Grand Athina

Stationsweg 2 4141 HB Leerdam Nederland Kaart

Over het restaurant Grand Athina

Grieks paleisje met zomerse gerechten

Grand Athina is een klein paleisje, met mooie hoge muren en fluwelen stoelen. Zo begint de avond direct goed! Van de Grieks-mediterrane gerechten op deze kaart loopt het water je meteen in de mond. Snel reserveren dus!

Meer informatie over restaurant Grand Athina

Maandag gesloten
Dinsdag t/m zondag 11:00 - 23:30 uur
- High Tea 12:00 - 17:00
- Brunch 13:30 - 17:00

Jouw recensie over het restaurant Grand Athina

Jan B.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2017
leuk restaurant ,vriendelijke professionele bediening.
aanrader.
Hans F.
  • Datum van je bezoek: 20 sep. 2017
Fijne ongedwongen ontvangst. Tempo gerechten uitstekend afgestemd op eigen wens en enorm genoten van diversheid en kwaliteit van de proeverij. Uitstekende bediening.
Heleen V.
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2017
Goede ervaring gezellig en lekker
Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2017
Op aanraden van de B&B hier gegeten. Gestart met het brood wat op zich prima was. Hierna gekozen voor het 3-gangen menu. Onze ervaringen waren wisselend. Mijn vrouw was goed te spreken over de gerechten, zelf wat minder. Voorgerecht was matig, hoofdgerecht souvlaki redelijk tot goed en het dessert was prima.
JannetjeJ .
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2017
De actie voor 20 piek naar de Griek is veranderd in 25 piek (euro). Op de website staat dat menu aangegeven met onderscheid tussen brood met smeersels, voorgerechten, hoofdgerechten en desserts (waaronder Irish koffie). Bij binnenkomst wordt je bijna opgedrongen om meteen brood met tzatziki of ander smeersel te bestellen. Later blijk je daar 6 tot 7,5 euro extra voor te moeten betalen. De Imigliko (Griekse zoete wijn) bleek gewoon Duitse zoete wijn te zijn, wat ook werd toegegeven. Of we het volgende glas wel de Griekse wilden! Een karafje kraanwater besteld. Pas bij het brengen werd gezegd dat ze geen kraanwater verkopen, alleen fleswater voor 2,95. De fles was echter niet afgesloten, terwijl erop stond 'reject if safety seal is broken'. De fles leek met kraanwater gevuld. Omdat we de fles slechts half leeg hadden en in een hotel overnachten, namen we deze mee. Daarop kwam de reactie dat ze de fles nog nodig hadden. Onze indruk van hervullen met kraanwater werd daarmee dus bevestigd. Het eten was niet verkeerd, maar wel naar Hollandse smaak aangepast (niet te gekruid, weinig knoflook) en daardoor niet naar onze verwachting. Volgens de website is de Irish koffie een keuze als dessert in het menu. Ter plaatse blijkt deze 7 euro extra te kosten.
Naar onze mening te commercieel en opdringerig. Alles bij elkaar (broodsmeersels, wijn,water en Irish koffie) ook geen eerlijke manier van doen.
Voor ons eens maar nooit weer.
Goedenavond
Ten eerste dank u wel voor uw oneerlijk ervaring.
De gratis wijn vond u wel lekker.
Ten tweede uw mening is niet mediterraans smaak vonden wij en ook de tafel naast u heel vreemde opmerking.
Tot slot,het water was geen kraan water maar als u de fles in uw binnenzak stopt zonder te vragen dan is het water kraanwater. Dat hebben wij tot de dag van vandaag niet meegemaakt. Dat was voor ons echt een vreemde gedrag. U had kunnen vragen dat u de fles wilde hebben, dan hadden wij dat aan u gegeven. Op de fles zit statiegeld daarom werd u en uw partner aangesproken.
De menu is meer dan duidelijk dat de speciale koffie's niet in combinatie zijn met 3 gangen menu.
Wij hebben u niet gedwongen om brood te bestellen jullie wilden graag brood vooraf.
Het is jammer dat u achteraf zulke reactie schrijft. Dat is echt oneerlijk.
Succes met uw culinaire ervaring
carla B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Heerlijk gegeten afgelopen vrijdag bij Grand Athina. Normaal zou ik niet snel bij een Griek gaan eten maar door deze actie 20 piek Nasr de Griek wilde ik het eens proberen. En dit overtrof mijn verwachting. Nette ontvangst vriendelijke bediening en heerlijk gerechten. Komen zeker nog een terug.
Ria S.
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2017
Heerlijk gegeten afgelopen vrijdag bij Grand Athina. Alleen goede ervaring bij dit restaurant, altijd vriendelijk personeel en heerlijk eten. In september een leuke verjaardagsfeest gehad met 46 personen, lekker Buffet met een overheerlijk dessert buffet en veel gezelligheid en vlotte bediening ! Echt een aanrader is dit!!
roos S.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2016
Ja, was niet lekker. ik denk dat de kok vergeten is te proeven. Eigenaar vroeg wat ik va het eten vond. Ik zei niet lekker. Meneer is beledigd. Riep dat ik het zei om nog een x gratis daar te eten. Mijn hele gezeldschap vond het eten onder de maat. Maar vooral reactie van de gastheer was beneden peil.
goedenavond Roos
Volgens ons is uw recensie niet voor ons bedoeld. Uw heeft de recensie aan de verkeerde restaurant geschreven. U bent zeker niet bij ons restaurant geweest.
Succes met uw beoordeling
Herma D.
  • Datum van je bezoek: 17 sep. 2016
gezellig, vlotte bediening, erg aardig en voorkomend.
eten erg lekker, prijs kwaliteit verhouding niet bekend want we waren daar op uitnodiging.
prachtige zaak, we komen hier zeker terug
Herma
Yntse B.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2016
Gisteravond uit wezen eten met ons viertjes,dit was omdat wij 13 september 20 jaar getrouwd waren.De restaurant waar we geweest zijn kan ik iedereen aanbevelen,als je lekker eten wil kan ik maar een restaurant aanbevelen en vriendelijk personeel dat is Grand Athina dit is voor herhaaling vatbaar.
Reinier van E.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2016
Heerlijk gegeten. De uiterst plezierige ober hielp ons met het maken van de keuzes. De gerechten waren heerlijk en prachtig opgemaakt. Wat was het een aangename avond op het terras. Ga zo door!!
Tom B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2016
Voor onze vakantie bij Grand Athina gegeten. Was redelijk druk maar perfect gegeten voor 20 piek.
Het team van Grand Athina bedankt voor super fijne, lekkere, feestelijk en leuke avond!
We komen zeker terug!
Hella O.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
We hebben dit gevonden via iens. Het was druk, maar we kregen nog een vrije tafel op het terras. De bediening was attent en vriendelijk. En het belangrijkste, we hebben heerlijk gegeten.
Het restaurant zit is een heel mooi pand, een oud stationsgebouw.
Rick D.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2016
Vanavond spontaan uit eten gegaan. Het was 3 jaar geleden dat ik bij een Griek heb gegeten. Ik ben echt verrast bij het 3 gangen keuze menu voor 20 euro. Je kan gewoon van de kaar kiezen. Ik geef eigenlijk nooit 10 als iets heel goed is. Maar echt, ik kan wel minder aangeven maar vond op het eten en de bediening werkelijk niet aan te merken. Wat een verrassing, naar de Griek voor 20 piek. Superlekker gegeten en de wijn Pino Grigio als huis wijn en lekker carpaccio met Entrecote als hoofdgerecht was heerlijk. En de dessert Tiramisu Athina verrukkelijk. Dus een 10 deze keer, anders zou het ook niet eerlijk zijn.
Absoluut een aanrader
Ria S.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2016
Wij waren zeer zeer verrast door dit restaurant! Al jaren inwoners van Leerdam, frequent uit eten .. En echt niet naar de Griek gaan ivm de kruiden die 'ze' overal overheen gooien. Maar wat een positieve verrassing. Je kan hier de kwaliteit echt proeven. Puur en eerlijk producten.
Omdat we echt niet bekend waren met Griekse keuken hebben wij ons laten verrassen. En wat een klasse! De eigenaar had een selectie voor ons gemaakt. Wij hebben genoten van elk gerecht. Zelf hadden we iets minder affiniteit met gevulde wijnbladeren met rijst, maar dat is smaakgebonden. Daarbij werd een topwijn geserveerd.
Wij hebben een nieuwe favoriet erbij! Trotse volgende keer ....
En wel lekker zelf kiezen... Kijken of we op een 10 voor eten kunnen komen. :)
Nicole V.
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Gezien de reacties van Grand Athina neem ik nu een risico door iets te zeggen... Maar goed.
Ik besef dat je voor 20 piek geen culinaire hoogstandjes mag verwachten. En ik heb hier in het verleden altijd lekker gegeten.
Dit keer begonnen met een carpaccio. Tip aan de kok? Was de sla. Het knarste tussen de tanden.
Hoofdgerecht, stifado. Kwam dit uit een blik of zo? En ja, er horen uien in. Maar niet saus met uien en zoeken naar het vlees.
Nagerecht, tiramisu. Een nattige, zompige vertoning, Waarschijnlijk een aantal dagen in de koeling gestaan en volledig doorweekt dus.
Ik vind dit enorm jammer, want ik heb hier tig keer gegeten en was altijd goed te spreken over de prijs/kwaliteit verhouding, de service, de ambiance. Maar het gaat in mijn ogen achteruit.
Beste Nicole,

Allereerst hartelijk dank voor het nemen van de moeite om een recensie te schrijven.

Ik vind het jammer dat u avond niet naar tevredenheid is verlopen. Ik wil je wel meegeven dat wij continue bezig zijn met het verbeteren van de kwaliteit. Wij zijn geenszins op zoek naar het marchanderen met kwaliteit, noch voor onze verse producten noch voor onze wijnen, die wij met grote zorg uitkiezen. En toch serveren wij voor 20 piek een culinaire hoogstandjes , dat bent u ook van bewust anders was u ook niet zo vaak bij ons geweest. Betreft de Stifado die zeker niet zoekende naar de vlees is, zou ik het op prijs hebben gestellen wanneer u dat tijdens de maaltijd had aangegeven. Wij zijn namelijk altijd bereid om tijdens een diner de kwaliteit te garanderen, en derhalve daar iets mee te doen (lees een nieuw gerecht aan te bieden). Over de huisgemaakte tiramisu kunnen we alleen maar zeggen dat dit niet waar is. Wij maken 300 per week en de tiramisu word geen 2 dagen in de koeling bewaart. Ook daar had u kunnen aangeven dat het niet uw smaak was en niet op deze manier.
Ik dank u voor uw openhartige feedback. Wij stellen elke vorm van feedback op prijs, aangezien wij vooruitgang willen boeken en graag onze gasten tevreden willen hebben en houden. We vinden het dan ook jammer dat u van eerdere bezoeken geen recensie heeft geschreven!
Zou u alsjeblieft contact met ons willen opnemen want wij herkenen onze restaurant helemaal niet in u recensie.
Mvg
Team Grand Athina
logima .
  • Datum van je bezoek: 13 mei 2016
Vrijdagavond was het weer zo'n avond. Zullen we zelf koken of ons toch maar weer eens laten verrassen ? De keuze voor Grand Athina in Leerdam was niet moeilijk, gezien de goede ervaring vorig jaar. De telefoon werd in hoorbaar Grieks grappig opgenomen, en we vroegen naar een luxe tafel in de serre met uitzicht op De Linge (wisten wij veel). Nou dat werd geregeld, de mooiste ronde tafel met perfecte fauteuils in de serre met, jawel, uitzicht op een stukje Linge,m namelijk de Merwede Lingelijn. Prachtig we hebben er nog vaak om gelachen. Perfect eten voor een perfecte prijs, en het personeel maakte de avond tot een show apart. De gevatte maar vrolijke Rebecca, de humoristische obers die van elk bezoekje aan de tafel een glimlach op ieders gezicht toverden, maakten dit weer een top avond. Complimenten aan kok en sfeer van dit prachtige, door foto's van familie Onassis gesierde sfeervolle restaurant.

Logima Advies Arkel

Joost Schoondermark
Robbert56plug .
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2016
Lekkerste Griek ooit. Ook ruime keuzen uit 20 euro menu .Ondanks de grote drukte zeer attente en snelle bediening. Daardoor mooi op tijd voor onze volgende afspraak. Ik was onder de indruk van de kwaliteit van het eten. Het leuke van deze Griek is dat je er zowel traditioneel Grieks als moderner kunt eten. Zeker de moeite waard om je te laten verassen. We komen graag terug.
robswaak .
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2016
29 april was een koude dag om op station Leerdam aan te komen, des te fijner om warm onthaald te worden in restaurant Grand Athina door gastvrouw Minerva en gastheer Arthur. Het station is omgeturnd in een smaakvol ingericht restaurant. Geen gipsen godinnen of plastic druiventrossen, zoals in de doorsnee "griek". Dit is dan ook een moderne "Griek". We begonnen met een pinot grigio uit de Languedoc als apératief, een zacht tintelende witte huiswijn. Bij het voorgerecht [zalmrolletje:gemarineerde zalmfilet,mousse van 2 soorten kaas,bieslook,dille,draadjesdeeg,asperges en honingmosterddressing]. Daarna als hoofdgerechten voor de één een sappige tournedos, voor de ander lamskoteletjes, beide met seizoensgroenten. De frietjes waren extra lekker door een vleugje kruiden. Een hele volle èn zachte cabernet sauvignon erbij, een uitstekende huiswijn! Als dessert voor beiden cassata-ijs met en zonder slagroom, verrukkelijk. Koffie - volle smaak - rondde deze uitstekende maaltijd af. De moeite waard om vaker terug te komen.
kvankooten .
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2016
Via online reservering
Niet het "standaard" Griekse restaurant, wij vonden dat juist erg fijn. We hebben erg genoten van het eten, niet heel veel vlees op je bord (zoals je misschien gewend bent bij Griekse restaurants), maar de kwaliteit was erg goed! Ook de bediening was vriendelijk en het decor was erg sfeervol. We komen zeker terug!