Over het restaurant Girassol

De smaakvolle Portugese keuken

Ervaar de warmte en gezelligheid van Portugal. Al meer dan 30 jaar verwezenlijken Wilma en Carlos Texeira hun droom op deze schitterende plek aan de Amstel. De traditionele gerechten die ze serveren zitten vol opwindende smaken, door de beroemde ontdekkingsreizigers van weleer meegenomen naar Portugal.

Meer informatie over restaurant Girassol

Maandag t/m zondag 11:00 - 23:00

Eunice B.
  • Datum van je bezoek: 27 mei 2017
Vangenten .
  • Datum van je bezoek: 26 mei 2017
Ik kom al ruim 25 jaar bij Girassol vanwege de authentieke Portugese keuken en sfeer. Gisteravond zijn we weer geweest. Helaas hebben ze de kaart aangepast. Van pure authentieke gerechten naar Hip & Trending. Best begrijpelijk maar wij vonden het een teleurstelling en weten niet of we nog een keertje terug gaan.
Richard P.
  • Datum van je bezoek: 24 mei 2017
Gezellig leuk en ook op een mooie locatie aan de Amstel. Beste chocolade taart die ik ooit heb gegeten. Ook de vleesgerechten met een echte grill smaak waren goed op smaak. De venusschelpen met koriander en knoflook super vers en heerlijk....
Herman W.
  • Datum van je bezoek: 20 mei 2017
Zo als gewoonlijk hebben we weer heerlijk gegeten het was een feest om Portugees te eten alles vers ,en een geweldig team zowel de bediening als de eigenaars familie ze geven je een gevoel dat je belangrijk bent en je als koning en koningin voelt ,een rede om weer vaker te gaan uit eten .Herman Sonia
Mylene V.
  • Datum van je bezoek: 14 mei 2017
????????????????????????????????????????
Xander S.
  • Datum van je bezoek: 12 mei 2017
Heel gezellig gegeten, echt een hele leuke zaak. Vriendelijke bediening. Voorgerechten en hoofdgerecht waren lekker, alleen jammer van de koriander in mijn gerecht wat niet op de kaart stond (Cataplana de Tamboril). Komen hier zeker terug om de andere voor- en hoofdgerechten te proberen.
Simone L.
  • Datum van je bezoek: 28 apr. 2017
aanrader met lekker eten, zeer vriendelijke service, mooie sfeer, prachtige terrassen aan het water vlak bij Amstelstation
Maarten K.
  • Datum van je bezoek: 25 apr. 2017
Twee keer in korte tijd hier gegeten, voor mij kennismaking met Portugese keuken. Geweldige visgerechten geproefd. Heerlijk, bijzondere smaken met bijpassende wijn. Personeel is voorbeeldig: vriendelijk, toegankelijk en behulpzaam zonder dat het ten koste gaat van de ongedwongen Sfeer. Kom zeker terug.
Egbert W.
  • Datum van je bezoek: 21 apr. 2017
Lekker eten, vriendelijke en snelle bediening! De inrichting is prima en de sfeer is prettig. Ik raad dit restaurant graag aan!
Colette S.
  • Datum van je bezoek: 13 apr. 2017
Eten is Portugees, maar wel met een fusion tintje. Geen traditionele salata mista en gewone arroz maar donkere rijst en geroosterde groentetjes in boter. Ameijoas a bulhao pato was een heerlijke starter! Wij vonden dat de op het vuur gegrilde vis niet echt gegrild smaakte, alsof hij vanuit de diepvries en daarna gaar op de gril gelegd was. Daardoor was hij droog en niet zo lekker en miste dat echte typische smaakje maar had hij wel de grill streepjes. In de keuken staan 2 big green eggs, dus de spullen zijn er zeker! De Cataplana was weer erg smaakvol en goed gevuld! Heerlijk! Pasteis de nata waren top en de koffie ook! Brood lekker vers, zo uit de oven, veel lekkerder dan de paozinho die ik normaal krijg!
Inrichting is ook zo veel leuker dan het vroeger was, echt genoten van de gezellige plek.
Muziek zou van ons echt wat zachter mogen, zodat je elkaar beter kunt verstaan en het eten ook lekkerder smaakt. Nu een beetje te veel kroeg herrie.
Super lieve mensen!

We komen heel graag terug!
Hidde F.
  • Datum van je bezoek: 10 apr. 2017
Prachtig gelegen op de Weesperzijde met een heerlijk terras waar je tot laat in de zon kan zitten. Hele leuke bediening! Bedankt Jim voor het aanraden van de esporao, een prachtige witte wijn uit de Alentejo. Genoten van de uitstekende gamba's en venusschelpen. Ik kom zeker terug.
Wilma L.
  • Datum van je bezoek: 1 apr. 2017
Lekker gegeten, mooie ambiance, ( mooipakje aan het raam, oog voor details) vriendelijke en attente medewerkers.
Goed dat we hadden gereserveerd, restaurant was helemaal vol.
Jan V.
  • Datum van je bezoek: 28 mrt. 2017
Zeer smaakvol en ook nog gezellig.
Bjørn H.
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Heerlijk eten. Goede service. Ik ben hier al een paar keer geweest en ben van plan zeker nog meerdere keren terug te komen. Dit is zeker een pareltje in Amsterdam. Zeer grote aanrader.
Mirjamdumortier .
  • Datum van je bezoek: 25 mrt. 2017
Weer heerlijk gegeten bij GIrassol. Vriendelijke attente bediening. De gerechten komen vlot op tafel. Eten is verrassend van smaak en echt Portugees. Aanrader!
Farieda R.
  • Datum van je bezoek: 24 mrt. 2017
Ik was al jaren niet meer bij Girassol geweest en het heeft me ook deze keer niet teleurgesteld. Het eten was super. We hebben gekozen voor een selectie van hapjes ipv een hoofdgerecht. De wijn was lekker. En de service was goed, men was erg vriendelijk. De service had wel iets beter gekund. Kreeg de indruk dat niemand vaste tafels bediende waardoor je af en toe lang moest wachten om iemand's attentie te krijgen. Maar zeker de moeite waard, ik kom zeker terug.
Maurice A.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2017
Zeer vriendelijke service en heerlijke gerechten.
David D.
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2017
Geweldige avond bij Girassol! Heerlijk eten, stijlvol ingericht, fijn personeel en relaxed, Portugese muziek op de achtergrond.
Nvandoorn .
  • Datum van je bezoek: 17 mrt. 2017
Lekker, niet bijzonder maar wel een prima plek om wat te eten. Super vriendelijke bediening! Plekken in serre zijn mooi!
Bastijn O.
  • Datum van je bezoek: 15 mrt. 2017
Weer super gegeten, top bediening ! Hamburger subliem & pastel de nata een must have! De rosé is echt heel goed en kwaliteit van alles een tien!