Giovanni's

Gedempte Zuiderdiep 53 9711 HB Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Giovanni's

Italiaanse sferen in kleurrijk restaurant

Bij het zien van de kleurrijke voorkant van dit restaurant krijg je meteen een zomers gevoel. Tel daar een heerlijke pasta van Giovanni's bij op en je waant je zo op een stedentripje ergens in Italie. Zoals het hoort bij een echte Italiaan staan er ook goede vlees en visgerechten op de kaart. Buon appetito!

Meer informatie over restaurant Giovanni's

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,5
9,6
BestItalianFood .
  • Datum van je bezoek: 19 jan. 2016
Dinsdag 19 december samen met mijn vrouw weer eens gegeten bij Giovanni's.
Bij binnenkomst zeer warm ontvangen door een nette jongeman, Wesley genaamd. Hans en Gea waren al druk met de aanwezige gasten maar kwamen ons toch snel even groeten. Gelukkig had ik gereserveerd want het zat weer goed gevuld in het restaurant. We zaten nog maar net aan tafel en er werd al een fles water gebracht. Fijn dat je hier niet om hoeft te vragen. Wat betreft het eten.........we zijn begonnen met een antipasti van het huis, een rijk gevulde schaal met allerlei soorten vlees, kaas en groenten. Vervolgens heeft mijn vrouw de Filetto di Parma besteld, ikzelf de Scampi al Vino Bianco. De porties waren meer dan voldoende, alles zeer goed op smaak en het was geen probleem wanneer er iets aangevuld diende te worden. Als nagerecht hebben we beide gekozen voor de Tiramisu. Tijdens deze avond hebben we genoten van een heerlijke fles wijn die Hans ons had geadviseerd, de Ripasso. Al met al weer een zeer geslaagde avond en waar we zeker terug gaan komen. Nogmaals een compliment voor de jongeman die ons de hele avond heeft verzorgd, ook voor goed personeel hebben Hans en Gea blijkbaar een neusje. Bedankt en tot ziens.
Peter V.
  • Datum van je bezoek: 14 jan. 2016
GEA & Hans en de rest van het team zorgen al jaren voor ons op donderdag, one of the best options in Groningen, houden van net vak en weten hoe het heurt.
service en sfeer, combinerende authentieke Italiaanse gerechten en wijnen.
doe maar hoor!
Italiantaster .
  • Datum van je bezoek: 9 jan. 2016
De spaghetti met pomodoro was heerlijk. Het voorgerecht, bruschetta met tomaat, was fabuleus. De tiramisu was ook heerlijk. Lekkerste etentje ooit in Groningen. Het ontvangst was net en de bediening was snel en vrolijk. Het restaurant zelf was knus en gezellig. Het geheel was een dikke tien!!
Antoinette M.
  • Datum van je bezoek: 28 dec. 2015
We hadden heerlijk gegeten, elk gerecht was tot in detail heel smaakvol en mooi opgemaakt. De gastvrijheid maakte de avond helemaal af, verschillende wijnen mochten worden voorgeproefd; niet lekker dan kregen we een andere geschonken. Bovendien was de eigenaar ook nog eens erg vrijgevig. Kortom, de volgende keer als we in Groningen zijn, komen we hier zeker nog eens terug.
peterboth3 .
  • Datum van je bezoek: 20 dec. 2015
Giovanni's is een gezellige zaak met zeer vriendelijk personeel dat ons bij binnenkomst op hartelijke wijze verwelkomt. Het eten heeft ons goed gesmaakt, maar kon toch niet geheel aan de verwachtingen voldoen. Wij hadden het idee dat dit een restaurant voor fijnproevers was, waar je alle fijne kneepjes van de Italiaanse keuken in volle glorie kon meemaken. De redelijk kleine kaart met behoorlijk prijzige gerechten bevestigden ons idee alleen maar. Wij hebben de gerechten echter ervaren als een smakelijke, wat boerse hap met weinig subtiliteit. Puur afgaande op de kwaliteit van het eten zou een beoordeling met een zeven op zijn plaats zijn, maar wij kozen toch voor een zes vanwege de nogal scheve prijs-kwaliteitverhouding.
  • Datum van je bezoek: 16 dec. 2015
We stapten vroeg op de avond een leeg Giovanni's in. De ontvangst was hartelijk. Na een blik op de kaart om te zien dat we er niet failliet aan gingen werden onze jassen aangenomen en werden we voorgelicht over de voor- en nadelen van de diverse tafels. We kregen alle tijd om te kiezen en het probleem dat ik geen voorgerecht wilde maar mijn vrouw wel werd opgelost door wat extra brood op tafel te zetten. Zij was erg tevreden over haar voorgerecht, de herfstsalade, en ik was zeer tevreden over mijn nagerecht, de Panaforte. Over ons beider hoofdgerecht, de Tagliatelle herfst, waren de meningen verdeeld. Mijn vrouw was niet ontevreden, ik eigenlijk. De paste was goed klaargemaakt, maar smaakte volgens mij voornamelijk naar pasta. De extra ingrediënten voegden nauwelijks iets toe aan de smaak.
Het decor was aardig, maar niet bijzonder. De grote schilderijen aan de muur waren mij iets te amateuristisch, maar gaven wel kleur aan de muur.
Stefan S.
  • Datum van je bezoek: 12 dec. 2015
Fijn huiselijk restaurant met erg goede service. En niet onbelangrijk het eten was ook heerlijk. Begonnen met een lekkere schaal antipasta en wat bruschetta. Daarna heerlijk pasta gegeten met erg goede wijn. uiteindelijk als laatste gasten vertrokken na eerst uitgebreid nagetafeld te hebben z'n vieren. Goede prijs kwaliteit verhouding!
DannyKlaassen .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Uitstekend Italiaans restaurant in het centrum van Groningen. Men wordt er zeer hartelijk ontvangen door zowel de eigenaars als het personeel zodat je er meteen op je gemak voelt. Je merkt aan alles dat men er hart voor de zaak heeft en er met plezier werkt. Ook de kennis over de Italiaanse keuken en over de ruime keuze aan wijn is niet mis. De vleesgerechten zijn heerlijk en ook de Italiaanse nagerechten zijn niet te missen. Je merkt dat er een echte Italiaanse kok in de keuken staat te zwoegen. Het is wel aan te raden om te reserveren, zeker aan het einde van de week. Absoluut mijn favoriete restaurant in Groningen
henrivaneeghen .
  • Datum van je bezoek: 5 dec. 2015
Ik heb vroeger in Italië gewoond tijdens mijn studie en de authentieke Italiaanse smaken worden mijn inziens door Giovanni's geëvenaard. Huiskamer restaurant in het centrum van Groningen met parkeer garage op loopafstand.

Ongedwongen sfeer met top service, jassen aangenomen, water van het huis welke constant wordt aangevuld. We aten van de herfstvakantie, oa tagliatelle met eekhoorntjesbrood, salade met radiccio en een mooiste ossenhaas met parmaham. Alle wijnen per glas te verkrijgen, we eindigden met een volle Cecubo die een Barolo benaderd, maar dan voor de helft van de prijs.

Dank voor weer een mooie avond en tot snel.
H H.
  • Datum van je bezoek: 15 nov. 2015
Wij hebben heerlijk gegeten, de ossenhaas heb ik wel eens malser/sappiger gegeten, maar was nog steeds prima hoor. Lees overal dat je geen bijgerechten krijgt, maar wij kregen een salade en ik kreeg een bord heerlijke pasta bij mijn ossenhaas

Aardig personeel, ik zou het aanraden!
Stefan Z.
  • Datum van je bezoek: 14 nov. 2015
Klein en gezellig italiaans restaurant. Gewoon geen pizza op het menu maar alleen maar goede eerlijke italiaanse gerechten.
Jan W.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Huisgemaakte cappellacci gevuld met ricotta en spinazie in salie botersaus vooraf. Als hoofdgerecht de huisgemaakte tortellini gevuld met pompoen en zoete aardappelen in marsalasaus, geserveerd met een zeer volle Piasso superiore. Uitstekend! Hans & Gea zijn een voortreffelijke gastheer en -vrouw in dit uiterst sfeervolle en warme restaurant.
ikproef I.
  • Datum van je bezoek: 8 nov. 2015
Bijzonder fijne ontvangst, gastheer die op je let, vriendelijk en je heerlijk verwend.
Zalig gegeten, heerlijke wijn. Hele fijne avond geweest, na een bijzonder geslaagd dagje Groningen.
Martijn J.
  • Datum van je bezoek: 31 okt. 2015
Giovanni's is een gezellig restaurant met echt goede gerechten. Zelf kan ik de Filleto di Parma aanraden, die was heerlijk! En de zelfgemaakte tiramisu ook. Het was de eerste keer bij Giovanni's, maar niet de laatste!
Helene D.
  • Datum van je bezoek: 30 okt. 2015
Heerlijk gegeten! Je kunt proeven dat er verse ingrediënten worden gebruikt! Lekkere gerechten en heerlijke wijn. Gastvrije ontvangst. Een aanrader, groeten vanuit Waalwijk en den Bosch
Tineke W.
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Gezellige rommelige huiskamersfeer en er wordt Italiaans gekookt in de hogere regionen. Heel aardig en attent personeel en dito eigenaar. Voor ons de eerste maar zeker niet de laatste MAAL.
jwschokkenbroek .
  • Datum van je bezoek: 29 okt. 2015
Op 29 oktober vierden wij de verjaardag van mijn vader (84) met een diner bij Giovanni's. Vooraf verheugden wij ons op de eerlijke en heerlijke Italiaanse gerechten (geen pizza's !!) geserveerd in een gezellige, rustige (geen pizza's = weinig kinderen), kleinschalige en sfeervolle omgeving met een uiterst vriendelijke, attente en warme bediening. Dat waren we tot nu toe immers gewend .....Gelukkig was er niets aan bovenstaand toprecept veranderd. Ook een nieuwe kok en veranderde (nog betere !!) menukaart kon hier niets aan afdingen, alleen maar toevoegen..... Gea en Hans, bedankt voor weer een heerlijke avond en zeker tot binnenkort !!
Margot V.
  • Datum van je bezoek: 26 okt. 2015
We hadden het geluk dat Giovanni's voor het eerst ook op maandag was geopend. De inrichting is sfeervol, de ontvangst hartelijk en met humor.
Het eten was heerlijk: de Tagliatelle Giovanni's en de cheesecake echte aanraders. Misschien een volgende keer nog uitgebreider tafelen en plek zien te vinden voor een voorgerecht. Wij komen hier beslist nog eens terug.
Suzan B.
  • Datum van je bezoek: 16 okt. 2015
Heerlijk gegeten. Vriendelijke bediening.
De wijn was ook erg lekker.
Mijn man had de risotto met zeevruchten en ik had de tagliatelle met ossenhaas puntjes.
En als voorgerecht de bruchette en na hebben we de tiramisu gedeeld. Alles top.
Jeroen V.
  • Datum van je bezoek: 15 okt. 2015
Heerlijke avond gehad bij dit fantastische restaurant waar gastvrijheid zeer hoog in het vaandel staat. Warme mensen, zeer professioneel en attent. Ik had de entrecote met gorgonzola saus, werkelijk goddelijk!
Ik kom zeker terug.