Graaf Bernstorff

6,7
Lang
Cobliek .
  • Datum van je bezoek: 11 nov. 2016
Helaas werd de soep lauw opgediend. Dit gold ook voor de bijgerechten bij de tournedos. De tournedos is prima, maar door de lauwe puree en groente toch teleurstellend.
Personeel is niet echt betrokken bij de gasten. Zelfs de Warsteiner uit de tap had een vreemde bijsmaak. Alleen het ijs bij het dessert was lekker.
Marjo L.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Wat een vreselijk slechte bediening!! Totale desinteresse. Eten was ook niet top, het garnituur bij hoof en voorgerecht was hetzelfde!, hier kom ik niet meer terug!
Marjo L.
  • Datum van je bezoek: 12 sep. 2016
Zeer slecht, bediening totaal niet geinteresseerd in de gasten, eten redelijk, garnituur bij voor en hoofdgerecht hetzelfde. Hier kom ik, niet meer terug
Saskia K.
  • Datum van je bezoek: 19 jul. 2016
Prima restaurant in het centrum van Schier. Het eten is OK. Grote porties maar niet verfijnd. Op het terras is het heerlijk toeven. De bediening heeft je niet altijd in de gedachten, maar zijn vriendelijk en servicegericht. Bijzonder detail: afhankelijk van welke kaart je bestelt, krijg je een stoffen of papieren servet! Ik bestelde een gerecht van de dinerkaart (stoffen servet!) en mijn man van de "gewone" kaart (papieren servet!)...
44Hugo .
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2016
Een midweek in Schiermonnikoog. Lekker rustig zonder auto's, overal fietsen en prachtig weer. We hebben een appartement gehuurd van Hotel Graaf Bernstorff, midden in het centrum. Hoewel het niet onze gewoonte is om in hetzelfde hotel te dineren doen we het de eerste avond toch wel. Alle terrassen zitten vol en de dinerzaal is een beetje een doorgangsruimte, waar de bediening met bladen vol heen en weer sprint.
Het restaurant heeft -heel verstandig- een vrij smalle kaart zodat ze zich beter kunnen concentreren en de de kwaliteit van ons menu is dan ook prima. We nemen vooraf een gerookte ganzeborstfilet en 'surf en turf' van dunne gerookte ribeye met gamba's; voor het hoofdgerecht tamme eendenborst en pikante curry. Voor het dessert vraag ik voor mijn vrouw koffie met bonbons. Daar is ze gek op maar geen enkele restaurant heeft dat nog op z'n repertoire staan. Hier ook niet. Maar het jongste lid van de bediening is even aandoenlijk als slagvaardig, verdwijnt in de keuken en zorgt er voor dat de kok speciaal voor mijn vrouw een bonbonachtige mousse met stoofpeertjes maakt. Prachtig!
Mandyonder .
  • Datum van je bezoek: 10 jul. 2016
Aangeschoven op het terras bij graaf bernstorff. Dochter houdt zich vast aan tafel en deze valt om omdat deze op drie poten staat. Geen grip. We bestellen te eten. Voor kids kindermenu van patat met kibbeling. Kibbeling is niet op voorraad want er is net een bruiloft geweest een dag ervoor. Dan maar patat met gamba's, niet verkeerd. We benoemen een paar gerechten, echter ook niet op voorraad ivm reeds genoemde bruiloft. Omdat de kids inmiddels leuk aan het spelen zijn besluiten we toch maar te blijven zitten. Fantasie van de kok dan maar? Helaas bezit de kok zelfs niet over een fantasie gerecht vandaag. Wat een aanfluiting, wanneer je een bruiloft hebt gehad de dag er voor houd je hier toch rekening mee met de inkoop? De bediening laat ook te wensen over, het bestelde biertje is nooit gearriveerd. Zelfs het standaard; heeft het u allemaal
Gemaakt? Kon er niet vanaf. Voor ons de laatste keer bij Bernstorff!
Ilse T.
  • Datum van je bezoek: 3 jun. 2016
Een heerlijk terras en een restaurant met veel pretentie. Helaas is de kaart buiten erg beperkt. Ik besloot de varkenshaas te bestellen. Op de kaart als een soort specialiteit aanbevolen. Nadat de ober een glas bier over me gooide (zijn woorden: valt wel mee..) kwam het eten. Bord vol friet, stukjes gebakken varkenshaas zonder saus of champignons of zo. Verder 3 blaadjes sla, 2 plakjes tomaat en 3 plakjes komkommer. Niets van gemaakt dus. Goedkoper en beter eten bij de plaatselijke snackbar denk ik. Ik moest nog vragen om een nieuw hals bier ter vervanging van het biertje dat over me heen kwam. €30 pp is dan echt te veel.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2016
Kamer prima, fris en schoon, bedden goed, vooral het ontbijt prima en gevarieerd.
Personeel erg vriendelijk en behulpzaam.
Wifi op de kamer en in het restaurant laat te wensen over.
Voor herhaling vatbaar !
Penwerf .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Op "maiden voyage"naar Schier een lang weekend doorgebracht in dit hotel. Mooie grote en luxe kamer en badkamer (zelfs met Jacuzzi). Ondanks wat mindere recensies toch ook hier gegeten en geen seconde spijt gehad. Mooi menu. Prima voor- en hoofdgerechten.Alles mooi opgediend en op temperatuur. Complimenten bij deze voor de keukenstaf en voor de attente bediening. Nog te vermelden valt het zeer uitgebreide ontbijt buffet. Mede ook dankzij het mooie weer een aangename kennismaking met dit eiland en zeker voor herhaling vatbaar.
Rolandr .
  • Datum van je bezoek: 20 jan. 2016
Vanmorgen een kop koffie en een stuk gebak gegeten in Bernstorff.
De koffie was redelijk, alleen niet heel erg heet. Het gebak (appeltaart en abrikozenvlaai) daarentegen van schieronwaardige kwaliteit. Nu begreep ik ook de aanbieding van koffie met gebak voor 5 euro. Met als aller grootste domper de simpele snel in elkaar zakkende spuitbus slagroom....zonde zonde zonde!
Info140 .
  • Datum van je bezoek: 24 dec. 2015
We hadden tevoren waarschuwingen gehad : Het eten bij dit hotel zou net zo weinig kwqaliteit hebben als bij het ertegenover gelegen hotel Van der Werff. Dat klopt niet meer. Sinds Bernstorff in andere handen is gekomen is er veel verbeterd.
Wij hebben er slechts geluncht, maar waren dik tevreden over de hamburger xxl en aan overzijde de sate. Kon ook haast niet anders, want het vlees wordt betrokken bij de beste slager van Friesland : Menno Hoekstra uit Anjum. Op beide Kerstdagen zat het restaurant vol, en we hoorden slechts tevredenheid bij de gasten. Dat is echter geen eigen ervaring, wij dineerden bij Duinzicht en De ware Jakob.
Joseph L.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2015
Graaf Bernstorff is een degelijk en comfortabel hotel met vriendelijk, behulpzaam personeel. Fijne kamers, goede bedden, prima ontbijt. Een aanrader, behalve... het restaurant. De menu’s zien er best aardig, zelfs professioneel uit. Maar koken is duidelijk niet de sterkste kant van de gastvrije eilanders. Niet gaar (medium rare oftewel à point gevraagd maar de biefstuk was gewoon koud en knalrood van binnen) , smaakloos, leek niet vers, fantasieloos. Hoe moeilijk is het om een stukje zalm te bereiden? Zelden zo slecht gegeten.
Mark R.
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2015
We kwamen min of meer toevallig hier terecht: geen spijt hiervan. Voorgerechten waren smaakvol: coquilles op wakamé en gerookte ganzeborst op een bedje van (nogal droge) sla met chutney. Hoofdgerechten: de gegrilde tonijn was aan de rauwe kant en voor mij was dit uitstekend. De groenten (sla en komkommer) hadden voor mij niet gehoeven, maar de zeewier was heerlijk erbij met wat sojasaus op de bodem. De kabeljauw van mijn tafelgenoot was mals en smakelijk. De witte huiswijnen (Chili: de cabernet sauvignon en de chardonnay) waren echter niet al te best. De bediening was van het grote gebaar en niet oplettend (beetje lomp: negeren van teken, wijn voorlangs inschenken, etiket niet tonen, niet tussendoor vragen hoe het smaakt). Dat paste eigenlijk niet in deze klassieke entourage. Opvallend gunstige prijs-kwaliteitverhouding.
GijsK .
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Hoofdgerechten tonijn en stoofpotje, allebei veel te koud opgediend. stoofpotje flauw. tonijn was rose aangekondigd maar kwam ongeveer rauw op tafel, in een bord sla. Grote stukken rauwe lente-ui niet onze smaak.
Bediening vrolijk en vriendelijk (hoewel met weinig kennis van zaken).
Alberihi .
  • Datum van je bezoek: 9 sep. 2015
Tijdens een gezellige zussendag besloten wij te eten bij Benstorff. Vooraf besloten een soepje te nemen. We hadden twee mosterd- en twee uiensoep besteld. De mosterdsoep was voldoende, de uiensoep daarentegen zag eruit als bruine drab en smaakte naar rode kool en veel peper. Echt niet te eten! Wij besloten hierop weg te gaan. Bij de vraag of het gesmaakt had hebben we dit gezegd. Na enig aandringen hoefden we de drab niet af te rekenen. Wij hopen nog eens terug te komen en dan van een werkelijke uiensoep te genieten.
Job B.
  • Datum van je bezoek: 21 jul. 2015
Na een heerlijke dag Schier' beland bij Graaf Bernstorff. Service was prima, niks op aan te merken. Eten viel daarentegen best wel tegen, tournedos gehad. Werd niet gevraagd hoe ik mn tournedos wilde en toen het eten geserveerd werd was het al koud. Portionering viel ook tegen.. Volgende keer maar eens een ander restaurant proberen!
Namine .
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2015
Op een dagje Schiermonnikoog stoppen we hier altijd even. Schitterend terras en in de zon. Bediening netjes maar niks extra's.
We hadden een uiensoep, plate saté en een pasta met gamba's. Ook hier geldt lekker maar nergens bijzonder en de satestokjes waren echt te klein, samen nog geen 100 gram.
Wij zullen hier echt wel weer gaan zitten maar het blijft jammer dat ze op deze locatie er niet meer van maken.
Grytsje66 .
  • Datum van je bezoek: 13 jun. 2015
Het voorgerecht: de coquilles waren nog redelijk, het hoofdgerecht echt belabberd. De vegatarische curry kan de naam curry echt niet dragen het was meer iets van groente in een witte, smakeloze waterige bloemsaus, ergens in de verte proefde je iets van een thaise invloed. De tonijn was okay gebakken, maar eigenlijk gewoo niet op smaak gebracht en geserveerd op een te grote hoeveel (drapperige) groente. Heel jammer, voor de overname was het hier altijd heerlijk eten...dit moet en kan echt veel beter. Wellicht de kok eens gerichte inspiratie laten op doen door een paar leuke en goede kookworkshops?
Advanwinden V.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2015
Het diner bij avondzon op het terras mogen nuttigen, in het mooie centrum van het dorp. Een geweldige locatie op het wonderschone eiland. De bediening is wat aarzelend, maar vriendelijk en in een tempo dat bij de avond past. De eendenborst is prima van smaak en heeft een aangename omvang. Het toetje is zeer geslaagd: tarte tatin met ijs, echt heerlijk. De prijs is in overeenstemming met de kwaliteit.
Dago B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2015
Door ons jaarlijkse uitstapje naar het wonderschone Schier, belandde wij nu oa. weer een keer bij Bernsdorff om te eten. Over smaak valt niet te twisten, maar het blijft een prachtige accommodatie. Die lampen alleen al. Je merkt weinig van de eigenaars wisseling.
Het eten was weinig op aan te merken, coquilles en lamsrack. Kleine porties maar goed op smaak. Ook de toet ok. Maar de bediening blijft hier een heikel punt. Dat je de extra frites en salade vergeet, en pas na het eten brengt (omdat wij er om vroegen) kan nog door de drukte komen. Maar als er nog 2 tafels bezet zijn en je presteert het dan om de koffie tussen de vuile dessert borden te zetten, begrijp je er helemaal niets van. De vuile vaat werd wel verwijderd toen wij hier om vroegen. Jammer.....