Goerres

Kanadeeskestrjitte 45 8491 BC Akkrum Nederland Kaart

Meer informatie over restaurant Goerres

- Ontbijt 07:00 - 10:00

• Af te huren , Catering , Huisdieren welkom , Per boot te bereiken , Terras , Toegankelijk voor rolstoelen
Jan4687 .
  • Datum van je bezoek: 16 aug. 2016
Bij Goerres in Akkrum hebben we de lekkerste mosselen van Friesland gegeten! Op een schitterende locatie aan het water achter het hotel is een mooi terras. De bediening was zeer vriendelijk en attent. Kortom, we gaan zeker nog eens terug.
Fietseneneten .
  • Datum van je bezoek: 12 mrt. 2016
We vonden de prijs/ kwaliteit verhouding van het eten niet goed, de aardappels en het vlees waren deels aangebrand. Rest was wel lekker maar niet bijzonder.
De service was op zich goed, alleen jammer dat onze jassen niet werden aangenomen.
We zaten in de aangebouwde serre, leuk aan het water, maar ik vind de kunststof ramen/ deuren en plavuizen echt niet mooi.
Hadden meer verwacht.
Anmi .
  • Datum van je bezoek: 23 sep. 2015
Bij binnenkomst worden we vriendelijk naar de tafel begeleid die aan het raam in de serre staat. De tafel heeft uitzicht over "de Boarn" waar verscheidene bootjes tijdens de heerlijke zonsondergang voorbij varen. Als voorgerecht is er gekozen voor een Fenkelsoep en een Geitentaartsje, allebij heerlijke gerechten. Als hoofdgerecht hebben we gekozen voor "De bargehazze" varkenshaas en de snoekbaars. De kok weet goed hoe hij vis moet bereiden. Omdat er voldoende eten geserveerd was gekozen voor een dame blanche met advocaat, om te delen! De bediening was gastvrij en niets was te gek. Al met al een top avond!
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 5 mei 2015
In de erker en dan af en toe een bootje langszij. Dat is een mooie plek in dit overzichtelijk restaurant. De kaart is overzichtelijk. De taal Fries! Blomkoalsop is net even wat anders dan tomatensoep. Licht gebonden. In een niet te grote kom. Voor het hoofdgerecht heb ik mijn keuze laten vallen op Hemelumer baarch. Bij navraag wist de serveerster niet of het een lokaal scharrelvarken was. Met een karaf platwater een rode huiswijn en espresso na weer aan aangenaam maal bij de Goerres in Akkrum.
Willem S.
  • Datum van je bezoek: 6 feb. 2015
Vanaf 6 tm 8 februari gelogeerd in Goerres Akkrum.
Hebben daar met 2 personen prima gegeten.
Het ontbijt was beide ochtenden ruim voldoende en vers.
Als voorgerecht hadden wij een prima mosterdsoep met gerookte kip.
Deze was goed op smaak.
Carpaccio, prima gerecht
Coquilles prima bereid en zeer goed op smaak, dit is een aanrader.
Zeebaars en zalm, deze chef weet hoe hij een vis moet bereiden. Hulde !
Beide een lekker stoofpotje hert. Was geweldig mals en goed gekruid.
De nagerechten als : Frans Syn taartje was lekker.
Lopend chocoladetaartje was prima alleen de chocolade was niet vloeibaar genoeg en de buitenkant te droog.
De bediening was prima en niets was teveel.
Bij elkaar een aanrader om daar te logeren en zeker te eten HULDE.
Wij komen zeker terug.

TanteCatoo .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2014
Lekker gegeten, niks mis mee. Schappelijke prijs.
Meestal geen voorgerecht omdat het anders te veel wordt.
Varkenshaas hoofd en dame blanche met advocaat. Vriendelijke service!
Menne V.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2012
Niet de eerste keer dat we hier aanschuiven. Zomers is de serre leuk. Kan men ook naar buiten kijken waar bootjes voorbij dobberen. Nu in het centrale deel van het restaurant. De kaart is tweetalig! Fries/Hollands. De soep, Bertltsumer speksop, was wat melkerig. Een Friese uiensoep waarbij het lente uitje er een uiensoep van moest maken?
Het hoofdgerecht kwam aanmerkelijk beter uit de verf. Hjoed Vandaag dus! Een dagmenu Wild met rodekool. Salm mei nutestip, een royale moot zalm met kleine knapperige groentegarnituur. En Wyldpotsje, een stoofpot opgediend in een klein sudderpannetje. Het valt me op de de Friezen graag een flink bord eten willen. Veel vlees.
Voor toetjes helemaal geen ruimte in de maag. Dus bijna vaste prik, espresso na!
Wanneer stoppen we met die schalen chocoladeboontjes waarvan ik altijd denk dat wat niet wordt opgegeten wederom een volgende ronde doet (...).
Beperk een enkele koffie met een zelfgemaakt koekje of kleine bonbon. Zeker geen koektrommels en etagieres met diverse chocolades (...).

Bijna vergeten; karaf water van het huis geen probleem!
Gerdareina .
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2012
geen zin om te koken en tegen een goede verhouding in prijs - kwaliteit ergens willen eten. Ga dan naar Goerres in Akkrum. Wij zitten er altijd heel fijn. Er is een ontspannen sfeer, mooie lichte serre en de bediening is alijd vriendelijk. Lamsstoofpotje is een aanrader...