Gojo

Maandag t/m Donderdag 17:00 - 01:00
Vrijdag en Zaterdag 17:00 - 02:00
Floor-5 .
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2016
Op een zaterdag met vier personen in dit restaurant gegeten. We hadden gereserveerd maar dat had niet gehoeven: we waren bijna de enigen in het restaurant. Vóór het eten worden traditioneel de handen gewassen aan tafel, een leuke ervaring. Voorafgaand aan het eten wordt een traditioneel hapje geserveerd; een soort rijst. Wij vonden dit niet bijzonder smaakvol. Het voorgerecht vonden wij heel lekker. Toen een tafelgenote en ik aangaven twee voorgerechten te willen delen (de linzensoep en een pasteitje) kwam de soep in twee aparte soepkommetjes. Superservice! Beide gerechtjes waren heel lekker. Ook de doelet viel in goede aarde. De verschillende hoofdgerechtjes waren ook erg lekker. Voor sommigen soms iets te pittig, maar over het algemeen gewoon goed.
Pjw63 .
  • Datum van je bezoek: 4 jun. 2016
Ethiopisch eten? Why not,
Van alle zaken in het westelijk handelsterrein uiteindelijk 'Gojo uitgekozen, hoewel we na de associatie 'Ethiopië" en eten, niet direct enorme trek kregen.....De zaak zag er zeker sfeervol en veelbelovend uit. Erg druk was het niet, maar het was nog vroeg.

De dame van de bediening (echtgenote van de eigenaar) informeerde degelijk en vriendelijk over wat we konden verwachten in de de Ethiopische keuken en van de menukaart.

Na enig wikken en wegen kozen we een paar (vegetarische) hoofdgerechten , iets met kastanjechampignons, en iets met spinazie en aardappel, en wachten onder donderend onweersgeweld van de natuurgoden, af op wat komen ging.

Het voorgerechtje, een schaaltje koude couscous met wortel (?), maakte ons alvast niet super nieuwsgierig naar de rest van de maaltijd. We konden ons wel voorstellen dat je er in de woestijn van Ethiopië een moord voor zou doen en van zou smullen, maar voor ons was het - met alle respect - een maagvullertje zoals we dat thuis ook wel konden maken .

Ook het vervolg met onze vegetarische hoofdgerechten gaf geen gastronomische 'boost'.
het was onze 'cup of tea' gewoon niet, hoewel goed bereid, leuk gepresenteerd en met verse producten, miste het opgediende voor ons vooral smaak, en ook spannende diepgang zoals we die ervaren uit bijvoorbeeld in de kruidige Indiase keuken. Van de zure 'pannenkoek', de Ínjera' , die we als bestek gebruikten, hadden we al gauw genoeg.

Al met al een wat teleurstellende eerste ervaring met de Ethiopische keuken', die vooralsnog voor ons niet echt naar meer smaakt, maar mogelijk had dat meer met ons te maken dan met het opgediende.
Tineke M.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2016
Ook erg lekker gegeten. Zoals eerder gezegd duurt het wel erg lang voor het eten komt, maar volgens de vrouw in de bediening is dit omdat alles vers gemaakt wordt. In de tussentijd inderdaad wel een voorgerechtje van het huis gehad. Het eten was het wachten wel meer dan waard.
Leuke aardige bediening die veel te vertellen hadden. Lekkere stoelen en een prima locatie. Zeker dus een aanrader.
Erik B.
  • Datum van je bezoek: 7 jan. 2016
In dit restaurant heb ik heerlijk gegeten. Helaas duurde het 60 minuten voordat het hoofdgerecht kwam (6je service).Wel voorafje van de zaak binnen die tijd. Slechts 3 tafels bezet. Goede prijs/kwaliteit verhouding
Michiel L.
  • Datum van je bezoek: 11 dec. 2015
Bij een bezoekje aan Rotterdam terecht gekomen bij Gojo. Een kennismaking die naar meer smaakt! Het eten is verrukkelijk en de bediening plezierig.
De Ethiopische keuken is heerlijk kruidig zonder pittig te zijn.

Gojo is mijn nieuwe favoriet als ik in Rotterdam ben!
Ineke V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Bij toeval hier terechtgekomen. Zeer onder de indruk van de gastvrijheid van de gastvrouw. Zeer kundig over de herkomst van de producten. Apart, maar wel te begrijpen, is het ritueel van het wassen van de handen, vooraf en uiteraard ook na afloop. We kregen een lekker voorafje ( schaaltje couscous met pompoen) en wij hebben gekozen voor een zestal vegetarische gerechtjes. Dit wordt geserveerd op een soort van pannenkoek (worden gemaakt in Ethiopië van teff en dus ingevlogen). Het is de bedoeling dat je een stukje van de pannenkoek gebruikt om de gerechtjes te eten. Wij hebben daar af en toe wèl wat bestek bij gebruikt. Het was allemaal ontzettend lekker! Ook de koffie wordt gezet van koffiebonen uit Ethiopië, die door henzelf worden gebrand. Heerlijk!!!!!
Echt een aanrader!!!! Jammer dat er niet meer mensen waren.
Gido V.
  • Datum van je bezoek: 7 okt. 2015
Zeer vriendelijke dame ontving ons in dit ruime restaurant op het Westelijk Handelsterrein en deed ietwat routineus (zo bleek later toen de volgende tafel arriveerde) haar introductie op de Ethiopische keuken en eetcultuur. Als voorgerecht namen we respectievelijk okra- en pompoensoep en die waren buitengewoon lekker! Onze hoofdgerechten - te eten met de hand en vanaf een traditionele injera vgl met dikke pannekoek - waren deels prima (lamsgerecht) en deels iets minder geslaagd. Nadat we eveneens smakelijke dessert en traditionele Ethiopische koffie hadden gehad, was de bediening ons min of meer vergeten maar verder een prima ervaring.
Kirsten R.
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
In tijden niet zo heerlijk gegeten. Alle gerechten worden geserveerd op hele mooie schalen, waarvan je samen eet (met je handen, die je voor en na het eten aan tafel wast met heerlijk warm water). De pannenkoeken die onder en bij je gerechten geserveerd worden, zijn door de eigenaren speciaal ingevlogen uit Ethiopië. Alle gerechten waren ontzettend smaakvol en de bediening is top! Ik kan Gojo echt bij iedereen aanraden. Ik heb hier vandaag de lekkerste pompoensoep gegeten die ik ooit heb geproefd (de linzensoep was ook heerlijk trouwens). Jammer dat soepkommen zo lastig af te likken zijn ;)
Hrinkking .
  • Datum van je bezoek: 20 aug. 2015
Vanavond hebben we bij Goyo gegeten. Het was er niet druk, dus we kregen veel persoonlijke aandacht. We bestelden een mix van allerlei gerechten, zodat we verschillende smaken konden proeven. Vooral de vis en kipgere heten waren heerlijk. Leuke locatie, ook als het slecht weer is, en de bediening was heel vriendelijk. Leuk om eens te gaan eten
Kookjuffie .
  • Datum van je bezoek: 14 aug. 2015
We hadden ons erg veel voorgesteld van dit restaurant, want de recensies waren lovend. Helaas. Omdat de baas op vakantie was, en het overblijvend personeel (nog) niet voldoende geinstrueerd was, liep de organisatie een beetje in het honderd. Ondanks dat er maar een stuk of vier tafels bezet waren, duurde het erg lang voordat we het eten hadden. We waren rond zeven uur binnen en om tien over negen hadden we nog steeds geen hoofdgerecht en het dessert duurde ook zeker drie kwartier voordat we dat kregen, terwijl het een simpel ijstrio was. Daarnaast misten we de nodige uitleg over wat we konden verwachten. Het wasritueel viel ons, met een zeeppompje van de supermarkt, wat tegen (ze waren het in eerste instantie ook vergeten) en niet alles van de kaart was aanwezig (zoals schapevlees en de Ethiopische wijn). Het pinautomaat kon niet gebruikt worden, omdat het personeel niet wist hoe ze hem weer aan de praat moesten krijgen en ook het koffie apparaat had kuren (en waar was ons beloofde koffie ritueel). Het eten was daarentegen zeer smaakvol en wij vonden het erg leuk om met onze handen te eten.
Het restaurant verdient zeker een tweede kans vanwege het eten, maar dan wil ik wel het idee hebben dat dit geen structurele problemen waren, maar een avond vol pech. En dat kan bij het beste restaurant voorkomen.
M.E. I.
  • Datum van je bezoek: 18 jul. 2015
Een heerlijke ervaring. Wij waren al bekend met de Ethiopische keuken. Dit restaurant spant de kroon. Vooraf een eenvoudige aperitief. Daarna het diner. 14 hapjes op een schaal. Alles prima verzorgd en lekker gekruid. We hebben met ons 4 zeer genoten. De koffie, na afloop, was een waardige afsluiting. 2 van ons namen de wijn met honing en vonden die niet zo geslaagd.
Dit nieuwe restaurant is een echte aanwinst. We komen zeker terug.
Loek D.
  • Datum van je bezoek: 3 apr. 2015
Heerlijk Ethiopisch eten zoals het hoort. Erg orginele gerechten en leuke bediening. Het was niet zo druk (zoals wel vaker in het Westelijk handelsterrein) en daardoor kregen wede volle aandacht.