Gollem's Proeflokaal

Vrijdag t/m Zondag 12:00 - 22:00

• Airconditioning , Huisdieren welkom , Terras
Gijs V.
  • Datum van je bezoek: 23 feb. 2017
Wij vonden het een erg hippe tent met heel leuk personeel. De service was vlot en goed. Eten was heel lekker. Enige minpuntje was dat het behoorlijk druk en rumoerig was, maar daar is weinig aan te doen.
Bauke F.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2017
Altijd weer lekker en gezellig. Goed eten voor een eetcafé en lekkere bijpassende biertjes. Te druk op maandag wegens pubquiz
Ester1982 .
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Heerlijke avond gehad, ruime keuze uit speciaalbier. Lekker gegeten, ik had de hamburger en mijn vriend het stoofpotje, erg lekker! Vriendelijke bediening! Live muziek, echt een aanrader!
Xkimm .
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Super druk eet cafe / bier proef lokaal. heerlijk patatje stoof gegeten met salade (zou er liever wat gestoofde of gegrilde groentes bij zien, broccoli bv). Vriendelijke en vlotte service. Voor herhaling vatbaar
Sietske T.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2016
Lekker gegeten met passende Belgische speciaal biertjes. Hele vriendelijke bediening en een leuke sfeer. Een top avondje!
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 18 nov. 2016
Het was weer top bij Gollem. Fantastische bieren met een geweldige bediening. Voor een avondje bieren icm een in de roomboter gebakken malse biefstuk is het nog steeds een aanrader.
vdloos10 S.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2016
Prima eetcafe. Gezellige sfeer, leuke pubquiz op maandag.................................................................................................
D-vid D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Voor de twede keer hier gegeten. De kwaliteit van de gerechten en de keuze van het bier zijn uitstekend. We werden verder ook goed geholpen. Reserveren is echter wel verplicht anders heb je geen plaats. Gelukkig barst het hier niet van de toeristen.
sebthoack .
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2016
Boven op dat bijna alles prima was (tafelreservering wel doorgekomen maar niet gereserveerd, wel snel opgelost) ook nog Live jazz. Stoverij is aanrader!
Patricia W.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2016
Wat een leuk bier cafe, ondanks de drukte was het personeel zeer attent. Adviseerde goed, over de smaken vd biertjes ook qua hoeveelheden eten. Heerlijke biertjes op de tap! Inpandige rookruimte met goede afzuiging.
Wij komen zeker terug
Remco V.
  • Datum van je bezoek: 9 apr. 2016
Met een grote groep gegeten (en gedronken) bij Gollem's Proeflokaal. Het is een klein eetcafé met een grote selectie aan bieren en vriendelijke bediening.
Ik had gekozen voor de rib-eye, welke goed smaakte alleen de saus was veel te zout. Erg jammer. Als dessert gingen velen van ons voor de chocoladetaart, deze was helaas ook niet om over naar huis te schrijven. Er miste simpelweg de smaak van chocolade.
Kortom een beetje teleurstellend eten, maar zeker een gezellig eetcafé.
Jeanette K.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2016
Reserveren ging snel zelfs vanuit het buitenland. Tafel voor 6 personen was prima, vlotte en attente bediening, heerlijk eten en heerlijke bieten. Gezellig café!
Bauke F.
  • Datum van je bezoek: 14 dec. 2015
Voor de zoveelste keer naar één van onze favorieten geweest. Het eten is daar altijd goed. Dit keer viel het wat tegen, de rib eye is een stuk kleiner dan voorheen en was niet medium rare zoals besteld. De konijnenbout was te droog en te taai. Het beroemde kaasplankje bevatte slechts een kwart van de hoeveelheid kaas die we eerder kregen. Wellicht had het te maken met de pubquiz van die avond. We gaan het een andere dag nogmaals proberen, maar als het weer zo is dan is het favoriet af. Wel erg gezellig en leuke bediening.
ivo.lamers .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Prima bediening, uitstekend bier en heerlijk gegeten.
een degelijke kaart en vervolgens tijdelijke specialiteiten op het bord.
Wil je een biertje drinken dat ze in de rest van Amsterdam niet hebben, ga naar Gollem.
Top
Fleur S.
  • Datum van je bezoek: 11 sep. 2015
De Gollem cafés zijn altijd leuk om te bezoeken voor een lekker speciaal biertje. Aangezien ze er nog al veel hebben is het fijn dat er altijd iemand in de bediening is die je kan helpen en adviseren. Laatst heb ik voor het eerst gegeten bij het proeflokaal op de Overtoom en dat was heerlijk robuust voedsel. De biefstuk was gebakken zoals we hem hadden besteld en de hamburger was goed met mooie producten en smaken. Het personeel was ook deze avond relaxt en adviseerde perfecte biertjes bij het eten. Kortom, voor een goede stevige hap en lekker bier zit je bij Gollem gegarandeerd goed.
Rob D.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Super bediening. Ook het bier (de geweldige Gollem I.P.A.) wordt aan tafel geserveerd. Prima gegeten, vooral de kaasplank is uniek binnen A'dam. Hoofdgerechten voor een redelijke prijs. Enige grote misser is het smerige inpandige rookhol. Je stinkt weer ouderwets naar de rook na een avondje horeca.
Emile E.
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2015
Voor de tweede keer hier gegeten en de sfeer blijft geweldig. De zaak zit goed vol en aan de bar staat het ook vol. De bediening is ondanks de drukte snel en goed, hoewel het wel uitmaakt wie je aan je tafel hebt, voor de adviezen ten aanzien van het bier. Vooraf een plankje met vleeswaren, brood is redelijk, dit kan beter! De twee superburgers zijn oké en niet meer dan dat, hij was wat dun en daardoor wat droog en ook het bolletje kan van betere kwaliteit, een paar maanden geleden had ik hem ook en toen was hij beter. Kortom sfeer en bediening goed, eten kan wat meer aandacht hebben, met het thema bier kan je meer doen!
a A.
  • Datum van je bezoek: 1 mei 2015
Erg leuk eetcafé vlakbij het Leidseplein. Ideaal om af te spreken en te genieten van de vele verschillende bieren (100+). Het eten is goed, maar hou in gedachte dat het een eetcafé is. Goede kwaliteit eten, maar het is geen restaurant. Bediening werkt hard en is service gericht. Decor is eenvoudig, maar dat is voor een eetcafé niet heel ongebruikelijk. Perfecte tent, om met wat maten te bieren en goed te eten. Je kunt als je gelukt heb ook buiten op het terras zitten. Een aanrader.
Yvonne Z.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Erg gezellig!! Samen met een vriendin hadden we behoefte aan een proeverijtje van bieren. We zijn door de barman erg goed geholpen en geadviseerd. Hij wist ook echt waar hij het over had, dus ieder biertje was een schot in de roos! Lekker :) We hebben bij de borrel ook nog een hapje gegeten, wat brood met smeersels, kaastomaat kroketjes, bitterballen en frietjes.. Érg lekkere friet!! Alles was lekker. Jammer dat een aantal dingen op de menu kaart (o.a. geitenkaas, garnalen en zalmkroketjes) niet beschikbaar waren. We zagen ook een aantal keer de burger voorbij komen, die er echt fantastisch en enorm uit zag, maar na het brood met smeersels en de kroketjes was daar echt geen ruimte meer voor. Volgende keer! Het werd er op een gegeven moment wel echt heel druk, waardoor je lastig te verstaan bent, dat is wel jammer. En we hadden nog net een plekje aan een hoge tafel naast een groep weten te veroveren, want de tent zat bomvol.. Oftewel, als je echt hier wilt eten, reserveer een tafel! Ik kom zeker terug!!
conan1068 .
  • Datum van je bezoek: 13 jan. 2015
Uitstekend eten, uitgelezen bier, prettige accomodatie en een vriendelijke bediening. Zelfs uiterst zeldzame biertjes zijn gewoon te bestellen. Altijd druk maar dat weerhoudt de keuken er niet van om snel een heerlijke maaltijd af te leveren. Bovendien is de bediening in staat om je goed te adviseren, zowel over de drank als over het eten. Aanrader !