Over restaurant Goesting

Goesting staat voor ouderwets genieten van op een unieke locatie in Utrecht; deze voormalige hondenstal van de Veeartsenijschool is een oase in de stad. De keuken is ambachtelijk Frans-Belgisch en het gastheerschap is oprecht. Ook buiten op het terras of in de dinertuin is het goed toeven. Goesting is alle dagen open voor lunch, borrel en diner. Welkom!

Glas champagne

Meer informatie over restaurant Goesting

• Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Wi-Fi
roberto T.
  • Datum van je bezoek: 8 dec. 2016
eten is goed. lekkere bouillabaisse. Goede wijnen. ambiance was altijd al goed. alleen bediening door 3 verschillende medewerkers was wat minder.
Ralph T.
  • Datum van je bezoek: 16 nov. 2016
Perfecte bediening, goede sfeer en goed eten.
Enige minpuntje was dat het hoofdgerecht wel erg snel op tafel stond, (5 minuten na de bestelling) dus de timing kon wat dat betreft beter.
Verder erg tevreden!
Marco D.
  • Datum van je bezoek: 5 nov. 2016
Sinds lange tijd weer naar goesting gegaan omdat we het altijd een vd betere restaurants vonden. Deze keer kwamen we vd koude kermis thuis. De hele tafel koos voor het witte vrouwen menu: paté, coquille, wildpotje. De paté ging samen met warme en koude garnituur. Huisgemaakt, maar niet heel bijzonder. We vroegen pairing wines bij de gerechten. Hier werd een pinot noir bij geserveerd. Dat bleek een van de standaard open wijnen te zijn, niks bijzonders. De sommelier schonk de wijn in en verdween zonder verhaal richting de bar. Het volgende gerecht coquille met truffel uit de schelp. Ze hadden bladerdeeg om de schelp gedaan om heg dicht te houden. Bij het openen vroegen we ons af of heg wel echt uit die schelp kwam of uit een emmer want er zat geen smaak aan. Ook was het door en door gaar ( logisch als het uit de oven komt) en kwam de truffel uit een potje. De wijn (wederom een uit de collectie open wijn) paste absoluut niet. Gelukkig werd na beklag alles terug genomen. Het hoofdgerecht was een wildpotje met puree en rode kool. Op zich prima, maar bizar dat ze ons frieten en salade extra hadden verkocht. Er zat toch immers al aardappelpuree en groente (rode kool) bij? De wijn was prima maar ook nu weer een vd open wijnen. Jammer dat alle wijnen in kleine glaasjes werden geserveerd terwijl tafels die een fles hadden besteld mooie grote glazen kregen. Dat terwijl rode wijn bij wild juist zwaarder is en zuurstof nodig heeft en dus een mooi glas. Ons eindoordeel viel tegen. De passie ontbrak in het koken en bij de wijn spijs. Goesting is geworden tot een middelmatig restaurant waar omzet draaien prio 1 is.
Karlijn V.
  • Datum van je bezoek: 3 nov. 2016
Zeer goed restaurant, met plek om rustig te spreken met zakelijke contacten onder het genot van zéér goed eten.
Erik K.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2016
Ik lees veel positieve recensies over Goesting, dus misschien hebben we pech gehad, maar er waren erg veel missers in de bediening: het contact was vluchtig (nauwelijks uitleg over wat een gerecht inhoudt, niet verwijzen naar de wijnkaart als je vraagt wat voor wijn ze hebben en dan slechts twee wijnsoorten opnoemen terwijl ze veel meer keus hebben), gerechten volgden kort op elkaar en werden zonder veel contact neergezet, er werd een doodgeslagen biertje geserveerd, een wijn werd in het glas van de vorige geschonken, terwijl daar andere wijn in had gezeten. We wilden hier best in het restaurant feedback over geven, maar er was gewoon geen gelegenheid voor, zo kortaf was het contact. Positieve punten: de gerechten waren lekker en de ontvangst en het afscheid bij de garderobe is erg hartelijk.
J. Z.
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Goesting is wat ons betreft één van de beste restaurants van Utrecht. Wij komen er al jaren. Elke keer is het de perfecte mix van vetrouwd en toch weer nieuw en verassend. Alles klopt hier.
Gerard M.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2016
Gezellig restaurant en heerlijke gerechten.
Fr E.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Gezelligheid en informeel genieten staan voorop. Uitstekende bediening (volgende maal graag zelfde prachtige donkere jongedame!) en de sommelier wist ons voldoende te adviseren. Rekening was helemaal passend tot voordelig. Ik ga hier graag nog eens eten.
Jan K.
  • Datum van je bezoek: 6 okt. 2016
Ik had het menu gekozen. Het voorgerecht was goed. De wildragout vond ik te zout en te bitter als gevolg van koken met veel rode wijn. Hierdoor kwamen de wildsmaken onvoldoende tot hun recht. Het nagerecht vond ik te simpel. Mijn vrienden hebben wel lekker gegeten. Vooral de vis was erg goed.
Eva P.
  • Datum van je bezoek: 5 okt. 2016
Uitstekende service en echt de oude staat van vroeger teruggehaald en behouden. Een uniek restaurant, fijn personeel en kwaliteits eten voor een mooi prijs. Ultiem genoten van deze avond als viering van mij BBA en afstuderen. Hier gaan we zeker vaker komen. Bedankt voor de fijne geslaagde avond!
Adriaan P.
  • Datum van je bezoek: 24 sep. 2016
Voor de tweede keer bij Goesting heerlijk gedineerd. Het Wittevrouwenmenu begon met een zeer verrassend en erg lekker voorgerecht met geitenham en -kaas en ijs. Het tussengerecht met een garnalenkroket was wat gewoontjes vergeleken bij de overige gangen. Het hoofdgerecht met eend en het dessert waren dan weer zeer geslaagd.

Tel daarbij op de vriendelijke bediening, een goed wijnadvies en de leuke entourage in een bijzonder gebouw, en het resultaat is een ontspannen avondje heerlijk genieten.
SLvH .
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2016
Ontspannen, verwelkomend en heerlijk gegeten en gedronken. We vierde vandaag ons 5 jarig jubileum en hadden geen betere plek kunnen kiezen!
  • Datum van je bezoek: 2 sep. 2016
Heerlijk gegeten, heerlijke wijn en zeer vriendelijke bediening! Zeker voor herhaling vatbaar. Kleine oase midden in Utrecht.
Fijnproever__ .
  • Datum van je bezoek: 30 aug. 2016
Zelden zo goed gegeten. Gazpacho met basilicum ijs was verrassend lekker, lam was mals en toe was luxueus lekker.
Een echte aanrader om goed eten te proeven.

Enige puntje is de tuin achterin, waar je bij het voorbijgaan van een boot de stinkende slootlucht goed kunt ruiken, bovendien is er vlak naast een veldje waar zo nu en dan een hondenpoeplucht vandaan gewaaid kwam. Tip is dus om niet helemaal achterin de tuin plaats te nemen.

Sonja.boers .
  • Datum van je bezoek: 28 aug. 2016
We hebben heerlijk sjiek geluncht met oesters vooraf en daarna een halve kreeft. Allebei smaakten verrukkelijk. Het bijpassende Oostenrijkse wijntje mocht ook als half glas, het was toch lunch tenslotte! Voor de kinderen was er boterhammen met pindakaas en hagelslag, kijk zo is iedereen blij! De clubsandwich van onze dochter was erg lekker, maar ook erg groot, dus ging de 2e helft mee naar huis in een bakje. En dat alles lekker op het gezellige terras...toptent!
Minke J.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Heerlijk buiten gegeten bij Goesting. Eten was erg lekker (lamsbiefstukje van de grill), bediening vriendelijk en attent, relaxte sfeer. Zeer ontspannen en gezellige avond gehad (er was ook een taartje geregeld voor de verjaardag van een van ons, op kosten van de zaak, erg leuk en gewaardeerd gebaar!). Goesting blijft voor ons een favoriet plekje in Utrecht!
Tanja D.
  • Datum van je bezoek: 25 aug. 2016
Heerlijke oesters en mooi terras. Bediening was zeer behulpzaam. Het is gewoon prettig toeven daar met mooie klassieke gerechten.
Pbrekel .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Erg lekker gegeten met prima wijnen. Niet te veel poespas, maar juist mooie smaken en combinaties in het menu. De bediening was vlot en de wijnen die ze bij de gerechten serveerden waren van toegevoegde waarde.

Voor ons een reden om hier terug te komen.

Aanrader!
JJMMPP .
  • Datum van je bezoek: 21 aug. 2016
Omdat we iets te vieren hadden, zijn we bij Goesting gaan eten. Onze ervaring is dat je hier verrassende gerechten op de kaart aantreft en de sfeer is er prettig. Warme ambiance, professionele bediening, goed eten, mooie wijnen en toch betaalbaar.
Deze keer vonden we vooral de voorgerechten erg lekker (de vegetarische salade Goesting en een voorgerecht met heerlijk mals kalfsvlees). Mijn partner had als hoofdgerecht de lamsbiefstuk. Deze was naar zijn smaak iets te rood (tip: vraag van tevoren hoe iemand zijn biefstuk graag eet). Ik had een vegetarische curry van jackfruit. Jaren geleden heb ik zo'n curry wel eens gegeten op Sri Lanka. Daar was hij behoorlijk spicy, en daar had ik nu ook op gerekend. De curry van Goesting was eerder zoet dan pittig.
Van de bediening verwacht ik dat ze iets meer contact met hun gasten maken dan nu gebeurde. Als je gast vertelt dat ze jaren geleden ooit een jackfruit curry op Sri Lanka heeft gegeten en dat ze daarom dit gerecht kiest, heb je een mooi 'bruggetje' voor een kort, persoonlijk gesprek. Dat hoeft niet veel tijd te kosten, maar maakt dat de beleving net iets persoonlijker wordt.
Birgitgjwa .
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
We hebben heerlijke gegeten. Het personeel was zeer vriendelijke en attent.
Het gebouw en de locatie maken het een bijzonder plekje.