Giovanni's

Gedempte Zuiderdiep 53 9711 HB Groningen Nederland Kaart

Over het restaurant Giovanni's

Italiaanse sferen in kleurrijk restaurant

Bij het zien van de kleurrijke voorkant van dit restaurant krijg je meteen een zomers gevoel. Tel daar een heerlijke pasta van Giovanni's bij op en je waant je zo op een stedentripje ergens in Italie. Zoals het hoort bij een echte Italiaan staan er ook goede vlees en visgerechten op de kaart. Buon appetito!

Meer informatie over restaurant Giovanni's

Dinsdag t/m Zaterdag vanaf 17:00
Zondag Gesloten

Uitmuntend
9,5
9,6
Andy M.
  • Datum van je bezoek: 8 apr. 2016
Afgelopen weekend weer gegeten bij Giovanni's. Dit maal gekozen voor de vitello tonato en de carpaccio. Vitello was echt fantastisch, je kon proeven dat de tonijn vers was en huisgemaakt. Dan de spaghetti vongole als hoofgerecht en mijn tafelgenoot de scalopina met gorgonzolasaus. Het vlees werd geserveerd met verse pasta en een salade. Extra sausjes op tafel gehad zodat we zelf konden bepalen hoe pittig we het wouden maken. Bediening was top en heeft geholpen met het kiezen van de wijn. Alle wijn mag per glas bij dit restaurant: erg prettig! Glas Sangiovese gehad en bij de vongole een glas Orvieto. Dan als toetje de bekende cheesecake van Giovanni's gegeten, zoals altijd was die weer ontzettend lekker. Top avond gehad op gebied van eten, sfeer en bediening!
bronda .
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Fantastische gastvrijheid ! We wilden na het eten naar de film. Ze hielden hier in het opdienen van de gangen op een uitstekende wijze rekening mee, waardoor we in een zeer ontspannen sfeer hebben genoten van het Goddelijk eten ( hoewel mijn vlees ietsje malser had gekund) . Daarbij een heerlijke wijn geserveerd. En als afsluiter een meer dan fantastische lemon cheese cake. We komen zeker eens terug.
Bert S.
  • Datum van je bezoek: 2 apr. 2016
Direct bij binnenkomst voel je je al welkom en dat zal de rest van de avond niet anders worden: bijzondere hartelijkheid bij de bediening en ter zake deskundig advies. Bijvoorbeeld over enkele onbekende, maar verrassend lekkere wijnen op de kaart. Van die kaart zijn de Filetto di Parma en de Saltimbocca Romana echte aanraders. De sfeer is ontspannen en informeel. Kortom, zijn wij weer in Groningen, dan gaan wij beslist weer bij Giovanni's langs !

Cosmic78 .
  • Datum van je bezoek: 26 mrt. 2016
Het eten was erg lekker en het personeel heel vriendelijk. We hadden voor 20.00 uur gereserveerd, maar waren er eerder en dat was geen probleem.
Ryanne R.
  • Datum van je bezoek: 19 mrt. 2016
Voor het eerst gegeten bij Giovanni's en we komen zeker weer! Heerlijke Italiaanse gerechten. Van voorgerecht (antipasto) tot hoofdgerecht (ravioli) tot dessert (tiramisu) een feestje met bijpassende wijnen. Net zo belangrijk als het eten is uiteraard de bediening, en ook die was fantastisch. Een jonge dame en heer waren zeer correct aan tafel zonder 'te stijf' te zijn en hadden kennis van het product wat zij op tafel zetten. Ontvangst was door een geweldige gastheer die ons van begin tot eind welkom heeft laten voelen in hun geweldige restaurant. Bedankt voor de leuke en lekkere avond en wij komen snel weer!
s.cahn .
  • Datum van je bezoek: 18 mrt. 2016
De pasta vongole en de mosselen hadden weinig smaak.
Het hoofdgerecht , entrecote en saltimboca waren goed.
De toetjes waren lekker.
De bediening was heel eeg lief en behulpzaam.
Hans S.
  • Datum van je bezoek: 16 mrt. 2016
Buiten staan al weer de stoelen en tafels: voorjaar! Maar toch binnen... Warm welkom, lekker aperitief en rustig de kaart bekijken. Stok brood bij een mooie Carpaccio. Vers, mooi dun met subtiele hoeveelheid kaas. Nog nagenietend de Entrecote del Casa. Prachtig opgediend met rucola en een heerlijke balsamicosaus Puur, goed en vers. Heerlijk eten. En dan de wijnen. Passend, en altijd een keus voor een alternatief. Bediening perfect, men voelt prima aan wanneer men er moet zijn. En niet. Kortom en heerlijk avondje uit!
jean paul G.
  • Datum van je bezoek: 5 mrt. 2016
Bij de entree viel ons gelijk het vernieuwde interieur op, de jaren 50 schilderijen geven nog meer rust in dit toch al zo leuke restaurant.

Bediening is ongeëvenaard, correct, vriendelijk en niet te aanwezig, alle basis ingrediënten als jassen aannemen en gratis water op tafel worden perfect uitgevoerd.

Eten was heerlijkst, antipasti met oa frittata en diverse Italiaanse kazen en worst alsmede gegrilde groenten, ravioli met truffel, zalig. Als hoofdgerechten forel en pasta met kabeljauw.

Alle wijnen per glas verkrijgbaar en de geadviseerde dessertwijn bij het toetje, de huisgemaakte tiramisu en pannacotta, was een geweldige afsluiter.

Dank voor een mooie avond.
M V.
  • Datum van je bezoek: 1 mrt. 2016
Vorig jaar waren we per toeval in Giovanni's terecht gekomen, wat zo goed was bevallen, dat we nu gereserveerd hadden. De gastvrouw herkende ons direct (vroeg hoe het met onze dochters gaat die er dit keer niet bij waren; wat een geheugen!) en we werden zeer hartelijk onthaald. Heerlijk gegeten, een fijn wijntje erbij en prima service. Ik kan een ieder dit restaurant aanbevelen!
husson-mourmans H.
  • Datum van je bezoek: 27 feb. 2016
Alleen de pure pasta was al heerlijk! Vitello Tonnato, zo hadden wij hem nog nooit geproefd. Biefstuk met mozzarella en gebakken parmaham daar komen wij voor terug.
Margaret M.
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Heerlijk gegeten samen met mijn zoon. Nette en goede bediening. Leuk kleurrijk interieur, huiskamer idee. Zeker een aanrader.
joan881 .
  • Datum van je bezoek: 20 feb. 2016
Wij waren met een groep van 8. De hoeveelheid eten ten opzichte van de prijs was matig. Het dessert stelde ook niks voor.
De bediening was wel goed en vriendelijk.
Wouter L.
  • Datum van je bezoek: 18 feb. 2016
Wederom heerlijk puur Italiaans gegeten bij Giovanni's. Alles is super goed zowel het eten als de ontvangst en bediening. Dit is voor ons nog zeker niet de laatste keer geweest dat wij bij Giovanni's zijn geweest
Elly En Frits T.
  • Datum van je bezoek: 14 feb. 2016
Verrassend: Erg lekker gegeten! Vriendelijke bediening. Super wijntje (goed advies). Gezellige inrichting; we waren even weer in Italië. We komen terug!
Marjolijn B.
  • Datum van je bezoek: 12 feb. 2016
Heerlijk, puur Italiaans eten. En je kan onbeperkt spaghetti en salade bijvragen. Zeer attente bediening, lekkere wijn en desserts om je vingers bij af te likken.

guidoeulink .
  • Datum van je bezoek: 11 feb. 2016
Hartelijke ontvangst en vervolgens ontspannen en vriendelijke bediening. Smaakvol en rijk opgediend voor en hoofdgerecht. Aanrader
Rudolf H.
  • Datum van je bezoek: 7 feb. 2016
De service was perfect. Als eerste kregen we een karaf water op de tafel, zonder te vragen. Perfect, moet de horeca een voorbeeld aan nemen. Direct daarna werd er gevraagd wat we wilde drinken en de menukaart uitgereikt. Mijn vrouw wilde graag een rode wijn die een iets of wat zoetige afdronk had. Geen idee welke het zou moeten zijn, maar de chef bood aan om een wijn te proeven, niet goed dan een andere. Het was een schot in de roos, zo perfect. Het voorgerecht, elk wat bruschetta's, was redelijk, ze konden wat knapperiger zijn, waren al wat zacht. Smaak prima, niet bewerkt met peper en zout. Uitstekend, dat deden we zelf. Hoofdgerecht SaltimBocca, uitstekend net zoals de scampi. Nagerecht gedeelde TiraMisu en een espresso. Vriendelijke rekening, top bediening en verzorging. Beslist een aanrader.
Remko K.
  • Datum van je bezoek: 3 feb. 2016
Lopende over het Zuiderdiep in Goningen viel mijn oog op dit prachtige restaurant. De warmte van de inrichting kroop alshetware door de ramen naar buiten toe. Na een ogenblik te hebben gekeken kon ik niet anders dan binnenstappen. Met een hartelijke groet werd ik bij binnenkomst welkom geheten en werd mij met veel gevoel voor gastvrijheid en blijdschap een tafel gewezen.

De bediening was zeer vlot en in no time kreeg ik een kaart met de meest heerlijke gerechten voorgeschoteld. Een keuze was snel gemaakt. Na een heerlijke soep als voorgerecht kwam na niet al te lang wachten kwam het door mij gekozen hoofdgerecht op mijn bord. Wat een zaligheid en wat een genot. Het water loopt mij weer in de mond als ik er aan terugdenk.

Ik keek om mij heen en overal zag ik mensen genieten van elkaar, van de ambiance en van de voortreffelijke bediening.

De gastheer en gastvrouw namen ruim de tijd om te vertellen over hun passies en liefde voor het vak. Vanaf de muur keken Frank Sinatra en Dean Martin mij aan vanaf een reusachtige foto met een goedkeurende blik.

En ze hebben gelijk.

Ik kan Giovanni's enkel van harte aanbevelen. En ben van voornemens er vaak terug te keren. Niet alleen voor het eten, maar voor het totaalplaatje.

De liefde spat er vanaf. En dat proef je op je bord terug.

Ik kan iedereen aanraden dit meer dan uitstekende restaurant te bezoeken. Neem je geliefde mee en waan jezelf even in Italië.

En tien met een griffel
robboddaert B.
  • Datum van je bezoek: 31 jan. 2016
Gisteren met een groep van 6 personen gegeten bij Giovanni's en wat was het weer een feest.

Zoals altijd weer perfecte en vriendelijke ontvangst, gratis kraanwater op tafel en mooi tafellinnen. We kozen voor het verrassingsmenu, vooraf werd er frittata met asperges geserveerd alsmede gefrituurde zeevruchtjes.

Als hoofd scaloppa geserveerd met een heerlijke wijnsaus van marsala, kabeljauw welke met oa saffraan was bereid.

Als dessert een heerlijke huisgemaakte semifreddo, half bevroren ijs, zalig. Bij iedere gang werden er 2 wijnen gepresenteerd, naar keuze wit of rood en allen heerlijk.

Aanrader dus en wij komen snel terug.
hesterbouterse .
  • Datum van je bezoek: 27 jan. 2016
We hebben gisteravond heerlijk gegeten in dit knusse restaurant. Onze gastheer verstond zijn vak. Eten was heerlijk. En het dessert een geweldige afsluiter. Een echte aanrader!