Golden Temple

Utrechtsestraat 126 1017 VT Amsterdam Nederland Kaart
31-206268560

Over het restaurant Golden Temple

Als je zin hebt in echt volledig vegetarisch eten, is dit de plek waar je terecht kunt. In geen enkel gerecht zul je vlees, vis of eieren vinden. Alle gerechten op de kaart worden gemaakt met groenten, fruit, granen en bonen en soms een enkel melkproduct. Raak je al enthousiast? Voor een echte vegetariër is dit een ongekende luxe. Zoveel keuze in gerechten, stuk voor stuk samengesteld van dagverse en lokale producten. Geïnspireerd op de Indiase keuken waar yoga, meditatie en bewust klaargemaakt eten dagelijkse kost zijn.

Meer informatie over restaurant Golden Temple

Tram 4 - Halte Frederiksplein

Maandag t/m zondag 17.00 - 21.00 uur

• MasterCard , Pin , Visa card
  • Af te huren , Engels gesproken
7,2
rikiemakkink M.
  • Datum van je bezoek: 11 mei 2017
Het eten was heel lekker, licht pittig en authentieke smaak van India, prettige en attente bediening.
Ellen M.
  • Datum van je bezoek: 30 apr. 2017
Kom al 40 jaar bij de golden Temple. Al vanaf dat ze in de Leidse straat zaten, Ik vind het heerlijk!!!
Jet D.
  • Datum van je bezoek: 29 apr. 2017
Ons bezoek was een flinke teleurstelling in totaal. Het voor- en nagerecht was oke (hoewel niet bijzonder), maar het hoofdgerecht (de traditional mexican) zeer matig en had weinig smaak. Dat kunnen we zelf een stuk lekkerder maken. Daarbij hadden we na drie gangen allebei nog honger bij vertrek en hebben nog een patatje gedeeld. Dat alles in aanmerking genomen is het enorm duur voor wat je krijgt. Daar komt nog bij dat ze ons zo lang lieten wachten dat we vermoeden dat ze onze bestelling vergeten waren. In de tijd dat er weinig vegetarische concurrenten waren, kon je hier misschien mee wegkomen, maar wij komen niet meer terug.
Mariska M.
  • Datum van je bezoek: 19 apr. 2017
Gezien we naar een concert gingen en de trein vertraging had, hadden we minder tijd om te eten. Maar ze hebben het mogelijk gemaakt om ons heerlijk te laten genieten van een drie gangen menu in 45 minuten tijd! En het was heerlijk! Ook het advies welke bijgerechten goed passen bij welk hoofdgerecht was erg goed. Ze wilden niet zoveel mogelijk verkopen, maaar vooral een sfeer, goed eten, goede service en een belevenis meegeven. Het was enorm geslaagd!
Jan P.
  • Datum van je bezoek: 16 apr. 2017
Heerlijk vegetarisch/veganistisch eten. Geen enkel probleem om melk en glutenvrij te eten. Vriendelijke en flexibele bediening. Mooie muurschilderingen.
Rachel S.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2017
Heerlijk gegeten, goede service en een prettige, ontspannen sfeer. Top!
Ook de inrichting is prachtig. Al met al een hele fijn restaurant.
Ad V.
  • Datum van je bezoek: 6 apr. 2017
Heerlijk Indiaas menu gegeten en een heerlijk stuk taart als nagerecht. Subtiele smaken, met zorg bereid en mooi gedecoreerd. Aardige en vlotte bediening. Snelle bediening zodat we ruim op tijd voor een concert in de Stopera waren. Aanrader en we komen zeker terug.
Carl S.
  • Datum van je bezoek: 4 apr. 2017
De Golden Tempel is een prima tent. Goede service, lekker eten. Maar ik vind dat ik te veel voor het eten moest betalen.
Anne-Marie K.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Betrokken bediening. Goede sfeer! Altijd vertrouwd en prettig om hier te eten.
Frank O.
  • Datum van je bezoek: 20 mrt. 2017
Heerlijk eten. Geweldige plek - we zaten boven, aan een lage tafel, met heel veel kussens. Fijne relaxte bediening. We komen er graag terug!
David B.
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Ondanks res code geen tafel
Beschikbaar want " na vieren geboekt " was de opmerkelijke uitleg. Na wat gezoek onogelijk tafeltje naast trappenhuis gekregen, domper voor een eerste bezoek, een geste had op zijn plaats geweest .
Suzi V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Bij binnenkomst werden wij ontvangen door een dame die ons zo onvriendelijk aankeek dat we zin hadden om meteen weer te vertrekken... De andere bediende maakte het gelukkig goed. De tchai die we bestelden om te drinken smaakte heel flauw naar heet water met wat vet erdoor heen (dat moest slagroom zijn). We hebben de helft laten staan. 'Dish of the day' was eigenlijk de risotto die ook op de menu stond, maar die niet meer geserveerd werd. Er zat een soort poeder kaas op dat ontzettend stonk. Geen van ons 4en konden het gerecht opeten door de stank. De 'flavours of India' was wel lekker, maar veel te duur naar verhouding. 'Traditonal Mexican' was ook lekker, maar ook veel te duur voor de hoeveelheid... Wij durfden geen toetje te nemen, omdat het ook al zo duur was en wij hadden geen vertrouwen meer dat het lekker zou smaken. We verlieten het restaurant met nog steeds trek en gingen elders voor een broodje en een toetje. Jammer, 2 jaar geleden was ik er ook geweest met mij man en toen vond ik het wel geslaagd. Ik vraag me af waar het aan ligt dat het nu zo veranderd is. Wij gaan er nooit meer heen. Veel te duur en de gerechten zijn te klein en smaken niet.
R-ATIE .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Voor het eerst in een lange tijd weer gaan eten bij de Golden Temple. Het idee dat de prijzen iets omhoog zijn, maar heerlijk gegeten.

+ Wat een fijne en vriendelijke bediening. Heel persoonlijk en rustig, maar geen getreuzel.
+Fijne sfeer, heerlijke bijzondere drankjes.
+Eten ook heerlijk. We hadden met zijn tweeën de flavours of India, de dagschotel (een dahl met kidneybonen en kikkererwten) en de pakora (gepaneerde en gefrituurde groeten met een muntchutney). De de flavours of india was het lekkerste omdat er veel verschillende maar complimenterende smaken bij elkaar werden geserveerd. Heel fijn! +Daarnaast waren we heel blij dat ze nog een plekje overhadden last minute op zaterdag avond.
+snel geserveerd

- Jammer dat alles met enkel witte (basmati?) werd geserveerd, kon mij herinneren dat er ook wilde rijst bij zat.
-Drankjes vrij prijzig. meer dan 5 euro voor groot glas lassi / limonade.
-tafels erg dicht op elkaar
happer89 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Een restaurant waar de gemiddelde vegetariër graag naartoe gaat. Het eten was erg lekker, al vielen de "guacamole en chips" als voorgerecht iets tegen: de chips smaakte naar karton. De hoofdgerechten waren lekker, al was de kokos curry niet heel speciaal.

De bediening kwam een beetje zweverig over, maar dat uitte zich ook in de service. Toen we net zaten werd gevraagd of we alvast wat kraanwater wilden. Erg vriendelijk, maar vervolgens werd dit niet gebracht. Toen we voor- hoofd en drinken bestelden kregen we vrij snel ons voorgerecht, maar geen drinken. Het duurde lang voordat we eindelijk onze wijn en beloofde water kregen, ons voorgerecht was inmiddels op.

Al met al lekker gegeten, goedkoop was het niet.
WongFeiHong .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Het eten was verrassend genoeg smaakvol en vooral de voorgerechten (Flatbread en Guacamole & chips) waren lekker! Het hoofdgerecht (Risotto) viel qua smaak tegen. De traditional mexican daarentegen was gelukkig wel wat meer smaakvol. Het toetje (Raw chocolate pie) was klein, maar erg lekker smeuïg en vol van smaak. Ondanks dat ik graag wat vlees eet en ondanks dat de porties wat kleiner waren dan verwacht, zat ik toch best wel vol. Wel vind ik de prijzen wat aan de hoge kant.

De service was minder goed, maar volgens mij hadden de serveersters een 'off-day'. De bediening was vaak langzaam, maar gelukkig wel altijd even vriendelijk.

Het decor zag er leuk uit en de kledij van de bediening was ook leuk/passend om te zien.

Al met al, lekker gegeten, maar wel een beetje prijzig.
Gwenneth V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Golden Temple is mijn eerste ervaring met een echt vegetarisch/veganistisch restaurant. Eind vorig jaar besloot ik vegan te worden. Zelf heb ik sinds dit besluit diverse veganistische recepten uitgeprobeerd die ik op foodblogs en youtube vond. Allemaal stuk voor stuk lekker en relatief makkelijk klaar te maken. Dit restaurant heeft een redelijk breed aanbod maar veel gerechten kan ik zelf ook wel klaarmaken. En dan ook nog eens voor een veel scherpere prijs. Het viel mij dus op dat de gerechten best prijzig waren. Vegan eten is over het algemeen juist goedkoop omdat het geen vlees en andere dierlijke ingrediënten bevat die een stuk duurder zijn. Golden Temple biedt dus geen culinaire hoogstandjes die je thuis absoluut niet kunt namaken. Het eten was wel heel lekker en goed op smaak, de porties waren 'klein' maar ik ben geen grote eter dus ik ging met een voldaan gevoel naar huis.

De service was matig, wij moesten lang wachten voor wij konden bestellen en voor het eten werd geserveerd. Het meisje was heel aardig en vriendelijk en vroeg twee keer of alles naar wens was/ het eten gesmaakt had. Helaas had zij geen frisse uitstraling: haar haartjes waren heel vet, zij was licht bezweet en zij had een volle bos okselhaar. Aangezien zij het restaurant 'vertegenwoordigd' moet zij er fris uitzien. Ik ben het type dat dan gelijk gaat twijfelen of het er allemaal wel hygiënisch aan toe gaat in de keuken.

Het decor zag er wel gezellig uit. Heel kleurrijk vol met accessoire zoals kussentjes/kleedjes etc. De atmosfeer was heel ontspannen en fijn. Al met al was mijn ervaring wel positief maar ik denk niet dat ik dit restaurant snel nog een keer zal bezoeken.
ilona1982 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
deze zaak moet je liggen. helaas paste deze niet bij ons. bediening was erg langzaam en stond met open blouse aan tafel. mijn glaasje water naast de wijn stond op de rekening. het eten was lekker en bijzonder maar prijs kwaliteit klopte niet. leuk was wel dat er veel verschillende keuze was voor vega
RMBeusen .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Afgelopen week te gast geweest bij dit originele restaurant: Golden Temple. Wat een feest! Echt enorm verrast door het heerlijke eten en de geweldige smoothies! De ene smaakexplosie na de andere en voor de vriendelijke en opgewekte bediening was niks te gek. Aanrader!!! Vooraf hadden we een mix besteld van voorgerechten (niet op de kaart, maar dat deerde niet), stuk voor stuk om je vingers bij af te likken. Als hoofdgerecht deelden mijn vrouw en ik de Iraanse Quinoa maaltijdsalade en een We Love Mushrooms pizza. Beide voortreffelijk. Ondanks dat we toen al aardig verzadigd waren, toch nog een mix van de drie raw vegan taartjes besteld samen met coco-choco ijs... Pfff... Ge-Wel-Dig lekker. Hiervoor gaan we zeker terug komen!
Chantelle R.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Ze hebben heerlijke vegan opties. De Pakora en Indian Flavours zijn heerlijk. Hetzelfde geldt voor de raw avocado-lime pie en raw chocolate pie. Het decor is mooi en knus. Het enige minpunt voor mij was dat er twee honden rondlopen. Deze zijn van de eigenaar werd me verteld. Het personeel raakte de honden ook meerdere keren aan. Voor mij gaan voedsel en dieren qua hygiene nog steeds niet samen.
Marliah S.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Geweldig vegan/vegetarisch restaurant in hartje Amsterdam. We hebben hier eerlijk gegeten! Gezellige sfeer en inrichting. De bediening is vriendelijk en adequaat.