Speciale deals

-20% op de Rekening

Available on the booked timeslot.

Over het restaurant Granada

Heb je zin in lekkere tapas? Dan kun je goed terecht bij Tapas Bar Granada in Amsterdam. Je kunt onbeperkt genieten van een selectie van de menukaart voor een vaste prijs. Als je zin hebt in enkele gerechtjes van de kaart, kun je deze ook los bestellen. Kortom, voor ieder wat wils aan de Leidsekruisstraat.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Granada

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Donderdag 16:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 03:00

Jouw recensie over het restaurant Granada

Thijs S.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2018
Ober nam onze bestelling haastig op maar vergeet deze vervolgens door te geven aan de keuken... hierdoor 3 kwartier op onze 2e ronde tapas gewacht

Verder zat op het brood met serano ham hele grove gesneden stukken knoflook. Bijna een half teentje per plakje stokbrood! Iets to much

Ik ga hier niet nog een x heen
JosephineM B.
  • Datum van je bezoek: 30 jun. 2018
Aardig personeel maar veel tapas werden naar de verkeerde tafel gebracht. Gelukkig was dit bij ons niet het geval. Wij werden voornamelijk door een humorvolle man bediend die ook meedacht. De inrichting van het restaurant is echt Spaans maar vanwege het mooie weer zaten wij buiten wat wel een beetje krap was want je zat zowat bij je buurman op schoot. Weinig privacy maar dat was in ons geval niet erg. Wij hebben heel gezellig met allerlei mensen gesproken. Gelukkig werd er weinig zout gebruikt en hiervoor onze complimenten. Prima prijs-kwaliteit verhouding maar echte toppers waren er niet. Wij hebben alleen de vis tapas genomen. In elk geval een leuk restaurant.
H.P. W.
  • Datum van je bezoek: 1 jun. 2018
De zwaardvis was lekker, maar er moest wel 45 minuten opgewacht worden. De bezorging van onze drankjes had duidelijk ook geen prioriteit.
J.F.V. B.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2018
We hebben het geweten, op vrijdagavond 20 april met 25 graden naar het Leidseplein! Wat een drukte. Ook in het restaurant was het best druk, o.a. 1 tafel met zo'n 20 man. Maar het was een ouderwetse Iberisch rumoer, heerlijk.
Wij namen het tapas all-you-can-eat menu voor ons 2, wel, echt lekker. Natuurlijk de chorizo af en toe wegspoelen met die deze dag goedmakende blonde rakkers. Bediening rende heen en weer, schitterend gewoon.

Echt een aanrader voor met vrienden of familie lol te hebben, babbelen en lekker spaanse tapas eten!
bram F.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2018
kom al jaren en dat zal nog jaren gebeuren goed adres !
Emile Baars P.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
We blijven terugkomen! Vriendelijk personeel, heerlijk eten en drinken en op Zondag live muziek! Perfect...
Bert V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2018
Wederom heerlijk gegeten op 1e paasdag.
Maud D.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2018
Ik schrijf niet snel een recensie maar dit restaurant is het waard. Samen met mijn vriend gaan eten bij Granada omdat we onbeperkt wilden eten voor weinig. Op de site stond dat je voor 19.50 euro onbeperkt kon eten. Eenmaal bij het restaurant aangekomen hebben we na 20 minuten moeten vragen of we de kaart mochten en wat drinken mochten bestellen. Vervolgens hebben we tot vijf keer toe het verkeerde gerecht gekregen. Het eten was te doen, maar niet bijzonder. Na afloop de rekening gevraagd en stond er dat we voor onbeperkt eten 26,50 euro moesten betalen in plaats van 19.50 euro. Toen we er wat van zeiden werd ons verteld dat dit de eerste 40 gerechten op de kaart betrof en omdat wij ook iets van 40 t/m 60 besteld hadden moesten we meer betalen. Om dit uit te leggen pakten ze een kaart die wij niet gekregen hadden. Natuurlijk hebben ze dit ons van te voren niet verteld. Hun antwoord was: onze vasten gasten weten dit. Gezegd dat we het misleidend vonden dat er op de site een andere prijs aangegeven staat. Dit vonden ze niet, maar ze zouden de site gaan veranderen. Nu, een paar weken later is de site nog niet veranderd. We hebben 26.50 euro moeten betalen en ze gingen zelfs met ons in discussie..
Slechte zaak
Odette G.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2018
Met vriendinnen hier gegeten via Social Deal, wat een top avond, mede dankzij de leuke bediening. Alles was heerlijk, het eten de sangria. Kom zeker nog een keer terug.
Kristel B.
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2018
We hebben het all you can eat menu (incl drank) genomen, waarbij ze eerst wat dingen op tafel zetten. Daarna mag je nog zelf kiezen. Sneaky want je zit dan al behoorlijk vol. De meeste dingen waren super lekker. Sommige gerechtjes vielen tegen. Ook slecht dat thee en koffie niet inbegrepen zijn, terwijl ze van tevoren zeiden dat we alles mochten bestellen behalve sterke drank .
L. B.
  • Datum van je bezoek: 24 feb. 2018
Vooraan in het restaurant was het wat koud.
Fiona B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Alles was eigenlijk heel goed. Wat wel een heel belangrijk punt is..... de toiletten waren niet echt schoon. Toiletrol lag naast de houder op een prullenbak. Handendroger deed het niet. Dit is wel echt een minpunt bij zo'n leuk, gezellig restaurant waar je heerlijk kunt eten.
Ilse W.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Het was heel gezellig en iedereen van de bediening is super vriendelijk#
Margriet D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Heerlijk zelfgemaakte tapas en de bediening is aardig en vlot.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Gisteren (zondag 7 januari) hier met een Social Deal gegeten. Direct bij binnenkomst werd naar de vouchers gevraagd. Veel mensen lijken daar moeite mee te hebben, maar ik vind het eigenlijk prima. Dan is het voor de ondernemer duidelijk wat de deal precies inhoudt en voor de gasten is het prettig, omdat zij niet per ongeluk kunnen vergeten de voucher af te geven. (Dat blijkt dan wel tijdens het afrekenen, maar dat geeft onnodig gedoe.) Ik ben dus voorstander van deze directe benadering, maar goed, we zijn allemaal verschillend.
Het pand is kennelijk veel groter dan ik dacht, want op een gegeven moment toen ik dacht dat het vol zat, zag ik diverse grotere groepen naar achteren geleid worden. Het gebouw straalde voor mij sfeervolle warmte uit, niet in de laatste plaats door de vele stenen bogen, bijvoorbeeld boven de ramen. Of dit karakteristiek is voor Spaanse restaurants, weet ik niet, want wonderlijk genoeg ben ik nog nooit in Spanje geweest. Het oogde voor mij dus heel warmtevol, maar vreemd genoeg had ik het koud. Daar zal de griep wel debet aan geweest zijn, want mijn lief had het wel warm.
Bij de menukaart wel duidelijk uitgelegd wat de bedoeling was: er konden twee tapas als voorgerecht vrij van de kaart gekozen worden (met één uitzondering waarvoor een suppletie werd gevraagd). Hoofdgerechten konden ook vrij gekozen worden, met ook één uitzondering. Ondertussen werd onze bestelling voor de drankjes opgenomen: Bitter lemon voor mijn partner en een biertje voor mezelf. Dat biertje bleek een halve liter te zijn. Dat is kennelijk standaard hier. Vind ik verder prima. Op komt het glas wel.
Na lang geaarzeld te hebben en haar keuze regelmatig gewisseld te hebben, kwam mijn gezellin uiteindelijk tot haar definitieve keuze: rundvleespasteitjes (2 stuks) en gegrilde garnalen. Ik hield het bij de gebakken chorizo in appel cider en Serrano ham (dry-cured – wat daarvan dan ook de vertaling is). Mijn tafelgenote begon wat wanhopig aan de garnalen, omdat ze nog in de schil zaten en ze alleen de beschikking had over een gewone vork en mes. Na enig gestuntel vroeg ze een meisje in de bediening om water, zodat ze de garnalen kon pellen met haar handen. Helaas begreep dat meisje de vraag niet en kwam met een longdrink glas met water. Het water was echter niet bedoeld om te drinken, maar om de handen te reinigen. Dat lukt dus niet met zo’n glas. Helaas spreekt mijn meissie geen Engels of Spaans, dus dat eten van die garnalen werd een helse klus. Onderwijl was ik al begonnen met mijn – overigens heerlijke – warme chorizos. Tot onze stomme verbazing kwamen opeens al onze hoofdgerechten op tafel. Daar was op dat moment sowieso helemaal geen ruimte voor, want vier tapas betekende ook 4 borden. Plus twee van de hoofdgerechten uiteindelijk. Dat was dus even een complete chaos. Die hoofdgerechten waren gegrilde lamskoteletten voor mijn disgenote en ribeye voor mezelf. We moesten dus een keuze maken hoe we dit probleem gingen aanpakken.
Mijn partner liet toen de Empanadilles de Carne maar even voor wat ze waard waren en begon aan de koteletjes. Hoewel ze die wel heel lekker vond, zag ik dat ze wel heel erg veel vet bevatten. Supervet eigenlijk. Maar goed, zij vond ze dus wel lekker. Mijn ribeye daarentegen was uit de kunst. Heel mooi van kleur van binnen, de rand mooi dichtgeschroeid. Zeer vol van smaak en botermals. De ham liet ik dus maar even staan, omdat dat toch een koud gerecht was. Lastiger was dus de keuze van mijn prinses, omdat zij een keuze moest maken uit twee warme gerechten, met genoemd besluit als resultaat. Vanwege de broodnodige vitaminen vroeg zij tijdens het nuttigen van de maaltijd of er een gemengde salade kon worden besteld. Dat bleek geen enkel probleem en werkelijk binnen een mum van tijd stond die schaal op tafel. Alleen de toegezegde frites bleken zeer lang op zich te laten wachten en kwamen pas op tafel toen ik al uitgegeten was (helaas kon ik de overvloed aan eten niet op en heb de ham en de ribeye deels moeten laten staan – deels ook veroorzaakt door mijn hevige keelpijn).
Het dessert tenslotte werd een karamel cake/taart voor mijn disgenote en Tiramisu voor mezelf. Die Tiramisu was hemelslekker en een streling niet alleen voor mijn tong, maar zeker ook voor mijn keel. Gewoonweg verrukkelijk en een weldaad voor mijn pijnlijke keel (totaal niet droog).
Resumerend kan ik stellen dat we hier heel lekker gegeten hebben, maar dat de koteletten van mijn partner te vet waren (ondanks de goede smaak) en dat de organisatie van geen kanten klopte. Ook de talenkennis van de dames in de bediening schoot duidelijk te kort, want toen ik om de “rekening” vroeg, bleek een van die dames het woord niet te kennen. Ze zei me het woord wel perfect na, dus het vermogen om een taal op te pikken, had ze zeker. Het Engelse woord herkende ze gelukkig wel, maar ja, we leven in Nederland. Weliswaar in het toeristische Amsterdam, maar desondanks wel Nederland. De prijs/kwaliteitsverhouding is heel goed, alles in perspectief natuurlijk. Zie bovenstaand commentaar. Maar wel zijn er veel aandachtspunten, zowel wat de coördinatie als de bediening betreft. Overigens wel een heel leuke vermoedelijke eigenaar, een zeer humoristische man met veel gevoel voor een kwinkslag.
Saskia S.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
We hebben 2 uur in een overvol restaurant gezeten en na anderhalf uur een paar schaaltjes eten ontvangen. Gingen met na heel karige maaltijd met trek de deur uit en moesten wel het volle pond betalen
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Het eten was erg lekker! Maar de bediening was niet zo heel erg goed helaas. Slecht Nederlands sprekend personeel. Ze hadden niet altijd tijd voor je. Maar als je eenmaal je bestelling door had gegeven kreeg je je eten wel snel.
Uiteindelijk was het eten gewoon lekke, zelfs boven verwachting goed, maar je moet even door de bediening heenkijken. Dan heb je een goede avond!
Eric V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Gezellige tent, goed eten.
Doke V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Gebruik gemaakt van Gift for you borrelarrangement, heerlijk fles rode huiswijn en royale borrelhap ( brood, aioli, kaas, ham en olijven) daarna verschillende heerlijke tapasgerechten gegeten. Erg gastvrije, vriendelijke bediening, gezellige sfeer, alle tafels constant bezet, dus populaire plek.
Ly S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Ik heb zelde zo slecht gegeten. Al het eten kwam laat, koud en had allemaal dezelfde smaak: pittige BBQ saus met gekookt vlees of zwaar aangebrand.