Giovanni's

Gedempte Zuiderdiep 53 9711 HB Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Giovanni's

Italiaanse sferen in kleurrijk restaurant

Bij het zien van de kleurrijke voorkant van dit restaurant krijg je meteen een zomers gevoel. Tel daar een heerlijke pasta van Giovanni's bij op en je waant je zo op een stedentripje ergens in Italie. Zoals het hoort bij een echte Italiaan staan er ook goede vlees en visgerechten op de kaart. Buon appetito!

Meer informatie over restaurant Giovanni's

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,3
9,5
Antoinette M.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
We hadden heerlijk gegeten, elk gerecht was tot in detail heel smaakvol en mooi opgemaakt. De gastvrijheid maakte de avond helemaal af, verschillende wijnen mochten worden voorgeproefd; niet lekker dan kregen we een andere geschonken. Bovendien was de eigenaar ook nog eens erg vrijgevig. Kortom, de volgende keer als we in Groningen zijn, komen we hier zeker nog eens terug.
Eithel C.
  • Datum van je bezoek: 22 dec. 2015
Het voorgerecht van olijven en n broodje met kruidenboter waren prima, maar hier bleef het ook bij. Bizar slecht voedsel voorgeschoteld gekregen. Ik had de tagliatelle Gionvanni's dat is een pasta met courgette aubergine en ossenhaas. Ik ben geen moeilijke eter en besef echt wel dat niet altijd alles even goed kan zijn, maar dit was echt de slechtste Italiaanse pasta die ik ooit heb gekregen. Allereerste de groentes en hoe die gesneden waren. Het ene stukje was zo klein als een rijstkorrel en aan het andere kant van het spectrum waren ze groter dan een gemiddeld ijsklontje. Volgens mij is het correct snijden een van de eerste basic voorbereidingstechnieken wat je leert op n koksopleiding! Er zat geen smaak aan, het vlees was net van rubber en de groentes waren hun bite volledig verloren. Volgens mij was het duurste ingrediënt de pasta zelf want ik had slechts vier hapjes met pasta, toen was dat op. Daarna had ik een bordje over met ongelijke groente wat dreef in een dikke laag olie. De portie was nog niet eens dat van een kindermenuutje, Daar kan een gemiddeld mens niet op teren! Dan ook nog de lef hebben om hier 19 euro voor te vragen!

Mijn tafelgenoot had de risotto met saffraan en verse groente. Dit was wel enigsinds op smaak, maar dan de verse groentes! Daarmee bedoelen ze het kleine toefje peterselie die als garnering dient want andere groentes waren ver te zoeken. Totaal 4 stukjes van iets wat leek op rode uit in dat gele rijst/saffraan prutje. Weet niet wie er in de keuken staat, maar dat is geen kok die tegen die prijzen kan koken. Kwaliteit van lik-me-vestje en veels te duur!

Nee, hier niet gaan eten, toch te gek voor woorden dat je een restaurant met honger verlaat! Het enige pluspunt was de aardige en vrolijke jongen in de bediening.
GeorgetteM .
  • Datum van je bezoek: 21 dec. 2015
Weer eens heerlijk gegeten bij Giovanni's. De gezellige en gemoedelijke huiskamersfeer voelt als een warme deken. Net wat een mens nodig heeft tijdens de donkere dagen voor kerst! :). Het personeel is vriendelijk en vakbekwaam. Altijd weer een verademing als de eigenaar enthousiast vertelt over de heerlijke wijnen op de kaart.
Vooraf de spaghetti vongele en een antipasti. De vongele waren lekker vers, dat proef je gewoon. Heerlijk op smaak met op de achtergrond een zweem van venkel. Om je vingers bij af te likken. Met precies de smaakmakers die nodig zijn. Niet te veel en niet te weinig. Zoals het hoort. De antipasti is ruim bemeten met zalige kaas en worstsoorten, gegrilde groenten, olijven, brood, kruidenboter en vijgenchutney.
Als hoofdgerechten hebben we gekozen voor de recepten van de dag: huisgemaakte cappellacci met ricotta en spinazie in een boter-saliesaus en wilde zalm, licht gegaard in een vinaigrette. Wat een heerlijk, typisch Italiaanse smaken! De cappellacci smaakte precies zoals ik deze dit jaar in Modena heb gegeten. Met een vleugje nootmuskaat in de lekkere volle salie-botersaus. Alles vers. Mijn tafelgenoot was zeer aangenaam verrast door de zalm. Zij had nog nooit zalm op deze manier gegeten, maar verzekerde mij dat het zeker niet de laatste keer was! Licht gegaard, lekker rauw van binnen met een smaaksensaties van licht zuur-zoet-zout. De porties waren ruim voldoende. Je krijgt bij het hoofdgerecht altijd een salade en pasta met knoflook en rode peper. Op verzoek worden de supplementen gewoon aangevuld. Bij de zalm zat ook nog een gevulde en gegrilde tomaat en gegrilde aardappel met verse kruiden. Al met al weer een zalige avond gehad en met een voldaan gevoel in ons bedje gekropen :)
peterboth3 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Giovanni's is een gezellige zaak met zeer vriendelijk personeel dat ons bij binnenkomst op hartelijke wijze verwelkomt. Het eten heeft ons goed gesmaakt, maar kon toch niet geheel aan de verwachtingen voldoen. Wij hadden het idee dat dit een restaurant voor fijnproevers was, waar je alle fijne kneepjes van de Italiaanse keuken in volle glorie kon meemaken. De redelijk kleine kaart met behoorlijk prijzige gerechten bevestigden ons idee alleen maar. Wij hebben de gerechten echter ervaren als een smakelijke, wat boerse hap met weinig subtiliteit. Puur afgaande op de kwaliteit van het eten zou een beoordeling met een zeven op zijn plaats zijn, maar wij kozen toch voor een zes vanwege de nogal scheve prijs-kwaliteitverhouding.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
We stapten vroeg op de avond een leeg Giovanni's in. De ontvangst was hartelijk. Na een blik op de kaart om te zien dat we er niet failliet aan gingen werden onze jassen aangenomen en werden we voorgelicht over de voor- en nadelen van de diverse tafels. We kregen alle tijd om te kiezen en het probleem dat ik geen voorgerecht wilde maar mijn vrouw wel werd opgelost door wat extra brood op tafel te zetten. Zij was erg tevreden over haar voorgerecht, de herfstsalade, en ik was zeer tevreden over mijn nagerecht, de Panaforte. Over ons beider hoofdgerecht, de Tagliatelle herfst, waren de meningen verdeeld. Mijn vrouw was niet ontevreden, ik eigenlijk. De paste was goed klaargemaakt, maar smaakte volgens mij voornamelijk naar pasta. De extra ingrediënten voegden nauwelijks iets toe aan de smaak.
Het decor was aardig, maar niet bijzonder. De grote schilderijen aan de muur waren mij iets te amateuristisch, maar gaven wel kleur aan de muur.
Stefan S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Fijn huiselijk restaurant met erg goede service. En niet onbelangrijk het eten was ook heerlijk. Begonnen met een lekkere schaal antipasta en wat bruschetta. Daarna heerlijk pasta gegeten met erg goede wijn. uiteindelijk als laatste gasten vertrokken na eerst uitgebreid nagetafeld te hebben z'n vieren. Goede prijs kwaliteit verhouding!
DannyKlaassen .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Uitstekend Italiaans restaurant in het centrum van Groningen. Men wordt er zeer hartelijk ontvangen door zowel de eigenaars als het personeel zodat je er meteen op je gemak voelt. Je merkt aan alles dat men er hart voor de zaak heeft en er met plezier werkt. Ook de kennis over de Italiaanse keuken en over de ruime keuze aan wijn is niet mis. De vleesgerechten zijn heerlijk en ook de Italiaanse nagerechten zijn niet te missen. Je merkt dat er een echte Italiaanse kok in de keuken staat te zwoegen. Het is wel aan te raden om te reserveren, zeker aan het einde van de week. Absoluut mijn favoriete restaurant in Groningen
henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Ik heb vroeger in Italië gewoond tijdens mijn studie en de authentieke Italiaanse smaken worden mijn inziens door Giovanni's geëvenaard. Huiskamer restaurant in het centrum van Groningen met parkeer garage op loopafstand.

Ongedwongen sfeer met top service, jassen aangenomen, water van het huis welke constant wordt aangevuld. We aten van de herfstvakantie, oa tagliatelle met eekhoorntjesbrood, salade met radiccio en een mooiste ossenhaas met parmaham. Alle wijnen per glas te verkrijgen, we eindigden met een volle Cecubo die een Barolo benaderd, maar dan voor de helft van de prijs.

Dank voor weer een mooie avond en tot snel.
t.moleman .
  • Datum van je bezoek: 27 nov. 2015
Prima eten in een fijne ambiance en vriendelijke bediening. Wij misten echter de echte Italiaanse smaken. Zoals mosselen zonder Italiaanse kruiden, maar op de Nederlandse wijze. Jammer, want alle benodigde ingrediënten zijn ook in Nederland verkrijgbaar.
Jolijn K.
  • Datum van je bezoek: 17 nov. 2015
Heerlijk gegeten bij Giovanni's. De penne Verde en entrecote gehad. Ze nemen uitgebreid de tijd om het je helemaal naar je zin te maken! Wij komen zeker terug!
H H.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten, de ossenhaas heb ik wel eens malser/sappiger gegeten, maar was nog steeds prima hoor. Lees overal dat je geen bijgerechten krijgt, maar wij kregen een salade en ik kreeg een bord heerlijke pasta bij mijn ossenhaas

Aardig personeel, ik zou het aanraden!
Stefan Z.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Klein en gezellig italiaans restaurant. Gewoon geen pizza op het menu maar alleen maar goede eerlijke italiaanse gerechten.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Huisgemaakte cappellacci gevuld met ricotta en spinazie in salie botersaus vooraf. Als hoofdgerecht de huisgemaakte tortellini gevuld met pompoen en zoete aardappelen in marsalasaus, geserveerd met een zeer volle Piasso superiore. Uitstekend! Hans & Gea zijn een voortreffelijke gastheer en -vrouw in dit uiterst sfeervolle en warme restaurant.
ikproef I.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Bijzonder fijne ontvangst, gastheer die op je let, vriendelijk en je heerlijk verwend.
Zalig gegeten, heerlijke wijn. Hele fijne avond geweest, na een bijzonder geslaagd dagje Groningen.
Martijn J.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Giovanni's is een gezellig restaurant met echt goede gerechten. Zelf kan ik de Filleto di Parma aanraden, die was heerlijk! En de zelfgemaakte tiramisu ook. Het was de eerste keer bij Giovanni's, maar niet de laatste!
Helene D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Heerlijk gegeten! Je kunt proeven dat er verse ingrediënten worden gebruikt! Lekkere gerechten en heerlijke wijn. Gastvrije ontvangst. Een aanrader, groeten vanuit Waalwijk en den Bosch
Tineke W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Gezellige rommelige huiskamersfeer en er wordt Italiaans gekookt in de hogere regionen. Heel aardig en attent personeel en dito eigenaar. Voor ons de eerste maar zeker niet de laatste MAAL.
jwschokkenbroek .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Op 29 oktober vierden wij de verjaardag van mijn vader (84) met een diner bij Giovanni's. Vooraf verheugden wij ons op de eerlijke en heerlijke Italiaanse gerechten (geen pizza's !!) geserveerd in een gezellige, rustige (geen pizza's = weinig kinderen), kleinschalige en sfeervolle omgeving met een uiterst vriendelijke, attente en warme bediening. Dat waren we tot nu toe immers gewend .....Gelukkig was er niets aan bovenstaand toprecept veranderd. Ook een nieuwe kok en veranderde (nog betere !!) menukaart kon hier niets aan afdingen, alleen maar toevoegen..... Gea en Hans, bedankt voor weer een heerlijke avond en zeker tot binnenkort !!
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
We hadden het geluk dat Giovanni's voor het eerst ook op maandag was geopend. De inrichting is sfeervol, de ontvangst hartelijk en met humor.
Het eten was heerlijk: de Tagliatelle Giovanni's en de cheesecake echte aanraders. Misschien een volgende keer nog uitgebreider tafelen en plek zien te vinden voor een voorgerecht. Wij komen hier beslist nog eens terug.
suuzbeers .
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening.
De wijn was ook erg lekker.
Mijn man had de risotto met zeevruchten en ik had de tagliatelle met ossenhaas puntjes.
En als voorgerecht de bruchette en na hebben we de tiramisu gedeeld. Alles top.