Graaf van den Bergh (Landgoed Montferland) Restaurant

Montferland 1 7038 EB Zeddam Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Graaf van den Bergh (Landgoed Montferland) Restaurant

Maandag en Dinsdag 07:00 - 10:00
- Diner 17:00 - 20

• Af te huren , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen , Wi-Fi
Hans V.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Het hotel is bijzonder mooi gelegen in de bossen op een heuvel, en je kijkt vandaar op de Duitse heuvelen. Het hotel is sfeervol, de kamers zijn licht en ruim en comfortabel. De gastvrijheid en de bediening is klasse. Ook het restaurant vonden we uitstekend, goede wijnen. Prijs kwaliteit ook prima. Kortom, wij hebben het daar fantaschtisch gehad. Wij kwamen hier en komen hier steeds weer.
ColindaWim .
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Prachtige plek, op een heuvel midden in het bos. Het eten was heerlijk, alles was zeer smaakvol en met aandacht bereid. Broodjes warm uit de oven, amuses (aspergesoepje en gepocheerd eitje met paling en crème fraîche) die zo lekker waren dat het jammer was dat ze 'maar' amuses zijn. Terrine van ossenworst met piccalilly die hartig en zuur heerlijk combineert. Als hoofdgerecht aten we reerug en wildstoof op mooie zachte puree, gegarneerd met crème van raap en roze pepersaus, vergezeld van groenten. De rode wijn die erbij geserveerd werd, maakte het af. Grand dessert was echt grand: warm en koud, crunchy en sticky, fruitig, zoet en fris. Van alles een beetje, een zeer goede afsluiting. Wij komen zeker terug en verheugen ons erop hier ook een keer in het zonnetje op het prachtige terras te mogen zitten! Deze historische locatie is ook erg geschikt om met groepen te vergaderen of in een eigen ruimte te dineren.
Ad H.
  • Datum van je bezoek: 22 feb. 2016
Vandaag weer heerlijk gegeten bij Restaurant Graaf van den Bergh (hotel restaurant landgoed Montferland) Prachtig wild (wild zwijn en ree) en een mooie rode wijn. In een mooie historische omgeving is het hier goed vertoeven. Goede service en altijd een goed wijn advies.
JOMACA .
  • Datum van je bezoek: 24 okt. 2015
Wat een geweldige plek!!! En wat een sfeer.
Wij hebben met vrienden genoten van de nacht van de nacht en zijn op een fantastische manier in de watten gelegd door het team, werkelijk alles klopte van de borrel tot het diner en tenslotte het ontbijt.
Deze plek hoort in de top 10 van Nederland.
Cees N.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2015
Je verwacht het niet, maar midden in het bos op een soort terp tref je dit klassieke hotel aan. Ik heb daar een fietsarrangement geboekt met driegangen diner en overnachting.
In tegenstelling tot de grote hotelketens krijg je hier waar voor je geld. Prachtig gedekte tafels binnen, super, enigszins saai terras buiten. Dat komt door de oneffen stoeptegels, zouden gezien de oudheid van het huis klinkers moeten zijn. Het uitzicht vanaf het terras is subliem en op de binnenplaats zit je knus. In het restaurant zit je heerlijk comfortabel. De akoestiek is soms wat storend. De tweede avond werd dat opgelost met een muziekje.
De bediening is ouderwets galant, keurig en snel. De sommelier maakt met zijn wijnkeuze het diner tot een waar gastronomisch spektakel. Goed uitgebalanceerde gerechten en amuses met voldoende groenten en een stapeltje frieten. Minder is het brood en dat geldt ook voor het ontbijt. Als kok bak je het zelf, of je neemt het af bij een echte bakker.
Bijzonder vond ik de lamszwezerik met een mooie plak lamsham als voorgerecht. Je krijgt bijna niets voorgeschoteld wat op de kaart staat en dat maakt het bijzonder. Zo kreeg ik roggevleugel, zonder graat en een heerlijke warme chocoladebol als dessert. Ook zo goed dat het menu snel naar je wensen kan worden aangepast. Liever geen vlees, dan vis en niet de standaard zalm.
Dit is zeker een stek om nog een s terug te gaan. Stevig wandelen, of fietsen en dan deze beloning in de avond. Ik geef een 8 (zou 8,5 moeten zijn, maar dat lukt niet) vanwege het brood.
Tarunjj .
  • Datum van je bezoek: 14 mrt. 2015
We hebben heerlijke gegeten in een fantastische omgeving. Het begint met de entree naar het restaurant/hotel, een 1100 meter lange redelijk smalle weg door het bos die eindigt met een ritje naar boven, de heuvel op. Bovenop ben je boven het bos en geniet je van de omgeving.

Het hotel heeft een nette entree die goed toegankelijk is voor rolstoelen. Je wordt vriendelijk ontvangen. Het restaurant heeft ongeveer tien tafels. Het is mooi vormgegeven met op iedere tafel een ander kunstwerkje. Midden in een barretje met mooi geplaatst een selectie exclusieve dranken.

De menukaart is niet uitgebreid, wel aantrekkelijk. De bediening helpt je met kiezen door nadere uitleg over het menu. Na het kiezen volgen snel de drankjes en een amuse. Die amuse was heerlijk. Daarna nog twee tussendoortjes zodat het wachten op de hoofdmaaltijd geen probleem is.

Het eten zelf is uitstekend van smaak en samengesteld met alleen de beste ingrediënten. Een hemelse ervaring. De wordt nog beter door de prettige en correcte bediening. Als met al een ervaring die we allemaal als zeer prettig hebben ervaren. Als het dichter bij ons huis in de buurt was zouden we zeker vaker langs gaan.

De prijs was ongeveer vijftig euro per persoon. Dat is zeker niet te duur voor zo'n uitstekend restaurant. Een echte aanrader.
Kaanhuis .
  • Datum van je bezoek: 29 aug. 2014
Deze week twee overnachtingen gedaan en de avonden gegeten in het restaurant. We hebben twee maal een drie gangen keuzemenu genoten en hebben ons daarbij laten adviseren door onze gastheer. Daar hebben we beide avonden geen spijt van gehad, het eten, de presentatie en de bediening zijn van top niveau. Het optionele wijnarrangement is een aanrader, mooi passend bij de gerechten en er wordt tijd genomen om de keuze toe te lichten. Het kaasdessert is een aanrader. De prijs/kwaliteit verhouding vonden wij prima.
Willem Jan B.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2014
Helaas te weinig tijd gehad om te genieten van de omgeving. Meer dan een snelle lunch zat er niet in. Wie weet en volgende keer... Het waldorn broodje zalm was in ieder geval heerlijk. En de (echt) verse! Jus 'D Orange ook. De prima snelle service maakte het compleet.
Bert53Hem .
  • Datum van je bezoek: 5 apr. 2014
Hier hebben we het afgelopen jaar een paar keer gegeten. Fantastische plek in het bos/ de heuvel op. Goede ontvangst en vlotte bediening. Ook van het eten (met bijpassend wijnarrangement) hebben we volop kunnen genieten. Decor wat gedateerd, maar we houden er wel van.
53BertBert .
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2013
We hebben nu een paar maal bij dit restaurant gegeten. O.a. ook door acties als restaurantweek. De ligging is prachtig en onverwacht, zeker als je de omgeving niet goed kent is de verrassing groot boven op de 'bult'. 's-Zomers met een prachtig uitzicht vanaf het terras. Wij ervaren de uitstraling als gedegen en verzorgd. Beslist niet ultra modern, maar van deze sfeer houden we wel. Service/ bediening was verzorgd en uiterst correct en op ons verzoek werden we geadviseerd m.b.t. de te kiezen wijnen bij de gerechten. Het advies was overwegend zeer goed (ik had naar mijn smaak 1 misser bij een arrangement van 4 verschillende wijnen). De gerechten waren zeer goed van smaak en met zorg gepresenteerd; van voorgerechten tot dessert. Uiteraard kun je hier geen eetcafé-prijzen verwachten, maar voor het gebodene was de prijs zeker correct. Komen beslist terug, al is het deze zomer op het terras voor een wijntje.
Eikie .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
Recentelijk met het mooie weer genoten van het 4-gangen dagmenu. Genoten van mooie gerechten en heerlijke wijnen. Absoluut een aanrader !
Loek57 .
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2013
Vlakbij Zeddam aan de N335 naar Beek ligt het pad dat loopt naar restaurant Graaf van den Bergh (let op de rode borden, je bent er zo voorbij). Wij gebruikten koffie en thee met gebak op het mooi gelegen terras. Aan het terras is een uitzichtpunt, maar dat wordt helaas steeds meer belemmerd door de boomgroei. Desondanks is het lekker zitten op het terras, zeker met het mooie weer dat wij hadden. Er is keuze uit bosbessentaart en appelcarree die uit eigen keuken komen. Daarnaast gebak van de dag dat wij namen. Dat was dit keer marsepeingebak met een grote toef echte slagroom ernaast. De bediening had door de geringe drukte alle tijd, en nam alle tijd, voor ons welteverstaan. Nadat het drinken en gebak was gebracht werden wij van diverse tips voorzien voor tochtjes en activiteiten, en werd er een krantje gebracht met informatie over activiteiten in de omgeving. Dit hotel-restaurant heeft tegen dat het niet direct in het zicht ligt, wij werden getipt door iemand in 's-Heerenberg, maar het is de moeite waard er naar op zoek te gaan.
Tielse-flip .
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2012
Wat een leuk en goed restaurant.prima gastvrij personeel met verstand van zaken. Mooie gerechten, soms wat onverwacht maar van begin tot dessert Top. Bij binnenkomst ziet het er wat verlopen en oudbollig uit. Wie daardoorheen kijkt en een fijnproever is komt hier aan zijn/haar trekken
Aanrader