Golden River

• Af te huren , Airconditioning , Catering , Toegankelijk voor rolstoelen
7,2
Ingeborg W.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
Vandaag afhaal: dat doen we dus nu echt niet meer. Babi pangang: keihard en droog (brr). Halve kip: doordrenkt in stroperige soja, plus het was slechts een pootje. Rendang: smakeloos. Koe-lo-yuk: slap en zacht. Nasi: week. Voel me ronduit afgezet!
David B.
  • Datum van je bezoek: 3 jan. 2016
Uitstekend gegeten, zeer (te) uitgebreide kaart met heel veel gerechten. De Peking eend was erg mooi van smaak en werd goed geserveerd. Hoofdgerechten waren erg goed, de zeetong was tongstrelend. De bediening was attent. De uitstraling van het restaurant is netjes, de buitenzijde van het pand is echt nodig aan onderhoud toe. Dat doet afbreuk aan het geheel, maar het restaurant en zeker de keuken is een aanrader.
Ivo55 .
  • Datum van je bezoek: 27 aug. 2015
vandaag vreselijk slecht gegeten. de combi schotel babi pangang en ajam pangang echt niet te eten. Het was afhalen maar ook dan moet het kwalitatief goed zijn. De laatste maanden twee keer mijn neus gestoten en voor ons geen golden river meer.
Lekkerebekjes .
  • Datum van je bezoek: 29 dec. 2014
Lieve lezers, Stop de Wok en All You Can Eat terreur en ga weer lekker ouderwets Chinees eten. Te beginnen bij de Golden River. Wat was dat lekker eten. We kozen een uitgebreid menu. Wat een smaken, wat een heerlijke geuren. We hebben alles opgegeten, tot de laatste kruimel. De veel te volle, pijnlijke buiken hebben we op de koop toegenomen. De bediening was gewoon super. Attent, behulpzaam, vriendelijk... bij elk gerecht een anekdote of uitleg. Ik hoop dat de eigenaar van het restaurant in 2015 wat geld over heeft om wat aan de uitstraling te doen, want dat verdient dit restaurant.
Derkjan V.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2014
Weer gegeten bij Golden River. Onder het vernis van een Chinees afhaalrestaurant zit een parel. En dan gaat het vooral om eend. Die maken ze daar fantastisch klaar. Vooraf flensjes met eend. Hoofdgerecht eend op de gloeiende plaat met kerrie en mijn tafelgenoot met lime. Het is jammer dat de ambiance en bediening ver achterblijft. Een soort Chinese Efteling. Het eten heeft de allure van een toprestaurant.
Uiteten18 .
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2014
Mijn vrouw en ik hebben gegeten in restaurant Golden River. Het interieur ziet er verzorgd uit met goede stoelen. Bij binnenkomst werden we meteen begroet en onze jas aangenomen. Wij kozen voor tomatensoep, Chinese groentensoep, en foe yong hai met witte rijst en babi pangang met nasi goreng. De bediening was vlot en het eten was uitstekend. De jasmijnthee is echt een aanrader. Na afloop hebben wij nog een plezierig gesprek met de eigenaar van het restaurant gehad.
Ducker .
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2014
Gisteren hier Chinees gehaald (woon zelf in Laren), de bami had zwarte gedeeltes en smaakte niet vers, was dus waarschijnlijk opgewarmd. Het vlees was niet knapperig en smaakte als karton, kregen het niet weg, leek net kattenvlees. De Foe Young Hai was wel goed. Kwam hier altijd, maar nu ik vermoed dat ze opwarmen en dat voor een pittige prijs hebben we besloten om hier niet meer heen te gaan.
Han S.
  • Datum van je bezoek: 1 sep. 2013
Leuk Chinees restaurant en lid van de fine easternketen onder leding van de befaamde familie Wong die generaties lang al in de horeca zit. De kwaliteit is constant en goed. Het Chinese eten is wel wat aangepast aan de westerse smaak en dus niet geheel authentiek maar wel goed, vers en verzorgd. Het interieur is zoals in de wat nettere standaard buurtchinees en wel wat gedateerd maar ruim opgezet, gezellig en schoon. Gastheer en eigenaar Hemmie Wong is zeer vriendelijk en gastvrij, en een echte vakman die zijn team strak leidt.
De Mongoolse schotels die sissend en bloedheet op een authentieke Mongoolse gietijzeren schaal worden opgediend zijn lekker. Ook de Peking eend gerechten, de Chinese fondu, de Fo Lam speenvarken en de nasi yoen chow zijn een aanrader.
John V.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2013
Op tweede Paasdag hebben we gegeten bij dit restaurant. Wij kozen voor dit restaurant omdat ze aangesloten zijn bij de FER-organisatie,wat doorgaans staat voor een kwaliteits Aziatisch restaurant.Na een vriendelijke ontvangst door de eigenaar kregen we een leuke tafel bij het raam. We kozen voor het FER_menu en een Chileense Chardonnay van het merk Carmen. Wijn was met 22 euro redelijk geprijsd en de smaak oke. Menu was wat wisselend in smaak. We begonnen met pangsit en wat kleine gefrituurde loempiaatjes gevolgd door veel smakelijkere gestoomde dim-sum hapjes. Daarna heerlijke krokante eend geserveerd in een koolblad. Vervolgens een glaasje cava met aansluitend de hoofdgerechten. Deze bestonden uit kip in lemon-saus (goed maar niet echt bijzonder) Kort gebakken ossehaasstukjes met knapperige groenten (heerlijk) Wederom eend maar nu in een veel te overheersende zoetige saus waarin de smaak van de eend helemaal wegviel.En grote gamba,s in knoflooksaus(prima)Als dessert kozen we voor een soort vruchtensoepje met ijs en een standaard dame-blanche (niks bijzonders natuurlijk maar de smaak was goed. De rekening voor dit alles inclusief aperitief en wijn bedroeg 118 euro wat ik heel redelijk vond. Als geheel kan ik zeggen dat ik een iets originelere keuken had verwacht maar slecht was het zeker niet.
Qruun S.
  • Datum van je bezoek: 6 jan. 2013
Wij komen met onze kinderen van 5 en 7 met enige regelmaat eten in Golden River. Het eten komt snel en de kids lusten hun Fu Jong Hai met kip graag. Zelf ben ik er wel een beetje klaar mee en dat vind ik vervelend, want het is in de buurt en ik zou het jammer vinden als we er niet meer naartoe gaan.
Maarja, dan moet er wel iets gebeuren.
1. de kaart moet kleiner! tijd om de overstap te maken van een mega-lijst naar een kleinere lijst met echte specialiteiten welke met aandacht worden bereid.
2. keuze maken: er zijn nu teveel keukens op de kaart vertegenwoordigd incl. Thai. Stop daarmee! Canton en Szechuan kan volstaan.
3. serveer met een twist, de bakjes en schaaltjes: het is allemaal uit grootmoeders tijd qua chinees. Updaten die boel!
4. investeer in het restaurant: het moet naar de 21e eeuw, strakker, minder rood en goud, minder tapijt en schrootjes: strakker, zwarter, moderner!

Deze chinees zit in Laren! Daar is markt voor een moderne superchinees met visie. Nu teert de zaak op de oudere bewoners van Laren die niet zozeer op zoek zijn naar vernieuwing. Maar die groep wordt kleiner en daardoor is de zaak nu vaak minder dan 25% gevuld.

Wij aten de Tipan KipCashew en een Peking eend gerecht: niet slecht, maar te weinig groente, te weinig karaktervolle smaak. Het verrast niet, het is vlak. Het kost ook niet veel, dat is waar, maar er kan echt een stapje omhoog worden gemaakt.
Anouck22 .
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2012
Sinds een tijd weer in het restaurant zelf gegeten ipv afhalen. Mijn stoel werd netjes aangeschoven en de bediening was dan ook erg goed. Iedereen was erg vriendelijk en deed zijn best. Het eten kwam vrij snel nadat we bestelt hadden terwijl het restaurant toch druk was. We namen een menu met wat kleine hapjes als voorgerecht, o.a. pangsit. Hierna kregen we een wan tan soepje, was voortreffelijk smaakte. Toen volgde het hoofdgerecht wat een schotel was van gamba's, broccoli, peking eend en nog wat lekkere dingen. We kregen hier nasi bij wat keurig op ons bord werd gedaan. Het leuke van dit hoofdgerecht is dat het allemaal voor je neus op tafel staat op een warmhoudplaat. Een dame blanche als toetje kon niet ontbreken dus die namen we ook nog. Het smaakte allemaal uitermate goed en het kostte voor twee personen met drinken erbij maar 75 euro. Erg goed in de smaak gevallen! Ik ga hier zeker weer vaker eten! Het decor is naar mijn mening wat verouderd en dus aan vervanging toe. Het ziet er verder keurig uit.
Jan Willem B.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2012
Ben het niet helemaal eens met de negatieve berichten hieronder. We werden zondag vriendelijk ontvangen door vrolijke, en betrokken personeel en namen plaats in deze mooie zaak. Ik vond vervolgens de sate wat vlak, maar de rest van het eten was erg prima. Al met al dik in orde.
Anouck22 .
  • Datum van je bezoek: 1 dec. 2012
Erg lekker eten, en vriendelijke bediening! Wij halen hier vaak eten en het smaakt altijd heerlijk! Zeker een aanrader als je dol op chinees bent!
Paul B.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2012
Zeer standaard chinees. Misschien is de zomer niet de beste tijd om af te halen gezien de relatieve rust en dus lage omloopsnelheid. De Pekingeend was vrij oud en grijs van kleur (uit de vriezer?). Kipsate vezelig en droog. Nasi vrij bleek en vlak.

Qua smaak is het eten zeer "middle of the road". Maar de grootste ergernis is dat het zo zout is (vooral de Maleisische bief). Dat proef je misschien niet meteen maar na afloop krijg je zo'n droge keel en hang je constant aan de kraan..
Ik snap wel waarom men dat doet, smaakverhogend en langer houdbaar, maar mag het alsje-alsjeblieft een beetje minder? Normaal gesproken een (krappe) voldoende maar vanwege het zoutgehalte puntenaftrek.
EdenLis .
  • Datum van je bezoek: 1 aug. 2012
Afgelopen dinsdag hier gegeten. Wonder boven wonder waren we hoer nog nooit geweest. Achteraf gezien is dat ook helemaal niet erg. Bij binnenkomst zie je meteen een duidelijke afscheiding met betrekking tot het interieur. In het midden van de zaak ziet het er best leuk uit. Comfortabele rode stoelen en netjes gedekte tafels. Wij gingen echter aan het raam zitten. Het was nog vrij rustig. Echter, de ruimte aan de raamkant doet meteen denken aan een authentieke pannenkoekenboerderij! Toen wij wilden beginnen met een gin-tonic en een bloody Mary keek de dame ons aan alsof we iets uiterst vreemds vroegen. Bij de wijn moesten we om een koeler vragen en de wijn daar voorlopig in laten staan daar deze warm was. Dan nog maar een gin-tonic en bloody Mary. We namen het 'eend' menu met wat toevoegingen. En dat was ook wel nodig. De flensjes waren zompig, de eend was grijs. De bouillon was net groene thee, de Chinese mie was gewoon bami en de eendenlever was volledig kapot gebakken. Wij zullen hier zender niet terugkomen. Gelukkig was de wijn ok, maar daar kunnen ze in principe ook weinig aan verzieken!
Nnnnn13 .
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2012
Ik heb afgepopen zondag een afhaalmaaltijd gehaald en dit was zeer slecht. de fu yong hay was koud en de ajam ketyap was een en al vel en bot dus zeer slecht