Over het restaurant Girassol

De smaakvolle Portugese keuken

Ervaar de warmte en gezelligheid van Portugal. Al meer dan 30 jaar verwezenlijken Wilma en Carlos Texeira hun droom op deze schitterende plek aan de Amstel. De traditionele gerechten die ze serveren zitten vol opwindende smaken, door de beroemde ontdekkingsreizigers van weleer meegenomen naar Portugal.

Meer informatie over restaurant Girassol

Maandag t/m zondag 11:00 - 23:00

Joyce O.
  • Datum van je bezoek: 20 jul. 2017
Super lekker gegeten, het personeel was mega attent en vriendelijk en wij komen zeker snel weer een keer terug! De complimenten!!!
Anderlies V.
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Leuk terras en lekkere salade met kip en avocado .
carloshester .
  • Datum van je bezoek: 15 jul. 2017
Heel lekker gegeten bij portugees restaurant Girassol. Vooral de cataplana was erg goed! Leuke inrichting en met verse bloemetjes op tafel en linnen 'guardanapos', was het top!
Katma K.
  • Datum van je bezoek: 14 jul. 2017
Ik vond het heerlijk leuk restaurant kan niet wachten om terug te komen.
Leuke serveerders en lekker eten. Leuke locatie.
Marcel K.
  • Datum van je bezoek: 13 jul. 2017
Gezeten aan terras; is zonder meer een mooie locatie. Vriendelijke bediening. Eten viel enorm tegen. We hadden de Picanna (beef). Deze was taai, en bijna koud toen deze geserveerd. De bijbehorende aardappel-bacon salade was smakeloos. De apart bijbestelde frites waren goed.
Alexander V.
  • Datum van je bezoek: 29 jun. 2017
Gezellige Portugese ambiance. Duurde wel even voordat we de aandacht van het personeel kregen om iets te bestellen maar overal is het eten goed, de bediening zeer warm en vriendelijk en de prijs precies goed.
Richard G.
  • Datum van je bezoek: 24 jun. 2017
Lekker gegeten in een leuke ambience met vriendelijk personeel. De Sumol Ananas tip ik als mijn favoriete Portugees frisdrankje, en de Pastel de Nata als nagerecht is ook een aanrader!
Sophie R.
  • Datum van je bezoek: 20 jun. 2017
Erg leuke plek met terras aan de amstel en een gezellige uitstraling. We hadden de hotdog en de buikspek in een portugese stijl die heerlijk smaakte.
Andre Z.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Wat hebben we lekker gegeten, duurde door de drukte wel even maar was het wachten meer dan waard. Ook complimenten aan de zeer vriendelijke en service gerichte bediening, ook speciale diëet wensen werden netjes onthouden. Hier komen we zeker terug.
Kees-Jan D.
  • Datum van je bezoek: 18 jun. 2017
Zaterdag jl. hier gegeten. De spies van rundvlees en gamba smaakte prima evenals de zeebaarsfilet voor mijn partner. Ijs van de chef met verschillende verse vruchten was echt top. Vanwege mooie weer híer op het terras gezeten. Ondanks de grote drukte hoefden we niet lang te wachten. Bediening is vlot een vriendelijk. Nadeel is wel dat je op het terras niet kan reserveren. Zeker een adres om terug te komen.
Tineke B.
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Het is een hele prestatie om een vol terras op een zonnige zaterdagavond vriendelijk en efficiënt te bedienen. Daar is het personeel goed in geslaagd! De vis (zwaardvis en robalo) was uitstekend! Echt een aanrader.
lniestadt .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Ik schrijf normaal nooit reviews maar dit vond ik echt de moeite waard en welverdiend! We liepen toevallig langs dit restaurantje en het zag er binnen zo leuk, knus en echt Portugees uit. Het eten was heerlijk, de borden super mooi opgemaakt ook, de bediening vriendelijk, en alles goed geprijsd! Eindelijk een restaurantje gevonden die z'n charmes heeft behouden en snapt waar het om gaat. Ik kom zeker terug!
mohringg .
  • Datum van je bezoek: 17 jun. 2017
Al vaak gegeten en ook nu voldeed het helemaal aan de verwachtingen. Met 7 personen prima en deskundig bediend en heel lekker gegeten. Voorgerechten een combi van petiscos en als hoofdgerecht in elk geval 3 X de fameuze Cataplana de Tamboril... Uitstekende authentieke Portugese keuken inclusief wijnaanbod; topavond weer!
George D.
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Prima gerechten, zeer matige bediening, geen idee van service. Bij reservering al gevraagd of er een tafeltje gereserveerd kan worden, dat werd kennelijk niet gehonoreerd. Bij aankomst gemeld en gevraagd of het personeel door kon geven wanneer er een tafeltje vrij kwam, kon niet. Ik kreeg de indruk dat men dacht dat we gewoon even waren gaan zitten omdat we moe waren of zo, Toch wat te drinken kunnen bestellen. Na aanmaningen kwam ook het laatste biertje en dat werd 3 minuten daarna nogmaals afgeleverd.

Langs de zijkant staat een bank,met een vast tafeltje van 40 x 40 cm; daar past het eten niet echt op, maar ala. Het praat alleen wat lastig met 3 op een rij, dus gevraagd of we een stoel mochten pakken: mocht niet.

Eten was prima. Bij kleine hapjes verwacht je dat je nog even wat bij kan bestellen, dan kon wel, maar de wachttijd bedroeg dan 40 minuten. Goed dat het gemeld wordt, slecht dat de tijden zo hoog oplopen.

Kortom, eten prima, bediening onvoldoende. Eten niet speciaal genoeg dan om terug te komen.
aygrx .
  • Datum van je bezoek: 14 jun. 2017
Altijd een soort 'thuiskomen' bij Girassol! Heerlijke met veel zorg bereide vlees en vis gerechten. Fijne, lieve bediening in een huiselijke sfeer! Een echte aanrader!
Janet B.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Ik snap niets van het geklaag over de bediening...ze waren allemaal super attent, vriendelijk, belangstellend en professioneel! En dat terwijl zowel binnen als op t terras bijna alle tafeltjes bezet waren. Heeerlijke Portugese 'tapa' hapjes en gezellige modern Portugese inrichting (+2 big green eggs in de keuken waar heerlijk gegrild vlees en vis in bereid werd). Fantastisch goede wijn (Esperao) en last but not least een geweldig terras aan de amstel met zon tot laat op de avond. Kortom, TOP!
Melissa V.
  • Datum van je bezoek: 8 jun. 2017
Vorige week hier met het zonnetje gezeten, dat was heerlijk. Het terras vond ik echt top!! Verder was het eten wel prima en de bediening vaak ook wel oke. Het duurde even voordat wij geholpen werden, omdat hij ons gewoon niet zag. Maar daarna wel erg vriendelijk geweest.
Marrit R.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Ondanks de hysterische drukte op de warme zomeravond hield het personeel het hoofd koel en bleef vriendelijk. Eten duurde wat langer maar was prima van kwaliteit. De gegrilde zeebaars met groenten is een licht en puur gerecht.
Enig minpunt is dat je niet op het terras kan reserveren. De regel is uitlegbaar voor het grote terras aan de waterkant, maar dicht bij het restaurant zou men een uitzondering kunnen maken. Het zou voor mij een reden zijn om nog eens terug te komen.
Lisanne D.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Voor de 2e keer gegeten, echt een geweldig restaurant met heerlijk authentiek Portugees eten. De service is ook echt helemaal top! Hele lieve en vriendelijke mensen:) Een absolute aanrader!!
Wilma L.
  • Datum van je bezoek: 2 jun. 2017
Wederom heerlijk gegeten in een mooie ambiance!
Prima prijs /kwaliteit verhouding.
Service was persoonlijk en helemaal top!
Wat een gastvrijheid! Tot de volgende keer!