Over het restaurant Girassol

De smaakvolle Portugese keuken

Ervaar de warmte en gezelligheid van Portugal. Al meer dan 30 jaar verwezenlijken Wilma en Carlos Texeira hun droom op deze schitterende plek aan de Amstel. De traditionele gerechten die ze serveren zitten vol opwindende smaken, door de beroemde ontdekkingsreizigers van weleer meegenomen naar Portugal.

Meer informatie over restaurant Girassol

Maandag t/m zondag 11:00 - 23:00

Kübra O.
  • Datum van je bezoek: 17 feb. 2017
Alles was heel goed geregeld. Ze houden rekening met speciale dieetwensen. Last but not least het eten smaakte heerlijk!
Hein V.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2017
Top Valentijn diner. Girassol heeft er alles aan gedaan om de avond te doen slagen.
Jongen L.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2017
Echt top eten op een mooie locatie. Vriendelijke bediening, Mathijs was fantastisch. Komen zeker weer terug. Onze zoon Max heeft een nieuwe favoriet.
Freya V.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2017
Wisten niet goed wat we konden verwachten, maar uitstekend bediend, heerlijk gegeten en heel veel lekkers op de kaart. Komen zeker nog een keer terug. O ja, ook een heel prettige wijnkaart: prettig geprijsd en veel keus.
Rob W.
  • Datum van je bezoek: 28 jan. 2017
Leuk avondje uit met vrienden. We werden vriendelijk ontvangen en terwijl het best druk was, kregen we genoeg aandacht van de bediening. De voorgerechten hadden we gedeeld met de hele tafel, erg lekker! Vooral de porco alentejana uit de cataplana was erg lekker. Het voelt echt alsof je in Portugal bent!
Roosje B.
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2017
Ontzettend gezellig restaurant met een goede sfeer, leuk personeel en een ontzettend lieve eigenaar. Zeker een aanrader voor ieder die van goed klaargemaakte Portugese gerechten wilt genieten!
Eddie D.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
We waren met zijn vieren en het eten was heel goed. was ook heel gezellig alleen we vonden de toetjes aan de duren kant de bediening was ook goed een aan rader om in girosol te gaan ETEN
Fred V.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Al sinds midden jaren 80 kom ik onregelmatig bij Girassol en telkens weer kom ik met een glimlach binnen en ga ook met een glimlach weer naar huis na een heerlijke avond. Carlos en Wilma hebben met Girassol echt iets bijzonders neergezet en het bijzondere zit óók in dat keer op keer al een kleine 35 jaar blijvend realiseren! Het was deze week weer top. Heerlijke gerechten, absoluut redelijke prijzen, uitstekende sfeer, een echte Portugese avond aan de Amstel. Op naar een volgend bezoek!
Fred Vermeulen
Yolan W.
  • Datum van je bezoek: 24 jan. 2017
Het restaurant ziet er erg leuk en gezellig uit. Toen wij er waren was er een hele grote groep (20 man ongeveer) die steeds meer lawaai ging maken. Dat deed wel heel Portugees aan maar het werd wel lastig om zelf nog een gesprek te voeren. Een uitzondering neem ik aan. De bediening was heel vriendelijk en je hoefde ook niet lang te wachten. Na afloop bleven we nog lang praten en kwam er gelukkig niet steeds iemand vragen of we nog iets wilden. Het eten zelf viel me een beetje tegen. Ik vroeg of de sardientjes op de kaart vers of diepvries waren en toen was het antwoord: diepvries want het zijn Portugese sardientjes. De gamba's die ik toen maar nam waren lastig te eten doordat ze in een sausje dreven en toch nog (deels) gepeld moesten worden. Dus die heb ik maar met een mes bewerkt (er was ook geen vingerkommetje of zo) en zo heb ik halve gamba's gegeten. Vier halve gamba's voor 10,50 euro is dan wel duur. De cataplana met vis en vlees kende ik uit Portugal maar was hier wel heel anders. Gefrituurde aardappelen erin, dat hoort bij mijn weten echt niet, amper groenten, maar de smaak was verder wel prima. Weinig keuze in open wijn, dat is ook wel jammer. Dus: leuke tent, best lekker eten maar verwacht er niet te veel van als je zelf net in Portugal bent geweest.
STan D.
  • Datum van je bezoek: 21 jan. 2017
Het was een leuke dag
Marisa V.
  • Datum van je bezoek: 10 dec. 2016
Het eten was heel lekker en de bediening ook goed. Er waren echt portugese smaken en het voelde al snel als thuis (ik ben portuguees). Bij 2 gerechten dat wij besteld met bacalhau was de smaak daarvan te flauw, dat zou mijn enige verbeteringspunt zijn ;-)
Merel V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Fijne omgeving lekker eten en prettige bediening!
Toetje van de chef was verrukkelijk! De cataplana zag er heerlijk uit.
Marc V.
  • Datum van je bezoek: 9 dec. 2016
Vriendelijke ontvangst. Gerechten waren lekker, puur en mooi gepresenteerd.
Later op de avond werd conversatie moeilijk door het hoge geluidsniveau.
Opeter .
  • Datum van je bezoek: 3 dec. 2016
Gerechten zien er verzorgd uit en smaken goed. Portugees gemixt met trends van nu. Bediening attent en vriendelijk. Goede sfeer in het restaurant. De akoestiek gaat iets aan gedaan worden en de toiletten worden opgeknapt.
Lisa_w .
  • Datum van je bezoek: 19 nov. 2016
Heerlijk gegeten, eindelijk weer eens een échte maaltijd met zorg en liefde samengesteld. Geen hipstertent waar Amsterdam mee is overladen, maar een uiterst sfeervol en authentiek familierestaurant met zeer vriendelijke bediening.
Maud S.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2016
Leuk sfeervol plekje aan het raam met uitzicht op de Amstel. Vriendelijk personeel. Lekkere cataplana met vis gegeten en ook de Dolce waren goed. Kom zeker nog een keertje terug voor een diner op het terras in de zomer.
Astrid D.
  • Datum van je bezoek: 12 nov. 2016
Lekker gegeten gezellige inrichting .ze hadden een nieuwe kaart. Goede uitleg van de wijnen . Personeel is erg aardig. Ga zo door!
Meghan L.
  • Datum van je bezoek: 10 nov. 2016
Op aanraden hier gegeten met vriendinnen. Het restaurant is gezellig, leuk en mooi ingericht! Hoewel er helaas iets mis ging met mijn dessert, welke echt heerlijk was, werd dit netjes opgelost door het personeel. Ik zal hier snel weer terugkomen om de rest van de kaart uit te proberen. Ik ben erg benieuwd naar het terras in de zomer!
Zwalos .
  • Datum van je bezoek: 24 aug. 2016
Lekker hapjes genoten bij Girasol op een prachtig terras aan de amstel. Je moet helaas delen met de bootjes maffia maar verder perfect. Lekkere tapas en prima bediening.
Ilari H.
  • Datum van je bezoek: 19 aug. 2016
Na een kleine 20 jaar weer eens bij Girassol gegeten. Wat leuk dat hetzelfde echtpaar het nog steeds leidt. De kaart is authentiek, met veel Portugese waar natuurlijk, en zonder poespas. Het jonge personeel is bijzonder hulpvaardig. De baas houdt kalm het reilen en zeilen in de gaten.

De opknapbeurt die het restaurant heeft ondergaan zorgt voor een fris mediterrane sfeer met mooi wit tafellinnen. Nu de toiletten nog, in elk geval de wastafelafvoer bij de heren. De achtergrondmuziek voegt niets toe en de akoestiek is weer eens belabberd. Mensen, hang toch eens gordijnen op voor de ramen!

De conclusie: we hebben er smaakvol en met plezier gegeten. Ik wil zeker geen 20 jaar meer wachten voor ik er een derde keer ga eten. Daarvoor is het een veel te prettig en goed buurtrestaurant met een aangenaam publiek én lekker eten uiteraard.