Gouden Kroon

Meer informatie over restaurant Gouden Kroon

Voordelig
Heidi H.
  • Datum van je bezoek: 26 nov. 2016
Ik eet hier regelmatig en altijd met veel plezier. De gerechten worden allemaal zo overheerlijk klaargemaakt. Het personeel denkt echt met je mee, alles is aan te passen zodat het eten nog beter bij je past. Ook wordt er rekening mee gehouden of je snel door wilt eten of pauze wilt nemen tussen de gangen. De zeer vriendelijke ontvangst en de persoonlijke noot van de bediening zijn echt een plus.
Marjan V.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2016
Wij hebben vanavond heerlijk bij de Gouden Kroon gegeten en we zijn aangenaam verrast.
Allereerst de bediening,supervriendelijke mensen (2 broers en een zus) die er alles aan doen om het de gasten naar de zin te maken.
Vader stond in de keuken en over alle gerechten zijn we echt enthousiast. Vooraf hadden we loempia ( vol met kip en totaal niet vet) en sate van lamsvlees ( heerlijk zacht vlees met een lekkere saus).
Als hoofdgerecht kregen we malse krokante kipstukjes in een eetbaar 'vogelnestje' van geraspte aardappel met een lekker sausje ( werd keurig apart geserveerd), grote garnalen in een deegjasje ( niet vet,heerlijk sausje apart) en een sizzling plate met zeer zacht rundvlees in een zwarte bonen/ketjap saus.
Als toetje kon er nog net een klein ijsje bij en op verzoek kreeg ik de warme chocoladesaus apart erbij.
Ik heb slechts een 7 gegeven voor het decor maar dit restaurant hoeft niet opgefluft te worden want het eten krijgt een 10 ! Een aanrader!
JanHor .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2015
Als je in Hoogvliet woont, heb je ongetwijfeld wel eens gehoord van Chinees restaurant Gouden Kroon of ben je er wellicht bekend. Woon je op redelijke afstand van dit eethuis, dan is het zeer aan te raden er eens te gaan chinezen. Als je binnenkomt, denk je dat de tijd heeft stilgestaan, want aan het interieur is hier de laatste 40 jaar niets veranderd. En toch heeft dat zijn charme. Tel daarbij op dat de bediening uitzonderlijk plezierig en vriendelijk is, en je bent er al voor gewonnen voordat je een hap hebt gegeten.
Aanrader? Eigenlijk zijn alle meer dan 180 (!) gerechten waarschijnlijk lekker, maar probeer eens de krokant gebakken pekingeend, of neem een van de Ti Pans, op een gloeiend hete plaat opgediend sissend vlees, kip of vis. Maar ook een eenvoudige nasi rames smaakt als een Chinees gedicht. En neem er eens een echt Chinees pilsje bij! Kortom, het beste restaurant in zijn soort in de wijde omtrek.
Anneke V.
  • Datum van je bezoek: 22 mrt. 2015
Ik haal tot nu toe alleen eten af, maar haal tjap tjoy af. Heb ik nergens zo heerlijk gegeten als hier. Ook de Loempia heb ik geprobeerd. Werkelijk een aanrader, helemaal vol met kip, ik ga hier binnenkort in het restaurant eten. Alleen 1 minpuntje, je kunt hier niet pinnen..Voor de rest, ik word vaste klant!
KeesWeeda .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2014
Gister weer gechineest bij de Gouden Kroon in Hoogvliet. Echt een chinees restaurant zoals we dat al jaren kennen. Niks geen wok of plaat bereiding waar je bijstaat, nee er wordt nog gewoon voor je gekookt.

De loempia's zijn een absolute aanrader. Vol groenten en kip, een maaltijd op zich.
De babi pangang, de kip kerrie en vooral de tjap tjoy, vol verse groenten is een aanrader.

De bediening is vlot en uiterst correct.

Het interieur oogt wat gedateerd, maar dat nemen we graag voor lief.
Gerard V.
  • Datum van je bezoek: 26 apr. 2014
Heerlijk ouderwets gechineesd"t De rijsttafel zoals vroeger dus geen gewok, geen fotokaarten maar gewoon een rijsttafel voor 6 personen en dat dan heel de tafel wordt vol gezet. Jammer dat dit soort zaken zo weinig klandizie hebben. Goed eten maar ook erg goede service met Raymond als stralend middelpunt.
Pictures-Pauline .
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2013
We zijn Chinees gaan eten, binnen gekomen werden we vriendelijk ontvangen, het restaurant zag er gewoontjes uit, hetzelfde als een jaar geleden,. maar wel verzorgd en schoon. We kozen een rijsttafel voor 2 personen. Omdat ik geen varkensvlees mag eten i.v.m allergie, kwam mevrouw mij vertellen dat het gerecht kon worden aangepast, wat ik erg prettig vond. De bediening was correct gekleed en erg vriendelijk. De rijsttafel bestaande uit verschillende kleine gerechtjes, werden bij aankomst op tafel verteld van inhoud. We aten gebakken banaan in een krokant jasje met een frisse ietwat gember sausje, een pikante saus met biefstuk stukjes, waar rode paprika en champignons en veel uien in verwerkt waren. In heel veel gerechtjes zat ui, dit mag wel wat minder. Dikke grote garnalen in een ook krokant jasje met een bij behorend sausje, frisse stukjes ananas, aten er mihoen bij, wat aangemaakt was met ei, diverse groenten, taugé. Er waren nog meer gerechten. We dronken er fris en een potje Chinese thee bij.
Al met al, we hebben op ons gemak een dikke twee uur zitten tafelen, en voor na, een kop koffie. De thee en koffie was incl. de rijsttafel. Al met al we hebben lekker gegeten!!

Tip; als je jarig bent, geef dit even door, want ze zetten een speciaal verjaarplaatje voor je op, en een verrassing erbij.
Eet smakelijk en veel plezier.
Loony79 .
  • Datum van je bezoek: 14 okt. 2013
Mijn vriendin heeft coeliakie en mag daardoor geen gluten eten, die bijna over in zitten. Buitenlandse restaurants zijn daardoor bijna standaard een "no go". In dit restaurants spreken ze echter vloeiend Nederlands en zijn ze ook nog eens beter op de hoogte van gluten dan het gemiddelde Nederlandse restaurant.
Het eerste wat ons op viel is de service. Je voelt je als klant echt koning! Alle wensen zijn bespreekbaar en ze proberen deze zo goed mogelijk waar te maken.
Een restaurant waar ze je helpen met je jas aantrekken en de deur voor je openhouden, bestaat dat nog?? Jawel!! De Gouden Kroon
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2013
goed gegeten na een lange reis lang niet bij een chinees gegeten , maar ga na deze ervaring toch weer wat vaker naar de chinees. de eend was zuper lekker , had wat meer vlees en wat minder ui gemogen , als voorgerecht haaienvinnensoep genomen had ik niet moeten doen smaakloos.
mijn tafelgenoot ti pan mooi gerecht en erg lekker.
personeel is erg vriendelijk , zaak mag wel eens een facelift krijgen
Martin77 .
  • Datum van je bezoek: 9 jul. 2012
De standaard bakken Chinees zijn niet zo bijzonder. Maar als je de specialiteiten neemt krijg je ook goed, traditioneel, Chinees eten. Een aantal gerechten lijken op het eten wat in China zelf ook geserveerd wordt.