Goldfinch Brasserie

Herengracht 542-556 1017 CG Amsterdam Nederland Kaart
31-207184600

Over restaurant Goldfinch Brasserie

Luxe brasserie in hartje Amsterdam

Alleen al voor de locatie wil je hier komen lunchen of dineren. Goldfinch Brasserie vind je op het Rembrandtplein, in het centrum van Amsterdam. De brasserie heeft een internationale keuken en zeer goede wijnen. De award winnende chef Sidney Schutte bezorgt jou de meest exclusieve maaltijden, waarbij hij nieuwe gerechten combineert met klassieken en favorieten van het menu.

Meer informatie over restaurant Goldfinch Brasserie

• : Valet parking & Betaald parkeren in de buurt

Maandag t/m Zondag

Duur
Martin S.
  • Datum van je bezoek: 13 nov. 2016
In augustus 2016 hier op zaterdag de lunch genoten. De gerechtjes waren echt heerlijk op smaak, super elegant opgemaakt en helemaal zoals het hoort. Mijn vrouw had de keuze gemaakt om het nagerecht, de Waldorfsalade, als voorgerecht te nemen. Deze was erg mooi gesneden, en smaakte uitstekend. De bediening was zeer professioneel en kundig. Toen de rekening kwam was deze €. 13,50 duurder omdat het voorgerecht groter was dan het nagerecht. Dat was niet door de ober aangegeven bij het bestellen. Ik heb daar toen niet op gereageerd. Na een aantal weken zat mij het toch niet lekker. Ik heb hierop de (wnd) manager gebeld en dit euvel besproken. Wat mij opviel dat hij totaal niet in de verdediging ging, gelijk excuses aanbood en ons wilde compenseren als wij het restaurant weer kwamen bezoeken. Hij legde uit dat het voorgerecht anders was dan het nagerecht, dus feitelijk een totaal ander gerecht is maar dat de ober dit van te voren had moeten melden. Hij zou dit in het eerstvolgende werkoverleg meenemen. Hierna bood hij nogmaals zijn excuus aan. Wat ik met deze recensie wil aangeven is dat als dit restaurant een foutje maakt en je dit als klant meldt, je gelijk geloofd wordt en gerespecteerd wordt. We zijn allemaal mensen en maken allemaal fouten. Dit was een kleintje. Ik vind dit uitstekend opgelost! Hoewel ik dan weer niet het type ben die dat bij het volgende bezoek gaat benoemen. Dat heb ik ook gezegd. Het gaat mij niet om de compensatie. Ik voelde mij na het telefonisch contact wel gewaardeerd.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2016
Heerlijk gegeten hier, met een keurige en leuke bediening. De wijnkaart is zeer uitgebreid, we hebben heerlijke wijnen gedronken. De locatie is prachtig en eigenlijk zijn de prijzen in dit restaurant nog wel te doen. We gaan snel terug!
Jeng .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2015
Geluncht met klant uit zwitserland. Goede steak tartaar, mooie kabeljauw, niets op aan te merken.
(Heel) klein minpuntje: er dreef kurk in m'n wijnglas. Normaal voor mij geen issue maar in een glaasje (wel erg lekkere) Riesling van 10 euro mag dat natuurlijk niet. Uiteraard werd dit meteen netjes gecorrigeerd. Wat het decor betreft: het zit er allemaal een beetje stijf en oubollig uit als je het mij vraagt.
Diana D.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
Gisteren wezen lunchen in de Goldfinch Brasserie van de Waldorf. Verjaardagscadeautje van mijn man. Heb mij zeker jarig gevoeld ! Heerlijk gegeten, super sfeer en bediening. Al vanaf binnenkomst voel je je meteen "pampered". Enige minpunt, was het nagerecht. Ik had kaas besteld. Wederom een mooi bord, maar er werd mij niet uitgelegd wat voor kazen het waren. Ook de soorten vielen mij tegen, 2 harde kazen en 1 zachte met rode kaaskorst zullen we maar zeggen. De kazen hadden mij op zijn minst uitgelegd moeten worden. Of heb ik dan te hoge verwachtingen?
E G.
  • Datum van je bezoek: 23 apr. 2015
In het prachtige Waldorf Hotel aan de Herengracht genoten van de gastvrije ontvangst in deze brasserie. Zeer alert en voorkomend personeel. Ook de ontvangst bij de indrukwekkende hotelentree is prettig, aardige dame van de receptie die ons keurig naar de brasserie begeleidt. Het eten dan, want daarvoor kwamen wij tenslotte: als voorgerecht een leuk vegetarisch gerechtje met auberginepuree. Veel frisse smaken van de begeleidende sla en andere groente, beetje geitenkaas, heerlijk! Aan de andere kant van de tafel wordt genoten van de gerookte zalm ceviche die mooi wordt geserveerd. Als hoofdgerecht kiezen we beiden voor de rog met groente als peultjes en asperges. Erg lekker en licht. Voor een nagerecht is geen plek meer, jammer want we hadden graag van de kazen willen proeven. Leuke plek om toch een keertje in dit mooie hotel te zijn en te genieten van goed eten en goed gastheerschap.
Saskia D.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2015
Uitstekend. We hebben zaterdag een geweldige avond gehad bij de Goldfinch, heerlijke gerechten & wijnen, super vriendelijke, grappige én professionele bediening. Speciale aandacht voor de wijnkaart. Die is uitgebreid en origineel. De witte Sylvaner was super. De rode Valpolicella op aanraden van de bediening genomen ook mooi. Gerechten: de makreel met mousseline en Amsterdams zuur is niet voor niets nu al een klassieker! eten! nemen! Daarna de ribbetjes.. zonder kluiven, hoera! Kaas werd erg leuk geserveerd, en goede (klassieke) kazen. Dessert was een culinair feestje, banaan met vanille ijs... laat je verrassen!!!
Stella H.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2015
Het eten heeft ons echt teleurgesteld, we gingen er zonder al te hoge verwachtingen heen...het is tenslotte niet Librijes Zusje, maar de brasserie.
Ontvangst was vriendelijk en het restaurant ( het hele hotel trouwens) schitterend en tot in de puntjes verzorgd.
We begonnen met een cocktail, die was heerlijk! De wijn was ook uitstekend.
Maar dan,...gebakken langoustines als voorgerecht....slappe sla met verschrikkelijk veel mayonaise-achtigedressing. In ieder geval niet zoals op de foto hierboven 2e plaatje.
Open ravioli met kreeft, een plak pastadeeg met daarop een berg saus waar in ieder geval zeer weinig kreeft in zat.Het leek meer op een soort bolognesesaus waar snippers onherkenbare kreeft inzaten.
Dan de wagyu-burger, die was lekker. Maar ongelooflijk dat hier een potje met kant en klare heinz mayo bij gezet wordt.
Ten slotte het dessert, Banane Royale. Omschreven als banaan met vanilleijs en chocoladesaus,en echt goed gemaakt is dat onweerstaanbaar lekker.
We kregen een rubberen "banaan" waar zoveel gelatine in zat dat er kraak noch smaak aan zat.
Daarbij een half gesmolten bolletje ijs zonder 1 puntje vanille en een smakeloos melkchocoladesausje.
Waarom moet het toch allemaal zo gekunsteld en hip, maak goed en eerlijk brasserie eten!
Teleurstellend en dat voor dik € 250,- met z'n tweeën.
Fleur N.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2015
Geluncht in de nieuwe Goldfinch Brasserie in het prachtige Waldorf Astoria Amsterdam. Wij waren de eerste gasten en bij ontvangst werden onze jassen netjes aangenomen, maar werden wij niet geplaceerd (beetje verwarrend, aangezien we niet wisten of we nog hierop moesten wachten of dat we gewoon ergens plaats mochten nemen). Na dit zelf gevraagd te hebben bleek dat het helemaal aan ons was en wij begonnen onze lunch met een kopje koffie, heerlijk. Ook een karafje water gevraagd, wat geen probleem was. Ikzelf nam geen voorgerecht, mijn vriend had daarentegen gekozen voor het 3-gangen menu, beginnende met de makreelfilet met aardappel mousseline, Amsterdamse augurkjes, kappertjes, peterselie en bieslook vinaigrette. Heerlijke combinatie. Vervolgens had hij als hoofdgerecht de 'duck pie' met aardappelpuree, hoisinsaus en lenteuitjes, en koos ik voor de steak tartare. Vooral de steak tartare was erg lekker! Handgesneden en goed op smaak. Leuk verrassingseffect als de steak geserveerd word. De 'duck pie' was ook goed op smaak, alleen werd de aardappelpuree met de hoisinsaus op gegeven moment te overheersend. Als dessert koos hij voor de 'Vanille & Chocolade' met vanille ijs, chocolade mousse en een warme chocolade-hazelnoot saus, smaakte goed, alleen was de presentatie een beetje rommelig. Ik koos voor de 'Lychee & Mint shooter' wat prachtig gepresenteerd werd in een cocktailglas en ook ontzettend verfrissend was, maar ik moet toch zeggen dat de munt te overheersend was op gegeven moment. De meneer en de mevrouw die ons de hele middag geholpen hadden, waren zeer attend. Erg vrolijk en enthousiast, wij voelden ons zeer welkom.
Al met al een heerlijke en prachtige locatie waar wij zeker nog een keertje terugkomen, alleen dan voor Librije's Zusje.