Gollem's Proeflokaal

• Pin , Visa
  • Airconditioning , Huisdieren welkom
vdloos10 S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Prima eetcafe. Gezellige sfeer, leuke pubquiz op maandag.................................................................................................
D-vid D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Voor de twede keer hier gegeten. De kwaliteit van de gerechten en de keuze van het bier zijn uitstekend. We werden verder ook goed geholpen. Reserveren is echter wel verplicht anders heb je geen plaats. Gelukkig barst het hier niet van de toeristen.
sebthoack .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Boven op dat bijna alles prima was (tafelreservering wel doorgekomen maar niet gereserveerd, wel snel opgelost) ook nog Live jazz. Stoverij is aanrader!
Patricia W.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Wat een leuk bier cafe, ondanks de drukte was het personeel zeer attent. Adviseerde goed, over de smaken vd biertjes ook qua hoeveelheden eten. Heerlijke biertjes op de tap! Inpandige rookruimte met goede afzuiging.
Wij komen zeker terug
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Met een grote groep gegeten (en gedronken) bij Gollem's Proeflokaal. Het is een klein eetcafé met een grote selectie aan bieren en vriendelijke bediening.
Ik had gekozen voor de rib-eye, welke goed smaakte alleen de saus was veel te zout. Erg jammer. Als dessert gingen velen van ons voor de chocoladetaart, deze was helaas ook niet om over naar huis te schrijven. Er miste simpelweg de smaak van chocolade.
Kortom een beetje teleurstellend eten, maar zeker een gezellig eetcafé.
Jeanette K.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Reserveren ging snel zelfs vanuit het buitenland. Tafel voor 6 personen was prima, vlotte en attente bediening, heerlijk eten en heerlijke bieten. Gezellig café!
Bauke F.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Voor de zoveelste keer naar één van onze favorieten geweest. Het eten is daar altijd goed. Dit keer viel het wat tegen, de rib eye is een stuk kleiner dan voorheen en was niet medium rare zoals besteld. De konijnenbout was te droog en te taai. Het beroemde kaasplankje bevatte slechts een kwart van de hoeveelheid kaas die we eerder kregen. Wellicht had het te maken met de pubquiz van die avond. We gaan het een andere dag nogmaals proberen, maar als het weer zo is dan is het favoriet af. Wel erg gezellig en leuke bediening.
ivo.lamers .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Prima bediening, uitstekend bier en heerlijk gegeten.
een degelijke kaart en vervolgens tijdelijke specialiteiten op het bord.
Wil je een biertje drinken dat ze in de rest van Amsterdam niet hebben, ga naar Gollem.
Top
Fleur S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
De Gollem cafés zijn altijd leuk om te bezoeken voor een lekker speciaal biertje. Aangezien ze er nog al veel hebben is het fijn dat er altijd iemand in de bediening is die je kan helpen en adviseren. Laatst heb ik voor het eerst gegeten bij het proeflokaal op de Overtoom en dat was heerlijk robuust voedsel. De biefstuk was gebakken zoals we hem hadden besteld en de hamburger was goed met mooie producten en smaken. Het personeel was ook deze avond relaxt en adviseerde perfecte biertjes bij het eten. Kortom, voor een goede stevige hap en lekker bier zit je bij Gollem gegarandeerd goed.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Super bediening. Ook het bier (de geweldige Gollem I.P.A.) wordt aan tafel geserveerd. Prima gegeten, vooral de kaasplank is uniek binnen A'dam. Hoofdgerechten voor een redelijke prijs. Enige grote misser is het smerige inpandige rookhol. Je stinkt weer ouderwets naar de rook na een avondje horeca.
Emile E.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Voor de tweede keer hier gegeten en de sfeer blijft geweldig. De zaak zit goed vol en aan de bar staat het ook vol. De bediening is ondanks de drukte snel en goed, hoewel het wel uitmaakt wie je aan je tafel hebt, voor de adviezen ten aanzien van het bier. Vooraf een plankje met vleeswaren, brood is redelijk, dit kan beter! De twee superburgers zijn oké en niet meer dan dat, hij was wat dun en daardoor wat droog en ook het bolletje kan van betere kwaliteit, een paar maanden geleden had ik hem ook en toen was hij beter. Kortom sfeer en bediening goed, eten kan wat meer aandacht hebben, met het thema bier kan je meer doen!
a A.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Erg leuk eetcafé vlakbij het Leidseplein. Ideaal om af te spreken en te genieten van de vele verschillende bieren (100+). Het eten is goed, maar hou in gedachte dat het een eetcafé is. Goede kwaliteit eten, maar het is geen restaurant. Bediening werkt hard en is service gericht. Decor is eenvoudig, maar dat is voor een eetcafé niet heel ongebruikelijk. Perfecte tent, om met wat maten te bieren en goed te eten. Je kunt als je gelukt heb ook buiten op het terras zitten. Een aanrader.
Yvonne Z.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Erg gezellig!! Samen met een vriendin hadden we behoefte aan een proeverijtje van bieren. We zijn door de barman erg goed geholpen en geadviseerd. Hij wist ook echt waar hij het over had, dus ieder biertje was een schot in de roos! Lekker :) We hebben bij de borrel ook nog een hapje gegeten, wat brood met smeersels, kaastomaat kroketjes, bitterballen en frietjes.. Érg lekkere friet!! Alles was lekker. Jammer dat een aantal dingen op de menu kaart (o.a. geitenkaas, garnalen en zalmkroketjes) niet beschikbaar waren. We zagen ook een aantal keer de burger voorbij komen, die er echt fantastisch en enorm uit zag, maar na het brood met smeersels en de kroketjes was daar echt geen ruimte meer voor. Volgende keer! Het werd er op een gegeven moment wel echt heel druk, waardoor je lastig te verstaan bent, dat is wel jammer. En we hadden nog net een plekje aan een hoge tafel naast een groep weten te veroveren, want de tent zat bomvol.. Oftewel, als je echt hier wilt eten, reserveer een tafel! Ik kom zeker terug!!
Viktor V.
  • Datum van je bezoek: 15 dec. 2014
Op maandagen wordt er een pubquiz gehouden in Gollem's proeflokaal en dan bieden ze ook een zgn. quizhap aan. Voor €9,- een volwaardige maaltijd van gegrilde kip, aardappelkroketjes en witlof uit de oven. Prima prijs-kwaliteitsverhouding!
Hier ook vaker gegeten en de reguliere kaart is beperkt, maar de aangeboden gerechten prima. En natuurlijk kan je je maaltijd laten vergezellen door een smakelijk biertje (een aanbod van 200 verschillende soorten!)
Sasha M.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2014
Een proeflokaal met een gigantische bierkaart. We gaan hier vaak eten. Het eten is erg goed en de porties zijn groot.

We komen hier vaak terug.
Joris K.
  • Datum van je bezoek: 31 mrt. 2014
Tijdens de pubquiz avond met een groepje wezen eten. Naar Gollem moet je eigenlijk voor alle prachtige bieren maar eten is er ook geen straf. De quizhap voor 8 euro is ook niet veel duurder dan de supermarkt. In dit geval was het een halve kip, met appelmoes (op de kip, beetje een misser), patat en salade. Prima te eten maar allemaal niet erg speciaal. Samenvattend dus vooral voor het bier naar Gollem maar eten kan ook.
Zweedse_chef .
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2014
Waar de hoge cijfers van de voorgaande recensies vandaan komen, ontgaat mij. Qua bier zal het best een aan te bevelen tent zijn, maar indien je er gaat eten, is het ondermaats, althans de keer dat ik er was. Ik had de varkenshaas genomen en die was droog en op punten aangebrand. Er zat een ondefinieerbare saus bij en de gebakken aardappeltjes die het geheel moesten afronden, hadden beter tot een puree verwerkt kunnen worden. Smaak was ver te zoeken. Bediening was vriendelijk en de sfeer des eetcafé's, maar de volgende keer dat ik in het Amsterdamse ben, spendeer ik de knaken elders.
Henk J.
  • Datum van je bezoek: 5 feb. 2014
Gollem's proeflokaal is een mekka voor de bierproever. Het eten lijkt hierdoor een ondergeschoven kindje. Een beetje voorspelbare gerechten zoals stoofpotjes, hamburgers enz. Ik koos voor de schelvis. Ook een soort stoofpot met diverse groenten met onderop de vis. De vis was een flinke portie, goed gaar maar toch nog stevig, niets mis mee. Maar er zat weinig smaak aan. Misschien dat het de bedoeling was dat de bouillon van de mee gestoofde groenten de vis smaak moest geven, maar dat was dan geen succes. De erbij geserveerde patat zag er smakelijk uit, maar deze was juist erg zout. Wat dus extra opviel omdat de vis juist smaak ontbeerde.
Ondanks dat het er redelijk druk was, bleef het personeel vriendelijk, ontspannen en attent. Tot slot is het er nogal luidruchtig. Je moet er dus zeker niet zijn voor een rustig avondje gezellig tafelen.
Sophie D.
  • Datum van je bezoek: 17 jan. 2014
Leuke plek om relaxed een drankje te doen. Maar dan wel bier :)
De wijn is er niet lekker en het eten ook niet echt. De frieten vond ik smaakloos... Zouden ze beter kunnen!
Eric B.
  • Datum van je bezoek: 16 jan. 2014
Kom hier regelmatig een van de vele biertjes drinken. De keuze is reuze. Maar wat echt weergaloos is: de frieten. Nergens zulke lekkere frieten als hier! Ook de hamburger is aan te bevelen. En, altijd een picobello bediening!