Graceland BAR-B-Q

Duur
Lang
Pskvandijk .
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Met een groepje vrienden zijn we naar Graceland gegaan. Iedereen had al trek dus we hadden wat bitterballen besteld, 12 stuks. Iedereen greep een bitterbal, maar deze bleken nog diepbevroren aan de binnenkant. Na dit verteld te hebben werden de resterende bitterballen meegenomen naar de keuken waarop ze gewoon weer in de frituur werden gegooid en we enkel de resterende bitterballen terugkregen. Goed begin.
Na het bestellen van de twee XXXL planken, extra ribs en wat aanvullende side orders hebben we ongeveer 1,5 uur tot 2 uur gewacht tot het opgediend werd. Na voorzichtig vragen waar het eten bleef, kregen we van de serveerster te horen dat het al klaar stond. Blijkbaar stond het even te wachten want 10 minuten later werd het opgediend en was enkel de kip goed warm. De pulled pork was vrijwel koud. Ondanks dat de smaak van de vleesgerechten redelijk goed was, was het bezoek aan Graceland BBQ een grote tegenvaller. Erg jammer, gelukkig kon de serveerster beamen dat het er normaal niet zo aan toe gaat.
Ik kom er zeker niet nog eens.
Paul K.
  • Datum van je bezoek: 14 sep. 2016
Een van de beste maaltijden die ik ooit heb gehad. We waren met zes personen en hebben twee keer de XXXL besteld. Dit bleek precies genoeg te zijn. We hadden drie keer XXXL ook opgekregen met zijn zessen maar dan hadden we wel behoorlijk vol gezeten. Al het vlees wat je krijgt is mals, sappig en goed gekruid. De rooksmaak aan het vlees maakt het af. Er worden sauzen op tafel gezet maar je hebt ze niet nodig. Ik kom hier zeker weten terug
Marloes B.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Heerlijk gegeten bij Graceland! Heerlijke flanksteak, spare ribs om je vingers bij af te likken en pulled pork zoals het moet zijn. De service en het decor maken het helemaal af. Eigenaar Brian, tevens chefkok, kwam zelfs nog even een praatje maken. Je ziet dat hij passie heeft voor het vak en dat proef je!
Eline S.
  • Datum van je bezoek: 11 aug. 2016
Hier gegeten met 4 collega's. Wat een topsfeer en topservice! De bediening is erg snel en vriendelijk, en kunnen al je vragen uitgebreid beantwoorden. De eigenaar (Brian) komt met veel passie vertellen over het eten, wat heerlijk smaakte. De spareribs, pulled pork, brisket en de vis smaakte allemaal heerlijk, de sides waren er erg goed bij. Tip: probeer ook zeker eens de gefrituurde cornbread en als dessert de Fat Elvis. Toprestaurant waar je lekker lang kan tafelen. We komen zeker snel weer terug.
Bert Wassen .
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2016
Met 5 personen hier heerlijk gegeten. Er heerst hier een aparte, aangename sfeer. Bediening is uiterst vriendelijk. De smaak uit de rookoven blijf je proeven. Het vlees krijgt hierdoor omdat het behoedzaam wordt gegaard een lekkere smaak. De bijbehorende groente gerechten waren ook simpel maar heerlijk uitgeserveerd.
De moeite waard om hier nog eens terug te komen.
Pokemon .
  • Datum van je bezoek: 26 jul. 2016
Ben wel wat gewend als het om spareribs gaat. Dus moest ik ze uiteraard ook bij Graceland BBQ proberen! Natuurlijk.... smaken verschillen! Maar wat was dit een tegenvaller zeg... en niet zo een beetje ook! Vlees was niet gaar en nog vrij rood van binnen. Totaal geen bbq-smaak en de saus (hier is geen keuze in) was naar mijn mening en tevens ook van mijn tafelgenoten niet lekker. Een beetje een rare smaak, die ik niet kan uitleggen. De bijgerechten zagen er niet aantrekkelijk uit om eens lekker op te eten en zo smaakten ze helaas ook. En dan nog de prijzen... Lekker eten hoeft niet altijd prijzig te zijn, maar een stevige prijs voor een goed kwalitatief diner vind ik niet erg. Kwaliteit kost nu eenmaal wat meer! Maar bij Graceland BBQ zijn de prijzen per gerecht aan de stevige kant, terwijl het eten matig tot slecht is te noemen! Wanneer je na het eten op je bon kijkt, voel je je bestolen! Oprecht echt jammer, want ik was er met hoge verwachting naar toegegaan, maar zo teleurgesteld weggegaan!

Mijn bezoek aan Graceland BBQ was naar aanleiding van positieve recensies van particulieren en van bekende erkende pers. Maar dit is wat mij betreft erg tegengevallen en daarom mijn mening via deze recensie!
Munchies .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2016
We aten daar met zijn twee, maar ik was er al eens eerder geweest. Tegen beter weten in bestelden we een XXXL en dat hebben we geweten. Op ons verzoek mochten we een beetje schuiven met de sides, later kwam de barman vertellen dat ze geen steak hadden en kon evt een ander gerecht aanbieden. We kozen voor de mac n cheese (mijn favoriet met de pulled pork). We kregen niet op wat we besteld hadden (suprise...) maar we konden de restjes meenemen in een doggybag. Persoonlijk hou ik niet van gerookt eten maar in graceland proef je dat ze weten wat ze doen. Ik snap niet waarom er op iens zulke lage recensies zijn, ik kan altijd mijn eigen smaak en voorkeur gescheiden houden van het feit of iets van goeie kwaliteit is of niet. En ook al vind ik niet alles in graceland persoonlijk lekker, ik proef dat het goed bereid is. De ribs zijn erg smokey, een beetje te naar mijn smaak, maar de zachtheid van het vlees en de goeie bbqsaus maken het goed. De brisket is erg uitgesproken en goed te combineren met sides. Zo ook de pulled pork, een persoonlijke favoriet. Ik had voor het eerst de braised collardgreens geprobeert, volgens sommigen stukgekookt en smakeloos, ik vond het erg smakelijk, zat nog een goeie bite aan en dat amandelschaafsel is een lekkere toevoeging.
De bediening was weer top, er werkten 2 enthousiaste mensen op de vloer, dat soms een beetje te weinig leek, het was vrij druk voor een woensdag. Op een bepaald moment in de avond kwam er een dronken man aanwaaien die mensen in het restaurant kwam lastigvallen, het werd erg goed opgelost door de barman.
Het decor vind ik erg gezellig, dit soort plekker heb je er niet veel van in Amsterdam. Ook al hebben ze een terras, ik zit toch liever binnen, want buiten is er een drukte van jewelste.
Ons toetje bestond uit een key lime pie (erg lekker) en een fat elvis pie. Zelf vond ik die niet lekker, omdat ik niet van pindakaas hou, maar het is een geweldig leuk idee.
Mijn tafelgenoot heeft de hele avond bourbons gedronken en werd daarin erg kundig geholpen door de barman. Ikzelf zat aan de zelfgemaakte ijsthee gemengd met limonade en vodka, een erg lekkere cocktail waar ik de hele avond van kon genieten.
Al met al was het een geslaagde avond, we hebben daar flink wat uurtjes gezeten en waren een van de laatsten die weggingen, wat geen probleem was.
We gaan gauw eens terug!
Proefjanus .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2016
Wij aten hier met een grote groep. Dat werd een heerlijk eetfeestje. Een continue stroom van allemaal stoer smakende gerechtjes. Ik ben fan. Stuk voor stuk uitgesproken en krachtige smaken. De crab cakes zijn divine, de pickles powerful, de smokey ribs zijn juicy. En dit zijn maar een paar voorbeelden van heerlijkheden. Aardige bediening, ruige zaak, luide muziek.
Als dit USA representeert wil ik dat land wel eens gaan bezoeken.
TimmyF .
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2016
Hier tweemaal gegeten en een prima avond gehad.Eerste maal de de XXL-platter gehad, erg veel voor 2 personen, maar qua prijs is het te doen. Vlees was prima, briskets =waren het minst, siders prima, doet me terugdenken aan de VS.

Tweede keer de ribs, wederom erg tasty.

Cocktails zijn ook erg prima, bediening is vlot (letterlijk en figuurlijk). Gezellig tent.

De rating zoals ie nu is, 6.4 is geen eerlijke weergave van deze tent, dit is een bezoek écht wel waard.
Mieke M.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Fantastisch! Het eten is smaakvol, wordt met liefde gepresenteerd door een ervaringsrijke kok, geserveerd door enthousiaste dames, en de klassieker "fat elvis pie" blijft heerlijk.
Ons avondmotto; 'dit is zo lekker dat ik het niet wil doorslikken'. En dat is de feeling van ons avondje uit eten.
Heerlijk!
Matthijs L.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Geen idee waar die matige recensies vandaan komen. Deze tent doet op geen weekend manier onder voor willekeurig welke bbq joint in the Deep South. Huiskamersfeer, gerechten om je vingers bij af te kluiven - en de allerbeste pie (Elvis) aan deze kant van de Atlantische Oceaan. Na meerdere bezoeken worden wij alleen maar enthousiaster. Top.
Evarosa .
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Gemixte recensies gelezen maar was toch stiekem erg benieuwd naar de Southern rooksmaak.
Gestart met Hush puppies, en in combinatie met de geweldige barbecuesaus was dit een erg lekkere starter na een drukke dag in Amsterdam. Het duurde wel even voordat we ze kregen, ongeveer 20 minuten.
Het hoofdgerecht was een mixed platter.
Corn bread, lekker zoet
Pulled pork, smolt weg in je mond. Geweldige rooksmaak van de barbecue.
Ribs, ronduit awesome mocht wel iets minder marinade maar wat waren die heerlijk bereid! Mals en zacht. Het personeel was zeer attent en kwam met extra servetjes en vochtige doekjes aanzetten.
De groentes waren we niet over te spreken, tuinbonen lust ik zelf niet en de braised greens waren compleet doodgekookt. De coleslaw was wel heerlijk zoetzuur.
De key lime pie was perfect zuur!
Er worden in deze smaak geen concessies gedaan aan de Hollandse smaak. Het zijn zeer uitgesproken smaken en daar moet je van houden.
Het personeel is geweldig attent en lekker enthousiast en de inrichting is een grote ontdekkingstocht langs feboluikjes, flipperkasten en verandas.
Heerlijke tent, en voor ons het omreizen waard. Maar moeilijk aan te raden vanwege de uitgesproken smaken.
Remon R.
  • Datum van je bezoek: 7 mrt. 2016
We begonnen al vroeg op de zondagmiddag (dus met live muziek!) met borrelhapjes: de gefrituurde cornbread was niet zo ons ding, maar de pulled pork-bitterballen en vooral de crab-cakes waren lekkere starters.

Met z'n zessen bestelden we 1x een combo (verschillende gerechten voor 2 personen), 1x de XXL (hetzelfde voor 3 personen incl dessert) en een los vegetarisch gerecht. Er kwam meer dan genoeg eten op tafel: pulled pork met die typische rooksmaak, heerlijk malse spareribs, prachtig mooie dunne reepjes biefstuk, brisket, cornbread en diverse schaaltjes met lekker op smaak gemaakte groenten en salades. We waanden ons echt even in het zuiden van de VS! Dat moest zelfs de BBQ-fanaat en frequente VS-ganger in ons gezelschap bekennen.

Ook de twee stukken taart die bij de XXL hoorden waren heerlijk. Geen kleine punten en met voldoende vorken een waar gevecht om de laatste happen ;)

Het is niet goedkoop, verwacht geen culinaire hoogstandjes en de (overigens wel uiterst vriendelijke) bediening is bij grote drukte niet altijd even snel, maar de sfeer/beleving en de smaken zijn top in orde en de porties zijn ruim voldoende. We hadden zelfs over en - naar goed Amerikaans gebruik - was een doggybag geen probleem.
Manouk R.
  • Datum van je bezoek: 6 mrt. 2016
Ook al had ik voor mijn bezoek aan Graceland een aantal slechte recensies gelezen, op aanraden van familie (die er naar eigen zeggen heerlijk hadden geluncht) toch een keer gegaan op een zondagavond - en daar heb ik geen spijt van! Hoewel het geluid van de band (er was live muziek!) naar mijn idee ietwat hard stond maakte dit het plaatje wel écht compleet. De sfeer, het decor: heel tof gedaan! Bediening had er zin in, gezellig en lekker informeel - precies wat je verwacht van een restaurant als Graceland.

Omdat we met een wat groter gezelschap waren hebben we geen losse gerechten besteld maar grotere platters om te delen. Wat een top-concept, heerlijk gegeten! Als bijgerecht de sweet potato fries gedeeld, waren ook heel lekker! Ook een aanrader zijn de typisch Amerikaanse mix-(fris)drankjes zoals de Shirley Temple en de Arnold Palmer. De Bourbon liefhebber kan zijn hart ook ophalen, van Jack Daniels hebben ze diverse varianten op de kaart staan. Mocht je na het hoofdgerecht dan nog ruimte over hebben zou ik vooral nog een toetje bestellen, de pecan pie was écht heerlijk!

Voor wie zich graag waant in Amerikaanse sferen is Graceland zeker een aanrader!
Randy W.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Erg teleurgesteld over dit restaurant. Smoking gun besteld. Vlees was goed gaar maar spare ribs zaten volledig onder de saus. Er werden sausjes op tafel gezet maar waar moet je die dan voor gebruiken. Bijgerechten stelde heel weinig voor (leek wel uit een potje allemaal). Patat moest bijbesteld worden en was eigenlijk het enige wat we lekker vonden. Slim maar zielig trucje dat je dat bij moet bestellen. Zeker geen aanrader. Service was OK maar ook erg gemaakt, zeker als je nagaat dat het eten niet al te best is.
ValentineFrankrijk .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Nooit zo vies gegeten. De "blackend" (sic) vis was niet blackened maar door en door gecarboniseerd. Er bleef geen millimeter visvlees over. Niets van het geserveerde was lekker.
Dan de ruimte: Er waaide een gure wind door de eetzaal, door de enorme voordeur die constant open werd gelaten door de binnenkomers/rokers. Naast ons een paard-automaat dat de hele avond luidruchtig heeft gehinnikt: gekmakend.
Het leek alsof dit etablissement gerund werd door een zooitje tieners zonder enige kennis van zaken.

We kozen voor Graceland op basis van een recensie in het Parool. Zware teleurstelling. Nooit never meer.
Joeri74 .
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2016
De positieve recensie van Hiske Versprille in het Parool vorig jaar (een 8) was de aanzet om hier te gaan eten, ondanks de wisselende recensies daarna op Iens.

Tja....dit is gewoon een aanfluiting. Ik heb werkelijk nog nooit zo vies gegeten. Dat je na de 1ste hap denkt: GATVER. Werkelijk niet te eten.

Samen met mijn broer The smoking gun besteld.
Allereerst kwamen er de sauzen, chutney en de coleslaw met augurk op tafel. Dan hebben jullie alvast wat te knabbelen zei de serveerster.
De sauzen zaten in ranzige plastic spuitflessen die je tegenkomt bij een shoarmaboer op de wallen. De chutney was een restje in een klein beugelpotje. En de coleslaw, die knapperig en fris moet zijn, was slap en week.
Al vrij snel daarna kwam er een grote plank met de spare ribs, corn bread en pulled pork.
Alsmede de bijgerechten: succotash (tuinbonen met mais) en braised collard greens.
Spare ribs: veel te zwaar gerookt en voor het serveren nog even overgoten met een BBQ saus, een vieze intense rooksmaak waar je 5 uur later nog steeds last van hebt.
Pulled pork: dezelfde extreme rooksmaak.
Corn bread: droog
Succotash: flauw en zoet
Braised collard greens: kapot gekookt en smaakloos

Het beste van de avond was eigenlijk de chutney en de vriendelijke bediening.
Ik hoop dat Hiske heeft verzwegen dat ze een glaasje bourbon teveel op had ten tijde van haar recensie of dat de keukenbrigade sindsdien veranderd. Want een chefkok die dit durft uit te serveren moet zijn muts inleveren en zich laten omscholen.

Albert V.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2016
Voor ons een nieuw adres op basis van een goede recensie in het Parool. Het concept van een Amerikaanse beleving klopt helemaal! De muziek, het eten, het publiek en de aankleding tezamen geven een leuk gevoel. Het eten is best ok, maar niet spectaculair. We namen het XXL menu en kregen van alles wat, ruime porties en een lekkere smaak. Maar spectaculair werd het niet die avond of het moet de chocolate mudcake zijn die door ons als buitengewoon lekker werd bestempeld. Een speciaal woord over de bediening: super leuk en losjes! Geen kwaad woord over deze enthousiaste meiden, echter leek het erop dat er te veel tafels voor slechts 2 personen waren. We hebben bijvoorbeeld tussen hoofdgerecht, toetje en afrekenen meer dan anderhalf uur zitten wachten. Ze rennen de benen uit hun lijf, maar het is gewoonweg te veel voor ze en daardoor geen fijne ervaring als gast.
Cecile O.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
Met een groep deelden we diverse salades, vlees- en vegagerechten. Ik had al een jaar of 20 geen spare ribs op omdat ik dat gekluif niet meer wilde. Maar deze waren heerlijk. Door het lange roken was het vlees zo zacht als boter en viel zo van de botjes af. En het vlees was warm genoeg (ik lees in eerdere recensies dat het koud zou zijn??).
De salades vond ik ook lekker, bijvoorbeeld verse boerenkool met wat amandelschaafsel geloof ik dat het was.
Ik vind het wel een leuk concept, de bediening was vriendelijk, het ziet er leuk uit, de country- en hillbilly-muziek maakte het helemaal af.
Steven W.
  • Datum van je bezoek: 28 nov. 2015
Zelden zo slecht gegeten in Amsterdam. Dit heeft niets te maken met echte barbecue of Tennessee soul food. Alles was koud - zowel het restaurant (geen verwarming) als het eten. Mijn partner had kippenvleugels - daar zat hooguit een paar gram vlees aan. Ik had de spareribs - koud, niet vers en weinig. De timing was ook verschrikkelijk. Eerst sweet potato fries, dan de 'hoofdgerechten' en dan (twintig minuten later) de hush puppies. Ruim 40 euro met de lunch betaald voor heel weinig. Gelukkig konden we nog een kroket halen in de verwarmde Hollandse snackbar naast Graceland. Elvis draait om in zijn graf.