Graaf Floris V van Muyden

Herengracht 72 1398 AD Muiden Nederland Kaart

Over restaurant Graaf Floris V van Muyden

Historisch lekker eten

Bij Graaf Floris V van Muyden kun je adelijk genieten van een lunch tot aan een 3-gangendiner, van een simpel kopje koffie tot aan een cocktail als appetizer. Hier voel en proef je de sfeer en geschiedenis van bijna elf vervlogen eeuwen, met historisch lekker eten, van Florisbrood tot aan de escargots.

Meer informatie over restaurant Graaf Floris V van Muyden

• Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
Duur
Ron H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Super snelle bediening, eigenlijk geen tijd om je te oriënteren op de kaart.
Hoofdschotel kalfslever goede kwaliteit alleen geen enkel groente garnituur. Kon apart bij besteld worden volgens de bediening. Jammer ik verwacht bij hoofdgerecht een complete gang, incl. aardap. cq groente garnituur.
Na dit aangegeven te hebben werd er ook geen enkele tegemoet koming aangeboden dor de bediening.

Wij zullen hier niet snel terug komen !!!
Annegien R.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het was er ontzettend druk. De bediening was hierdoor niet erg attent. Het eten was prima, niets mis mee. Ook ging het brandalarm 2 maal af maar niemand vertelde wat er aan de hand was. Hierdoor zat ik niet erg lekker. Als ik had geweten dat er grote groepen mensen van een zeilwedstrijd zaten was ik niet komen eten op deze dag.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Na afloop van de vakantie genieten we in Muiden nog even van een mooi lang weekend. Als we laat in de middag het terras van Graaf Floris V opzoeken voor de borrel besluiten we hier ook maar te blijven zitten voor het eten.
Aangezien het nog flink warm is in de zon krijgen we eerst een plek waar we niet direct in de zon zitten en steeds als er iets anders beschikbaar komt wordt gevraagd of we willen verplaatsen. Zeer attent!
Her resultaat is dat we lekker borrelen aan de hoge bartafels die bijna op de brug staan en ons eten geserveerd krijgen aan een tafel die direct aan het water staat. Op het terras wat toch al geweldig ligt een paar van de beste plaatsen. Daarnaast let men keurig op of je glas misschien leeg is en of je nog een refill wilt. Over personeel en locatie dus helemaal niets te klagen.
Dan het eten. We nemen de rundersaté en het toetje met boeren jongens en advocaat en een Crème brûlée. De porties zijn ruim, prima klaargemaakt en voor een normale prijs. Van ons een dikke voldoende voor de prijs/kwaliteit.
Jordin R.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Helaas dit was altijd mijn favoriete restaurant. Altijd heerlijk gegeten maar nu echt de laatste keer. Wij kwamen hier gemiddeld 1x in de maand en zien alles minder worden. Sinds het restaurant over is genomen veranderde de kwaliteit al snel. Gisteravond was echt een flop. De kaart is klein geworden en de prijzen erg duur voor wat je krijgt. Zelfs de patatjes en salade moet je tegenwoordig los bestellen. Je krijgt je eten erg snel en er word weinig aandacht gegeven aan de gerechten. Gebakken uitjes op de biefstuk waren rauw en de saté waar je altijd een zwaard van kreeg zijn nu kleine stokjes en is smaakloos. Helaas maar wij waren snel weer weg en komen ook nooit meer terug. Jammer Graaf Floris je was zo goed.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Gister met 10 man weer gegeten bij Graaf Floris. De eerste mosselen, sateh voor de kinderen. Toen we aankwamen lagen de kleurplaten en potloden al klaar. (voordeel van reserveren en vertellen met hoeveel kinderen je komt!!)
De service, het eten en de ontvangst is altijd een feestje.
(al lijken de porties wel langzaam kleiner te worden... of ik krijg steeds meer honger natuurlijk)
Erna F.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Hoorde bij onze favoriet maar komen niet terug!
Klein biefstukje wat prima smaakte voor 20 euro .
Wil je groente of wat friet dan wel zelf BIJ kopen!!
Kaart werd niet aangeboden na een wijntje te hebben besteld dus maar om gevraagd.
Lauw uiensoepje vooraf...wat qua prijs toch minimaal heet mag zijn.
Bestelde bol broodje werd vergeten....ook maar om gevraagd...
Magere keus op de kaart....als je niet van vis houdt.
F. V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Een diner voor twee personen. Soep van de dag, een Aziatische vissoep, en een geitenkaassalade vooraf. De soep was bijzonder smakelijk en goed gevuld. De geitenkaassalade was eveneens heel smakelijk. Ruim portie, goede dressing. Hoofdgerechten Muidervispotje. Goed gevulde visschotel met een gebonden saus. Andere hoofdgerecht een biefstuk. De kwaliteit van het vlees was prima. Jammer dat de biefstuk die rood besteld was, rosé werd geserveerd. Zowel de rode als de witte huiswijn van goede kwaliteit.

De bediening was vriendelijk en redelijk snel. De locatie is prima buiten gedineerd aan de sluis.
1 bitterlemmon, 4 huiswijn, 2 koffie, en voornoemde gerechten voor E 88,=. Daarmee een prima prijs-kwaliteitsverhouding.
Jens H.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Ergens onderweg is Graaf Floris de charme kwijtgeraakt. De menu's hebben we gekregen, na 4 keer vragen
Inspiratieloos, langzaam, ongeorganiseerd en met bijster weinig plezier wordt een - overigens best ok - saté na drie kwartier op tafel gezet. Zoals het een goed eetcafe betaamt lag er toen natuurlijk nog geen bestek op tafel. Lege glazen werden vlotjes weggehaald, de vraag of we nog iets te drinken wensten kwam helaas niet. De toetjes van de kinderen, ijs en chocolademousse, liet men eerst 10 minuten in de warmte bij de keuken staan alvorens het uit te serveren. Uiteraard zal dit een reden gehad hebben, misschien om de mousse qua vorm om te toveren tot een speelse, zoete, hondendrol.
De mensen achter ons hebben minstens 5 keer uitgelegd dat ze koffie hadden besteld en niet iets anders erbij willen hebben. Andere mensen hebben geklaagd over droge kaas op de pannekoeken en verdenken de kok ervan om een pannekoek naturel opnieuw even opgewarmd te hebben.

Er was een tijd dat Graaf Floris een aanrader was, nu denk ik dat ze vooral blij mogen zijn met de dagjesmensen en met de locatie. Mijn geld breng ik voortaan liever ergens anders heen.
Haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Lekker buiten op terras gelunchd. Aardige bediening, naast onze frisdrank werd ook lekker glaasje kraanwater geschonken. Boeren omelet lekker, ietsje flauw misschien maar op te lossen met beetje zout. Omelet grote portie, de bijbehorende kleine salade erg lekker en erg klein. Bruine sneden brood niet zo lekker/vers.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Met (zakelijke) gasten gweest. Ambiance fantastisch (konden lekker buiten zitten), heerlijk gegeten. Super gewoon! Zullen zeker nog een keer gaan.
Sanne V.
  • Datum van je bezoek: 8 mei 2016
Lekker gegeten bij de Graaf. De spareribs waren super. Het pannenkoekje van de kleine viel helaas erg tegen. Verder was alles prima. De bediening was erg vriendelijk, hoewel niet altijd even alert. We kwamen wat vroeger en wilden graag buiten zitten, dat was geen probleem. Prachtig zicht op de sluis vanaf het terras! Leuk restaurant!
Olaf V.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Een leuke tent waar je ook heerlijk kan lunchen. De bediening is top.
En de inrichting doet heerlijk antiek aan alsof je in de kombuis van een groot houten schip zit. De uitsmijter en de kroketjes met brood waren heerlijk.Hierbij standaard een kleine salade. Heerlijk en zeker voor herhaling vatbaar.
Het is en blijft een topper.
Hugan H.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
Blijft door de jaren heen een goed restaurant. Weer prima gegeten. Vooraf gamba's en daarna kalfslever. Deze laatste perfect gebakken. Niet te droog. Vriendelijk personeel.
Cornelissen .
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Leuke en gezellige lokatie waar je prima kunt eten voor een betaalbaar bedrag.
Vriendelijke en servicegerichte bediening
Daisy T.
  • Datum van je bezoek: 19 dec. 2015
Zojuist met vriendinnen gegeten. Hoofd gerecht en dessert. Hoofdgerecht ???? zeetong, stoofpotje, sate en salade alles even lekker! Dessert Brownie en Moorkop, niks mis mee maar voor de prijs van €8,- en €8,50 vind ik het een aanfluiting om geen echte slagroom erbij te serveren. (Klein min punt) En wij allemaal vonden dat de bediening wel iets vriendelijker/attenter zou kunnen. Ondanks dit weinig negatief en heerlijk gegeten!!
Hg227 .
  • Datum van je bezoek: 7 dec. 2015
hier spreken we 1 of 2 keer per jaar af om vrienden te ontmoeten. vanwege de centrale ligging. altijd vriendelijke bediening. de gebakken lever was precies goed. als er iets zou zijn om te verbeteren dan zou het de stoelen moeten zijn; wat rechtop en ongemakkelijk.
Archi L.
  • Datum van je bezoek: 19 okt. 2015
Geluncht in dit gezellige bruin café. Voldoende keuze op de menukaart. Tevens kaart met speciale bieren. Gekozen voor ossenhaasburger. Was prima. Vriendelijke bediening. Gewoon goed!
Auke T.
  • Datum van je bezoek: 9 okt. 2015
Leuk restaurant met een leuke sfeer. De bediening was met een lach, wat erg belangrijk is. Eten was goed voor de prijs. Wijn was niet super maar goed genoeg
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 3 aug. 2015
Een prachtig terras met heerlijke stoelen en uitzicht op de sluis die deze dag zeer druk was, dus genoten. We hadden een heerlijke lunch, zowel de tonijn als de uitsmijter Graaf Floris waren smakelijk en meer dan voldoende. Een lekkere droge witte huiswijn er bij en je zit te genieten.
Fons59 .
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2015
Als je bij Graaf Floris buiten op het terras eet in de zomer heb je een spectucalaire plek aan de sluis van Muiden. Zeer geslaagd en altijd gezellig. Eten is erg goed, bediening proffesioneel en vriendelijk. In de winter binnen met de haard aan is ook erg fijn. Een goede plek voor alle seizoenen.