Over het restaurant Girassol

De smaakvolle Portugese keuken

Ervaar de warmte en gezelligheid van Portugal. Al meer dan 30 jaar verwezenlijken Wilma en Carlos Texeira hun droom op deze schitterende plek aan de Amstel. De traditionele gerechten die ze serveren zitten vol opwindende smaken, door de beroemde ontdekkingsreizigers van weleer meegenomen naar Portugal.

Meer informatie over restaurant Girassol

Maandag t/m zondag 11:00 - 23:00

Jouw recensie over het restaurant Girassol

Marie-Th?r?se W.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Echt lekker Portugees gegeten. Goede bediening.
Kitty F.
  • Datum van je bezoek: 16 sep. 2017
Leuke kaart. Heerlijk gegeten!
Thea V.
  • Datum van je bezoek: 15 sep. 2017
De ontvangst was persoonlijk en super vriendelijk, de Pataniscas de bacalhau com maionese de alho waren ronduit goddelijk. Op aanraden van de chef namen we Bife de entrecôte (300 gr) com batata padeiro e legumes en de filetes de robalo. Afgetopt met als dessert de doco de casa. Alles is tot in de perfectie klaargemaakt en de bediening kundig en voorkomend. Een echte aanrader!!
Ricardoi D.
  • Datum van je bezoek: 8 sep. 2017
Ik gaf aan met de reservering dat we mijn echtgenotes verjaardag vierden. We kregen een persoonlijk ontvangst van de eigenaar en een speciale tafel. We waren er voor het eerst. Mooi restaurant met een smaakvolle decoratie. Mijn vrouw had de bacalhau, mijn zus de inktvis en ik de picanha. Heerlijk klaargemaakt en geserveerd met vriendelijke en vlotte service. Met een flesje groene wijn was het compleet. Lekker hoor jullie groene huiswijn! Ook even Portugees bier geprobeerd. Aanrader! We waren even weer in Portugal. Bedankt voor een super avond. We komen zeker terug!
mariekediemen N.
  • Datum van je bezoek: 22 aug. 2017
tja goed eten en drinken op een mooie plek met een mooie zonsondergang aan de amstel bij de berlagebrug in goed gezelschap dus ok
Tobias S.
  • Datum van je bezoek: 17 aug. 2017
Gezellige sfeer, uitstekende bediening en goed eten!
Zusy R.
  • Datum van je bezoek: 28 jul. 2017
Heerlijk gegeten, voorgerechtjes uitstekend. Lamskoteletjes prima en ruim voldoende, de groente was wat vettig en had iets meer gemogen.
Sfeer en service uitstekend. Kom zeker terug.
Joyce O.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Super lekker gegeten, het personeel was mega attent en vriendelijk en wij komen zeker snel weer een keer terug! De complimenten!!!
Anderlies V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Leuk terras en lekkere salade met kip en avocado .
carloshester .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Heel lekker gegeten bij portugees restaurant Girassol. Vooral de cataplana was erg goed! Leuke inrichting en met verse bloemetjes op tafel en linnen 'guardanapos', was het top!
Katma K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Ik vond het heerlijk leuk restaurant kan niet wachten om terug te komen.
Leuke serveerders en lekker eten. Leuke locatie.
Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Gezeten aan terras; is zonder meer een mooie locatie. Vriendelijke bediening. Eten viel enorm tegen. We hadden de Picanna (beef). Deze was taai, en bijna koud toen deze geserveerd. De bijbehorende aardappel-bacon salade was smakeloos. De apart bijbestelde frites waren goed.
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Gezellige Portugese ambiance. Duurde wel even voordat we de aandacht van het personeel kregen om iets te bestellen maar overal is het eten goed, de bediening zeer warm en vriendelijk en de prijs precies goed.
Richard G.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Lekker gegeten in een leuke ambience met vriendelijk personeel. De Sumol Ananas tip ik als mijn favoriete Portugees frisdrankje, en de Pastel de Nata als nagerecht is ook een aanrader!
Sophie R.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Erg leuke plek met terras aan de amstel en een gezellige uitstraling. We hadden de hotdog en de buikspek in een portugese stijl die heerlijk smaakte.
Andre Z.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Wat hebben we lekker gegeten, duurde door de drukte wel even maar was het wachten meer dan waard. Ook complimenten aan de zeer vriendelijke en service gerichte bediening, ook speciale diëet wensen werden netjes onthouden. Hier komen we zeker terug.
Kees-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Zaterdag jl. hier gegeten. De spies van rundvlees en gamba smaakte prima evenals de zeebaarsfilet voor mijn partner. Ijs van de chef met verschillende verse vruchten was echt top. Vanwege mooie weer híer op het terras gezeten. Ondanks de grote drukte hoefden we niet lang te wachten. Bediening is vlot een vriendelijk. Nadeel is wel dat je op het terras niet kan reserveren. Zeker een adres om terug te komen.
Tineke B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Het is een hele prestatie om een vol terras op een zonnige zaterdagavond vriendelijk en efficiënt te bedienen. Daar is het personeel goed in geslaagd! De vis (zwaardvis en robalo) was uitstekend! Echt een aanrader.
lniestadt .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Ik schrijf normaal nooit reviews maar dit vond ik echt de moeite waard en welverdiend! We liepen toevallig langs dit restaurantje en het zag er binnen zo leuk, knus en echt Portugees uit. Het eten was heerlijk, de borden super mooi opgemaakt ook, de bediening vriendelijk, en alles goed geprijsd! Eindelijk een restaurantje gevonden die z'n charmes heeft behouden en snapt waar het om gaat. Ik kom zeker terug!
mohringg .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Al vaak gegeten en ook nu voldeed het helemaal aan de verwachtingen. Met 7 personen prima en deskundig bediend en heel lekker gegeten. Voorgerechten een combi van petiscos en als hoofdgerecht in elk geval 3 X de fameuze Cataplana de Tamboril... Uitstekende authentieke Portugese keuken inclusief wijnaanbod; topavond weer!