Over het restaurant Granada

Heb je zin in lekkere tapas? Dan kun je goed terecht bij Tapas Bar Granada in Amsterdam. Je kunt onbeperkt genieten van een selectie van de menukaart voor een vaste prijs. Als je zin hebt in enkele gerechtjes van de kaart, kun je deze ook los bestellen. Kortom, voor ieder wat wils aan de Leidsekruisstraat.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Granada

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Donderdag 16:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 03:00

Noura S.
  • Datum van je bezoek: 17 apr. 2014
Echt heerlijk gegeten, top bediening en de sangria viel ook goed in de smaak! Wij 3 studenten kwamen langs en hadden alledrie het 2 uur durende tapas incl. drankjes. Toen de ober opving dat wij ons afvroegen of het dessert inbegrepen was kwam hij vriendelijk meedelen dat dit niet het geval was, waar wij begrijpend op reageerde. Toen de 2 uur voorbij was en wij nog zaten te genieten van onze sangria kwam de ober uit het niets met een rijkelijk toetje die we gratis en voor niets kregen! Echt top service en we komen hier absoluut gauw weer.
Joris D.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2014
Vanavond bij Granada gegeten, via IENS terecht gekomen. Verhalen over brood dat onverwachts op de rekening komt totaal niets van meegekregen. Misschien voor een tapas-restaurant niet heel veel keuze, maar de gerechten die we hebben gegeten waren heerlijk! Vanmiddag pas gereserveerd, konden vanavond meteen terecht, en omdat het mooi weer was maar meteen buiten blijven zitten. Goede service, gerechten en drankjes kwamen snel op tafel. We hebben hier ongeveer twee uur gezeten, en daardoor kregen we de Spaanse tapas-entourage toch goed mee, ook al zit je in hartje Amsterdam. Aanrader dus!
Imane E.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2014
gek genoeg wou ik vandaag ook een recensie gaan schrijven over Granada ik ben naamelijke vandaag daar gaan eten met mijn familie , het was super lekker we hebben van elke gerecht kunnen genieten beste druk restaurant lawaierig maar sfeer vol restaurant dat verwachte je van spaanse tent vriendelijke bediening aanwezige en snel .wat betreft brood staat duidelijke op kaart dat het 3,50 extra kost en geen 5.00 Eur .voor mijn ervaring charmant restaurant met over heerlijke eten zeker om aan te raden. sabine
Elvira E.
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2014
Vandaag hier geweest met mijn zusje om tapas te gaan eten. Betreft decor: het was erg druk en vol, de tafels in het midden waren vlak op elkaar, omdat de tafels iets van elkaar werden verschoven om meer klanten te kunnen krijgen, verder ook erg lawaaiig. Het eten viel erg tegen. Als eerste wordt je gevraagd of je een mandje brood wil. Bij veel restaurants krijg je dat terwijl je op je eten wacht. Hier blijkt het op je rekening te staan voor E 3,50. Verder was de chorizo vettig en hard. De garnalen waren niet goed bereid, de ingewanden zaten er nog in (ik ben gewend dat deze eruit gehaald wordt, het zwarte in de garnalen zijn de ingewanden, ziet er niet smakelijk uit als je weet wat het is), de kip was droog met weinig smaak, het deeg van de pasteitjes was niet lekker krokant. Verder waren het grote porties, waardoor je niet veel verschillende tapas kon proeven omdat je al vol zat. Ik ken tapas als kleine porties.. Wij hadden dan nog wat garnalen over, 2 gehaktballetjes en de kip hadden we vrijwel niets van gegeten omdat we dat echt niet lekker vonden. Bij het vragen naar de rekening, komt een ober / manager en vraagt: heeft het gesmaakt. Uit beleefdheid en omdat we er niet op in willen gaan antwoorden we bevestigend met ja. Vraagt hij: "weten jullie het zeker? Er is namelijk zo veel nog over, lijkt net alsof jullie het niet lekker vonden", waarop mn zusje antwoordt om niet te hoeven zeggen dat we het niets vonden en er een grapje over te maken " ja we hebben veel gesnoept", waarna hij weer weggaat. Wij vragen ons af of hij het ons kwalijk neemt dat we de kip niet gegeten hebben. Dan komt hij terug en wordt onze vraag beantwoord als hij zegt: jullie moeten ook niet zoveel bestellen als je het toch niet op kan. Ik vertel dan eerlijk dat we de kip eigelijk echt niet lekker vonden, waarop hij zegt: oh en de garnalen en de gehaktballen zeker ook niet. Ik vind dat echt te ver gaan en we hebben een discussie met elkaar, waarop hij erg klantontvriendelijk is en duidelijk wordt dat hij het ons erg kwalijk neemt. Hij verdwijnt weer en komt weer terug om de rekening te brengen. Mijn zusje vraagt hem beleefd of hij het de volgende keer wat beleefder zouden kunnen zeggen en dat zij dit niet echt vriendelijk vond. Hij begint dan weer over dat we gewoon niet zoveel moeten bestellen. Zij geeft dan eerlijk toe dat we eigelijk niets echt lekker vonden. Dan zegt hij dat we dat dan eerlijk moeten zeggen en niet een stomme smoes over teveel snoepen moeten zeggen. Bovendien zegt hij dat ik niet zo in discussie met hem moet gaan en dat ik doe alsof hij gek is ofzo. Ik laat hem weten dat ik echt niet vind dat hij zo met klanten moet omgaan en mijn zusje en ik gaan weg. Een andere Engelstalige serveerster in het restaurant was wel erg vriendelijk. Ik kom hier in ieder geval nooit meer terug!
FaasAnte .
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2014
De tapas zijn heerlijk en echt Spaans. De bediening is supervriendelijk en attent. We kregen steeds nieuwe bordjes, servetjes en bestek zonder dit te hoeven vragen. De sangria is lekker. De ambiance is typisch Spaans. Kortom een aanrader. Wij waren er rond 5 uur op zondag en toen was het nog niet te druk, dus we kregen voldoende aandacht. Het gaat wel supersnel, maar dat kwam ons goed uit. Ik verwacht dat als je vraagt om een langzamer tempo, hier wel rekening mee wordt gehouden.
De gerechtjes zijn groot, dus bestel niet te veel in een keer en deel deze met elkaar, dan kun je meer verschillende tapas proeven. Wij hadden het menu t/m nr 28 en vonden dit meer dan voldoende keuze.
Isa V.
  • Datum van je bezoek: 26 feb. 2014
Hier met een vriendin gegeten. "All you can eat" restaurant met uit ruime keuze uit ongeveer 30 tapas. (Als je een iets hoger vast bedrag betaalt dan heb je meer keuze). Veel verschillende soorten tapas waarbij ik vooral de verschillende soorten pasteitjes (met vlees, vis)aan kan raden. Minpunt was wel dat niet alles op de kaart te bestellen was omdat de betreffende gerechten op waren. Vonden we een beetje vreemd omdat we er al vroeg waren. Dit gold ook voor de tiramisu die volgens de ober altijd snel op was. Misschien wat meer inkopen/maken?
Bediening was vriendelijk. Decor niks bijzonders. Lekker centraal gelegen bij het Leidseplein.
Shauni M.
  • Datum van je bezoek: 8 feb. 2014
Dit was onze eerste keer bij Granada, wij gingen met 5 vrienden uiteten daar voor mijn verjaardag. We hadden een week van te voren gereserveerd. Toen we zaterdag binnen kwamen moesten we nog zeker 15 minuten wachten tot dat er een tafel vrij kwam, en dat terwijl we hadden gereserveerd.. Vervolgens werden we aan een tafeltje gezet die veel te klein was voor 7 personen. Het eten was in principe prima, we hadden voor het menu 1 t/m 28 gekozen, zat niet heel veel bijzonders bij. Verder was het erg lawaaierig, normaal met elkaar praten zat er absoluut niet bij, dus hebben wij gevraagd of er op zijn minst muziek aan mocht. Nadat we klaar waren met eten hebben wij direct om de rekening gevraagd. Was naar onze verwachting hoger dan gedacht, bleek dat er 21 frisdrank was aangeslagen voor 57 euro, terwijl er vier van de zeven mensen aan de sangria zat, en dus drie mensen aan de frisdrank die in totaal 5 frisdrank gedronken hadden. Wij zijn naar de baas toegestapt en gaven aan dat dit nooit kon kloppen. Helaas heb ik vaker in een restaurant meegemaakt dat er bij grote groepen extra frisdrank aangeslagen werd. De baas kwam met een slap excuus en heeft alle frisdrank vervolgens van de rekening laten vervallen. Wij voelde ons nogal opgelicht. Voor een eerste keer was dit een erg slechte ervaring, wij zijn ook zeker niet van plan om ooit nog terug te komen. Geen goede service en/of persoonlijke aandacht per tafel. Voor ons nooit meer:)!
Leontine S.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2013
Echt prima tapas eten hier! Relaxte sfeer en aardige bediening. Ben hier al 2 keer geweest. En beide keren is het me goed bevallen. Prima eettentje vooraf aan een concert in oa paradiso.
Als mozaïek liefhebber kijk ik mijn ogen uit want het decor is prachtig!
Helena M.
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2013
Eten was erg lekker en niet duur. We waren 90 euro kwijt incl fooi voor 2 volw en 2 kids, met nog wat bijgerechten en het onbeperkt tapas menu en natuurlijk wijn, water en frisdrank.
De ambiance is top! Heel gezellig sfeertje, lekker muziekje en de aankleding doet je denken aan gaudi
Mario N.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2013
Gewoon goed!
Lachen: op 3 augustus nét voor de canalpride hier naar binnengelopen of we een tafeltje konden reserveren voor half acht.
Een vrolijke Marokkaanse ober liet weten dat dat geen probleem was, en zonder naam of telefoonnummer achter te laten, gingen we weer weg. Als dát maar goed gaat...
Jawel hoor, tien voor half acht waren we er. Op een erg smal stoepje stond een wankel tafeltje voor ons klaar. Jawel mijnheer, díe is voor jullie, half acht had u toch gezegd...
We kozen voor onbeperkt tapaz eten voor 19,50 p.p. en mochten kiezen uit de nummers 1 tot en met 28.
Flesje rosé en flesje water met bubbels erbij en laat maar komen.
Ondanks het duidelijke beleid van '\zo snel mogelijk de gasten laten eten zodat we de tafel kunnen dubbelen', liet hij ons lekker genieten van de soms iets vette, maar wel overheerlijke tapaz, waardoor we ruim 2 en een half uur hebben kunnen genieten van alle voorbijlopende uitdossingen die met de gaypride te maken hadden. Alhoewel van een heel ander niveau als de avond ervoor in 'Open', hebben we ook hier een superavond gehad.
Marie-Claire P.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2013
De tapas waren niet bijzonder qua smaak. Beetje simpel wel te noemen. De dames in de bediening waren vriendelijk, maar toen wij nog als laatst op het terras zaten werden wij weggekeken. Wij besloten toen ergens anders nog een caipirinha te drinken, wat volslagen onzin is als je om 22.20 uur in een tapas rest zit. Als ik weer tapas zou gaan eten, zou ik hier niet weer heen gaan.
Sandra C.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013
Heerlijke tapas en uitgebreide keuze. Wij waren hier met een groep van 38 personen en hadden een all-in arrangement met drinken. Ipv. zelf tapas van de kaart te bestellen, worden er gewoon verschillende tapas continue geserveerd. Ook wel handiger als je met zo'n grote groep bent en alles was even lekker. Ze zijn niet zuinig met schenken van drinken, kannen sangria, fessen wijn en pullen met bier. Perfect avondje uit gehad en de sangria is erg lekker! Ik ga hier absoluut nog wel vaker eten...
Lina M.
  • Datum van je bezoek: 22 jun. 2013

Geweldig restaurant! gezellig, super leuke inrichting, een ongelooflijk hartelijke bediening. Hier gegeten paar dagen geleden en ondanks dat het heel druk was toch snel geholpen en zeer vriendelijk bediend. Het eten is - zeker voor de relatief prijs - zeer goed. Er is een uitgebreide selectie tapas, van de wat meer standaard albondigas en calamares tot wat apartere als de gambas al ajillo, typisch spaans.
Alles is even lekker! top.
Dina A.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2013
Heerlijk eten in het hartje van Amsterdam. Vriendelijke bediening snelle service. Echt een spaans gevoel met leuk spaans muziek. Ik voelde me er helemaal thuis. Sangria was lekker. En lekker goedkoop. zeker een aanrader
Erik V.
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2013
Onze eerste ervaring met een tapas restaurant en wij zijn tevreden. We waren er aan het eind van de middag (17.00) het was nog wel rustig op dat moment. Menu volgens een all in formule, keuze uit 28 (€ 19,50) of 40 (€ 26,50) gerechten. Let wel op bij het bestellen, de gerechten zijn soms behoorlijk groot voor 1 persoon. Bediening vlot en vriendelijk, het restaurant wordt door Spanjaarden gerund. Huiswijn prima in orde. De zaak is niet al te groot ziet er op zich gezellig uit, al is hier en daar wel wat onderhoud in het pand noodzakelijk. Wij vonden elk gerecht dat we geserveerd kregen van prima kwaliteit en er is een ruime keuze. Wij gaan zeker eens terug.
fayee .
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2013
Heerlijke paella mixta gegeten. Echt top! Goed gevuld met heerlijke vis alleen de kip was zo vies dat ik m heb laten liggen. Smaakloos, droog ik weet t niet maar echt niet lekker. De rijst was klef en met heel veel smaak. Zo hoort ie te zijn.
De sangria was matig. De sangria van de appie is lekkerder!. Echt heel jammer want zo moeilijk is dat niet, sangria maken. Maar al met al wat de paella top en om aan te bevelen!
Daniela H.
  • Datum van je bezoek: 6 mei 2013
Deze week hier voor de eerste, en de laatste keer gegeten. Ten eerste de Sangria was niet te drinken: fruit was ongeschild en zag er niet erg aangenaam uit, ik proefde bijna geen alcohol en hier betaal je dan 16,50 voor. Verder was de kip droog, de tomatensaus alsof het uit een potje kwam en de omelet smaakte nergens naar. We hebben, nadat we uitgegeten waren, een half uur moeten wachten totdat de ober onze borden uit kwam ruimen. De locatie was was ideaal en de cappuccino was ook goed.
ano_niem .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2013
Me z'n tweetjes hier gegegeten op een zat.avond. We hadden gereserveerd omda we al hadden verwacht dat het druk zou zijn, en dat was maar goed ook want de zaak was afgeladen. Overal werden nog mensen tussengepropt, wat betekent dat je bijna bij elkaar op schoot zit en je eigen tafelgenoot eigenlijk niet meer verstaat door de kakafonie van de andere gesprekken. Echt een minpunt.

Wij namen het tapasmenu van €19.50, en dat was prima in orde. Verwacht geen culinaire hoogstandjes, maar daar is de prijs ook naar. Je besteld p.p. 2-3 tapas per keer, en daarna heb je de mogelijkheid om meer te bestellen. Na 2 rondes (6 tapas) zaten wij echt vol.

bediening was vlot en attent, maar wij zaten ook aardig in de loop, wat meehielp om de aandacht te krijgen. We zagen dat mensen die in de hoeken zaten wel enigszins vergeten werden.

Al met al zou ik hier voor het eten wel terugkomen (nogmaals: goede standaard tapas voor een zeer redelijke prijs), maar de entourage gaf toch een "vreetschuur" gevoel en maakte dat wij snel hebben afgerekend en elders een wat gezelliger plekje hebben opgezocht om nog even na te tafelen.
Vleesje .
  • Datum van je bezoek: 2 mrt. 2013
Hierbij even een aanvulling/update op mijn recensie van 16 September 2012. De toiletten zijn inmiddels vernieuwd.
Op een of andere manier ziet het allemaal "frisser"uit in zijn totaal. Wat betreft het eten ben ik zelfs enthousiaster geworden.
Het zijn dezelfde gerechten maar smaakte naar meer en was prima. Bediening blijft rommelig naarmate later wordt en ook nu werden er gerechten vergeten. Maar omdat je onbeperktkan blijven bestellen maakt dat niet zo veel uit.
ijsvogeltje .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2012
Gisteren hier gegeten en na een aantal slechte recensies te hebben gelezen toch een beetje bang gemaakt.
Dit bleek niet terecht. Wij zijn zeer kritische gasten en gewend kwalitatief goed te eten. Het was hartstikke druk en het restaurant zat voor het grootste gedeelte van de tijd helemaal vol. Wij kozen voor menu 81 wat inhoud dat je onbeperkt mag eten van nummer 1 t/m 28. Anders dan hieronder staat beschreven mochten wij wel vrij kiezen. Wij hebben twee rondes besteld van ieder 3 tapas en hadden toen genoeg. De tapas is voor redelijke kwaliteit. Maar gezien de 19,50 die je betaald is dit prijs kwaliteit zeker goed.
De bediening is zeer vriendelijk. Er werd wel twee keer een gerecht vergeten, maar bij vriendelijk vragen staat het snel op tafel. De wijn en de Sangria is goed.
Wij hebben een gezellig avond gehad en lekker gegeten.