Goos eten & drinken

Maasstraat 74 1078 HL Amsterdam Nederland Kaart
31-206793443

Over restaurant Goos eten & drinken

Eerlijk eten en drinken!

Een kindvriendelijk, duurzaam eetcafé voor ontbijt, koffie, lunch, borrel en diner. Waar mogelijk zijn de producten biologisch, uit de straat, wijk of regio. Hiermee wordt niet alleen het milieu bespaard, maar weten ze bij Goos ook precies waar alles vandaan komt. Als bierliefhebber zit je hier ook helemaal goed met wel bijna 40 bieren op de tap en fles.

Meer informatie over restaurant Goos eten & drinken

- Ontbijt 10:00 - 16:00
- Bar 10:00 - 00:00

Marijn T.
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2016
Redelijk gegeten bij Goos. De club sanwich had wat spannender gemogen. Nadat ik melding had gedaan van het onbreken van de advocado werd door de bediening gesuggereerd dat 'wel meer mensen hier melding van doen, maar de advocado gewoon als een dun laagje op het brood zit' (indien hier meer meldingen van worden gemaakt, dan zou dit toch al een signaal naar de keuken moeten zijn?). Nadat ik samen met de bediening het broodje had ontleed kwamen we tot de conclusie dat de advocado toch echt ontbrak. Deze kreeg ik vervolwaargens erbij in een apart bakje. Een tip voor de bierkaart is misschien het toevoegen van een omschrijving per biertje. De sfeer was goed en de bediening was vrolijk.
SEC .
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2016
Vanavond aten wij bij Goos.
We kozen een salade als hoofdgerecht. Daarbij wordt brood geserveerd. Wisselen voor frites? ja dat kan wel, maar dat is 3,50 euro meer. Maar vertelde de serveerster, dat is dan ook een grote portie. En je kan het ook niet nemen.... was het antwoord toen een van mijn gasten zijn verbazing uitsprak over de extra kosten.
De portie was echt niet groot!
Ze vraagt of het toetje (een kinderijsje voor een volwassen ijsliefhebber) lekker heeft gesmaakt. Wil je een eerlijk antwoord zegt mijn tafelgenoot? heel erg zoet. Ja, dat is nou eenmaal zo met kinderijsjes... is het antwoord van de serveerster.
En niet besteld brood op de rekening. Dat werd uiteindelijk van de rekening afgehaald.

Een mooie plek, redelijk goed eten, maar een service die niet stuurt op kwaliteit en dat is jammer!

Peter S.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Het interieur bij Goos bestaat uit toch wel een beetje oude meuk. Maar verder is alles prima op orde. De dames in de bediening waren erg vriendelijk en het eten was prima, zeker voor dat geld. Ik had de soep van tomaten en geroosterde paprika en geserveerd met Turks brood: een heerlijke, volle soep. Daarna had ik het warme broodje met de gegrilde Marokkaanse lamsmerguezworstjes met een licht pittige mayonaise met munt en harissa. Ook erg lekker.
Ilsehoender .
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2016
We vonden Goos een leuke plek met fijn terras met echte Amsterdamse sfeer. Het voorgerecht was niet zo lekker, de soep was smaakloos en weeïg. De vis bij het hoofdgerecht was wel lekker. We waren niet erg onder de indruk van de gerechten, terwijl we zulke goede recensies hadden gelezen.
Beste Ilse
Wat ontzettend jammer dat je dat zo ervaren hebt. Kan ik iets doen om het weg te nemen? Groet
Remco
Tjinta100 .
  • Datum van je bezoek: 3 mei 2016
gezellige niet pretentieuze sfeer. eten basic maar prima kwaliteit. zelfs best wel redelijke hoeveelheid echte groente op mijn bordje.waar vind je dat nog tegenwoordig ? bediening iets te snel. alsof je ff een snelle hap komt doen omdat je zelf geen zin hebt om te koken, terwijl wij toch echt de intentie hadden om er even voor uit te trekken en rustig bij te kletsen. we waren bijna de enigen in de zaak, dus geen enkele reden om ons zo snel mogelijk weer buiten te zetten. wel hele vriendelijke en voorkomende bediening.
voorgerecht ( paddenstoelenquiche) en hoofdgerecht ( rib eye voor mijn partner en parelhoen bout voor mezelf) erg lekker.
nagerecht van 3 bonbons teleurstellend helaas. ik vind ze van de Hema nog lekkerder..... cappuccino had opgeklopte melk die je met een mes kon snijden, zo stevig was dat, beetje TE dus.
al met al lekker gegeten, maar niet echt een " uit" gevoel....
Wat jammer dat jullie dat zo ervaren hebben.. We trainen mensen idd juist op service gerichtheid. Wij vinden het juist storend dat mensen vaak te lang moeten wachten voor iemand weer aan tafel komt. Maar het is een broos evenwicht dat weten we. De bonbons komen van de beste choclaterie van Amsterdam van Tout. Maar schijnbaar valt over smaak wel te twisten :-). Hopelijk toch toot de volgende keer !
Charlotte .
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Ik had voor 12 personen gereserveerd. Een personeelsuitje. We hebben heel gezellig gezeten aan een lange tafel. We begonnen met een lekker grand entree en daarna konden we uit verschillende hoofdgerechten kiezen. We hebben een zeer geslaagde avond gehad, personeel was top, eten heerlijk! Dank!
Wat fijn om te lezen!
Tot de volgende keer !

Len & Remco
MoniqueHeij .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Was de tweede keer en komen zeker nog een keer terug. Het was wederom top. Vriendelijke bediening, goede sfeer en eten heerlijk.
Remco en Len
Wiesvankesteren .
  • Datum van je bezoek: 25 feb. 2016
Wij hebben heerlijk gegeten en gedronken bij Goos. Kwaliteit van het eten was erg goed. Vriendelijke bediening en gezellige sfeer.
Wat fijn om te lezen !!
Cece001 .
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Het is basic food, maar precies waar ik zin in had. Leuke bediening en niet het gevoel hebben dat je weggejaagd wordt. Na het eten plaats gemaakt voor andere eters en onze avond voortgezet aan de bar. We vonden het een leuke plek, dus hoefde niet ergens anders naartoe voor een laatste drankje. Wij komen hier zeker een keer terug!
Tzwaan .
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2016
Gereserveerd voor een verjaardag van een tante, last minute de reservering zonder problemen uit kunnen breiden! De bediening was super en alles liep lekker door, echt een aanrader!
Dank je well !
Moppie50 D.
  • Datum van je bezoek: 4 jan. 2016
Gisteren weer eens bij Goos gegeten, heerlijke avond gehad: salade met geitenkaas in filodeeg was vers en smakelijk en de frietjes waren zalig. Toe macarons van Tout. Prettige sfeer en aardige (maar niet altijd heel efficiënte) bediening. Goede plek voor als je geen zin hebt om te koken.
Dank je wel Moppie !
Katja M.
  • Datum van je bezoek: 2 jan. 2016
Altijd goed bij Goos. Tijd niet geweest, niets veranderd. Lekkere kaart, altijd goede wijnen en veel bijzondere bieren. Een goed eetcafe met een constante kwaliteit.
Dank je wel !
Sanne .
  • Datum van je bezoek: 23 dec. 2015
Vandaag gaan eten bij Goos, voordat we een voorstelling hadden in Amsterdam RAI. Op internet gezien dat ze een kindvriendelijk, eerlijk restaurant runnen met biologische producten. Ligt op vijf minuten lopen vanaf het RAI, wat voor ons ideaal was.
Eenmaal binnen zag het er druk, maar gezellig uit. Tafels staan wel héél erg dicht op elkaar.
Duurde aardig lang voordat iemand kwam vragen wat we te drinken wilden, en het duurde nog langer voordat onze bestelling werd opgenomen. Wel vriendelijk personeel.
De kok bracht zelf het eten vanuit de keuken door, dit ging wel snel. Onze hamburgers waren heel erg lekker. Geserveerd met friet en een salade, beide goed. Porties zijn echt groot genoeg.
Leuk dat het restaurant zo kindvriendelijk is. Kinderen lopen rond, kunnen kleuren, en vinden altijd wel iets lekkers op de kaart.
Jammer dat het personeel, ondanks dat ze wel erg vriendelijk waren, onze tafel niet in de gaten hadden. Drinken bijbestellen was een hele uitdaging, en doordat dit al zo lang duurde, hadden we geen tijd voor een voorgerecht of nagerecht.
De kok bediende de mensen, terwijl er drie man in de bediening rondlopen. Deze staan alledrie zowel achter als voor de bar, wat de chaos compleet maakte.
Jammer van de service (nogmaals, ze waren wel vriendelijk), want het eten smaakte heel erg goed!
Wat ontzettend jammer dat dat zo is mis gegaan! Normaal is dat juist wel een aandachtsbron. Ik ga het bespreken met de mensen die er stonden die avond ! Dank voor de feedback.

Reactie van proever:

Mooi hoe dit wordt opgepakt. Zodra we weer in Amsterdam zijn, nog een keer proberen dan! Het eten is het zeker waard!
Sonja V.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2015
Via Iens gereserveerd om 19.30 uur. Keurig een bevestiging ontvangen. Maar toen wij ons melden om 19.30 uur wisten ze bij Goos van niets. Zeiden in de eerste instantie dat we hadden moeten bellen omdat reserveringen na vijf uur niet meer doorkwamen. Toen ik zei dat ik een bevestiging had ontvangen gingen ze in de pc kijken en bleek de reservering er wel degelijk in te staan. Het was behoorlijk vol maar er werd een tafeltje opzij geschoven waar we ons tussen konden wurmen. Het tafeltje bleek ook nog vreselijk te wiebelen. Toen ik daar wat van zei werd mij een aantal bierviltjes in mijn handen gegeven en die moest ik dan zelf maar onder de poot doen. Dit hielp niets. Uiteindelijk konden we toen andere mensen opstapten aan hun tafeltje zitten. Een keer eerder wilden we wat gebruiken op het terras. Omdat dat vol zat moesten we naar binnen. Mijn vriend en ik hadden allebei een hond bij ons die keurig gingen liggen bij de tafel. Toch werd er na een paar minuten gevraagd of we weg wilden gaan want ze vonden het niet prettig dat de honden binnen waren. Dat vind ik toen ook al een vervelend incident maar nu dit er gister bij is gekomen kom ik voorlopig nier meer terug bij Goos. Jammer, want ik kwam er altijd graag.
Sonja wat jammer dat je dit zo ervaren hebt. Welke avond was dit? Was het de vrijdag? Honden zijn altijd welkom bij Goos. Dus ik snap niet dat dit gezegd is. Vervelend. Ik ga het navragen.

Reactie van proever:

Dat van de reservering en het tafeltje was afgelopen woensdagavond 18 nov en dat met de honden was ergens in de nazomer. Een van de andere gasten die binnen zat had over de aanwezigheid van de honden binnen geklaagd zo werd ons verteld.
Vermeulen.manuela .
  • Datum van je bezoek: 7 nov. 2015
Prima sfeer, lekkere burger gegeten en de wijn was prima. In de omgeving voldoende ( betaald) parkeren. Een prima restaurant. Ik kom hier zeker terug
Dank je wel !
Kim D.
  • Datum van je bezoek: 8 okt. 2015
De Goosburger is elke keer weer ontzettend lekker, en iedereen die ik introduceer bij Goos is gek op de burger en wordt blij van de ruime keuze aan speciaalbiertjes. Ideaal cafe voor een gezellig ontspannen etentje, voor een lunch in het weekend, een koffie met krantje in het weekend, een borrel in de namiddagzon of een biertje op terras na lange werkdag op het verwarmde terras. Dit plekje is het allerleukste plekje om te zijn in de Maastraat (naast Tap Zuid, wat fantastisch is voor nog meer biertjes en gezelligheid!). Het is altijd gezellig druk bij Goos, de bediening is altijd vriendelijk en gezellig, echt een verrijking voor de buurt!
Messelink1 .
  • Datum van je bezoek: 26 sep. 2015
Naar aanleiding van de recensies had ik er meer van verwacht. Ik heb een heerlijke hamburger gegeten, maar daar ga ik normaal niet voor uit eten. de bediening is vriendelijk, maar vrij amateuristisch. Ik vind het nogal lawaaiig.
Wat jammer dat je dat zo ervaren hebt. Wat was er amateuristisch aan de bediening? Ik hoor dat graag zodat we eea kunnen verbeteren!
Remco
Lisa V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Informele sfeer, vriendelijke bediening en prima eten voor een goede prijs. Voor een werkoverleg tijdens het diner was het er wel iets te rumoerig.
Dank voor je reactie !
Marion H.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2015
Heerlijke pasta van de pastafabriek!!!! Super gegrilde groente erbij…Maar hoe kan je dit nou afmaken met inferieure pesto? Zo jammer!
Wat spijtig dat je dit zo ervaren hebt. Ik ga het met de koks bespreken.
Bianca V.
  • Datum van je bezoek: 3 sep. 2015
De kaart en kwaliteit is consistent. Een zelfde kaart met wisselende seizoensgerechten. Goede wijnen en biertjes. De bediening en service is goed.

En kindvriendelijk!
Dank voor je reactie !