Gordal

A.J. Ernststraat 577 1082 LD Amsterdam Nederland Kaart
31-205175330

Over het restaurant Gordal

Gordal, gelegen aan het prachtige winkelcentrum Gelderlandplein, heeft alle ingrediënten in huis voor bijna elke gelegenheid met Spaanse allure. De naam van het restaurant refereert aan een culinair kwaliteitsolijf die hand geplukt worden door een klein familiebedrijf in Andalusië. De Gordal-olijf is anders dan reguliere olijven door de grootte en stevige, sappige smaak. Onmisbaar in de Spaanse keuken en uiteraard als delicatesse op de menukaart van Gordal. Die bestaat verder uit een mooie lijst verschillende Tapas en authentieke Spaanse gerechten, van zowel vegetarisch tot verse vis, pittig tot mild. Onder chef Oscar Selfa wordt naast de reguliere kaart, maandelijks ook een gerecht uit een specifieke regio gekookt. De cultuur, gewoontes en lokale smaken van dit gebied staan die maand dan centraal. Tot slot een interessant weetje want Gordal heeft namelijk een groot dakterras met de leukste kinderhoek van de Amsterdamse Zuidas én zon tot die ondergaat. Op deze verborgen plek heerst een ontspannen & laid back atmosphere, die je uitnodigt voor een cappuccino, een bocadillo de Manchego, een Spaanse hightea of een goed glas wijn met pintxos’. Op en top genieten dus!

Meer informatie over restaurant Gordal

Vanaf station Amsterdam Zuid rijdt de gratis Gelderlandplein shuttle, deze stopt bij Gordal voor de deur. Vanaf halte De Boelenlaan (tram 5 en metro 51) 8 minuten lopen.
  • : Parkeergarage aanwezig onder het restaurant (Gelderlandplein garage P1 tm P4). Eerste 90 minuten gratis parkeren

Gordal iedere dag geopend van 07:30 tot 00:30. De keuken is geopend tot 22:30
Lunchkaart wordt geserveerd van 11:30 tot 17:00
Dinerkaart wordt geserveerd van 17:00 tot 22:30

Jouw recensie over het restaurant Gordal

Mirjam T.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
De kwaliteit van het eten is ok, maar echt te duur. De service was goed, ookal moesten we verschillende malen zelf om aandacht vragen. De inrichting vond ik mooi, ik houd van eigentijds. Jammer van de ligging in een winkelcentrum.
Richard M.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2017
Smakeloos. Helaas. Zouteloze amandelsoep met stukje vis, papperige groenten, lauwe aardbeiensoep met een vettige chocoladepasta. Zeker in deze prijsklasse is het je geld niet waard. Veel thuiskoks koken beter. De halve prijs pizzeria’s op de Leidsestraat hebben meer smaak. Restaurant manager kan een van de wijnen niet adviseren, want hij heeft hem zelf niet geproefd, dus proeft hij even bij ons aan tafel. Decor is stijlvol en netjes, maar toch niet sfeervol. Het helpt ook niet dat je uit het raam kijkt en recht tegen de etalage van een speelgoedwinkel aankijkt. Kortom: geen aanrader
Dominique M.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2017
Eten prima, service top!
W.N. T.
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2017
Je kunt er helaas geen echte diner nemen, alleen diverse pasta's , maar dat bleek voor ons voldoende te zijn, daar wij geen grote eters zijn. Erg aardige bediening.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2017
het leek er op dat het voor de kok en de bediening hun eerste keer was in dit beroep.
Step H.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2017
helaas kunnen we geen recensie geven over de gerechten maar worden bij het invullen van de enquête er wel toe gedwongen door Iens!
(we hebben dus uiteindelijk niet gegeten!) Bij binnenkomst bleek er maar 1 persoon aanwezig die alles moest doen! Na 10 minuten wachten bij de entree zijn we maar vertrokken omdat dit wel tekenend (= een aanname) zou zijn voor de rest van de avond!
ceta N.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
we hebben Heerlijk gegeten bij Gordal.
het echt is verassend goed en ziet er ook prachtig opgemaakt uit. Het enig wat ik jammer vind is de sfeer! Het restaurant is wat mij betreft iets te kil ingericht! Het ziet er meer als een hippe lunchroom uit ipv een restaurant!
vooralsnog een aanbeveling waard en voor het eten ga ik er zeker nogmaals naar toe.
Lucienne D.
  • Datum van je bezoek: 4 aug. 2017
Lekker eten en vriendelijke service! Goed betaalbaar en zeker met de actie via iens, we hadden 30% korting op de hele rekening!
Jammer dat het slecht weer was en daardoor het dakterras gesloten, wij komen zeker nog eens terug als de zon schijnt.
Ruud K.
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2017
Zeer vriendelijk personeel en een vlotte bediening. De meeste tapas waren erg lekker maar de Gamba's al Ajio en de Kabeljauwstukken in zwarte tempura misten smaak.
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Verrassende ervaring bij dit Spaanse restaurant. De tapas waren heerlijk en de varkens wang eveneens. Ook de kazen en de espresso waren heel goed. Ik kom er zeker terug.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2017
Al bij binnenkomst bevreemd ons iets dr inrichting welke werkelijk NIETS Spaans uitstraalt. Het had net zo goed een hollandse luxe broodjeszaak kunnen zijn.
Ook de kaart laat eigenlijk niets spannends , vurigs of Spaans zien. Manchego kaasplakjes met kweepeer... best smakelijk maar Spaanse kaas maakt nog geen Spaanse dis! Gamba's .... vlak in de smaak... het kan ons niet bekoren. Uitzondering is de pulpo die heerlijk uitgedost ligt in een zilte crème en juist gegaard & smakelijk is. .
Gemiste kans
Wiebe T.
  • Datum van je bezoek: 30 jul. 2017
Heel klantvriendelijk en relaxte sfeer. Prima prijs en over all goed eten.

Alleen de hamkroketjes waren qua portie een beetje karig ;)
Ansje M.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
vriendelijke bejegening
Henk V.
  • Datum van je bezoek: 29 jul. 2017
Als een Spaans restaurant een beoordeling krijgt met de titel fantastisch, verwacht je wat. En eerlijk gezegd valt alles een beetje tegen. De locatie is zo vreselijk nieuw en ziet er zo kill doorgestyled uit, dat de gezelligheid ver te zoeken is. De bediening is niet traag maar zeker niet snel. Dan de kaart, Vreemd genoeg staat er op de hele kaart geen een salade of een groente gerecht. En de gerechten zijn allemaal vrij zoet. De varkenswangen liggen op zoete puree van pompoen, missen iets zuurs. De op de kaart aan tafel geflambeerde Chorizo is blijkbaar in de keuken al geflambeerd, en ligt op extreem zoete uien, waar de caramel daadwerkelijk van aan je tanden plakt. De porties zijn aan de kleine kant en nieg vies maar ook niet echt lekker. Jammer dat aan het einde de rekening ook niet klopte. De wijn was overigens goed betaalbaar en echt lekker.
Hans H.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Prima Spaanse tapas, die ook als hoofdgerecht kunnen worden besteld en na de bestelling spoedig worden geserveerd. De kwaliteit van het eten en de daarbij geschonken wijn is van een zeer goed niveau. Ik zou dit restaurant aan vrienden en kennissen voor een bezoek aanbevelen. Het is strak, modern ingericht;dit zou wel iets frivoler naar Spaanse aard kunnen om in overeenstemming te zijn met de keuken. Het personeel is zeer vriendelijk en de karaf water op tafel is prijzenswaard Tine en Hans
Carola B.
  • Datum van je bezoek: 22 jul. 2017
Tapas, met een leuke en smakelijke eigen toets.
Sander L.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2017
Beetje kantoor sfeer, wel schoon en strak. Mag meer restaurant gevoel hebben. Bediening was vriendelijk en de korting was zeer genereus. Het eten was prima maar niet bijzonder.
Veronique V.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Echt verdomd goeie tapas!Wij komen zeker terug.
Merve C.
  • Datum van je bezoek: 23 mei 2017
Perfect service
Lucienne D.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Op een mooie zonnige vrijdag avond, na een dag shoppen in Amsterdam heerlijk met ons gezin gegeten bij Gordal. Erg goede & vriendelijke service, een fijne sfeer en heerlijke Spaanse Tapas & Sangria hebben ons alvast een goed voorproefje gegeven voor de aankomende zomermaanden. Wij raden Gordal zeker aan bij onze vrienden en komen zelf ook zeker nog eens terug!