Over het restaurant Granada

Heb je zin in lekkere tapas? Dan kun je goed terecht bij Tapas Bar Granada in Amsterdam. Je kunt onbeperkt genieten van een selectie van de menukaart voor een vaste prijs. Als je zin hebt in enkele gerechtjes van de kaart, kun je deze ook los bestellen. Kortom, voor ieder wat wils aan de Leidsekruisstraat.

Halve fles mineraalwater
    Glas champagne

Meer informatie over restaurant Granada

• : Parkeerplaats & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Donderdag 16:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 12:00 - 03:00

Jouw recensie over het restaurant Granada

Fiona B.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2018
Alles was eigenlijk heel goed. Wat wel een heel belangrijk punt is..... de toiletten waren niet echt schoon. Toiletrol lag naast de houder op een prullenbak. Handendroger deed het niet. Dit is wel echt een minpunt bij zo'n leuk, gezellig restaurant waar je heerlijk kunt eten.
Ilse W.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2018
Het was heel gezellig en iedereen van de bediening is super vriendelijk#
Margriet D.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2018
Heerlijk zelfgemaakte tapas en de bediening is aardig en vlot.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2018
Gisteren (zondag 7 januari) hier met een Social Deal gegeten. Direct bij binnenkomst werd naar de vouchers gevraagd. Veel mensen lijken daar moeite mee te hebben, maar ik vind het eigenlijk prima. Dan is het voor de ondernemer duidelijk wat de deal precies inhoudt en voor de gasten is het prettig, omdat zij niet per ongeluk kunnen vergeten de voucher af te geven. (Dat blijkt dan wel tijdens het afrekenen, maar dat geeft onnodig gedoe.) Ik ben dus voorstander van deze directe benadering, maar goed, we zijn allemaal verschillend.
Het pand is kennelijk veel groter dan ik dacht, want op een gegeven moment toen ik dacht dat het vol zat, zag ik diverse grotere groepen naar achteren geleid worden. Het gebouw straalde voor mij sfeervolle warmte uit, niet in de laatste plaats door de vele stenen bogen, bijvoorbeeld boven de ramen. Of dit karakteristiek is voor Spaanse restaurants, weet ik niet, want wonderlijk genoeg ben ik nog nooit in Spanje geweest. Het oogde voor mij dus heel warmtevol, maar vreemd genoeg had ik het koud. Daar zal de griep wel debet aan geweest zijn, want mijn lief had het wel warm.
Bij de menukaart wel duidelijk uitgelegd wat de bedoeling was: er konden twee tapas als voorgerecht vrij van de kaart gekozen worden (met één uitzondering waarvoor een suppletie werd gevraagd). Hoofdgerechten konden ook vrij gekozen worden, met ook één uitzondering. Ondertussen werd onze bestelling voor de drankjes opgenomen: Bitter lemon voor mijn partner en een biertje voor mezelf. Dat biertje bleek een halve liter te zijn. Dat is kennelijk standaard hier. Vind ik verder prima. Op komt het glas wel.
Na lang geaarzeld te hebben en haar keuze regelmatig gewisseld te hebben, kwam mijn gezellin uiteindelijk tot haar definitieve keuze: rundvleespasteitjes (2 stuks) en gegrilde garnalen. Ik hield het bij de gebakken chorizo in appel cider en Serrano ham (dry-cured – wat daarvan dan ook de vertaling is). Mijn tafelgenote begon wat wanhopig aan de garnalen, omdat ze nog in de schil zaten en ze alleen de beschikking had over een gewone vork en mes. Na enig gestuntel vroeg ze een meisje in de bediening om water, zodat ze de garnalen kon pellen met haar handen. Helaas begreep dat meisje de vraag niet en kwam met een longdrink glas met water. Het water was echter niet bedoeld om te drinken, maar om de handen te reinigen. Dat lukt dus niet met zo’n glas. Helaas spreekt mijn meissie geen Engels of Spaans, dus dat eten van die garnalen werd een helse klus. Onderwijl was ik al begonnen met mijn – overigens heerlijke – warme chorizos. Tot onze stomme verbazing kwamen opeens al onze hoofdgerechten op tafel. Daar was op dat moment sowieso helemaal geen ruimte voor, want vier tapas betekende ook 4 borden. Plus twee van de hoofdgerechten uiteindelijk. Dat was dus even een complete chaos. Die hoofdgerechten waren gegrilde lamskoteletten voor mijn disgenote en ribeye voor mezelf. We moesten dus een keuze maken hoe we dit probleem gingen aanpakken.
Mijn partner liet toen de Empanadilles de Carne maar even voor wat ze waard waren en begon aan de koteletjes. Hoewel ze die wel heel lekker vond, zag ik dat ze wel heel erg veel vet bevatten. Supervet eigenlijk. Maar goed, zij vond ze dus wel lekker. Mijn ribeye daarentegen was uit de kunst. Heel mooi van kleur van binnen, de rand mooi dichtgeschroeid. Zeer vol van smaak en botermals. De ham liet ik dus maar even staan, omdat dat toch een koud gerecht was. Lastiger was dus de keuze van mijn prinses, omdat zij een keuze moest maken uit twee warme gerechten, met genoemd besluit als resultaat. Vanwege de broodnodige vitaminen vroeg zij tijdens het nuttigen van de maaltijd of er een gemengde salade kon worden besteld. Dat bleek geen enkel probleem en werkelijk binnen een mum van tijd stond die schaal op tafel. Alleen de toegezegde frites bleken zeer lang op zich te laten wachten en kwamen pas op tafel toen ik al uitgegeten was (helaas kon ik de overvloed aan eten niet op en heb de ham en de ribeye deels moeten laten staan – deels ook veroorzaakt door mijn hevige keelpijn).
Het dessert tenslotte werd een karamel cake/taart voor mijn disgenote en Tiramisu voor mezelf. Die Tiramisu was hemelslekker en een streling niet alleen voor mijn tong, maar zeker ook voor mijn keel. Gewoonweg verrukkelijk en een weldaad voor mijn pijnlijke keel (totaal niet droog).
Resumerend kan ik stellen dat we hier heel lekker gegeten hebben, maar dat de koteletten van mijn partner te vet waren (ondanks de goede smaak) en dat de organisatie van geen kanten klopte. Ook de talenkennis van de dames in de bediening schoot duidelijk te kort, want toen ik om de “rekening” vroeg, bleek een van die dames het woord niet te kennen. Ze zei me het woord wel perfect na, dus het vermogen om een taal op te pikken, had ze zeker. Het Engelse woord herkende ze gelukkig wel, maar ja, we leven in Nederland. Weliswaar in het toeristische Amsterdam, maar desondanks wel Nederland. De prijs/kwaliteitsverhouding is heel goed, alles in perspectief natuurlijk. Zie bovenstaand commentaar. Maar wel zijn er veel aandachtspunten, zowel wat de coördinatie als de bediening betreft. Overigens wel een heel leuke vermoedelijke eigenaar, een zeer humoristische man met veel gevoel voor een kwinkslag.
Saskia S.
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2017
We hebben 2 uur in een overvol restaurant gezeten en na anderhalf uur een paar schaaltjes eten ontvangen. Gingen met na heel karige maaltijd met trek de deur uit en moesten wel het volle pond betalen
Joost V.
  • Datum van je bezoek: 2 dec. 2017
Het eten was erg lekker! Maar de bediening was niet zo heel erg goed helaas. Slecht Nederlands sprekend personeel. Ze hadden niet altijd tijd voor je. Maar als je eenmaal je bestelling door had gegeven kreeg je je eten wel snel.
Uiteindelijk was het eten gewoon lekke, zelfs boven verwachting goed, maar je moet even door de bediening heenkijken. Dan heb je een goede avond!
Sylvia V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Gezellige tent, goed eten.
Doke V.
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2017
Gebruik gemaakt van Gift for you borrelarrangement, heerlijk fles rode huiswijn en royale borrelhap ( brood, aioli, kaas, ham en olijven) daarna verschillende heerlijke tapasgerechten gegeten. Erg gastvrije, vriendelijke bediening, gezellige sfeer, alle tafels constant bezet, dus populaire plek.
Ly S.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Ik heb zelde zo slecht gegeten. Al het eten kwam laat, koud en had allemaal dezelfde smaak: pittige BBQ saus met gekookt vlees of zwaar aangebrand.
Claudia K.
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2017
De kaarten waren erg vies. De tafels zaten los en de stoelen wiebelde. Tevens geven ze op hun website andere prijzen aan dan ze in werkelijkheid rekenen
jowize .
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
Hoewel er veel gasten kwamen die naar een andere ruimte gestuurd werden, werden wij als enigen in een lege ruimte geplaatst. Wel een mooie plaats bij het raam, maar veel lawaai uit de aanliggende keuken. De gezellige sfeer van een levendig restaurant maakt ook deel uit van de beleving, die nu aan ons voorbij ging.
Wij moesten af en toe zelf naar de bar lopen om de aandacht van het personeel te krijgen. Tot 3 keer toe gevraagd om de bestelde frieten, maar die hebben we nooit gehad. Toen alles op was werd ons dat alsnog aangeboden ....
De entrecote was teveel doorgebakken, jammer!
Andere gasten werden ontvangen met een "hé, hierheen!" om naar achteren doorgestuurd te worden.

Helaas voor ons niet de plaats om naar terug te gaan.
Ria G.
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2017
Er werden verschillende keren niet bestelde producten gebracht.
Er waren verschillende items niet meer te bestellen.
Door drukte en maar 1 serveerster soms lange wachttijd.
Aardappeltjes niet gaar/ genoeg gefrituurd tweede bestelling .
Leonieke V.
  • Datum van je bezoek: 30 sep. 2017
Wij hebben hier heerlijk gegeten! We kozen het onbeperkt tapas eten en hadden 3 opties: tm nr 40 op de kaart, iets duurdere versie met meer opties op de kaart of met onbeperkt drinken. Wij kozen voor de uitgebreide versie en hebben lekler gegeten van de ossenstaar,lamskoteletjes, inktvis etc. Bediening was goed, tafeltjes wat kort op elkaar als t een volle bak was geweest. Alleen de rode wijn vond ik niet zo smaakvol. Wij komen zeker terug!
Betty T.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Heerlijk eten in Spaanse sfeer....
Mieke M.
  • Datum van je bezoek: 23 jul. 2017
Lekker gegeten !
Gezellige gastvrije bediening .
Emile Baars P.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Elke keer als we hier komen, is het één groot feest!!! Van begin tot eind is het genieten. Deze keer met collega's. Iedereen was enthousiast. Binnenkort weer lekker aan de tapas! Echt een 10...
Merijn W.
  • Datum van je bezoek: 27 jun. 2017
Het eten is echt niet bijzonder, iets wat je thuis ook kunt maken. Smaken zijn echt niet speciaal. Het is vet en ongezond. Weinig groenten op de kaart. Niet voor herhaling vatbaar.
Chanon V.
  • Datum van je bezoek: 25 jun. 2017
Dat ik hier als Amsterdammer nog nooit ben geweest!!! Echt een aanrader zo gezellig dichtbij het Leidseplein. Wijn was heerlijk. Tapas top! En de chocolade taart/creme brulee was zalig. Ga hier zeker vaker eten. Obers waren onwijs attent. Door de goede service en kwaliteit van het eten ben ik snel weer te vinden in dit gezellige tentje!!! Bedankt voor een avond genieten :-D
bas.lagerweij .
  • Datum van je bezoek: 23 jun. 2017
Heerlijk weer gegeten. Zijn hier al een paar keer geweest. En wordt goed met je mee gedacht. De kok zelf laten zorgen voor de tapas...
Stéphanie A.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2017
We hebben gister lekker tapas gegeten. Heerlijke kleine hapjes. Leuk interieur. Vriendelijke bediening. Echt een aanrader!