Graham's Kitchen

Hemonystraat 38 1074 BS Amsterdam Nederland Kaart
31-203642560
De roots van eigenaar en chef Graham liggen in Liverpool. Maar verwacht hier geen standaard Engelse gerechten (al is hij daar ook niet vies van). Bij Graham’s Kitchen prik je in gerechten met mooie combinaties en tongstrelende dingen zoals gerookte eierdooier. Voorheen stond hij in de keuken bij éénsterrenzaak Le Restaurant en nu heeft hij zijn eigen zaak in de Pijp. Wat zo fijn is aan Graham’s Kitchen is dat hier een ervaren team in de bediening staat die flink veel kennis heeft van de wijnen en je maar al te graag adviseert welke druivensap past bij je spijs.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Zijn hartige wafels met haringkuit en dikke room zijn inmiddels bekend. Echt een gerecht om je vingers bij af te likken.

Over het restaurant Graham's Kitchen

Hemelse smaken

Graham’s Kitchen is een laagdrempelig restaurant van grote klasse. De eigenaar Graham Mee is geboren en getogen in Liverpool. Als chef-kok deed hij ervaring op bij grote namen in de restaurantwereld. Nu kookt hij de sterren van de hemel in zijn eigen keuken, waar hij zijn gasten met liefde een drie- tot zesgangenmenu voorschotelt. De wijnkaart is overzichtelijk en een perfecte aanvulling op de smakelijke gerechten.

Meer informatie over restaurant Graham's Kitchen

9,4

Jouw recensie over het restaurant Graham's Kitchen

Irene S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Altijd heerlijk eten en attente gastheer en vrouw...
Philip R.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Geweldige ontvangst. Prima sfeer. En vooral heerlijk gegeten. Een echte aanrader.
Winnie S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Ze eten je arm, ze drinken je rijk. Dat schijnt zo'n uitdrukking te zijn van restauranteigenaren. In dit restaurant is dat wat mij betreft iets te letterlijk genomen. Geen wijnen onder de dertig euro, veel juist ver daar boven, en een flesje water voor vijf euro. Dat is jammer want dat maakt dat ik er niet snel terug zal gaan. Terwijl het eten fantastisch is, en de bediening echt uitstekend. We werden zeer gastvrij ontvangen en ook al zat het restaurant bijna vol, we hadden geen moment het idee dat we aandacht tekort kwamen.
Het menu is geweldig, gevarieerd met in elke van de drie gangen die we kregen een palet van perfect bij elkaar passende maar ook verrassende smaken. Kleine kunstwerkjes op het bord, met veel aandacht gepresenteerd.
Zorg dat er wat wijnen rond de twintig euro zijn, en zet gewoon een flesje kraanwater (gratis of voor een verwaarloosbaar bedrag) op tafel en je zult me vaker zien, met vrienden die ik ook graag het eten laat proeven.
Helene V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Creatieve keuken en een gastvrij onthaal!
Joop G.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Top Top !!
Rudenochka .
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Very good!
Onna T.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Het was voor ons de tweede keer en vanavond ter ere van de verjaardag van mijn man.
En weer is het een memorabele avond geweest, waar een explosie van smaken mogen ervaren in alle 6 gerechten/gangen.. Wij komen graag weer terug.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Zeer vriendelijk personeel. Lekker buiten gezeten. Goed eten. En dat mag wat kosten.
T.j Z.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Wat een toptent! Je ziet, proeft en voelt de liefde voor de eerste klas ingredieenten. De super ongedwongen sfeer maken het heerlijk vertoefen. Hidden gem! Graham topgastheer
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Kwamen langs voor een glaasje wijn, dit werd een flesje, mooie wijnkaart. Sommelier met verstand, verschil uitleggen en op onze vraag kwam er nog iets moois uit te kelder vandaan Amarone! volledig genoten, subliem subliem. Volgende keer komen we eten, wijnkaart is een PLUS.
Stefan W.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2018
Een restaurant met een gezellige en ongedwongen sfeer. De Knappe gerechten worden op een voor een vakkundig begeleid door een perfect passende wijn. De avond vliegt voorbij. Het tempo is prima en de gastvrouwen en Graham hartelijk. Dit is een restaurant waar ik vaker ga komen.
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Wat een toprestaurant! Heerlijk eten, leuk restaurant en hele fijne bediening en lekker buiten gezeten. Een aanrader om te gaan eten.
Renate S.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Een geweldig restaurant. Zeer goede sfeer. Graham is een held. Echt genoten. Een aanrader.
Diet G.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Echt iets om door te geven aan anderen.
Jaron B.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
bijzondere en originele gerechten, heel erg lekker. Sympathieke chef met persoonlijke aandacht.
Harold V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2018
Zeer originele, goed klaargemaakte gerechten met heerlijk verse vis, fijne kruiden. Met supervriendelijke ontvangst en goede uitleg bij de gerechten. Ook zelf informeren ze nog na afloop via mail wat je ervan vond, dus kwaliteitsbewustzijn is wel op orde! Voor grote eters is minimaal 5 gangen wel aan te raden.
Geraldine R.
  • Datum van je bezoek: 4 mei 2018
Excellent
Jan-Willem V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2018
Heerlijk gegeten. Creatief, goede porties, precies goed. Het dessert was 'to die for'. En Graham is de perfecte gastheer. Ik kom hier zeker terug.
hans P.
  • Datum van je bezoek: 30 mrt. 2018
gewoon een paar steekwoorden: gastvrijheid, heerlijk eten, lekkere wijn
Jetty L.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2018
Heerlijke keuken en goede service. Styling top!