Meer informatie over restaurant GlasHelder

Maandag en Dinsdag Gesloten
Woensdag t/m Zondag vanaf 18:00

Voordelig
  • Datum van je bezoek: 22 okt. 2016
Voor de derde keer dit jaar hebben we dit restaurant gereserveerd. En niet voor niets! We waren met 2 vrienden en we hebben hier opnieuw heerlijk gegeten! Vooraf lekker vers brood van het huis met heerlijke rode huiswijn (erg lekker!) Mijn vrouw en ik hadden "Duo van gerookte zalm en gebakken zalmlende en een salade van rode biet en een krokantje van rode biet" en onze vrienden namen "Gekruide hertenrollade en gerookte duivenborst filet met patè en croûte van gevogelte" Bij het hoofdgerecht waren we helemaal eensgezind, want een ieder nam het gerecht " Duo van hertenbiefstuk en gestoofde en in de oven gebakken hertensukade". Heerlijk mals! We hebben echt zitten smullen van iedere hap! Goede producten en perfect bereid. Prijs/kwaliteit verhouding ook prima. Ook goede service en een fijne gastvrouwe die je graag wat meer vertelt over de gerechten en bijpassende wijnen. Kortom: het was weer een geslaagde avond en een aanrader voor iedereen!
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2016
Het was alweer een tijdje geleden dat wij een bezoekje hadden gebracht bij ons één van onze favoriete restaurant, maar ook deze keer was het heerlijk.
Een lekkere (4-gangen) surprise menu genomen, met opnieuw een fijne combinatie van smaken en ingrediënten.
Lekker drie uurtjes getafeld in heerlijke fauteuils met goede service.
Oud en vertrouwd, zullen we maar zeggen.
Ga zo door Kees en Michèle!

Tot de volgende keer.
Wim V.
  • Datum van je bezoek: 27 mrt. 2016
Gezellig restaurant,attente bediening goed en gevarieerd eten en betaalbaar! Helemaal top . Wij gaan zeker nog een keertje terug.
Robert I.
  • Datum van je bezoek: 22 nov. 2015
We hadden het 4-gangen verrassingsmenu gekozen.
Het was een leuke variatie aan gerechten met producten die we thuis zelf eigenlijk niet eten. Een goede keus dus.

Het idee van de toetjes; twee hele lange planken met een ruime variatie aan gerechtjes. Je mocht zoveel kiezen als je wilde. Echter, je moest de keuze wel in één keer maken. Het was niet mogelijk om de planken op tafel te laten liggen en dan te kijken wat je allemaal op zou kunnen. We hadden allebei 5 schaaltjes gekozen, maar achteraf bleek dat toch wat weinig.

Het restaurant zat goed vol, dus het zal plaatselijk goed bekend staan.
Thea W.
  • Datum van je bezoek: 4 sep. 2015
Het eten was heerlijk, maar de mannen hadden nog honger, het hoofdgerecht was wat karig.
dit is gemakkelijk op te lossen door wat extra brood aan te bieden, dit werd vroeger wel gedaan.
RMA85 .
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2015
Kom hier nu wel vaker en het is altijd een genot om te eten! De kaart wisselt met regelmaat, erg vriendelijke en correcte bediening. Prijs-kwaliteit verhouding vind ik prima, alhoewel ik de porties voor een gemiddelde eter veel vind! De toetenwagen is een geweldig idee, er komt een kar voorrijden met allemaal verschillende kleine desserts, waar je overal van mag nemen! We komen hier snel weer terug!
Danny V.
  • Datum van je bezoek: 12 apr. 2015
Met de naam van het restaurant mag ik toch een zeer propere omgeving verwachten .... hier moeten nog wel wat puntjes op de i worden gezet als ik naar de plafondhoeken en vensterbanken kijk. Verder heeft het een moderne en sfeervolle aankleding en het personeel is uiterst vriendelijk en aangenaam. We gingen voor een 3-gangen keuzen menu voor 35 p.p. Vooraf de zalm. De opmaak op het bord is een feestje alleen al en schept verwachtingen. De smaak was ook nog eens goed. Maar dan het hoofdgerecht Ierse steak en Angus Beef en wat een teleurstelling was dit. Dit naar verwachting malse vlees was ronduit taai en onsmakelijk. Voor een prijs van 35 mag je toch kwaliteit verwachten. Voor mij was dit een tegenvaller na mijn hoge verwachting van goede verhalen van vrienden.
FamilieA .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2015
Wij hadden in de restaurantweek een heerlijk avondje uit.
De inrichting is smaakvol met gelukkig genoeg ruimte russen de tafels. De muziek staat niet te hard zodat je rustig met elkaar kunt praten. Vooraf een amuse en een mandje brood, boter en groenteknabbels met een heerlijk sausje. Wij hadden als voorgerecht een leuk opgemaakte visschotel met garnalen, zalm, paling en ansjovis. Attent van links naar rechts oplopende smaakervaring. Als hoofdgerecht kalfsoesters en hert. Heerlijk bereid en zacht van smaak. Verrassend waren de "verstopte" groenten. Het nagerecht was de klapper. Een echt lange houten plank met hierop heel veel keus aan lekkere zoete hapjes. Hieruit konden wij kiezen uit verschillende snoeperijen. Zonder aarzelen werd van elk hapje opgenoemd wat het was. Verder was de ontvangst zeer hartelijk en heb je zeker het gevoel dat je hier waarlijk een gast bent.
De gastvrouw had met ons meegedacht toen wij een eerdere boeking wegens omstandigheden moesten afzeggen en heel attent werd de boeking omgezet. Ook bij het vertrek werd een persoonlijk gesprek door ons als zeer warm ervaren. Dus niet alleen lekker en gezellig eten maar ook warmte bij Glashelder. Hier komen wij zeker graag terug.
Dordrecht50 .
  • Datum van je bezoek: 18 okt. 2014
Met 6 personen hier gegeten. Alle opgediende gerechten werden zonder uitzondering door een ieder als zeer goed en smaakvol bevonden. Wij komen hier zeker terug.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 3 jul. 2014
Restaurant Glashelder heeft een terras aan de "doorgaande" weg. Levendig maar niet druk of storend. De bediening is spontaan en kundig. De keuken maakt de verwachtingen helaas niet waar. Bij de voorgerechten valt op dat deze vrijwel allemaal gegarneerd worden met een aardappelsalade en groene salade. De Vitello Tonato was geen mooi zacht vlees, maar dat op het vlees ook de aardappelsalade was geplaatst maakte het nog minder aangenaam. De tongfilet als hoofdgerecht was ok, maar niet bijzonder. Het nagerecht is leuk bedacht maar slecht uitgevoerd. Van een grote kar mag je zoveel kleine nagerechtjes kiezen als op je bord passen. Denk hierbij aan slagroom- en bananensoesjes, mini tompouce, chocolademouse, apfelstrudel. Ik heb mijn twijfels of deze vers gemaakt zijn, de smaak leek op diepvriesproducten. Bij een prijsniveau van € 35,- voor drie gangen vind ik dit niet kunnen.
Dikenhellen .
  • Datum van je bezoek: 10 mei 2014
Wij komen elke keer weer hier terug voor het lekker eten waar veel aandacht aan wordt besteedt.
Het eigengebakken brood van Kees is heerlijk, lekker met olijfolie en zeezout of roomboter. Het biertje is hier heerlijk en de wijnkaart is zeer goed! Voorgerecht dun gesneden kabeljauw en tonijn met rivierkreeft en garnalen gegeten, die was net nieuw op de kaart en was overheerlijk! Mijn man eet altijd steevast de black angus, die heeft hij nog nooit zo lekker ergens anders gegeten zegt hij altijd en ik had nu stukje ossenhaas in combinatie met zacht gegaard hert, overheerlijk allemaal. De toetjes kar was nu veranderd en hadden in bakjes allerlei heerlijkheden gedaan waaruit je kan kiezen. Mijn man neemt altijd het Kaasplankje met een lekker portje! Altijd weer een feestje...
Tim V.
  • Datum van je bezoek: 11 apr. 2014
Interieur bij binnenkomst is indrukwekkend. Bij beter kijken vallen wat minpunten toch wel op. (spinnenwebben aan t plafond)
Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam.
Eten viel tegen. Was vooral niet in verhouding met de prijs. Hoofdgerecht koste 22e en was niet bijzonder. De garnering was op alle 3 de borden exact gelijk. Zelfs de in spek gerolde boontjes waren aan de vegetarische borden toegevoegd. Gelukkig zijn wij hier niet erg principieel in maar eigenlijk is een degelijke fout reden voor een dikke onvoldoende. Omdat de smaak in orde was krijgen ze toch een krappe voldoende.
Arie V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Pareltje in de polder
We hadden vrienden uitgenodigd om te gaan eten in Glashelder. We waren er nog niet eerder geweest maar hadden goede berichten gehoord. De telefonische reservering eerder in de week werd correct aangenomen en bij aankomst zagen we dat parkeren hier geen enkel probleem hoeft te zijn. “Plek zat” zeggen ze in de Alblasserwaard. Bij binnenkomst werden we meteen opgevangen en verwelkomd, de jassen werden aangenomen en we mochten zelf een tafel kiezen (eigenlijk wel zo fijn)
Direct valt op dat er flink ruimte is tussen de tafels onderling en dat is heel prettig. Ook met de akoestiek is het dik in orde: Geen galm o.i.d., men kan rustig converseren De achtergrondmuziek blijft op de achtergrond (!) en valt in de loop van de avond weg in het gezellig geroezemoes. De tafel was keurig gedekt.
De jongedame van de bediening kwam vragen of we wat wilden drinken tijdens het wachten op de rest van het gezelschap. Toen we compleet waren en iedereen een aperitief had gekregen en er even tijd was geweest voor een gesprek kwam de bediening met de kaart. Naast de kaart werd nog een visgerecht geserveerd. De kaart is niet heel erg uitgebreid maar bevat voor ieders smaak een aantrekkelijke keuze. (een klein restaurant kan onmogelijk heel veel producten op voorraad houden, dan liever een kleine kaart met goede en verse producten)
Glashelder biedt een 3 gangen menu voor 35 Euro en dat is heel redelijk voor het gebodene. Wij kozen als voorgerecht het duo van zalm met gedroogde coquille en een glas witte huiswijn. De borden waren schitterend opgemaakt en de smaken harmonieerden keurig. Later bedacht ik dat ik de coquille niet heb herkend.
Het hoofdgerecht liet even op zich wachten, geen ramp, je bent een avond uit en er is genoeg om te praten met vrienden die je al enige tijd niet meer gezien hebt, maar het had misschien wat eerder kunnen doorkomen. De parelhoen werd was mooi gebraden en fraai geserveerd en het was allemaal meer dan voldoende.
Het is deze avond volle bak en het is plezierig om te zien dat de dames van de bediening het volledig in de hand hebben, niet jagen of rennen en voldoende aandacht en tijd hebben om regelmatig te komen vragen of alles in orde is etc. Het gaat er allemaal zeer vakkundig aan toe. Overbodige en lege glazen worden steeds op tijd afgevoerd etc. Complimenten.
Een fles Rioja Crianza voor 22 Euro is ook heel billijk en van goede kwaliteit.
Voor het nagerecht wordt een grote wagen met allerlei hapjes bij de tafel gezet waaruit gekozen kan worden. Niet alles is wellicht zelfgemaakt, maar dat kan eigenlijk ook niet voor deze prijzen. Er is voldoende variatie en voor zoetekauwen valt veel te genieten.
Een kopje koffie maakt het geheel af. De rekening valt niet tegen en we worden ook weer correct en vriendelijk uitgeleide gedaan. De jassen worden aangereikt en men loopt mee naar de deur.
Kortom: Wij zijn zeer tevreden over het gebodene en komen zeker terug in dit pareltje in de polder!

Inge V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2014
Met alle broers en zussen hebben we het verrassingsmenu gekozen. Twee van ons lusten absoluut geen vis. Hier werd prima rekening mee gehouden. Het begon al goed met een heerlijke amuse. De borden van het voor en hoofdgerecht waren heel smaakvol opgemaakt. Iedereen heeft heerlijk gegeten. Het zoete dessert was een mooie verrassing. Daarbij viel het kaasplankje een beetje tegen. Na onze zussendag en nu ons familiediner, komen we zeker in weer een andere samenstelling nog eens terug. Brigade reuze bedankt!!!!
  • Datum van je bezoek: 12 okt. 2013
Een zeer goed restaurant en blijft één van onze favorieten. Michèle and Cees zijn zeer toegewijd en blijven een 'down to earth' attitude behouden.
Wij komen er regelmatig en bij elke bezoek was/is het een feestmaal. Chapeau.
Ik denk dat wij de meeste gerechten hebben geproefd en telkens ervaren wij een heerlijke streeltongproces. Ook wordt de menukaart regelmatig vernieuwd met andere lekkere, mooie en verse producten/gerechten.
Ga zo door en tot gauw.

Henny en Edward
Mart J.
  • Datum van je bezoek: 6 sep. 2013
Samen met een bevriend echtpaar hebben wij een heel gezellige avond gehad in restaurant Glashelder. Bij binnenkomst valt gelijk het levensgrote paard op bij de ingang en ook de royale ruimtes tussen de tafeltjes. Dit zorgt ervoor dat je goed een gesprek met elkaar kunt voeren. Op de ronde tafel waar wij mochten gaan zitten stond een bakje met popcorn en een bakje met rauwe wortel en witlof gestoken in een laagje mayonaise. Een niet zo'n passend extraatje bij een diner. Het brood was wel heel erg smaakvol. De kaart biedt veel mogelijkheden met dagelijks twee wisselende visgerechten. Eenvoudige vragen over de menukaart kon het meisje dat ons hielp niet beantwoorden, waardoor ze een paar keer naar de keuken terugliep voor het antwoord.
De gerechten en de wijn smaakten ons goed. De borden waren stijlvol opgemaakt. De kar met allerlei heerlijke zoetigheden maakte de maaltijd compleet.
Willem V.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2013
2e bezoek binnen 4 weken*) aan Glashelder in de Alblasserwaardse polder. Mooi restaurant gaat rust van uit, met 1 uitschieter prettige service *) Een knabbeltje op tafel een amuse van linzen soep met Koriander . Ruim voldoende brood . De formule is Euro 35,00 voor een 3 gangenmenu en dit mehu kan gewoon a la carte gekozen worden.. Vooraf namen wij een zalm carpaccio met Nederlandse garnalen en... een behoorlijke hoeveelheid aardappelsalade. Blijkt dat bij bijna ieder voorgerecht een portie aarappelsalade aaanwezig is. Wat merkwaardig maar goed "house style" en zeker niet onsmakelijk. Hoofdgerecht de kabeljauw een zeer ruime portie . Mooie vis goed geprepareerd. Bij de vis en wat merkwaardige optocht van bijlagen. Rode kool,Pompoen een groenachtig prutje, toef aardappelpuree, roestlie en een flinke hoeveelheid mooie frites...Mt deze hoeveelheid kan je kwantitatief en kwalitatief de winter mee door ! Nagerecht is van de dessertwagen of kaas.
De wagen laten wij aan ons voorbij gaan, maar schrikken van de kaasplank want die bestaat uit niet minder als 5 soorten kaas en geen misselijke porties. Gaat tevens samen met voldoende brood en een bakje mooie studentenhaver ! Normaal gesproken zijn deze porties veel te royaal en eet de mensheid te veel. Glahelder combineert het e.e.a. met een leuke betaalbare wijnkaart , met grote keus aan open wijn per glas. Als je bij Glashelder de zaak verlaat en onvoldoende gegeten hebt is het je eigen schuld ..Een uitstekende combinatie prijs kwaliteit en kwantiteit
* Sterretje nader verklaard. Tijdens eerste bezoek ging er iets mis met een paar stevige graten in de vis van mijn eega, die hier toch wel last van had. Hier werd in eerste instantie door de bedienende jongedame zeer vreemd op gerageerd. Via eenmail maakten wij onze evraring bij de directie bekend en binnen 4 uur lag er een verontschuldiging met correctieve maatregelen, Tevens het aanbod op kosten van GlasHelder het diner over te doen. ZO HOORT HET !! HULDE VOOR DEZE AANPAK ER ZOUDEN MEER HORECA BEDRIJVEN DE MOED MOETEN HEBBEN OP DEZE WIJZE TE REAGEREN !!
Snoesie .
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2013
Een erg leuk restaurant. De hertenbiefstuk en het wild zwijn waren beide erg goed bereid en goede porties. Het toetje was leuk met een kar vol kleine lekkernijen. De bediening was prima, we zijn goed verzorgd!
Ferry K.
  • Datum van je bezoek: 9 aug. 2012
We hebben hier al vaker gegeten. Geen grote kaart maar wel alles vers en goed bereid. Voorgerecht van een taartje van schelpdieren was heerlijk, idem de kalfssucade als hoofdgerecht.
Uitstekende prijs/kwaliteitverhouding