien en zoeken naar het vlees.
Nagerecht, tiramisu. Een nattige, zompige vertoning, Waarschijnlijk een aantal dagen in de koeling gestaan en volledig doorweekt dus.
Ik vind dit enorm jammer, want ik heb hier tig keer gegeten en was altijd goed te spreken over de prijs/kwaliteit verhouding, de service, de ambiance. Maar het gaat in mijn ogen achteruit.
Beste Nicole,

Allereerst hartelijk dank voor het nemen van de moeite om een recensie te schrijven.

Ik vind het jammer dat u avond niet naar tevredenheid is verlopen. Ik wil je wel meegeven dat wij continue bezig zijn met het verbeteren van de kwaliteit. Wij zijn geenszins op zoek naar het marchanderen met kwaliteit, noch voor onze verse producten noch voor onze wijnen, die wij met grote zorg uitkiezen. En toch serveren wij voor 20 piek een culinaire hoogstandjes , dat bent u ook van bewust anders was u ook niet zo vaak bij ons geweest. Betreft de Stifado die zeker niet zoekende naar de vlees is, zou ik het op prijs hebben gestellen wanneer u dat tijdens de maaltijd had aangegeven. Wij zijn namelijk altijd bereid om tijdens een diner de kwaliteit te garanderen, en derhalve daar iets mee te doen (lees een nieuw gerecht aan te bieden). Over de huisgemaakte tiramisu kunnen we alleen maar zeggen dat dit niet waar is. Wij maken 300 per week en de tiramisu word geen 2 dagen in de koeling bewaart. Ook daar had u kunnen aangeven dat het niet uw smaak was en niet op deze manier.
Ik dank u voor uw openhartige feedback. Wij stellen elke vorm van feedback op prijs, aangezien wij vooruitgang willen boeken en graag onze gasten tevreden willen hebben en houden. We vinden het dan ook jammer dat u van eerdere bezoeken geen recensie heeft geschreven!
Zou u alsjeblieft contact met ons willen opnemen want wij herkenen onze restaurant helemaal niet in u recensie.
Team Grand Athina
Logima .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Vrijdagavond was het weer zo'n avond. Zullen we zelf koken of ons toch maar weer eens laten verrassen ? De keuze voor Grand Athina in Leerdam was niet moeilijk, gezien de goede ervaring vorig jaar. De telefoon werd in hoorbaar Grieks grappig opgenomen, en we vroegen naar een luxe tafel in de serre met uitzicht op De Linge (wisten wij veel). Nou dat werd geregeld, de mooiste ronde tafel met perfecte fauteuils in de serre met, jawel, uitzicht op een stukje Linge,m namelijk de Merwede Lingelijn. Prachtig we hebben er nog vaak om gelachen. Perfect eten voor een perfecte prijs, en het personeel maakte de avond tot een show apart. De gevatte maar vrolijke Rebecca, de humoristische obers die van elk bezoekje aan de tafel een glimlach op ieders gezicht toverden, maakten dit weer een top avond. Complimenten aan kok en sfeer van dit prachtige, door foto's van familie Onassis gesierde sfeervolle restaurant.

Logima Advies Arkel

Joost Schoondermark
Robbert56plug .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Lekkerste Griek ooit. Ook ruime keuzen uit 20 euro menu .Ondanks de grote drukte zeer attente en snelle bediening. Daardoor mooi op tijd voor onze volgende afspraak. Ik was onder de indruk van de kwaliteit van het eten. Het leuke van deze Griek is dat je er zowel traditioneel Grieks als moderner kunt eten. Zeker de moeite waard om je te laten verassen. We komen graag terug.
Robswaak .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
29 april was een koude dag om op station Leerdam aan te komen, des te fijner om warm onthaald te worden in restaurant Grand Athina door gastvrouw Minerva en gastheer Arthur. Het station is omgeturnd in een smaakvol ingericht restaurant. Geen gipsen godinnen of plastic druiventrossen, zoals in de doorsnee "griek". Dit is dan ook een moderne "Griek". We begonnen met een pinot grigio uit de Languedoc als apératief, een zacht tintelende witte huiswijn. Bij het voorgerecht [zalmrolletje:gemarineerde zalmfilet,mousse van 2 soorten kaas,bieslook,dille,draadjesdeeg,asperges en honingmosterddressing]. Daarna als hoofdgerechten voor de één een sappige tournedos, voor de ander lamskoteletjes, beide met seizoensgroenten. De frietjes waren extra lekker door een vleugje kruiden. Een hele volle èn zachte cabernet sauvignon erbij, een uitstekende huiswijn! Als dessert voor beiden cassata-ijs met en zonder slagroom, verrukkelijk. Koffie - volle smaak - rondde deze uitstekende maaltijd af. De moeite waard om vaker terug te komen.
Kvankooten .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Via online reservering
Niet het "standaard" Griekse restaurant, wij vonden dat juist erg fijn. We hebben erg genoten van het eten, niet heel veel vlees op je bord (zoals je misschien gewend bent bij Griekse restaurants), maar de kwaliteit was erg goed! Ook de bediening was vriendelijk en het decor was erg sfeervol. We komen zeker terug!
ASwets .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Gegeten op mijn verjaardag met een groep van 17 vrienden en familieleden. Alles verliep soepel in een gemoedelijke sfeer en op vlotte wijze. Mooie ambiance en voortreffelijk eten. Iedereen was vol lof over de heerlijke gerechten en de keuzemogelijkheid binnen het "twintig piek"-concept. Een aantal van onze groep had al vaker bij Athina gegeten en prees het steeds weer hoge prijs-prestatie level.
Kortom, ik kom er graag weer terug!
Edgar H.
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
De kaart ziet er veelbelovend uit. Toegegeven de presentatie van het eten is oké. 20 euro voor een 3 gangenmenu niet duur. Maar de keftedakia, 2 balletjes in een pretentieloze dunnen tomatensaus waren gortdroog. Het zag er wat zielig uit, zo'n wit schaaltje met twee balletjes terwijl de andere voorgerechten er kunstig uit zagen.
Het geserveerde brood, 7 stukjes voor 4 personen was oud en klef, als het op stokbrood had moeten lijken is dat in ieder geval mislukt. Het hoofdgerecht zag er ook weer goed uit. Mijn Athenamix was echter droog, erg droog vlees. De Tzatziki redde het geheel. Mijn tafelgenoten waren tevreden over het eten. Vervolgens prima nagerechten die er ook prima uitzagen. Plat water is spa blauw en de cafeïne vrije koffie volgens ons niet cafeïne vrij. Desgevraagd werd gemeld dat deze koffie lichter was dan de gewone koffie. Toch maar niet gegokt. Al met al redelijk gegeten in een rumoerig restaurant, de akoestiek van een station is altijd lastig. De bediening had er ook niet veel plezier in, er kon geen lachje af.
De sfeer van een Grieks restaurant ontbreekt, het eten redelijk, de bediening plichtmatig, de prijs kwaliteit verhouding niet om over naar huis te schrijven. Er is voldoende keuze voor Grieks eten, de volgende keer weer eens ergens anders.
Beste Edgar. We nemen uw recensie met een korreltje zout. Je kan niet voor een dubbeltje in de eerste rij zitten. Onze restaurant is niet voor niets de beste lopende restaurant van Leerdam. Dat zegt meer dan genoeg.
Succes verder met u culinair beoordeling

Reactie van proever:

En zo wordt je serieus genomen als gast, met een korreltje zout. Als het maar lekker vol zit, dat zegt meer dan genoeg kennelijk. Kritiek wuif je weg, de kassa rinkelt voldoende. Ik verwacht voor een dubbeltje niet veel, maar ik was echt voldoende geld kwijt om iets meer kwaliteit te verwachten dan voor een dubbeltje.

anf 2e reactie van restaurant:

ten eerst wij nemen onze echte gaste zeer serieus maar niet u. Niet als u eerste alles heeft opgegeten en daarna op deze manier onze feedback wil geven. Het was lekker beantwoordt als wij vragen.
Ten tweede over onze presentatie , bediening en zeker over onze decor. Het mooiste pand van Leerdam. Of heeft u geen drankje van het huis gehad.
Succes
Mick 7.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2016
Voor de verjaardag van mijn vrouw hier aangeschoven omdat de andere 2 restaurants welke we wilden bezoeken op dinsdag gesloten waren (!!!)... en omdat deze Griek toch wel een hele leuke aanbieding heeft (voor 20 piek naar de Griek).
Hartelijk verwelkomd door onze gastheer, welke goed zijn best deed om het iedereen naar de zin te maken. Al snel ons aperitief besteld en een zelfgebakken brood met diverse smeerseltjes (tzatziki, aubergine-puree, feta/rode peper en een kruidenboter. Daarna kregen we een zeer uitgebreide menukaart waar we moeilijk een keuze uit konden maken, omdat het niet maar kan toch maar snel gedaan (onze magen lieten flink blijken dat ze trek kregen). Een feta en de gehaktballen in tomatensaus, beide snel geserveerd, goed op temperatuur en smaak. Tussen de gangen in kwam de gastheer keurig vragen of het naar wens was, er nog drinken moest zijn en of het hoofdgerecht al mocht doorkomen of dat we liever wilde wachten (keurig...).
De souvlaki en de mediterraanse souvlaki waren beide heerlijk (hoorde geen klachten, en het ging rap naar binnen), goed van smaak. Voorzien van een bakje friet en keurig voorzien van een schaaltje mayonaise (meestal moet je daar weer extra om vragen en wachten). Jammer dat ze geen tomatenrijst of pilav serveren, persoonlijk vind ik dat een gemis.
Als dessert een Dame Blanche en een Tartufo Bianco, ook weer rap geserveerd (bleken de laatste in het etablissement te zijn) en lekker van smaak, geen ijskristallen in het ijs zoals je soms wel treft.
Na afloop nog een tweede eetzaal bekeken, echt een fraai gebouw. Kregen wel te horen dat de meeste gerechten aan de Nederlandse smaken zijn aangepast (dit omdat de Nederlanders niet zoveel kruiden, knoflook of peper kunnen waarderen). Jammer, maar het eten is er goed. Goede stoeltjes en prima bediening, en als verassing kreeg mijn vrouw voor haar verjaardag nog vuurwerk op haar toetje! Wat kun je je verder nog meer wensen...
Cmab .
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
De cappuccino neem ik nooit meer. Die komt bevroren op je bord. Eten is verder lekker. Bediening rent de benen uit het lijf, maar ipv waardering wordt er vooral op ze gemopperd. Omdat er volgende gasten waren werden we gevraagd aan de bar onze koffie op te drinken. We zaten half in de keuken, werden genegeerd en nog voor we het vroegen werd gevraagd of we wilden afrekenen. Ik voel me als klant zeker niet gewaardeerd.
Geachte heer mevrouw
Dank u wel voor uw feedback, dat waarderen we heel erg. Wij zullen voortaan geen bevroren cappuccino uitserveren. En als druk is wordt wel hard gewerkt zo hoort dat in horeca. U zat niet half in de keuken maar aan de bar tegenover keuken. Wij hebben open keuken waarschijnlijk heeft u dat gezien en die is niet onderdeel van bar.
Wij zij blij dat jullie lekker hebben geheten. Graag tot de volgende keer
Team Grand Athina
Werner V.
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2016
Als je af en toe eens ergens anders gaat eten, kun je een beoordeling schrijven op basis van een vergelijking.
Als we het beperken tot de stad Leerdam dan spannen Arthur en Minerva de kroon.
Hiermede is bedoeld de kwaliteit van het eten, de service, het gastheerschap, de prijs/kwaliteit verhouding en de totale sfeer.

Restaurant Athina hoeft in Leerdam voorlopig niet bang te zijn voor opkomende concurrentie.
Werner & Evelyn
NicoTrudy .
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2016
We werden direct vriendelijk te woord gestaan bij binnenkomst. Atmosfeer en bediening waren uitstekend. Alleen mevrouw zelf mag iets vrolijker kijken. Het eten voor deze prijs was prima. Voor mijn smaak had het wat hoger op smaak mogen zijn. De keuze uit de menukaart van eten voor 20,00 euro was ruim. Voor ieder wat wils. Het voorgerecht was gelukkig niet zo groot. Dat is fijn als je een 3 gangen menu hebt. Want in het totaal was het ruim voldoende. Overal gezien een prima restaurant.
Aline S.
  • Datum van je bezoek: 26 jan. 2016
Vanavond hier met groepje van vier vriendinnen heerlijk gegeten. Dit is wat je noemt genieten . Hier ervaar je Gastvrijheid met een grote G. Het eten (voor 20 piek naar de Griek) laat niets te wensen over. De sfeer (heerlijke Griekse muziek) in het oude stationspand is heerlijk ontspannen. Chapeau ga zo door .????????
Dick B.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Eind december met z'n vieren voor '20 piek bij de Griek' gaan doen. We hebben hier vaker gegeten en nu vond ik het tijd om een korte recensie te schrijven. Elke keer is het eten heerlijk. We gaan vaak en graag in Griekenland op vakantie en het eten hier doet je weer helemaal terugdenken aan deze vakanties. De hartelijkheid en het enthousiasme van de medewerkers (en eigenaar) straalt je tegemoet. En dan de locatie. Het prachtige stationsgebouw van Leerdam is heel mooi bewaard gebleven in dit restaurant. En waar kun je nu eten met zicht op de trein die vertrekt richting Dordrecht of Geldermalsen!