Global Kitchen Dish

Meer informatie over restaurant Global Kitchen Dish

- Ontbijt 09:00 - 12:00

Student-Recensent .
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2016
Relaxed, ontspannen en vriendelijk personeel! Voeg hier nog een lekkere kaart met broodjes aan toe en je het hebt Global Kitchen Dish aan de Overtoom. Wanneer je houdt van bediening die met telefoons je bestelling opneemt en je het gevoel hebt dat je in een fabriek zit moet je hier absoluut niet heen gaan, Global is relaxed en de bediening is ontspannen maar ontzettend vriendelijk. Voor mij echt een plek waar je ongestraft een kop koffie kunt drinken (geweldige koffie) zonder raar aangekeken te worden als je niks erbij neemt. Verwacht goed gevulde broodjes zonder culinaire flauwkul en poespas. Oh, en de muziek en uitstraling zijn top: Hip zonder een te industriële/hippe uitstraling.
Peter S.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Alweer een fantastische zaak om te lunchen in Amsterdam. En volgens mij heet de zaak gewoon Dish en is global kitchen een toevoeging om hun keuken te duiden. Hun assortiment broodjes en sandwiches is namelijk gebaseerd op gerechten uit de werelddelen Afrika, Azië, Europa, Amerika en Australië. Daarnaast hebben ze dagelijks wisselende soepen, quiches, salades, omeletjes en taarten. Ik had een spicy pompoensoep en de sandwich smokey mackeroo (uit down-under) met makreelmousse, mierikswortelmayonaise en komkommer. Beide gerechten smaakten fantastisch. De munt in de muntthee was ontdaan van de steeltjes die elders soms tien centimeter uit het glas omhoogsteken. De prijzen zijn zeer plezierig en de bediening is puik. Ik kom beslist vaker langs.
Leonie R.
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2014
Superlekkere broodjes! Zowel die met meatloaf als met lamsgehaktballetjes geproefd, beiden echt aan te raden. Gezellige sfeer ook, net een huiskamer en lekker relaxed. De bediening is soms ook wat aan de relaxte kant, maar wel erg vriendelijk dus dat heb ik niet als storend ervarend.
Sophie D.
  • Datum van je bezoek: 12 jan. 2014
Lekker ontbijt en lunch! Voorin het restaurant zitten vind ik leuk omdat het zo lekker licht is. Achterin vind ik het wat donker en onaangenaam. De porties zijn groot, de bediening redelijk snel en het eten is echt prima van kwaliteit. Een aanrader voor het restaurant: verander de kaart, die is te ingewikkeld! Na ongeveer 20 minuten lezen ben je er pas uit :)
Natalie S.
  • Datum van je bezoek: 23 mrt. 2013
Vanmiddag hier geluncht met een broodje gegrilde groente en feta. Mijn broodje was heerlijk. Ook goede koffie en sappen. De bediening is erg ontspannen maar daardoor af en toe ook wat nonchalant. Past wel bij de sfeer van de zaak ;-). Minpuntje zijn de stoelen, je moet je er behoorlijk tussenwurmen omdat ze zo dicht op elkaar staan (en ik ben behoorlijk slank!)
Misterblitzer .
  • Datum van je bezoek: 2 feb. 2013
Ik woon sinds een jaar weer in Nederland na voor werk de hele wereld over te zijn geweest. Wat mij bij terugkomst opviel was het gebrek aan leuke lekkere lunchgelegenheden. Tot ik bij toeval Dish binnenstapte op een druilerige zaterdag. De zaak zat bomvol maar we vonden na wat schuiven toch nog een plek aan de grote tafel. Om een lang verhaal kort te maken; we hebben er gezeten tot ver na sluitingstijd en zijn er sindsdien nagenoeg ieder zaterdag of zondag.
Ja, als het druk is moet je even wachten, ja soms komt de bestelling verkeerd door maar de bediening is heel prettig informeel, goedlachs en behulpzaam en de broodjes zijn werkelijk heerlijk. Ik ben nu door de vegabroodjes heen, die heb ik allemaal gehad (de aubergine in honing met gember is een absolute aanrader!) en ben begonnen aan de broodjes met vleesbeleg. Alles komt uit eigen keuken. verse ingrediënten, mooie opmaak en royale porties.De soepen zijn ook erg lekker, pindasoep, casavesoep, Marokkaanse harira, erwtensoep, you name it. Ik heb ze aangeraden om ook een filiaal in Oost te beginnen, hoef ik niet zo ver te reizen voor mn saturdaytreat! Maar zolang ze hier zitten blijf ik komen, .
NathanielLiongaKong .
  • Datum van je bezoek: 20 nov. 2012
Dish is een familie-lunchroom met een huiselijke sfeer. Dit vraagt soms of wat eigen initiatief van de klanten in geval van drukte.
Het eten is altijd tip top in orde en om je vingers bij af te likken.
Een van de betere lunchrooms in Amsterdam als het om eten en sfeer gaat.
NEDAM .
  • Datum van je bezoek: 27 okt. 2012
Het was er aardig vol, maar ik werd aardig verwelkomt door de eigenaar die achter de bar stond, hij vertelde me meteen wat de specials waren van de dag, had de italiaanse worst genomen met paprika met de mixed juice.. Een heerlijke combinatie!! Sfeer in Dish is huiselijk en knus, service werd goed gedaan.. al met al een top middag gehad!
Eva L.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2012
De laatste jaren heb ik hier vaak geluncht. Eigenlijk bestelde ik altijd hetzelfde broodje, namelijk hete kip. Maar de laatste keer dat ik dit deed, was een erg slechte ervaring. De kip was namelijk zo heet dat ik hem nauwelijks kon eten en mijn tafelgenoot die hetzelfde broodje (op mijn aanraden) had besteld, heeft het hele broodje na één hap niet meer aangeraakt. Toen wij de eigenaar hierop aanspreken, zei hij louter dat hij hem de vorige dag ook zelf had gegeten. Dat wij de kip zo scherp vonden dat hij oneetbaar was, trok hij zich niets van aan. Ik ben niet vaak zo klantonvriendelijk behandeld. Ook overige bediening was erg slecht, verschillende bestellingen van duurden veel te lang en waren verkeerd en niet alleen bij ons. Een excuses of vereffening op de rekening kwam niet bij ze op. Als trouwe klant ben ik erg teleurgesteld en ik zal hier dan ook niet meer terugkomen.
Bertsbordje .
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2012
Met verbazing las ik de negatieve recensies, Dish heeft extreem lekkere broodjes (soort überfusion uit alle werelddelen) verse fruitshakes,dagspecials enzovoort. Misschien af en toe een beetje informeel qua bediening, die vaak bezig is met een verse shake maken en dus even niet ziet dat je toe bent aan een tweede koffie - loop je even naar voren, ik vind het niet erg. Ik kom er zo'n 3 of 4 keer per jaar, vaak zakelijk voor een twee of drie-persoons bespreking met een hapje en altijd blije gezichten aan tafel.