Graaf Floris V van Muyden

Herengracht 72 1398 AD Muiden Nederland Kaart

Over het restaurant Graaf Floris V van Muyden

Historisch lekker eten

Bij Graaf Floris V van Muyden kun je adelijk genieten van een lunch tot aan een 3-gangendiner, van een simpel kopje koffie tot aan een cocktail als appetizer. Hier voel en proef je de sfeer en geschiedenis van bijna elf vervlogen eeuwen, met historisch lekker eten, van Florisbrood tot aan de escargots.

Meer informatie over restaurant Graaf Floris V van Muyden

• Amex , MasterCard , Pin , Visa
  • Af te huren , Airconditioning , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Graaf Floris V van Muyden

Riekie V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2017
Mooi sfeervol restaurant met een gezellige open haard en vriendelijke bediening.
Heerlijk geluncht !
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 28 okt. 2017
Matig eten en service. Zout op de carpaccio? Haar in het eten... fout op de rekening. Koffie weliswaar van het huis gekregen. Vroeger was het hier echt beter
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 10 sep. 2017
Bij een zaak die Graaf Floris V van Muiden heet verwacht je een oud pandje met een bruin en klassiek interieur en dat was ook precies hetgeen ik aantrof. Ik hou ervan en samen met de goede service leidde dit alles tot een aangename lunch. Ik had de gegratineerde uiensoep en de uitsmijter met spek, ui, champignon en kaas. De uitsmijter was prima maar de soep was een beetje waterig en de prijzen zijn beslist aan de hoge kant.
Hans Peter K.
  • Datum van je bezoek: 5 sep. 2017
lekker en voldoende gegeten.
H V.
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2017
Nvt
Ton V.
  • Datum van je bezoek: 5 aug. 2017
Er was een nieuw meisje in de bediening die geen enkele wijn of drank uit kon spreken of daar moeite voor deed. In het begin hebben we er om gelachen maar na verloop van tijd werd het zelfs irritant. De rest van de bediening was uitstekend.
René M.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
anita T.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2017
heerlijke lunch in een huiselijk warme sfeer
Frenco .
  • Datum van je bezoek: 29 mrt. 2017
Reserverig was niet genoteerd, hierdoor was de keuken al aan het afsluiten. We konden nog terecht. verder was alles prima, niet uitmuntend.
Esther V.
  • Datum van je bezoek: 15 feb. 2017
Mooi plekje en heerlijke hapjes.
Ron H.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2016
Super snelle bediening, eigenlijk geen tijd om je te oriënteren op de kaart.
Hoofdschotel kalfslever goede kwaliteit alleen geen enkel groente garnituur. Kon apart bij besteld worden volgens de bediening. Jammer ik verwacht bij hoofdgerecht een complete gang, incl. aardap. cq groente garnituur.
Na dit aangegeven te hebben werd er ook geen enkele tegemoet koming aangeboden dor de bediening.

Wij zullen hier niet snel terug komen !!!
Finn U.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Het was er ontzettend druk. De bediening was hierdoor niet erg attent. Het eten was prima, niets mis mee. Ook ging het brandalarm 2 maal af maar niemand vertelde wat er aan de hand was. Hierdoor zat ik niet erg lekker. Als ik had geweten dat er grote groepen mensen van een zeilwedstrijd zaten was ik niet komen eten op deze dag.
Frans W.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2016
Na afloop van de vakantie genieten we in Muiden nog even van een mooi lang weekend. Als we laat in de middag het terras van Graaf Floris V opzoeken voor de borrel besluiten we hier ook maar te blijven zitten voor het eten.
Aangezien het nog flink warm is in de zon krijgen we eerst een plek waar we niet direct in de zon zitten en steeds als er iets anders beschikbaar komt wordt gevraagd of we willen verplaatsen. Zeer attent!
Her resultaat is dat we lekker borrelen aan de hoge bartafels die bijna op de brug staan en ons eten geserveerd krijgen aan een tafel die direct aan het water staat. Op het terras wat toch al geweldig ligt een paar van de beste plaatsen. Daarnaast let men keurig op of je glas misschien leeg is en of je nog een refill wilt. Over personeel en locatie dus helemaal niets te klagen.
Dan het eten. We nemen de rundersaté en het toetje met boeren jongens en advocaat en een Crème brûlée. De porties zijn ruim, prima klaargemaakt en voor een normale prijs. Van ons een dikke voldoende voor de prijs/kwaliteit.
Jordin R.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Helaas dit was altijd mijn favoriete restaurant. Altijd heerlijk gegeten maar nu echt de laatste keer. Wij kwamen hier gemiddeld 1x in de maand en zien alles minder worden. Sinds het restaurant over is genomen veranderde de kwaliteit al snel. Gisteravond was echt een flop. De kaart is klein geworden en de prijzen erg duur voor wat je krijgt. Zelfs de patatjes en salade moet je tegenwoordig los bestellen. Je krijgt je eten erg snel en er word weinig aandacht gegeven aan de gerechten. Gebakken uitjes op de biefstuk waren rauw en de saté waar je altijd een zwaard van kreeg zijn nu kleine stokjes en is smaakloos. Helaas maar wij waren snel weer weg en komen ook nooit meer terug. Jammer Graaf Floris je was zo goed.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Gister met 10 man weer gegeten bij Graaf Floris. De eerste mosselen, sateh voor de kinderen. Toen we aankwamen lagen de kleurplaten en potloden al klaar. (voordeel van reserveren en vertellen met hoeveel kinderen je komt!!)
De service, het eten en de ontvangst is altijd een feestje.
(al lijken de porties wel langzaam kleiner te worden... of ik krijg steeds meer honger natuurlijk)
Erna F.
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2016
Hoorde bij onze favoriet maar komen niet terug!
Klein biefstukje wat prima smaakte voor 20 euro .
Wil je groente of wat friet dan wel zelf BIJ kopen!!
Kaart werd niet aangeboden na een wijntje te hebben besteld dus maar om gevraagd.
Lauw uiensoepje vooraf...wat qua prijs toch minimaal heet mag zijn.
Bestelde bol broodje werd vergeten....ook maar om gevraagd...
Magere keus op de kaart....als je niet van vis houdt.
F. V.
  • Datum van je bezoek: 7 jul. 2016
Een diner voor twee personen. Soep van de dag, een Aziatische vissoep, en een geitenkaassalade vooraf. De soep was bijzonder smakelijk en goed gevuld. De geitenkaassalade was eveneens heel smakelijk. Ruim portie, goede dressing. Hoofdgerechten Muidervispotje. Goed gevulde visschotel met een gebonden saus. Andere hoofdgerecht een biefstuk. De kwaliteit van het vlees was prima. Jammer dat de biefstuk die rood besteld was, rosé werd geserveerd. Zowel de rode als de witte huiswijn van goede kwaliteit.

De bediening was vriendelijk en redelijk snel. De locatie is prima buiten gedineerd aan de sluis.
1 bitterlemmon, 4 huiswijn, 2 koffie, en voornoemde gerechten voor E 88,=. Daarmee een prima prijs-kwaliteitsverhouding.
Jens H.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2016
Ergens onderweg is Graaf Floris de charme kwijtgeraakt. De menu's hebben we gekregen, na 4 keer vragen
Inspiratieloos, langzaam, ongeorganiseerd en met bijster weinig plezier wordt een - overigens best ok - saté na drie kwartier op tafel gezet. Zoals het een goed eetcafe betaamt lag er toen natuurlijk nog geen bestek op tafel. Lege glazen werden vlotjes weggehaald, de vraag of we nog iets te drinken wensten kwam helaas niet. De toetjes van de kinderen, ijs en chocolademousse, liet men eerst 10 minuten in de warmte bij de keuken staan alvorens het uit te serveren. Uiteraard zal dit een reden gehad hebben, misschien om de mousse qua vorm om te toveren tot een speelse, zoete, hondendrol.
De mensen achter ons hebben minstens 5 keer uitgelegd dat ze koffie hadden besteld en niet iets anders erbij willen hebben. Andere mensen hebben geklaagd over droge kaas op de pannekoeken en verdenken de kok ervan om een pannekoek naturel opnieuw even opgewarmd te hebben.

Er was een tijd dat Graaf Floris een aanrader was, nu denk ik dat ze vooral blij mogen zijn met de dagjesmensen en met de locatie. Mijn geld breng ik voortaan liever ergens anders heen.
haarlem16 .
  • Datum van je bezoek: 16 jun. 2016
Lekker buiten op terras gelunchd. Aardige bediening, naast onze frisdrank werd ook lekker glaasje kraanwater geschonken. Boeren omelet lekker, ietsje flauw misschien maar op te lossen met beetje zout. Omelet grote portie, de bijbehorende kleine salade erg lekker en erg klein. Bruine sneden brood niet zo lekker/vers.
Jacqueline V.
  • Datum van je bezoek: 6 jun. 2016
Met (zakelijke) gasten gweest. Ambiance fantastisch (konden lekker buiten zitten), heerlijk gegeten. Super gewoon! Zullen zeker nog een keer gaan.