Graham's Kitchen

Hemonystraat 38 1074 BS Amsterdam Nederland Kaart
31-203642560
De roots van eigenaar en chef Graham liggen in Liverpool. Maar verwacht hier geen standaard Engelse gerechten (al is hij daar ook niet vies van). Bij Graham’s Kitchen prik je in gerechten met mooie combinaties en tongstrelende dingen zoals gerookte eierdooier. Voorheen stond hij in de keuken bij éénsterrenzaak Le Restaurant en nu heeft hij zijn eigen zaak in de Pijp. Wat zo fijn is aan Graham’s Kitchen is dat hier een ervaren team in de bediening staat die flink veel kennis heeft van de wijnen en je maar al te graag adviseert welke druivensap past bij je spijs.

Geschreven door: Susam Pang van BySam.nl
Fotografie door: Susam Pang van BySam.nl

INSIDER tip

Tip van bySam: Zijn hartige wafels met haringkuit en dikke room zijn inmiddels bekend. Echt een gerecht om je vingers bij af te likken.

Over het restaurant Graham's Kitchen

Hemelse smaken

Graham’s Kitchen is een laagdrempelig restaurant van grote klasse. De eigenaar Graham Mee is geboren en getogen in Liverpool. Als chef-kok deed hij ervaring op bij grote namen in de restaurantwereld. Nu kookt hij de sterren van de hemel in zijn eigen keuken, waar hij zijn gasten met liefde een drie- tot zesgangenmenu voorschotelt. De wijnkaart is overzichtelijk en een perfecte aanvulling op de smakelijke gerechten.

Meer informatie over restaurant Graham's Kitchen

9,3

Jouw recensie over het restaurant Graham's Kitchen

Geneviève M.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2018
Heerlijke en mooi opgemaakte gerechten, goede service! Ongedwongen sfeer. Leuke plek voor een heeerlijk avond uit!
Lucia D.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2018
Graham’s Kitchen is knus
Mooie ontvangst door Graham zelf. Superaardig! Het eerste glas wijn krijgt een goede beschrijving en smaakt goed. De kaart werkt simpel: Je kunt 3,4,5 of 6 gerechten bestellen. Een van ons doet er 3, twee van ons 4 gerechtjes.
Start met chipje in een witte bonen in tomatensalsa dip (mwah) en een een yummie amuse.
1e makreel is lekker, 2e zwezerik: heerlijk, 2e king prawns met buikspek: heerlijk, maar king? 3e Beef: zijn we het minst enthousiast over (daarvoor mogen de steakmessen scherper zijn), laatste: bijzonder lekkere kaas en superlekker toetje.
De vriendelijke zorg blijft er tot het dicht trekken van de deur. We laten eigenlijk een te ruime fooi achter. OK voor één keer dan.
Willy Gundelach G.
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2018
We hebben heerlijk gegeten en gedronken. Helaas zat er een groep zeer luidruchtige mensen aan een andere tafel, waardoor we elkaar niet konden verstaan. Zeer irritant. We konden pas weer met elkaar praten toen die groep vertrokken was.
Tamira D.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2018
Een culinair feestje. Al je zintuigen worden hier tegelijkertijd aangenaam geprikkeld. Heel verrassende en spannende, maar tegelijkertijd ook goed uitgebalanceerde smaken en combinaties. Graham Mee is zeer hartelijk en verwelkomt iedereen persoonlijk. We gaan zeer binnenkort terug!
Marcel B.
  • Datum van je bezoek: 22 sep. 2018
Heerlijk 5 gangenmenu gehad waarin alle gerechten en smaken uitgebalanceerd zijn. De bediening is supervriendelijk en de sfeer in het restaurant is gezellig. Mooie prijs/kwaliteitverhouding. Kortom: een aanrader.
Irene S.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2018
Altijd heerlijk eten en attente gastheer en vrouw...
Philip R.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2018
Geweldige ontvangst. Prima sfeer. En vooral heerlijk gegeten. Een echte aanrader.
Winnie S.
  • Datum van je bezoek: 23 aug. 2018
Ze eten je arm, ze drinken je rijk. Dat schijnt zo'n uitdrukking te zijn van restauranteigenaren. In dit restaurant is dat wat mij betreft iets te letterlijk genomen. Geen wijnen onder de dertig euro, veel juist ver daar boven, en een flesje water voor vijf euro. Dat is jammer want dat maakt dat ik er niet snel terug zal gaan. Terwijl het eten fantastisch is, en de bediening echt uitstekend. We werden zeer gastvrij ontvangen en ook al zat het restaurant bijna vol, we hadden geen moment het idee dat we aandacht tekort kwamen.
Het menu is geweldig, gevarieerd met in elke van de drie gangen die we kregen een palet van perfect bij elkaar passende maar ook verrassende smaken. Kleine kunstwerkjes op het bord, met veel aandacht gepresenteerd.
Zorg dat er wat wijnen rond de twintig euro zijn, en zet gewoon een flesje kraanwater (gratis of voor een verwaarloosbaar bedrag) op tafel en je zult me vaker zien, met vrienden die ik ook graag het eten laat proeven.
Helene V.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2018
Creatieve keuken en een gastvrij onthaal!
Joop G.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2018
Top Top !!
Nataliya R.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2018
Very good!
Onna T.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2018
Het was voor ons de tweede keer en vanavond ter ere van de verjaardag van mijn man.
En weer is het een memorabele avond geweest, waar een explosie van smaken mogen ervaren in alle 6 gerechten/gangen.. Wij komen graag weer terug.
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2018
Zeer vriendelijk personeel. Lekker buiten gezeten. Goed eten. En dat mag wat kosten.
T.j Z.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Wat een toptent! Je ziet, proeft en voelt de liefde voor de eerste klas ingredieenten. De super ongedwongen sfeer maken het heerlijk vertoefen. Hidden gem! Graham topgastheer
Richard V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Kwamen langs voor een glaasje wijn, dit werd een flesje, mooie wijnkaart. Sommelier met verstand, verschil uitleggen en op onze vraag kwam er nog iets moois uit te kelder vandaan Amarone! volledig genoten, subliem subliem. Volgende keer komen we eten, wijnkaart is een PLUS.
Stefan W.
  • Datum van je bezoek: 2 jul. 2018
Een restaurant met een gezellige en ongedwongen sfeer. De Knappe gerechten worden op een voor een vakkundig begeleid door een perfect passende wijn. De avond vliegt voorbij. Het tempo is prima en de gastvrouwen en Graham hartelijk. Dit is een restaurant waar ik vaker ga komen.
Esther K.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Wat een toprestaurant! Heerlijk eten, leuk restaurant en hele fijne bediening en lekker buiten gezeten. Een aanrader om te gaan eten.
Renate S.
  • Datum van je bezoek: 7 jun. 2018
Een geweldig restaurant. Zeer goede sfeer. Graham is een held. Echt genoten. Een aanrader.
Diet G.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2018
Echt iets om door te geven aan anderen.
Jaron B.
  • Datum van je bezoek: 9 mei 2018
bijzondere en originele gerechten, heel erg lekker. Sympathieke chef met persoonlijke aandacht.