Graaf Jan

Meer informatie over restaurant Graaf Jan

Voordelig
Ben K.
  • Datum van je bezoek: 29 nov. 2016
Mooi restaurant, waar je voor € 25 een heerlijk 3-gangen diner eet, zelf van de kaart samen te stellen. Restaurant is royaal ingericht met stoelen waar je zo een hele avond op kunt volhouden. Opvallend was de zeer vriendelijke bediening. Top!!
Stevie1976 .
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2016
Wat een ontzettend leuk restaurant. Dat 'ziekenhuis gevoel' dat door anderen werd omschreven heb ik zelf totaal niet zo ervaren. Het was een prachtig mooie dag en ondanks dat er al een tafel voor ons binnen gedekt stond, was het voor de erg vriendelijke gastvrouw hier geen enkel probleem om alles voor ons naar buiten te verhuizen. Wij werden zeer warm en vriendelijk ontvangen, en niets was te veel gevraagd. Wij kwamen voor de High Tea met familie uit het buitenland en werden van begin tot einde 'verwend' door de gastvrouw en haar collega. De High Tea was ook ontzettend lekker. Erg ontspannen sfeer hier en geweldige bediening. Een echte aanrader dus!
Eric S.
  • Datum van je bezoek: 21 feb. 2016
Zoals anderen vertelde, is het even wennen als je er aan komt....het restaurant is gelegen onder een verzorgingstehuis en grenst aan een medisch centrum.
Echter als je eenmaal binnen bent merk je er niets van, de bediening is vriendelijk en in voor een praatje.
Het eten is fantastisch en smaakvol...alles smaakt zoals het er uit ziet, lekker.
Wij hebben hier twee keer gegeten en komen zeker terug.
MaJac .
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2016
Bij binnenkomst was het even raar. Leek wel of we een restaurant van een ziekenhuis in liepen. Hing ook een typische geur, maar volgens vriendlief was het 'nieuw' wat ik rook. Omdat het maandag was,was ik bang dat we in een leeg restaurant zouden zitten, maar dat viel mee. Waren nog zo'n 5 andere tafeltjes bezet.
Vooraf lekker broodje, warm uit de oven! Erg lekker alleen de smeersels net te weinig. Voorgerecht was een proeverij. Aangegeven dat we niet van kaas houden, hoorde het de bediening tegen de kok zeggen en die zei dat er alleen op de carpaccio kaas zat. Toen het op tafel kwam, zat er inderdaad geen kaas op de carpaccio, maar was ik wel zeer verbaasd over de geitenkaaskroketjes! Hoofdgerecht was biefstuk en kalfsentrecote. Was erg lekker. Ook met royale groenten, wat ik vaak mis in een restaurant! Dessert was creme brulee en en wafel. Erg lekker.
Nog even gekletst met de gastvrouw. Die vertelde dat het een hele nieuwe zaak was. Heeft zeker potentie om een leuke zaak te worden, maar het 'ziekenhuis-gevoel' moet misschien wel aangepakt worden.
Klaas N.
  • Datum van je bezoek: 30 jan. 2016
Zaterdag jongstleden in dit zeer fraaie en fonkelnieuwe restaurant gegeten. Daar het pand nagelnieuw is, is de uitstraling bijzonder modern, maar desondanks zeer sfeervol. Het etablissement is voor ca. driekwart rond, met ramen die zich vrijwel uitstrekken van de vloer tot aan het plafond. Persoonlijk vind ik dit zeer mooi, waardoor je vanaf onze tafel aan het raam bijna 180 graden in het rond naar buiten kon kijken. Door deze constructie bevinden de tafels aan het raam zich ook in een curve, hetgeen speels aandoet. Dat geldt ook voor de tafels zelf, waarvan zowel ronde als rechthoekige exemplaren zijn, hoge en lage modellen en donkere en lichte houtkleuren. Ook de verlichting was heel gevarieerd: twee soorten spots in het plafond, vijf clusters van moderne plafonnières en hanglampen boven de tafels met de lichtere houtkleur. Verder nog kunstzinnige houten bloempotten met (imitatie)planten met LED-verlichting. Kortom, het geheel maakte een gezellige en frivole indruk. Voeg daar nog de uitstekend zittende stoelen bij en je krijgt een fantastische, lichte en verlichte setting.
Vooraf aan het diner (dat we genoten met een Groupon voucher) bestelde mijn geliefde een zoete witte wijn – die haar kennelijk zeer goed beviel, want later zou ze nog twee maal haar glas laten vullen – en ik een heerlijk Affligem tripel bier. Als appetizer bestelden we een broodje. Dat bleken twee soorten (bruine en wit) lekker warm breekbrood te zijn. Daarbij bakjes, de een gevuld met aïoli en de ander met kruidenboter.
Mijn partner koos als voorgerecht de garnalencocktail, die zij prima vond smaken. Ik besloot de runder carpaccio te nemen. Deze was voorzien van diverse slasoorten, waaronder rucola, veldsla en Red Chard en verder van komkommer, kappertjes, tomaat, Parmezaanse kaas, een notenmix – nou ja, formeel gesproken een pittenmix met o.a. pijnboompitjes – en een truffel mayonaise. Een zeer uitgebreide carpaccio dus. De smaak ervan was simpelweg groots!
Voorafgaand aan ons hoofdgerecht lieten we onze glazen nog een keer vullen.
Voor het hoofdgerecht besloot mijn gezellin voor de Surf en Turf te gaan. Deze bestond uit biefstuk met gamba’s en een groentegarnituur. De biefstuk was zichtbaar uitstekend gebakken en zo proefde het gerecht ook, aldus mijn disgenote. Zelf opteerde ik voor de kalfsribeye met kruidenboter. Daarbij ook een groentegarnituur met wortel, sperzieboon en diverse slasoorten waaronder ook rode. Daarbij kregen wij ook een schaaltje met zeer goed gebakken frites. Hoewel de ribeye prima gebakken was, had naar mijn idee het vlees van binnen nog iets roder mogen zijn, zoals dat bij mijn tafelgenote het geval was. Ofschoon de smaak heel vol was, had bij een fractie van een fractie kortere bereidingstijd het vlees waarschijnlijk nog sappiger en malser geweest.
Het nagerecht, tenslotte, was voor mijn partner een Luikse wafel met vanille-ijs en warme kersen, waarvan ze heel erg genoot. Ze betreurde het dat ze een deel van de wafel moest laten staan, omdat ze mudvol zat. Mijn keuze viel op de Dame Blanche. Deze werd geserveerd als drie bolletjes vanille-ijs met een flinke hoeveelheid lekker stevige slagroom, advocaat en – heel erg keurig – warme chocoladesaus in een kannetje, zodat men zelf kan bepalen hoeveel chocolade men aan het ijs wilt toevoegen. Perfect dus!
De mede door het goede personeel in de bediening zeer geslaagde avond, rondden we af met een verse muntthee.
Mijn conclusie is dat Sassenheim een heuse aanwinst rijker is, waar het zeker ook in de zomer goed toeven is op het fraaie terras.
AsKock .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Na een middagje bowlen met de kinderen hier met zijn vieren gegeten. Opvallend was het grote aantal ouderen in het restaurant. Hoewel pas geopend, doet de entourage niet echt warm aan, daarvoor is de ruimte naar onze mening te groot en te licht. Het eten is echter erg goed. De carpaccio is voortreffelijk! Andere gerechten zijn ook dik in orde. Bediening uitermate vriendelijk en service goed.
RoosjeIENS .
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2015
Een paar dagen geleden een bezoek gebracht aan Graaf Jan. Uitstekende en voornamelijk hartelijke service, meerdere malen is mij gevraagd of het eten en drinken naar wens was. Het eten en bijbehorende prijzen zijn prima, echter portie patat en salade voor twee personen was iets aan de kleine kant. De gaarte van het vlees was net aan. Decor is wat ijzig, dat kan wat knusser. Echter al met al een geslaagde avond waarbij we graag nog eens terug komen.
Frans E.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2015
Al een paar keer hier geluncht en gedineerd. Uit de kunst. Er is/wordt duidelijk aandacht besteed aan zowel de gastvrijheid als aan het eten. Gerechten zijn voortreffelijk en mooi gepresenteerd. Er is een goede en doordachte wijnkeuze. Wat betreft het decor: Het is nieuw en je ziet er nu al sfeer ontstaan. Zeer de moeite waard!
Jacqueline D.
  • Datum van je bezoek: 25 okt. 2015
Vorige week met ons gezin (2 kinderen) hier gegeten. Eten was super lekker. Gezellig ingericht en ook kindvriendelijk. Betaalbaar kindermenu en een erg leuk 'versier zelf je ijsje gerecht'. Aanrader!