Golden Temple

• Mastercard , Visa card
  • Af te huren
R-ATIE .
  • Datum van je bezoek: 25 sep. 2016
Voor het eerst in een lange tijd weer gaan eten bij de Golden Temple. Het idee dat de prijzen iets omhoog zijn, maar heerlijk gegeten.

+ Wat een fijne en vriendelijke bediening. Heel persoonlijk en rustig, maar geen getreuzel.
+Fijne sfeer, heerlijke bijzondere drankjes.
+Eten ook heerlijk. We hadden met zijn tweeën de flavours of India, de dagschotel (een dahl met kidneybonen en kikkererwten) en de pakora (gepaneerde en gefrituurde groeten met een muntchutney). De de flavours of india was het lekkerste omdat er veel verschillende maar complimenterende smaken bij elkaar werden geserveerd. Heel fijn! +Daarnaast waren we heel blij dat ze nog een plekje overhadden last minute op zaterdag avond.
+snel geserveerd

- Jammer dat alles met enkel witte (basmati?) werd geserveerd, kon mij herinneren dat er ook wilde rijst bij zat.
-Drankjes vrij prijzig. meer dan 5 euro voor groot glas lassi / limonade.
-tafels erg dicht op elkaar
Happer89 .
  • Datum van je bezoek: 18 sep. 2016
Een restaurant waar de gemiddelde vegetariër graag naartoe gaat. Het eten was erg lekker, al vielen de "guacamole en chips" als voorgerecht iets tegen: de chips smaakte naar karton. De hoofdgerechten waren lekker, al was de kokos curry niet heel speciaal.

De bediening kwam een beetje zweverig over, maar dat uitte zich ook in de service. Toen we net zaten werd gevraagd of we alvast wat kraanwater wilden. Erg vriendelijk, maar vervolgens werd dit niet gebracht. Toen we voor- hoofd en drinken bestelden kregen we vrij snel ons voorgerecht, maar geen drinken. Het duurde lang voordat we eindelijk onze wijn en beloofde water kregen, ons voorgerecht was inmiddels op.

Al met al lekker gegeten, goedkoop was het niet.
WongFeiHong .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Het eten was verrassend genoeg smaakvol en vooral de voorgerechten (Flatbread en Guacamole & chips) waren lekker! Het hoofdgerecht (Risotto) viel qua smaak tegen. De traditional mexican daarentegen was gelukkig wel wat meer smaakvol. Het toetje (Raw chocolate pie) was klein, maar erg lekker smeuïg en vol van smaak. Ondanks dat ik graag wat vlees eet en ondanks dat de porties wat kleiner waren dan verwacht, zat ik toch best wel vol. Wel vind ik de prijzen wat aan de hoge kant.

De service was minder goed, maar volgens mij hadden de serveersters een 'off-day'. De bediening was vaak langzaam, maar gelukkig wel altijd even vriendelijk.

Het decor zag er leuk uit en de kledij van de bediening was ook leuk/passend om te zien.

Al met al, lekker gegeten, maar wel een beetje prijzig.
Gwenneth V.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2016
Golden Temple is mijn eerste ervaring met een echt vegetarisch/veganistisch restaurant. Eind vorig jaar besloot ik vegan te worden. Zelf heb ik sinds dit besluit diverse veganistische recepten uitgeprobeerd die ik op foodblogs en youtube vond. Allemaal stuk voor stuk lekker en relatief makkelijk klaar te maken. Dit restaurant heeft een redelijk breed aanbod maar veel gerechten kan ik zelf ook wel klaarmaken. En dan ook nog eens voor een veel scherpere prijs. Het viel mij dus op dat de gerechten best prijzig waren. Vegan eten is over het algemeen juist goedkoop omdat het geen vlees en andere dierlijke ingrediënten bevat die een stuk duurder zijn. Golden Temple biedt dus geen culinaire hoogstandjes die je thuis absoluut niet kunt namaken. Het eten was wel heel lekker en goed op smaak, de porties waren 'klein' maar ik ben geen grote eter dus ik ging met een voldaan gevoel naar huis.

De service was matig, wij moesten lang wachten voor wij konden bestellen en voor het eten werd geserveerd. Het meisje was heel aardig en vriendelijk en vroeg twee keer of alles naar wens was/ het eten gesmaakt had. Helaas had zij geen frisse uitstraling: haar haartjes waren heel vet, zij was licht bezweet en zij had een volle bos okselhaar. Aangezien zij het restaurant 'vertegenwoordigd' moet zij er fris uitzien. Ik ben het type dat dan gelijk gaat twijfelen of het er allemaal wel hygiënisch aan toe gaat in de keuken.

Het decor zag er wel gezellig uit. Heel kleurrijk vol met accessoire zoals kussentjes/kleedjes etc. De atmosfeer was heel ontspannen en fijn. Al met al was mijn ervaring wel positief maar ik denk niet dat ik dit restaurant snel nog een keer zal bezoeken.
Ilona1982 .
  • Datum van je bezoek: 19 mei 2016
deze zaak moet je liggen. helaas paste deze niet bij ons. bediening was erg langzaam en stond met open blouse aan tafel. mijn glaasje water naast de wijn stond op de rekening. het eten was lekker en bijzonder maar prijs kwaliteit klopte niet. leuk was wel dat er veel verschillende keuze was voor vega
RMBeusen .
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2016
Afgelopen week te gast geweest bij dit originele restaurant: Golden Temple. Wat een feest! Echt enorm verrast door het heerlijke eten en de geweldige smoothies! De ene smaakexplosie na de andere en voor de vriendelijke en opgewekte bediening was niks te gek. Aanrader!!! Vooraf hadden we een mix besteld van voorgerechten (niet op de kaart, maar dat deerde niet), stuk voor stuk om je vingers bij af te likken. Als hoofdgerecht deelden mijn vrouw en ik de Iraanse Quinoa maaltijdsalade en een We Love Mushrooms pizza. Beide voortreffelijk. Ondanks dat we toen al aardig verzadigd waren, toch nog een mix van de drie raw vegan taartjes besteld samen met coco-choco ijs... Pfff... Ge-Wel-Dig lekker. Hiervoor gaan we zeker terug komen!
Chantelle R.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2016
Ze hebben heerlijke vegan opties. De Pakora en Indian Flavours zijn heerlijk. Hetzelfde geldt voor de raw avocado-lime pie en raw chocolate pie. Het decor is mooi en knus. Het enige minpunt voor mij was dat er twee honden rondlopen. Deze zijn van de eigenaar werd me verteld. Het personeel raakte de honden ook meerdere keren aan. Voor mij gaan voedsel en dieren qua hygiene nog steeds niet samen.
MxTx .
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Geweldig vegan/vegetarisch restaurant in hartje Amsterdam. We hebben hier eerlijk gegeten! Gezellige sfeer en inrichting. De bediening is vriendelijk en adequaat.
AnnaSchr .
  • Datum van je bezoek: 15 jan. 2016
Heerlijk thuiskomen in dit vegetarische restaurant! Keuze te over. Tomatenkokossoep vond ik niet naar tomaat smaken maar wel lekker. Daarna deelden we een pizza met champignons, knoflook, truffelolie, walnoten en rucola. De geur was onoverkomelijk fantastisch, de mensen naast ons moest zich inhouden niet ons gerecht te gaan eten! Smaakte net zo heerlijk overigens. We zaten wel erg dicht op de mensen naast ons die gelukkig wel erg aardig waren. Decor is leuk, onderscheidt het restaurant, was niet té. De service liet niets te wensen over, ronduit vriendelijk. Bij vraag naar een glas kraanwater kreeg ik een groot glas met daarin ook munt, sinaasappel en besjes. Bij de thee bestond het 'gewoonlijke koekje' hier uit plakjes gedroogde banaan en rozijnen. Heerlijk, dat soort kleine dingetjes maken een toptent.
Babette V.
  • Datum van je bezoek: 10 jan. 2016
Ben hier al vaker geweest en wat opvalt is dat de kwaliteit van het eten erg verschillend is, zo heb ik al een aantal keren de Indische gerechtjes genomen van echt geweldig tot wel aardig, dit keer door een foutje een vegan optie gekregen en die was zeker lekker alleen miste die kick iets dat niet nodig is. De lemon avocado pie was heerlijk en helaas hebben ze een heerlijk kruidige chocolademelk niet meer op de kaart staan en dit nog wel te kunnen maken , maar helaas leek dit er echt niet meer op. De chia latte was niet erg warm, allemaal kleine dingen , maar bij elkaar een gemiste kans.
Willem D.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Wil minder vlees gaan eten en kwam hier met vriendin terecht. Tja erg lief en glutenarm/vrij hier, maar ben verre van om..
Leef (nog steeds) in de veronderstelling dat vegetarisch ook lekker kan zijn. Maar, my god , wat miste ik een lekker lamskarbonaatje. Zeker voor die prijzen....
Sigrid .
  • Datum van je bezoek: 15 apr. 2015
Als voorgerecht had mijn tafelgenoot de pakora en ik de rice paper rolls. Beiden waren zeer smakelijk, al waren de rice paper rolls iets te week. Hoofdgerecht hadden wij beiden gekozen voor Flavours of India (een soort indiase versie van rijsttafel. Dessert bestond voor ons uit een selectie van raw food taarten.

Voor al het eten gold dat het overduidelijk vers was en de porties voldoende tot ruim. De service was goed: de enige serveerster was vriendelijk en attent. De pauzes tussen de gangen waren vrij kort, maar niet op zo'n manier dat je je opgejaagd voelt. Ik vond de prijzen wat hoog, maar omdat het eten zo lekker was, zal ik hier zeker terugkomen.
Hilde R.
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2014
Heerlijk Indiaas gegeten, en omdat er net een grote groep was geweest die hetzelfde hadden besteld kreeg im nog korting ook. En de raw taartenselectie als dessert was hemels, met absolute toppers de lemon avacado en cholade sinaasappeltaart! En dat alles in een leuk gedecoreerde setting met mooie muurschilderingen
Polb17 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2014
Prima restaurantje! Alternatieve omgeving, moet je wel van houden. Maar als je gezond en lekker wilt eten dan zit je hier goed! Ik heb vandaag "Flavours of India" gegeten. Een blad met verschillende schaaltjes met heerlijke Indiase gerechten. Rijst en chapatti (roti). Verder een heerlijk pittig potje chai thee, waar je het lekker warm van krijgt. Service is prima, ik ben zeker drie keer gevraagd of alles naar wens was. Ze zijn ook nog snel, op dinsdagavond stond ik binnen drie kwartier weer buiten!
Irma K.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2014
Heerlijk gegeten, vegetarisch. Hing een relaxte sfeer, vooral door al kussens op de grond. Snelle en vriendelijke bediening. Zeker een bezoek waard.
Clvs .
  • Datum van je bezoek: 2 nov. 2014
Heerlijk gegeten in een heel gezellige sfeer. Flatbread met dipsausjes: lekker pittige sauzen , olie en kruiden, vers gebakken brood. De coconutcurry was prima, pittig en romig, veel groenten en een royale portie. Alleen al voor het dessert van 3 verschillende vruchtentaartjes (zonder geraffineerde suiker!!) zou ik elke dag wel willen aanschuiven!! Vriendelijke bediening!!
More M.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2014
Yay, wat ontzettend leuk dat ik dit restaurantje heb ontdekt in Amsterdam. Prachtige muurschilderingen, en boven een lounge waar je zittend op schapenvellen kunt eten. Beneden staan gewone tafels. We begonnen met "Avocado Tempura Salad' & een Flatbread met Egyptische dipjes. Beide erg lekker. De avocado was gefrituurd in een pittig tempura deegje, en de flatbread zo vers uit de oven. Daarna hadden we een 'Coconut Curry' en een 'dream of aquarius' en een veggie pizza. Mijn broer (vervente vlees eter) was blij met de pizza. Ook de beide andere gerechten waren heerlijk. We hadden daarnaast nog super lekkere verse sapjes, dit duurde even voordat ze geserveerd werden, maar smaakten desalniettemin super.
Wat ik erg leuk vond was dat alle side salads echt van je bord afspatten, verse kiemen, nootjes, lekkere dressing, wauw! De Golden Temple laat de oubollige vega keukens die ik ken met grote stappen achter zich, een aanrader! (ook namens de vleesetende broer :-)
Serge W.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2014
Het eten bij de golden Temple vond ik heerlijk.. Echter zijn de prijzen wel best pittig. Als je daarnaast dan hele kleine porties krijgt en extra moet bijbetalen als je om wat meer rijst vraagt dan is dat ronduit schandalig! Ook is de bediening erg rommelig. Zo kwam mijn eerste bestelling verkeerd aan tafel en stonden er dingen op de rekening die ik niet besteld had.
Rears .
  • Datum van je bezoek: 3 mrt. 2014
Hier op maandagavond gegeten. We bestelden elk een kleine jus d'orange en daarnaast de risotto en de tortilla's. Prijs: 46 euro, kwaliteit: uitermate teleurstellend.

De tortilla's waren ijskoud, na wat gemompel werden er nieuwe gemaakt die iets warmer waren. Geen excuses. De risotto was wel warm en te doen maar het geld ook zeker niet waard. Het decor oogt gezellig.

Kortom: veel te duur voor hoeveel je krijgt en de bijbehorende kwaliteit. En koud eten op tafel zetten en dan nog geen excuses maken?
Djoeke V.
  • Datum van je bezoek: 16 feb. 2014
We zaten hier op een drukke avond, dus het duurde wel wat lang voordat ons eten kwam. Daar staat tegenover dat het eten echt heel erg lekker is! De porties waren ruim (erg fijn) en bijzonder smaakvol. Er wordt hier gezond eten geserveerd, maar zeker niet op een saaie manier! Het zelfgebakken brood met dips vooraf was erg lekker. Jammer dat ik geen ruimte meer had voor een toetje. ;)