Foto's van gerechten

Over het restaurant Girassol

Restaurant Girassol, is een huiselijk en gastvrij restaurant waar traditie en moderniteit hand in hand gaan. De keuken, die voornamelijk geïnspireerd is op de Portugese gastronomie, omvat ook invloeden uit de vroegere koloniën. Het menu biedt een breed scala aan voorgerechten, hoofdgerechten en desserts, zodat elk bezoek een andere gastronomische ervaring kan bieden. Aangevuld met de beste Portugese wijnen. Of probeer een van onze speciale cocktails. De service, die vriendelijk en informeel is, draagt bij aan een vrolijke en ontspannen omgeving. Het restaurant is ingericht met Portugese invloeden, zoals tegels en schilderijen, dit in combinatie met de blauwe en witte kleuren, geeft je dat vakantiegevoel.

Meer informatie over restaurant Girassol

Maandag t/m vrijdag 17:00 - 23:00
Zaterdag & Zondag 12:00 - 23:00

• Mastercard , Pin , Visa
  • Af te huren , Per boot te bereiken , Wi-Fi

Jouw recensie over het restaurant Girassol

Carin D.
  • Datum van je bezoek: 17 jul. 2018
Top service! Toen het langer duurde koffie van het huis gekregen. Heerlijk eten en aardige bediening. Ik kom zeker terug
Larissa V.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2018
Op zo’n drukke zomerse avond zo zorgvuldig serveren en kwaliteit leveren, is echt een compliment waard!! We voelden ons verwend!!
Inge V.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Heerlijk gegeten op het terras. Huiswijn was heerlijk, net als het eten. We waren met zijn vieren en hebben zo'n beetje de lunchkaart genomen als hapjes. Heerlijk, de moeite waard.
Hannie T.
  • Datum van je bezoek: 12 jul. 2018
Girassol in de zomer is vooral een kroeg en geen restaurant. Het terras zat bomvol met drinkers (groot gelijk want het is er prachtig) en ondanks onze reservering was er geen schijn van kans dat we een plek op het terras konden veroveren. Gewoon aansluiten en wachten tot er een tafel vrijkomt. Het alternatief was een tafeltje binnen in een lege zaak. Waardeloos geregeld!
Lotte V.
  • Datum van je bezoek: 11 jul. 2018
Heerlijk gegeten en gedronken en een hele goede service. Het restaurant zag er van binnen heel mooi en gezellig uit, maar buiten kon je ook heel lekker zitten.
Chantal V.
  • Datum van je bezoek: 8 jul. 2018
Heerlijk terras met goede bediening.
Steven Z.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Prima restaurant om even lekker wat te eten. Keuken kan tijdens de zwoele zomeravonden de drukte maar net aan. Erg lang wachten, maar eten wel goed bereidt. Iets om rekening mee te houden maar wel waard in goed gezelschap.
Eduard O.
  • Datum van je bezoek: 5 jul. 2018
Een leuk restaurant, binnen vrij klein, maar met een groot buitenterras aan de Amstel dat natuurlijk bij zonnig weer afgeladen vol zit. Binnen was er nog wel een plekje vrij voor een gezelschap van vier personen. Er is een redelijk uitgebreide charmante wijnkaart, met twee soorten rosé, maar er bleek slechts één voorradig te zijn. Overigens wel een lekkere. Aardige, hardwerkende bediening, die wel een vermoeide indruk maakte. Lekkere Tapas-achtige hapjes vooraf en daarna een prima bereide Bacalhau. De Pastel de Nata stelde niet veel voor.
Ik miste de voor Portugal zo karakteristieke sardientjes, maar het zal wel heel lastig zijn om die vers aan te voeren(?).
Vergeleken met Portugal was de espresso natuurlijk veel te duur, maar dat is in heel Nederland een groot probleem en dan is -i- nog niet eens zo lekker als in Portugal, Spanje of Italie.
Ro-ell G.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2018
Kom al jaren bij Girassol. Prachtigste en sfeervol terras aan de Amstel met (late) zon. Attente vriendelijke en hardwerkende bediening. Helaas qua prijs/kwaliteit verhouding voor de hapjes /diner laatste jaren wel verandering in gezien; kleinere porties tegen hogere prijzen, minder Portugees. Gerechtjes zijn wel smaakvol, maar voor prijs zou je wel iets meer verwachten qua hoeveelheid.. Lange wachttijden (reken op een uur), waardoor in ons geval we (door kleinere porties nog trek hadden) meer wilden bestellen maar de keuken al dicht was muv dessert (die vervolgens ook meer dan een uur op zich liet wachten). Helaas geen diner meer hier. Blijft wel mooie plek voor n drankje.
Jolande R.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Gegarandeerd succes op een zomerse avond!

Wel reserveren als je zeker wilt zijn van een plekje

Mooi terras aan de Amstel
Sariana S.
  • Datum van je bezoek: 28 jun. 2018
Na 1 uur gewacht te hebben op de eerste ronde van ons eten kwamen ze met 2 juiste gerechten aan en 1 foute. Vervolgens moest deze ook weer geruild worden voor het juiste. Daarna waren we aan het wachten op onze 2e ronde. Dit duurde erg lang waarna we vervolgens hebben gevraagd waar de rest van ons eten bleef. Als antwoord kregen we dat de 2e ronde op een ander briefje was geschreven en deze was weggegooid, je kan onze verontwaardiging wel begrijpen. Wie gooit er nu een bestelling weg. Hierop zeiden wij dat we het eten wat nog zou komen niet meer wilde en per direct de rekening. Vervolgens kwam de rekening en stond hier de volledige prijs op, geen korting of gratis drankje om het een beetje te compenseren. Zeer onprofessioneel .
suzanne V.
  • Datum van je bezoek: 26 jun. 2018
Over de bediening heb ik niets te klagen, wat een harde werkers en allemaal even beleefd en attent. Dit vond ik echt helemaal top!!! Zij verdienen een pluim.

Het eten was helaas zeer teleurstellend, de ribeye was haast volledig doorbakken en taai waar ik deze medium had gevraagd. Ook was de groente keihard en niet beetgaar. Daarbij vond ik de groente ook erg karig (van elke groente 1 stukje/ klein stronkje) Het plakje wortel dat bij de groente zat was onwaarschijnlijk zout.
De frietjes/ gefrituurde aardappel was oke maar ook veel 'gruis' alsof ik het restje had van de zak / vers gesneden aardappels.
Ik heb de hele avond nog een misselijk gevoel over gehouden aan de smaken die zo tegenvielen.

Wat ik heel netjes vond was dat we een drankje van het huis kregen na de feedback. Ook is mij de mogelijkheid geboden om het gerecht te retourneren naar de keuken maar dit was op dat moment niet meer nodig voor mij want ik was halverwege mijn bord en voelde mijn eetlust zakken bij elke hap.

Nogmaals geweldige en vriendelijke bediening, niets op aan te merken!
Heidi B.
  • Datum van je bezoek: 21 jun. 2018
Attente en vriendelijke bediening, heel lekker eten en toetje, koffie erbij geserveerd (en niet 5 minuten eerder), alleen iets comfortabelere stoeltjes zou het perfect maken.
Eleonore V.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2018
Heerlijk geluncht met Portugese gerechten. Aardige sfeer, mooie ligging terras aan de Amstel!
Marian H.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Wat een geweldig restaurant op een mooie plek, heerlijk eten, geweldig personeel met kennis van zaken. Wij komen hier zeker weer terug.
Marian Harmelwaard
Marijke V.
  • Datum van je bezoek: 19 jun. 2018
Heerlijk gegeten, gezellige sfeer, leuke bediening.
het menu is niet uitgebreid, maar wat er op staat is lekker en de kaart wordt regelmatig vernieuwd.
Er is ook een heerlijk terras aan het water voor de zomeravonden.
Diemer D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2018
Leuke gelegenheid, vriendelijk (helaas niet allemaal Nederlands sprekend) en redelijk efficient personeel, lekker eten, wel behoorlijk aan de prijs.
Joy V.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2018
Het vlees was wat taai en we moesten telkens heel lang wachten voordat iemand ons kwam helpen! De kabeljauw en de verschillende voorgerechten waren wel smakkelijk maar het vlees is geen aanrader. Jammer.
Vanessa C.
  • Datum van je bezoek: 11 jun. 2018
Wederom genoten, dit keer op het terras aan de amstel.
Heerlijk eten en vriendelijke bediening.
Het blijft mijn favoriete restaurant in Amsterdam!!! ????????
Sabien B.
  • Datum van je bezoek: 9 jun. 2018
(H)eerlijk gegeten! Bediening buiten was erg goed! Vriendelijk en gastvrij! Alle hapjes, sharing waren lekker, goed bereid! We komen zeker nog een keer terug!!