Goos eten & drinken

Maasstraat 74 1078 HL Amsterdam Nederland Kaart
31-206793443

Over het restaurant Goos eten & drinken

GOOS eten & drinken, gevestigd aan de Maasstraat in Amsterdam-Zuid, is een gezellig eetcafé waar je terecht kunt voor een heerlijke kop koffie, een uitgebreide lunch, een smaakvol diner of een gezellige borrel!

In de keuken staan kritische koks met een grote passie voor het vak. Het zijn liefhebbers van eten! De gerechten worden bereid met biologische en (h)eerlijke producten. Laat je verrassen door het gerecht van het moment: een wisselend seizoensgerecht waarbij de koks gebruik maken van vlees en vis van het moment.

GOOS Eten & Drinken houdt van Amsterdam en laat je kennis maken met de lekkerste producten uit eigen stad! Zo komt de ambachtelijke ossenworst op de borrelkaart van Louman uit de Jordaan en het beroemde Jiddisch zoetzuur van De Leeuw.

Maak kennis met de smakelijke gerechten van GOOS Eten & Drinken in Amsterdam-Zuid en ontdek pure smaken.

Meer informatie over restaurant Goos eten & drinken

- Ontbijt 10:00 - 16:00
- Bar 10:00 - 00:00

Jouw recensie over het restaurant Goos eten & drinken

Olivier S.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2018
Goos is een leuk concept, veel eet en drink dingen uit de buurt en een ongedwongen maar wel nette service. Niet te popie jopie wat je soms wel meemaakt. Het eten is goed en de wijn ook. De bieren zijn legio en ook buiten is het leuk zitten maar dan zit je wel in de sigarettenrook als je pech hebt. Gewoon doen. Goos. Omdat het leuk en lekker is.
Anne G.
  • Datum van je bezoek: 15 aug. 2018
De bediening is extreem vriendelijk. Vooral de jongen die er tot een uurtje of zes werkt. Ze geven je een welkom en huiselijk gevoel. Het eten smaakte fantastisch. Een top avond! Zeker een aanrader!
Gtevankempen V.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
Aansluitend op de de vorige recensie. ik bestelde soep en zalm met garnalenkroket. De jongen die de bestelling opnam blafte vervolgens :"dat zijn 2 voorgerechten"! Als gast verwacht ik geen verantwoording te hoeven afleggen voor wat ik bestel !!! Vervolgens werden de borden nog net niet op tafel gesmeten. Tot mijn grote verbazing zag ik dat dezelfde jongen bestek op de terrasvloer liet vallen. En dit vervolgens zonder blikken of blozen op de tafel neerlegde. De prijs kwaliteit van het eten was in orde. Echter de bediening was abominabel. Ik verwacht voor dit geld niet de service van het Amstel hotel of de Librije. Maar respect naar de klant is wel het minste wat je in een restaurant/eetcafé mag verwachten. En laat nou dat laatste hier totaal niet aanwezig zijn.
Ive L.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
Zoals wij haast elke week deden (met de nadruk op deden), vanavond als buren gegeten bij Goos. Een korte samenvatting van ons bezoek:
1. Bij aankomst kreeg ik tot twee keer toe een vies glas (oude vast gekoekte citroenresten) waarna ik besloot mijn Spa Rood uit het flesje te drinken.
2. De jongeheer stootte terwijl hij ons eten serveerde mijn flesje Spa Rood om, waarna ik vroeg of ik een nieuwe kreeg. Zijn reactie: wil je nou een nieuw flesje Spa?! Hij bracht mij uiteindelijk een klein glas Spa Rood zonder prik, hetgeen ik niet geconsumeerd heb.
3. Gezien de service ronduit asociaal was, besloten wij na het eten direct op te stappen en elders een koffie te nuttigen. Toen ik keurig naar binnen liep en aan de bar stond werd ik door donkere serveerder volledig genegeerd en wachtte ik op de jonge jongen die eerder mijn drinken had omgestoten. Toen hij vroeg of alles gesmaakt had en naar wens gaf, gaf ik aan de service als ronduit asociaal te hebben ervaren. Het pin apparaat werd mij onder mijn neus geschoven en dat was het einde van het gesprek zonder enige reactie op mijn feedback.

Voor ons NOOIT meer naar Goos! Wij zullen onze buren en andere buurtbewoners eveneens adviseren hier NIET meer naartoe te gaan!
Nina E.
  • Datum van je bezoek: 16 mei 2018
Slecht! Ik snap die heisa niet . Service is niet echt geintreseerd noch vragen ze of het smaakt of alles naar wens is. Katten zijn leuk voor thuis. Zeker niet in een zaak en zeker niet als het seizoen aangebroken is voor verharen. Kreeg telkens het gevoel dat ik kattenharen at. Ossenhaas is niet van kwaliteit zeker heen Black agnus. Nooit meer!!
H.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2018
Heel vriendelijk ontvangen, attent personeel, ontspannen sfeer, lekker gegeten, redelijke prijzen, makkelijk online gereserveerd en snelle reactie per sms en email
Anne S.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2017
Gezellige drukte, leuke kaart, heerlijk gegeten, prima bediening.
Lotte E.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Heerlijk gegeten en super gezellige sfeertje. De vegetarische krokante sushi is echt een aanrader!
Bediening is heel vriendelijk en behulpzaam!
Margreet L.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Precies wat je van een goed eetcafé verwacht: informele en levendige sfeer, vriendelijke en vlotte bediening en lekker eten zonder tierelantijnen. Prima avond gehad.
Anne-Marijke B.
  • Datum van je bezoek: 25 nov. 2017
Zeer vriendelijk en enthousiast personeel, fijne sfeer. Jammer van de bank vol kattenharen, dit vind ik minder gepast in een eetgelegenheid.
Sjwf S.
  • Datum van je bezoek: 24 nov. 2017
De salade met filo deeg was heel veel sla i.p.v. anders ingrediënten.
Femke K.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2017
enerzijds flexibel in het afwijken van de clubkaart (>10 man), maar helaas wel heel lang wachten op een vergeten gerecht vanuit de keuken. bediening pakte dit wel goed op
Petrouschka W.
  • Datum van je bezoek: 13 okt. 2017
Onze tweede huiskamer. Lekker eten, prima verhouding prijs/kwaliteit. Sympathieke mensen in de bediening. Altijd fijn bij Goos.
vdpoel .
  • Datum van je bezoek: 1 okt. 2017
Zoals altijd lekker gegeten, goede saté en lekkere salade. Vriendelijke bediening. Lekkere macarons van Tout bij de koffie. Fijn café om om de hoek te hebben!
Gerard S.
  • Datum van je bezoek: 5 jun. 2017
Lekker geluncht bij Goos. leuke gemoedelijke sfeer met een gemengd publiek. leuke kaart met naast de standaard gerechten die je kunt verwachten ook aparte dingen als broodje tonijnsalade met gegratineerde kaas.
Heb zelf de Goos burger genomen. lekker grote burger met verse ingrediënten. Daarbij een heerlijk IJwit van de tap.
Bediening (Len in dit geval) kan je ook prima adviseren bij de keuze van het juiste (tap)biertje ;-)
Altijd weer gezellig om heen te gaan!
H D.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Redelijk gegeten bij Goos. De club sanwich had wat spannender gemogen. Nadat ik melding had gedaan van het onbreken van de advocado werd door de bediening gesuggereerd dat 'wel meer mensen hier melding van doen, maar de advocado gewoon als een dun laagje op het brood zit' (indien hier meer meldingen van worden gemaakt, dan zou dit toch al een signaal naar de keuken moeten zijn?). Nadat ik samen met de bediening het broodje had ontleed kwamen we tot de conclusie dat de advocado toch echt ontbrak. Deze kreeg ik vervolwaargens erbij in een apart bakje. Een tip voor de bierkaart is misschien het toevoegen van een omschrijving per biertje. De sfeer was goed en de bediening was vrolijk.
SEC .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Vanavond aten wij bij Goos.
We kozen een salade als hoofdgerecht. Daarbij wordt brood geserveerd. Wisselen voor frites? ja dat kan wel, maar dat is 3,50 euro meer. Maar vertelde de serveerster, dat is dan ook een grote portie. En je kan het ook niet nemen.... was het antwoord toen een van mijn gasten zijn verbazing uitsprak over de extra kosten.
De portie was echt niet groot!
Ze vraagt of het toetje (een kinderijsje voor een volwassen ijsliefhebber) lekker heeft gesmaakt. Wil je een eerlijk antwoord zegt mijn tafelgenoot? heel erg zoet. Ja, dat is nou eenmaal zo met kinderijsjes... is het antwoord van de serveerster.
En niet besteld brood op de rekening. Dat werd uiteindelijk van de rekening afgehaald.

Een mooie plek, redelijk goed eten, maar een service die niet stuurt op kwaliteit en dat is jammer!

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Het interieur bij Goos bestaat uit toch wel een beetje oude meuk. Maar verder is alles prima op orde. De dames in de bediening waren erg vriendelijk en het eten was prima, zeker voor dat geld. Ik had de soep van tomaten en geroosterde paprika en geserveerd met Turks brood: een heerlijke, volle soep. Daarna had ik het warme broodje met de gegrilde Marokkaanse lamsmerguezworstjes met een licht pittige mayonaise met munt en harissa. Ook erg lekker.
ilsehoender .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
We vonden Goos een leuke plek met fijn terras met echte Amsterdamse sfeer. Het voorgerecht was niet zo lekker, de soep was smaakloos en weeïg. De vis bij het hoofdgerecht was wel lekker. We waren niet erg onder de indruk van de gerechten, terwijl we zulke goede recensies hadden gelezen.
Beste Ilse
Wat ontzettend jammer dat je dat zo ervaren hebt. Kan ik iets doen om het weg te nemen? Groet
Remco
MoniqueHeij .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Was de tweede keer en komen zeker nog een keer terug. Het was wederom top. Vriendelijke bediening, goede sfeer en eten heerlijk.
Dank je wel !!
Remco en Len