Golden Duck

- Lunch vanaf 12:00
- Diner vanaf 17:00

Zeevrouw .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2016
We komen al jaren bij de Golden Duck omdat ze zulke lekkere eend met dunne rijstflensjes hebben. Dat is onze favoriet en bovendien niet duur. Het restaurant bestaat inmiddels al 40 jaar en dat is aan de Scheveningse haven heel bijzonder. Er staan twee wat oudere dames in de zaak die de bediening verzorgen. In eerste instantie lijken zij een beetje nors te kijken, maar dat is schijn want ze zijn uitermate vriendelijk. Het uitzicht op het kabbelende water van de jachthaven is mooi en soms zie je een paar zwanen langszwemmen. Ik kom hier zelf ook al 40 jaar en hoop er nog vaak naar toe te kunnen.
Buck_Danny .
  • Datum van je bezoek: 27 apr. 2016
Al 40 jaar constante kwaliteit en een tijdloos menu. Gastronomisch instituut aan de tweede binnenhaven van Scheveningen gaat gelukkig niet mee met de laatste yuppen-trends. Wat een verademing dat de tijd hier heeft stilgestaan. Roergebakken eiwit met krab is een absolute aanrader die nog niet door een collega-fijnproever is genoemd.
Christian B.
  • Datum van je bezoek: 18 apr. 2016
Bij binnenkomst valt op dat de ruimte vrolijk is ingericht met veel chinese tekens en ornamenten, gezellig. De bediening is vriendelijk en legt geduldig de kaart uit. Ik had de peking duck met bami. Beide erg lekker en goed bereidt. Zou hier zeker nog een keer gaan eten, zeker voor de prijs die redelijk aan de lage kant is.
Preuverie .
  • Datum van je bezoek: 4 feb. 2016
Laat het oubollige interieur en de wat stoffige bediening je niet afschrikken: het eten is allesbehalve stoffig en oubollig. Hier vind je nog de authentieke Chinese kaart. Met name de 'Peking eend met een pannekoekje' en de 'Kungpo kip met bamboescheuten in chili-saus' zijn om de vingers bij af te likken. Maar ook alle andere gerechten zijn de moeite van het ontdekken waard. De verschillende menuutjes bieden daar trouwens een prima prijs/kwaliteit-verhouding voor. En leuk dat je er niet alleen Chinees kunt éten, maar ook drínken: op de een of andere manier smaakt een Tsingtao er gewoon lekkerder bij dan een Heineken. Het enige nadeel van de Golden Duck is dat ik er tot nu toe eigenlijk altijd met een iets te volle buik weer weg ga. Tot het hele eetfestijn (en de herinnering aan het wat ongezellige interieur) weer zijn weggezakt en ik bij mezelf denk dat ik weer eens zin heb in Chinees. En ik dus weer helemaal naar de Scheveningse haven rijd...
Leukmannetje .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Heerlijke Sechuan eend gehaald en bami met varkensvlees. Zowel de eend met flensjes als de bami waren heerlijk. Het interieur is niet bijzonder maar is zeker niet ongezellig. Dit was de eerste keer, maar zeker niet de laatste keer.
Stef K.
  • Datum van je bezoek: 6 dec. 2015
Laat je niet misleiden door de flink gedateerde inrichting; dit is met afstand mijn favoriete Chinees waarvoor ik graag speciaal vanuit Amsterdam naar toe rij! Authentieke en zeer smakelijke gerechten, vriendelijke bediening en dat alles voor heel redelijke prijzen! Kan me nu al verheugen op aanstaande donderdag wanneer ik hier weer zal aanschuiven voor wat sesame toast en black pepper chicken met nasi!
Paul V.
  • Datum van je bezoek: 15 jun. 2015
Op een maandagavond even snel naar de Golden Duck gereden om lekker te eten.
We hebben er al meerdere keren gegeten, en de gerechten zijn gewoon van goede kwaliteit.
Inrichting van de zaak is vrij eenvoudig, bediening is vriendelijk en de keus van gerechten is goed.
Wij kozen voor enkele verschillende gerechten die we gezamenlijk deelden. Met name de eend was erg goed van smaak. We waren Euro 174 euro kwijt voor 5 personen wat redelijk is als we kijken naar de prijs/kwaliteit verhouding.
MariaDuyvenstein .
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2015
Vriendelijke ontvangst en mooi uitzicht op de prachtige haven van Scheveningen. Peking een met flensjes lekker van smaak. Zaak ziet er netjes en traditioneel uit zoals bij het eten past. Ik kom hier graag nog eens dineren.
Henk D.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2014
De eerste indruk van Golden Duck is bijzonder. Op een pracht locatie aan de Scheveningse haven stap je een soort van voetbalkantine binnen. Alles is zeer basic en gedateerd. Het contrast met het eten is enorm groot. Heerlijke smaakcombinaties en een gastvrije bediening. Wij waren in gezelschap van vrienden en maakte een combinatie van twee menu's. De geroosterde Peking eend met flensjes is legendarisch en een regelrechte aanrader! Ook de kip met kousenband was heerlijk op smaak. Allemaal lekker en afwisselend. De kracht van dit restaurant is de kwaliteit van de gerechten en de Aziatische gastvrijheid.
Henk B.
  • Datum van je bezoek: 2 aug. 2014
Wat jammer. Dit restaurant biedt werkelijk uitstekend bereid Chinees eten en zou wat dat betreft niet misstaan in de top-tien van Aziatische restaurant. Peking-eend heerlijk, maar ook de diverse vlees gerechten uitstekend en niet duur, eigenlijk te goedkoop. Bovendien, vriendelijke mensen en een fantastische locatie.
Maar waarom dan jammer? Heel simpel. De fantastische locatie, de vriendelijk mensen en het uitstekende eten gaan schuil achter een dertien in het dozijn chinees. Geen uitstraling, een genummerde kaart, geen wijnkaart, alles gericht op snelheid, geen enkele poging, noch in concept, noch in decor of benadering om er een avondje uit van te maken.
Breng decor, benadering en concept (uitstraling, wijnkaart, menu enzovoort) op een hoger niveau, maak het met andere woorden een avondje uit en de zaak zit steeds vol en de prijzen kunnen moeiteloos omhoog.
P. B.
  • Datum van je bezoek: 31 jul. 2014
Voor het eerst sinds een aantal jaren weer eens hier geluncht. Spijt... spijt dat ik dat niet eerder heb gedaan, want het beviel weer bijzonder goed. Ik moet hier toch vaker komen.

Eten: 9
Ik had #85, de Szechuan Duck. Hetzelfde als de laatste keer (een x aantal jaar geleden). Voor mijn gevoel was het nog lekkerder dan toen: een erg smaakvolle en lekker knapperige eend, 4 pannenkoekjes, wat gesneden bosuitjes en komkommer en natuurlijk een heerlijke dikke Hoisin saus. Eend is hun specialiteit, al tientallen jaren, en dat moge duidelijk zijn.

Service: 8
Niets op aan te merken. Het personeel dat mij bediende sprak prima Nederlands en was erg behulpzaam en vriendelijk. Ik verbaasde me over de snelheid waarmee alles ging, maar de eerlijkheid gebiedt te vermelden dat het restaurant wel bijna leeg was rond de tijd dat ik daar was. Wat vreemd is (ik zou er zelf namelijk veel vaker komen als het meer in mijn buurt/op mijn route had gelegen), wellicht komt dat door de vakantietijd.

Decor: 7
In principe een 6je, want niet erg spectaculair, sprankelend of vrolijk, maar een (heel) groot pluspunt voor het buitengedeelte met het mooie uitzicht op het plezierjachthaventje.

Een aanrader, gewoon een erg goed, authentiek Chinees restaurant.
Nynke V.
  • Datum van je bezoek: 29 mei 2014
Ook ik kom hier al jaren. En ik blijf het echt super lekker eten vinden.
Ik ga altijd voor het Peking menu en mijn ouders voor het Sechuan menu. De gebakken zeewier, komkommersalade en de pekingeend in pannenkoekjes zijn mijn favorieten. Als je iets wilt wisselen van je menu is dat nooit een probleem. En omdat ik altijd en zeewier en komkommersalade wil, mag je ook van beide een halve portie bestellen.
Echt een aanrader. Je kunt bij mooi weer ook buiten zitten aan de haven.
Yvonne P.
  • Datum van je bezoek: 20 apr. 2014
Na een heerlijke middag in de zon op aanraden van vele anderen hier besteld. Want ik wilde het thuis opeten. Want daar zat nog een lekkerbek te wachten en die wilde ook meesmullen. De pannenkoekjes met eend gekozen evenals de toast met sesam en garnaal. Alles was heerlijk! De bediening uiterst vriendelijk en behulpzaam. Extra tasje om de bestelling heen omdat ik nog een klein stukje naar huis moest fietsen, attent! De volgende keer gaan we lekker met meer mensen hier eten....
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2014
Vroeger kwamen wij vaak in de Scheveningse Jachthaven, waar de Golden Duck heel handig vlak bij ligt. Uit nostalgie zijn wij weer eens terug gegaan. En er leek helemaal niets verander. Nou ja, er was een haard geplaatst. Ik denk ook dat het nog de zelfde mensen waren, vriendelijke en behulpzaam, maar wij vonden het toch wel vreemd dat bij het brengen van een nieuw glas wijn het restje uit het oude glas zomaar over geschonken werd.
Het eten is gewoon goed, vooral de krokante eend in flensjes. Wij hadden een menu waarvan ik niet meer precies weet hoe de gerechten heetten, maar wel dat ze errug lekker waren. Natuurlijk niet allemaal een 9 of een 10, want er is altijd wel iets dat minder lekker is. Dat ligt niet aan het eten, maar aan persoonlijke smaak.
AmyJoy .
  • Datum van je bezoek: 8 mrt. 2014
Ik kom hier al jaren samen met mijn ouders. Wij gaan altijd voor het Peking menu.
Hierbij krijg je als eerst koude hapjes en gefrituurde zeewier. De zeewier is iets waar ik me altijd op verheug, dit is zo enorm lekker. Daarna komen er verschillende gerechten, soep, natuurlijk peking eend in een wrapje, gepofte rijst, kip met amandelen (goddelijk) en nog meer gerechten.
Ik heb zelf in een hotel gewerkt en heb meerdere gasten naar dit restaurant gestuurd als ze eens iets anders willen proberen, als ze terug kwamen waren ze altijd enthousiast.
Het personeel loopt er ook al jaren. Er is altijd wel een plekje, mensen weten denk ik niet dat er hier zo'n heerlijk restaurant zit.

De ambiance is ook in jaren niet veranderd, maar ik vind het heerlijk authentiek.
Kortom een heerlijk restaurant wat niet iedereen weet maar als je er geweest ben kom je zeker terug!
OEL .
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2014
Het eten is bijzonder lekker. Eend is inderdaad de specialiteit van de zaak. Kon er niet genoeg van hebben. Als je een lekkere eend wilt eten, dan is het Golden Duck de juiste plek!
Duren12 .
  • Datum van je bezoek: 9 nov. 2013
Al enkele jaren waren wij niet meer in dit restaurant geweest.
De laatste keer viel namelijk erg tegen.
Maar deze keer hebben wij wel lekker gegeten.
De crab fin soep was zeer smakelijk.
De peking eend met de flensjes was verrukkelijk.
Wij gaan zeker weer terug.
Jaco K.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2013
Vanavond alleen bij Golden Duck gegeten. Zoals ik mij ook van eerdere bezoeken herinner is het er op een doordeweekse avond niet druk. Er waren totaal drie tafels bezet, hetgeen overeen komt met het aantal dames dat in de bediening loopt.
Hoewel het interieur toch wel overkomt als een standaard Chinees restaurant, is de kaart net iets creatiever dan de gemiddelde chinees met afhaal loket.
Omdat de Golden Duck toch wel uitnodigt om Peking eend te eten, was ik op zoek naar de bekende flensjes. Deze staan alleen op de kaart als hoofdgerecht maar ze wilden ook van harte een halve portie als voorgerecht serveren. Prima hoewel de eend misschien wel erg krokant was opgebakken. Als hoofdgerecht de gebakken kabeljauw met sojasaus en rijst. De kabeljauw was lekker maar de korstjes wel heel erg vet. Het is voor mij geen restaurant waar je heen gaat om 'uit' eten te gaan. Voor mij als liefhebben van de Chinese keuken wel een plek om snel een hapje te gaan doen.
Chinesemuur2013 .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2013
Met mijn verjaardag op het terras aan de haven gegeten met de hele familie. We komen er al 30 jaar en het eten is nog steeds super! Lieve mensen en een uniek Chinees restaurant dat met al die verrukkelijke gerechten in het geweld van al die horecazaken eromheen al die jaren heeft standgehouden. Groot compliment en veel waardering daarvoor.
Gers .
  • Datum van je bezoek: 25 jul. 2013
Al 30 jaar jaar komen wij bij de Golden Duck. Het eten is fantastisch! De eend met pannenkoekjes is om te smullen, en de zeewier is ook zalig!! Nog nooit hebben we een tegenvaller gehad, de smaak, en de kwaliteit is altijd constant. En dat is ook iets, wat ons aanspreekt. 25 juli j.l. waren mijn man en ik 40 jaar getrouwd, dus hebben wij dit samen bij de Golden Duck gevierd, met een overheerlijk Peking menu, op het zonnige terras. De bediening is ook altijd erg lief en zorgzaam. Bedankt, Mevrouw van de Golden Duck, voor de heerlijke gerechten!