Gollem's Proeflokaal

Vrijdag t/m Zondag 12:00 - 23:00

• Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
Fleur S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
De Gollem cafés zijn altijd leuk om te bezoeken voor een lekker speciaal biertje. Aangezien ze er nog al veel hebben is het fijn dat er altijd iemand in de bediening is die je kan helpen en adviseren. Laatst heb ik voor het eerst gegeten bij het proeflokaal op de Overtoom en dat was heerlijk robuust voedsel. De biefstuk was gebakken zoals we hem hadden besteld en de hamburger was goed met mooie producten en smaken. Het personeel was ook deze avond relaxt en adviseerde perfecte biertjes bij het eten. Kortom, voor een goede stevige hap en lekker bier zit je bij Gollem gegarandeerd goed.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Super bediening. Ook het bier (de geweldige Gollem I.P.A.) wordt aan tafel geserveerd. Prima gegeten, vooral de kaasplank is uniek binnen A'dam. Hoofdgerechten voor een redelijke prijs. Enige grote misser is het smerige inpandige rookhol. Je stinkt weer ouderwets naar de rook na een avondje horeca.
Emile E.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Voor de tweede keer hier gegeten en de sfeer blijft geweldig. De zaak zit goed vol en aan de bar staat het ook vol. De bediening is ondanks de drukte snel en goed, hoewel het wel uitmaakt wie je aan je tafel hebt, voor de adviezen ten aanzien van het bier. Vooraf een plankje met vleeswaren, brood is redelijk, dit kan beter! De twee superburgers zijn oké en niet meer dan dat, hij was wat dun en daardoor wat droog en ook het bolletje kan van betere kwaliteit, een paar maanden geleden had ik hem ook en toen was hij beter. Kortom sfeer en bediening goed, eten kan wat meer aandacht hebben, met het thema bier kan je meer doen!
a A.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Erg leuk eetcafé vlakbij het Leidseplein. Ideaal om af te spreken en te genieten van de vele verschillende bieren (100+). Het eten is goed, maar hou in gedachte dat het een eetcafé is. Goede kwaliteit eten, maar het is geen restaurant. Bediening werkt hard en is service gericht. Decor is eenvoudig, maar dat is voor een eetcafé niet heel ongebruikelijk. Perfecte tent, om met wat maten te bieren en goed te eten. Je kunt als je gelukt heb ook buiten op het terras zitten. Een aanrader.
Yvonne Z.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Erg gezellig!! Samen met een vriendin hadden we behoefte aan een proeverijtje van bieren. We zijn door de barman erg goed geholpen en geadviseerd. Hij wist ook echt waar hij het over had, dus ieder biertje was een schot in de roos! Lekker :) We hebben bij de borrel ook nog een hapje gegeten, wat brood met smeersels, kaastomaat kroketjes, bitterballen en frietjes.. Érg lekkere friet!! Alles was lekker. Jammer dat een aantal dingen op de menu kaart (o.a. geitenkaas, garnalen en zalmkroketjes) niet beschikbaar waren. We zagen ook een aantal keer de burger voorbij komen, die er echt fantastisch en enorm uit zag, maar na het brood met smeersels en de kroketjes was daar echt geen ruimte meer voor. Volgende keer! Het werd er op een gegeven moment wel echt heel druk, waardoor je lastig te verstaan bent, dat is wel jammer. En we hadden nog net een plekje aan een hoge tafel naast een groep weten te veroveren, want de tent zat bomvol.. Oftewel, als je echt hier wilt eten, reserveer een tafel! Ik kom zeker terug!!
conan1068 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
Uitstekend eten, uitgelezen bier, prettige accomodatie en een vriendelijke bediening. Zelfs uiterst zeldzame biertjes zijn gewoon te bestellen. Altijd druk maar dat weerhoudt de keuken er niet van om snel een heerlijke maaltijd af te leveren. Bovendien is de bediening in staat om je goed te adviseren, zowel over de drank als over het eten. Aanrader !
Viktor V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2014
Op maandagen wordt er een pubquiz gehouden in Gollem's proeflokaal en dan bieden ze ook een zgn. quizhap aan. Voor €9,- een volwaardige maaltijd van gegrilde kip, aardappelkroketjes en witlof uit de oven. Prima prijs-kwaliteitsverhouding!
Hier ook vaker gegeten en de reguliere kaart is beperkt, maar de aangeboden gerechten prima. En natuurlijk kan je je maaltijd laten vergezellen door een smakelijk biertje (een aanbod van 200 verschillende soorten!)
LarsXL .
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2014
Prima plek om lekkere en soms bijzondere speciaalbieren te drinken.
Eten is ok, weinig keuze, maar met liefde bereid.
Wij waren er op vrijdag, weinig eters, veel borrelaars.
BartOost .
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Lang geleden dat we in Amsterdam zo hartelijk werden onthaald en dan nog wel door een Belg notabene. Nadat we de bierkaart hadden doorgespit kwam de vlotte Vlaming nog wat toelichtingen en aanwijzingen geven en werden onze keuzes nog verder bijgestuurd. We hadden niet beter kunnen treffen op dit terras. Ook het eten was prijs/kwaliteit OK. Vooral de ribroast van 450gr. heeft goed gesmaakt. Er is nog hoop voor de horeca in Amsterdam.
fabiona D.
  • Datum van je bezoek: 2 mei 2014
voortreffelijke gamba's op de kaart en de biefstuk was lekker mals en precies goed, daarentegen mag de groente wat gevarieerder. Bedankt
Sasha M.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Een proeflokaal met een gigantische bierkaart. We gaan hier vaak eten. Het eten is erg goed en de porties zijn groot.

We komen hier vaak terug.
Joris K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2014
Tijdens de pubquiz avond met een groepje wezen eten. Naar Gollem moet je eigenlijk voor alle prachtige bieren maar eten is er ook geen straf. De quizhap voor 8 euro is ook niet veel duurder dan de supermarkt. In dit geval was het een halve kip, met appelmoes (op de kip, beetje een misser), patat en salade. Prima te eten maar allemaal niet erg speciaal. Samenvattend dus vooral voor het bier naar Gollem maar eten kan ook.
Zweedse_chef .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Waar de hoge cijfers van de voorgaande recensies vandaan komen, ontgaat mij. Qua bier zal het best een aan te bevelen tent zijn, maar indien je er gaat eten, is het ondermaats, althans de keer dat ik er was. Ik had de varkenshaas genomen en die was droog en op punten aangebrand. Er zat een ondefinieerbare saus bij en de gebakken aardappeltjes die het geheel moesten afronden, hadden beter tot een puree verwerkt kunnen worden. Smaak was ver te zoeken. Bediening was vriendelijk en de sfeer des eetcafé's, maar de volgende keer dat ik in het Amsterdamse ben, spendeer ik de knaken elders.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
Gollem's proeflokaal is een mekka voor de bierproever. Het eten lijkt hierdoor een ondergeschoven kindje. Een beetje voorspelbare gerechten zoals stoofpotjes, hamburgers enz. Ik koos voor de schelvis. Ook een soort stoofpot met diverse groenten met onderop de vis. De vis was een flinke portie, goed gaar maar toch nog stevig, niets mis mee. Maar er zat weinig smaak aan. Misschien dat het de bedoeling was dat de bouillon van de mee gestoofde groenten de vis smaak moest geven, maar dat was dan geen succes. De erbij geserveerde patat zag er smakelijk uit, maar deze was juist erg zout. Wat dus extra opviel omdat de vis juist smaak ontbeerde.
Ondanks dat het er redelijk druk was, bleef het personeel vriendelijk, ontspannen en attent. Tot slot is het er nogal luidruchtig. Je moet er dus zeker niet zijn voor een rustig avondje gezellig tafelen.
Sophie D.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Leuke plek om relaxed een drankje te doen. Maar dan wel bier :)
De wijn is er niet lekker en het eten ook niet echt. De frieten vond ik smaakloos... Zouden ze beter kunnen!
Eric B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Kom hier regelmatig een van de vele biertjes drinken. De keuze is reuze. Maar wat echt weergaloos is: de frieten. Nergens zulke lekkere frieten als hier! Ook de hamburger is aan te bevelen. En, altijd een picobello bediening!
Marijn M.
  • Datum van je bezoek: 30 dec. 2013
Voorafgaand aan de wekelijkse pubquiz van Gollem's proeflokaal zitten eten.
Het was overvol, het duurde allemaal wat langer. Misschien een extra ober inzetten de volgende keer, zal er voor zorgen dat de service zal stijgen.
Met de heerlijke biertjes zit je hier altijd goed. Om over het eten nog maar te zwijgen. Voor een zeer schappelijke €8,- is er op maandag de steeds wisselende quizhap.
Deze keer was het eend met sinaasappelsaus met een stoemp met bloemkool erin. Erg lekker alleen jammer genoeg was de stoemp een beetje lauw(misschien echt de extra ober inzetten). Er waren extra frietjes bij besteld want die zijn zo lekker hier(Vlaams met dito mayonaise). Een prima proeflokaal met een paar verbeterpuntjes, die eenvoudig zijn te doen.
dderks .
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2013
Met het gezin ter gelegenheid van de verjaardag van mijn zoon, een groot liefhebber van bijzondere biertjes en 18 jaar geworden, dit eetcafé bezocht. Gelukkig gereserveerd want het café was gezellig vol en alle tafels bezet. Op één tafel na, die van ons, direct bij de deur, waar we liever niet plaats wilden nemen. De ober wist in no time iets te regelen waardoor wij met het gezin een leuke plek kregen toegewezen. Fantastisch!

Het eten: de porties zijn royaal en de gerechten zijn bier gerelateerd. Een bijzondere kaart met voldoende keuze, een niet alledaagse menukaart. Mijn keuze, het stoofpotje als hoofdgerecht was heerlijk maar zwaar in combinatie met de bruschetta.

De bierkaart is onweerstaanbaar groot. Mijn zoon wilde erg graag een kloosterbier uit Westvleteren van de Sint Sixtus abdij proeven (het bier der bieren volgens hem), 14 euro per fles. Alvorens de fles geopend en geschonken, attendeerde de ober hem op de prijs, dit om misverstanden te voorkomen. Een verstandige actie en zeer te waarderen vonden wij. Uiteraard konden wij het niet laten een slokje van dit bijzondere bier te nemen: goddelijk maar het wordt dan ook gebrouwen in een abdij :-)
Emma R.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2013
Gister met 5 vrienden heerlijk geborreld bij Gollem op de Overtoom. Ik had gelukkig 's middags gereserveerd, want het werd al gauw erg vol! We hadden eerst wat losse biertjes gedronken en kozen daarna voor een bierproeverij. Paar van ons wilde liever geen bock proeverij (gezien het seizoen hadden ze 10 bockbieren van de tap). Er werd speciaal voor ons andere proeverij samengesteld. De bediening was ondanks de drukte erg attent en enthousiast aan tafel. De toelichting van de bieren was wel beetje summier, zou leuker zijn als er iets meer werd gezegd over smaak, manier van brouwen etc. Tijdens de bierproeverij een enorme hoeveelheid kaas erbij, avond eten was niet meer nodig! Het was een geslaagde borrel!
Bobby J.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2013
Persoonlijk ben ik een erg groot fan van Gollem. Heb hier nu een handjevol keren gegeten, en ik vind dat Gollem de Belgische keuken erg goed vertegenwoordigd. Je krijgt altijd ruim genoeg eten en het is altijd zeer goed bereid. Het zijn wellicht voornamelijk simpele vleesgerechten, maar daar excelleert Gollem zeker in, en voor het type restaurant beloon ik Gollem daarmee met een 9! De service is ook erg goed, zeker als het gaat om een goed biertje(Gollem blijft natuurlijk ook een bierproeverij) bij het eten. Altijd goede uitleg over het eten en het bier en hartelijke ontvangst. Het decor zit goed in de sfeer van een bruine kroeg, wat goed past bij het Belgische bourgondische leven dat Gollem uitstraalt! Wat mij betreft een toprestaurant (in zijn categorie).